Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Raymond187


Fr@nk

Damn mijn droomspeaker! Van harte gefeliciteerd met de mooie upgrade.  :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 14, 2020, 17:18:16
Feli met de speakers, ZE zijn erg gaaf  :wub: :wub:
Thanks Ray! Ze zijn niet alleen gaaf, zo klinken ze ook.

WickedGame

Quote from: aktevox on November 14, 2020, 18:14:30
Damn mijn droomspeaker! Van harte gefeliciteerd met de mooie upgrade.  :headbanging:
Bedankt! Dit was voor mij ook een droomspeaker, al heb ik meer mooi spul gezien en gehoord.

Nooit kunnen dromen dat dit ooit nog eens binnen mijn bereik zou komen. Maar goed heb er wel een complete surroundset voor opgeofferd, welke ik toch veel te weinig gebruikte.

Dus back to basics.

denoontje

Iemand van forum wil zijn set verkopen...leuk voor een bazen 5.1 set[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raphie

Maar wat ga je qua akoestiek doen? Die ruimte is keihard, moet toch wel een enorme galmbak zijn?
Is qua akoestiek wel een beetje "vlag op een modderschuit" zo.
Vind je speaker terminals in de muur wel supergaaf. De boundary gain van je linkerhoek zal ook flink roet in het eten gooien.
De grootste winst is nu écht akoestiek. Van wat ik op de foto kan zien kunnen deze speaker nu niet meer dan 50% van hun potentieel laten horen.
JBL PRX Power!

Xander32

Jaren geleden heb ik de keuze gemaakt om van ht "terug" naar stereo te gaan en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Quote from: WickedGame on November 14, 2020, 19:22:28
Bedankt! Dit was voor mij ook een droomspeaker, al heb ik meer mooi spul gezien en gehoord.

Nooit kunnen dromen dat dit ooit nog eens binnen mijn bereik zou komen. Maar goed heb er wel een complete surroundset voor opgeofferd, welke ik toch veel te weinig gebruikte.

Dus back to basics.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... nu nog jouw topic verhuizen, weg uit het ht gedeelte, naar de Showroom 🙃
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Quote from: WickedGame on November 14, 2020, 19:22:28
Bedankt! Dit was voor mij ook een droomspeaker, al heb ik meer mooi spul gezien en gehoord.

Nooit kunnen dromen dat dit ooit nog eens binnen mijn bereik zou komen. Maar goed heb er wel een complete surroundset voor opgeofferd, welke ik toch veel te weinig gebruikte.

Dus back to basics.


Correctie. Back to basics op een HT forum.......


Dat is geen stereo toch :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Raphie on November 15, 2020, 09:48:27
Maar wat ga je qua akoestiek doen? Die ruimte is keihard, moet toch wel een enorme galmbak zijn?
Is qua akoestiek wel een beetje "vlag op een modderschuit" zo.
Vind je speaker terminals in de muur wel supergaaf. De boundary gain van je linkerhoek zal ook flink roet in het eten gooien.
De grootste winst is nu écht akoestiek. Van wat ik op de foto kan zien kunnen deze speaker nu niet meer dan 50% van hun potentieel laten horen.
Galmbak valt wel mee, er ligt een kleed die je niet kan zien op de foto en de gordijnen hebben ook hun effect. Qua linkerhoek staat de speaker er 50cm vanaf en vanaf de achterkant 70cm in luisterpositie. Ja het kan altijd beter natuurlijk.

Wat ik nog wel wil kijken of ik achter de speakers nog wat kan fabriceren. Al is ook het doe dat het mogelijk behangen gaat worden met een wat dikker patroon behang.

Dus het valt reuze mee [emoji16] kan het beter? Ongetwijfeld! Is het haalbaar? Vast niet allemaal [emoji1]

Raphie

Patroon behang gaat je niet helpen. Ik begrijp dat je sowieso superblij bent met deze droomspeakers en de huiskamer een compromis is, maar zelfs met een kleed en gordijnen moet je echt een behoorlijke nagalm hebben. (Het is bij mijn huiskamer niet anders)
Kan je eens een REW meting doen? Ik zou wanneer ik 15k aan speakers uitgeef toch wel igg iets doen om ze naar hun potentieel te krijgen.
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on November 15, 2020, 10:41:23
Patroon behang gaat je niet helpen. Ik begrijp dat je sowieso superblij bent met deze droomspeakers en de huiskamer een compromis is, maar zelfs met een kleed en gordijnen moet je echt een behoorlijke nagalm hebben. (Het is bij mijn huiskamer niet anders)
Kan je eens een REW meting doen? Ik zou wanneer ik 15k aan speakers uitgeef toch wel igg iets doen om ze naar hun potentieel te krijgen.
Ik moet nog een umik1 op de kop gaan tikken en dan inderdaad eens gaan meten. Ik zal niet zeggen dat het optimaal is, wat je zegt het is een woonkamer.

Eerst eens meten en dan eens zien welke esthetisch verantwoorde mogelijkheden er zijn. Tot nu toe klinkt het echt heel erg goed. En heb ik de mogelijkheid om ze van de muur af te halen, dat scheelt ook wel.

Maar ga er zeker nog mee aan de slag, al is het maar om te zien wat er mogelijk is.

WickedGame

Quote from: Xander32 on November 15, 2020, 09:52:20
... nu nog jouw topic verhuizen, weg uit het ht gedeelte, naar de Showroom [emoji854]
Als goed is deze week, heb het al aangevraagd [emoji16]

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on November 15, 2020, 10:05:07

Correctie. Back to basics op een HT forum.......


Dat is geen stereo toch :D
2.1? [emoji1787] ohw wacht ik heb ook geen subwoofer meer

Raymond187

Quote from: WickedGame on November 14, 2020, 19:20:07
Thanks Ray! Ze zijn niet alleen gaaf, zo klinken ze ook.
Geloof ik meteen. Geen sub meer nodig?

Ik hou dr wel van zulke imposante speakers  :wub:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 15, 2020, 13:54:37
Geloof ik meteen. Geen sub meer nodig?

Ik hou dr wel van zulke imposante speakers  :wub:
Frequentiebereik begint bij 17Hz, is dus niet direct sub nodig om te ondersteunen. Als het moet gaan ze ook belachelijk laag.

Jurgen79

Gaaf zeg die 802D3's! Ik moet nog steeds een beetje wennen aan het uiterlijk, ik was altijd een enorm fan van de oude 802's om te zien. Inmiddels vind ik de d3's toch wel mooi om te zien. Mijn vriendin ze vreselijk lelijk. Nou is dat niet zo'n probleem, zijn te groot en te duur voor me haha. Een setje 804d3's staan nog wel op mijn verlanglijstje en vallen ook wat meer in de smaak bij haar ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Quote from: jslender on November 16, 2020, 15:44:03
Gaaf zeg die 802D3's! Ik moet nog steeds een beetje wennen aan het uiterlijk, ik was altijd een enorm fan van de oude 802's om te zien. Inmiddels vind ik de d3's toch wel mooi om te zien. Mijn vriendin ze vreselijk lelijk. Nou is dat niet zo'n probleem, zijn te groot en te duur voor me haha. Een setje 804d3's staan nog wel op mijn verlanglijstje en vallen ook wat meer in de smaak bij haar ;D

Uiterlijk is inderdaad wel wennen, kan ik mij goed voorstellen. Beetje love it or hate it, maar in de zoektocht had ik sowieso wel een paar love it or hate it opties (Vivid, Estelon o.a.)

Toch als je de "oude" B&W's naast de nieuwe zet. Dan oogt de oude toch al wel een beetje gedateerd, en heel lomp.



Overigens kan ik je de 804D3 ook wel erg aanbevelen. Die hele D3 serie is een wereld van verschil ten opzichte van de oudere series.

WickedGame

Ben alvast wat aanpassingen aan het doen aan de startpagina van het topic. Dit omdat dit topic de Prive Home Theaters gaat verlaten en over zal gaan naar Showcase.

Topictitel: Parkview Stereo Journey, slaat op ons uitzicht en de locatie waar wij wonen. En stereo journey mag duidelijk zijn.

Dus vanaf heden: Parkview Stereo Journey  ;D

Daarnaast is de startpagina aangepast, hier komen nog wel foto's. Dus be patient :).

WickedGame

#2419


Gisteren mijn eerste kennismaking gehad met een klasse A versterker, de accuphase E800. De versterker stuurde een setje B&W 804D3 aan.

Ik was vooral benieuwd hoe de combinatie Accuphase zou zijn met de B&W 8xx reeks. En moet concluderen dat deze combinatie wel een hele fijne was in het gehoor.

De accuphase kwam op geen enkel moment kracht te kort. Qua klank vond ik de accuphase heerlijk laidback en met een tikje warmte. Deed mijzelf een beetje denken aan de wat oudere Marantz series maar dan met meer controle en finesse. Het uiterlijk van Accuphase is ook geweldig, en er staat echt een machtig apparaat.

Nu moet gaan uitwijzen of een dergelijke geintegreerde versterker als de E800 een veeleisende Bowers & Wilkins 802D3 ook nog de baas is. Dit is een next step om eens uit te gaan vinden.

Maar de combinatie Accuphase met B&W smaakt wel naar meer.

frank2

Mooi spul dat accuphase, zag bij wenw audio ook de 800 staan. Ik heb mijn Focal beluisterd met een accuphase 5 serie, klonk bijzonder fraai. Helaas is accuphase niet bepaald goedkoop. Gelukkig heb ik de plinius 103 ev en die staat net als de accuphase zijn mannetje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

J o e p

Quote from: WickedGame on November 23, 2020, 15:06:07


Gisteren mijn eerste kennismaking gehad met een klasse A versterker, de accuphase E800. De versterker stuurde een setje B&W 804D3 aan.

Ik was vooral benieuwd hoe de combinatie Accuphase zou zijn met de B&W 8xx reeks. En moet concluderen dat deze combinatie wel een hele fijne was in het gehoor.

De accuphase kwam op geen enkel moment kracht te kort. Qua klank vond ik de accuphase heerlijk laidback en met een tikje warmte. Deed mijzelf een beetje denken aan de wat oudere Marantz series maar dan met meer controle en finesse. Het uiterlijk van Accuphase is ook geweldig, en er staat echt een machtig apparaat.

Nu moet gaan uitwijzen of een dergelijke geintegreerde versterker als de E800 een veeleisende Bowers & Wilkins 802D3 ook nog de baas is. Dit is een next step om eens uit te gaan vinden.

Maar de combinatie Accuphase met B&W smaakt wel naar meer.

Eerst gefeliciteerd met de 802's.

In het Classé loze tijdperk heb ik toch veel B&W gebruikers uit de 800 serie de overstap naar McIntosh zien maken.
En ik moet zeggen zeer succesvol. De nieuwe Classé spulletjes zal ik eens bij iEar gaan beluisteren met de 802 D3. Weet wel zeker dat Accuphase het niet gaat halen en zuurstof tekort zal komen op de 802D3. Heb een lange tijd naar de Accuphase E600 met de B&W 800 kunnen luisteren. Zodra je muziek van een symphonie orkest draaide zakte de Accuphase keihard door het ijs.

P.S. wat is het formaat van de kamer waar ze staan?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Quote from: J o e p on November 23, 2020, 19:56:10
Eerst gefeliciteerd met de 802's.

In het Classé loze tijdperk heb ik toch veel B&W gebruikers uit de 800 serie de overstap naar McIntosh zien maken.
En ik moet zeggen zeer succesvol. De nieuwe Classé spulletjes zal ik eens bij iEar gaan beluisteren met de 802 D3. Weet wel zeker dat Accuphase het niet gaat halen en zuurstof tekort zal komen op de 802D3. Heb een lange tijd naar de Accuphase E600 met de B&W 800 kunnen luisteren. Zodra je muziek van een symphonie orkest draaide zakte de Accuphase keihard door het ijs.

P.S. wat is het formaat van de kamer waar ze staan?
Bedankt!

Tja ik heb weinig met Mcintosh qua looks. Het is ongetwijfeld goed, en heeft vaak power genoeg maar het oog wil ook wat.

De nieuwe Classe op de 802D3 beluisterd en dat was wel top. Ging in dit geval om de Pre en de Mono's waarin ik verbaasd was dat de nieuwe Mono's veel minder vermogen leveren dan de oude CA-M400 en oude CA-M600 blokken. Maar ze hielde de B&W's wel goed onder controle. En tja die nieuwe wappers erop is wel gaaf! Maar qua prijs zijn ze wel flink duurder geworden, en door de nieuwe kleur kan ik ze niet matchen met de oude serie helaas. We balen! Want ik vind ze gaaf!

De accuphase moet ik gewoon eens ervaren. In thuis situatie of bij dealer.

Overigens qua ruimte is de woonkamer 72m2. De speakers stralen 8m de ruimte in.

Marco66

Quote from: WickedGame on November 23, 2020, 20:23:02
Bedankt!

Tja ik heb weinig met Mcintosh qua looks. Het is ongetwijfeld goed, en heeft vaak power genoeg maar het oog wil ook wat.

De nieuwe Classe op de 802D3 beluisterd en dat was wel top. Ging in dit geval om de Pre en de Mono's waarin ik verbaasd was dat de nieuwe Mono's veel minder vermogen leveren dan de oude CA-M400 en oude CA-M600 blokken. Maar ze hielde de B&W's wel goed onder controle. En tja die nieuwe wappers erop is wel gaaf! Maar qua prijs zijn ze wel flink duurder geworden, en door de nieuwe kleur kan ik ze niet matchen met de oude serie helaas. We balen! Want ik vind ze gaaf!

De accuphase moet ik gewoon eens ervaren. In thuis situatie of bij dealer.

Overigens qua ruimte is de woonkamer 72m2. De speakers stralen 8m de ruimte in.

Gewoon 2 van deze jongens er op, lijkt mij wel afdoende  ;D

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

WickedGame

Quote from: Marco66 on November 23, 2020, 21:59:38
Gewoon 2 van deze jongens er op, lijkt mij wel afdoende  ;D



Wel heel erg mooi!  :wub:

Maar ook ongetwijfeld een leuk prijskaartje. Maar dromen mag toch?  ;D