Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

patsijb

ben gelukkig niet zo gefixeerd op laag..
dus in kharma heb ik dan mijn merk gevonden..
al zou wilson audio een goede zijn..alleen de prijs pfffff

WickedGame

Quote from: patsijb on October 26, 2020, 12:46:59
ben gelukkig niet zo gefixeerd op laag..
dus in kharma heb ik dan mijn merk gevonden..
al zou wilson audio een goede zijn..alleen de prijs pfffff

Het gehele plaatje moet kloppen dat is ook zo, maar laag is wel een onderdeel waar ik op let. En nu kan het dat bij de Kharma dealer dit niet goed tot zijn recht kwam in zijn ruimte (ook veel harde materialen en weinig demping), maar de DB7 deed het niet voor mij. Versterking was van Goldmund, waar ik op dat moment ook meer van had verwacht in deze combinatie. Misschien een gemiste kans en presteert de DB7 wel beter in mijn eigen huis, maar een eerste indruk was het helaas niet voor mij. En dan zat het hem met name dus in laag weergave.

Wilson krijg ik er niet in, of zoals vrouwlief zei "lijkkisten". En dan nog maar te zwijgen over de prijzen.

Dat maakt het ook lastig, het moest een combinatie worden van uiterlijk (vrouw wens), en goed geluid (mijn wens). Dus dan valt er best wel wat af, althans in de ogen van vrouwlief :) En ach met een 802D3 ben ik niet gestraft... hoop ik  :laugh:

patsijb

ieder zijn smaak he
(gelukkig maar)
gemiste kans, kan..maar je wordt blij van B&W en dat is het belangrijkst
wat ik of een ander ook zegt

gelukkig laat mijn vrouw me mijn gang gaan..als er maar niet van die joekels komen of in houtfineer haha (maar ben ik ook geen fan van)




Raymond187

Feli met de aankoop, Imposante speakers zeg  :wub:

Zijn die goed aan te sturen met je classe?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 27, 2020, 12:57:19
Feli met de aankoop, Imposante speakers zeg  :wub:

Zijn die goed aan te sturen met je classe?

Dank je!

Dat moet wel lukken ook volgens de dealer. En de luistersessie op de nieuwe Classe set was ook maar 300W op 8Ohm. Tuurlijk kan de B&W meer aan, maar is denk ik niet noodzakelijk. Mocht het wel een ding worden dan neig ik heel sterk om te gaan sparen voor Pass Labs of Accuphase.

myself

#2330
Quote from: WickedGame on October 24, 2020, 17:48:56
Kef Blade is het niet geworden. Geen verkeerde speaker maar de vrouw des huizes vond ze wel heel groot.

Tja dan kan ik hoog en laag springen maar dan gaat dat het hem sowieso niet worden. Estelon is wel een leuke speaker maar ook die vind ik het net niet hebben. De duurdere XB serie is wel om te smullen maar jezus wat duur zijn die [emoji1787]

Dus tja knopen hakken en geen gezeur meer. Set 802D3 in bestelling gezet.


Gefeliciteerd hoor !!

Naast wat jij al beluisterd had, heb ik ook nog de focal, wilson ben. en magico gehoord. Echt mooie koop, laat ze goed opstellen in je huis (zelfs toe-out is een goede optie met deze speakers).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

WickedGame

Quote from: myself on October 27, 2020, 13:23:19
Gefeliciteerd hoor !!

Naast wat jij al beluisterd had, heb ik ook nog de focal, wilson ben. en magico gehoord. Echt mooie koop, laat ze goed opstellen in je huis (zelfs toe-out is een goede optie met deze speakers).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt!

Magico moet wel geweldig zijn, maar de prijzen van magico zijn nog even een klap hoger dan B&W. Dat gaat mij te ver, en wil ik er ook niet voor uitgeven. Qua opstelling zal het wel goed komen. De dealer komt vrijdag de speakers leveren. Hopelijk dan al gelijk een goed beeld.

Ik heb goede hoop :D En ben als een kind zo blij, want de spanning begint nu wel te stijgen.  :pompom:

frank2

Nog een paar nachten....

En dan inspelen. Dat ben ik nu ook aan t doen met mijn speakers Focal spectral 40th anniversary. Is trouwens duidelijk merkbaar dat inspelen..

Vast veel plezier met je nieuwe speakers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November  1, 2020, 23:04:32
Tevreden man? 😊

Wil je wat grappigs horen? Ik krijg ze pas vandaag  :wacko:

Bij de bestelling ervoor gekozen om ze direct vanuit B&W aan mijn huis te leveren. Dit zou vrijdag plaatsvinden, maar had tot en met donderdagavond nog geen melding van levering of een bevestiging van de vrijdag. Hier op vrijdag even contact gezocht met de dealer hoe dit nu kon. Uiteindelijk is er bij B&W iets mis gegaan in de communicatie en kreeg ik vrijdagavond uiteindelijk een bevestiging dat ze maandag 2 november uitgeleverd gaan worden.

Dus heb het hele weekend heerlijk genoten van mijn good old JBL L4 ;)

R

Bijna tijd om je topic een groepje te verplaatsen dus ;)

Veel plezier alvast vandaag. Unboxing is altijd top!

clockwork

Spannende dag dus.  :colgate:

Maar worden ze dan ook voor je geïnstalleerd? Of mag je dat zelf doen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WickedGame

Quote from: R on November  2, 2020, 09:15:06
Bijna tijd om je topic een groepje te verplaatsen dus ;)

Veel plezier alvast vandaag. Unboxing is altijd top!

Klopt, ga dit topic vermoedelijk ook sluiten.
Quote from: clockwork on November  2, 2020, 09:20:51
Spannende dag dus.  :colgate:

Maar worden ze dan ook voor je geïnstalleerd? Of mag je dat zelf doen?


Mag ze zelf installeren, maar dat vind ik niet zo een probleem.

clockwork

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 09:22:32
Mag ze zelf installeren, maar dat vind ik niet zo een probleem.

Is ook zo. Deel van de hobby. Maar ik kan me wel verstellen dat je wat hulp nodig gaat hebben bij het tillen en schuiven.  :wow:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WickedGame

Quote from: clockwork on November  2, 2020, 09:27:23
Is ook zo. Deel van de hobby. Maar ik kan me wel verstellen dat je wat hulp nodig gaat hebben bij het tillen en schuiven.  :wow:

Haha, ja voor dat laatste onderdeel komt mijn vader vandaag langs.

Voor het inregelen en goed afstellen blijft het een leuke hobby. En gelukkig staan ze op wieltjes  ;D

Heb wel de plekken van waar de 803D eerst stonden gemarkeerd, om vanuit dat punt te gaan starten met afstellen.

katwax

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 09:29:38
Haha, ja voor dat laatste onderdeel komt mijn vader vandaag langs.

Voor het inregelen en goed afstellen blijft het een leuke hobby. En gelukkig staan ze op wieltjes  ;D

Heb wel de plekken van waar de 803D eerst stonden gemarkeerd, om vanuit dat punt te gaan starten met afstellen.
Veel plezier.
Verstandig van die plekken te markeren, je zou natuurlijk ook wild kunnen gaan en het is totaal anders plaatsen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 08:53:26
Wil je wat grappigs horen? Ik krijg ze pas vandaag  :wacko:

Wanneer het stil is... :)
Dan moet je gaan kijken.
Is met mijn zoontje ook altijd. Als er geen geluid is dan weet je dat je even polshoogte moet nemen :)
Sorry voor het vergelijk , maar meestal werkt het zo.

Heel veel plezier vandaag met je vader!
Heeft hij inmiddels ook andere speakers Marc?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November  2, 2020, 10:43:41
Wanneer het stil is... :)
Dan moet je gaan kijken.
Is met mijn zoontje ook altijd. Als er geen geluid is dan weet je dat je even polshoogte moet nemen :)
Sorry voor het vergelijk , maar meestal werkt het zo.

Heel veel plezier vandaag met je vader!
Heeft hij inmiddels ook andere speakers Marc?

Hij heeft B&W 802D2 en 804D nu staat. Volgens mij is die niet van plan te wisselen. Sowieso de laatste jaren is hij wat rustiger.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 10:48:01
Hij heeft B&W 802D2 en 804D nu staat. Volgens mij is die niet van plan te wisselen. Sowieso de laatste jaren is hij wat rustiger.

Nog altijd met de Classé set ook?
Want die nieuwe Classés set is toch oo wel erg gelikt om te zien met die wappers... Krijg je hem daar niet voor te porren? :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November  2, 2020, 10:50:14
Nog altijd met de Classé set ook?
Want die nieuwe Classés set is toch oo wel erg gelikt om te zien met die wappers... Krijg je hem daar niet voor te porren? :)

Classé is iets veranderd.

Is nu CDP-502, CP-700 en 2x CA-M400 monoblokken.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 10:51:50
Classé is iets veranderd.

Is nu CDP-502, CP-700 en 2x CA-M400 monoblokken.

Ja die M400 monoblokken zijn ook echt wel mooi hoor!!
Naais.

Hoelang wachten nog? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

#2346
Quote from: Peerless Monster on November  2, 2020, 10:53:30
Ja die M400 monoblokken zijn ook echt wel mooi hoor!!
Naais.

Hoelang wachten nog? ;D

De CA-M400 zijn krachtiger dan de nieuwe mono's. Ook qua ontwerp hebben ze er weer voor gekozen om die ventilatietunnel toe te passen, daar is altijd wel kritiek op geweest omdat ook het design op de schop is gegaan intern, en dit volgens "kenners" heeft geresulteerd in wat "mindere" producten.

Al vind ik de nieuwe Classe lijn wel mooi met die wappers :D

Levertijd: 8:00 - 15:00  :wacko: heerlijk he zulke tijdspaden

papaleo

Wauw... :worship: Dit blijven Imposante,mooie speakers....gefeliciteerd!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  2, 2020, 10:59:06
De CA-M400 zijn krachtiger dan de nieuwe mono's. Ook qua ontwerp hebben ze er weer voor gekozen om die ventilatietunnel toe te passen, daar is altijd wel kritiek op geweest omdat ook het design op de schop is gegaan intern, en dit volgens "kenners" heeft geresulteerd in wat "mindere" producten.

Al vind ik de nieuwe Classe lijn wel mooi met die wappers :D

Levertijd: 8:00 - 15:00  :wacko: heerlijk he zulke tijdspaden

I love wappers, metertjes, etc!
Zo vind ik nog altijd het mooist de POA8000 van Denon (die ken jij ook wel), alleen die hebben nog al wat issues met warmte afgiste en ach he jaren 80... DUs bijna niet te krijgen of heel duur... En een M03 van Luxman. Die digitale VU meters vind ik zo subtiel en vet. Alleen nog nooit in bezit gehad. Dus dat is nog wel eentje voor op het lijstje.

Voor hetzelfde geld staan ze dus pas 14;55 voor de deur ;). Ben je voor niks thuis. Oh wacht we werken met zijn allen thuis ;).
Das dan weer een voordeeltje. Dus nu weer aan het werk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: papaleo on November  2, 2020, 11:01:39
Wauw... :worship: Dit blijven Imposante,mooie speakers....gefeliciteerd!

Ja ze zijn zeker imposant en geweldig (in mijn beleving :D)

Quote from: Peerless Monster on November  2, 2020, 11:03:03
I love wappers, metertjes, etc!
Zo vind ik nog altijd het mooist de POA8000 van Denon (die ken jij ook wel), alleen die hebben nog al wat issues met warmte afgiste en ach he jaren 80... DUs bijna niet te krijgen of heel duur... En een M03 van Luxman. Die digitale VU meters vind ik zo subtiel en vet. Alleen nog nooit in bezit gehad. Dus dat is nog wel eentje voor op het lijstje.

Voor hetzelfde geld staan ze dus pas 14;55 voor de deur ;). Ben je voor niks thuis. Oh wacht we werken met zijn allen thuis ;).
Das dan weer een voordeeltje. Dus nu weer aan het werk.

Oehh die Denon is inderdaad gaaf! Ik vind wappers ook geweldig, dus wie weet ooit nog eens in de vorm van een Pass Labs EV of misschien wel Accuphase? Maar voorlopig geen centjes meer om de elektronica te gaan aanpassen. En dat hoeft denk ik ook voorlopig nog niet :D

Klopt ze kunnen zomaar eens 14:55 voor de deur staan, maar hé dat thuiswerken heeft dan nu wel zo zijn voordelen.