Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Richi

Quote from: WickedGame on September  3, 2020, 12:38:21
Eventueel tips/ervaringen zijn welkom, en het moeten wel vloerstaanders zijn :D
In dat geval zou ik ook zeker naar Dynaudio Confidence luisteren. In combinatie met een CP800mII en CA2300 vind ik de Dynaudio Confidence C2 geweldig klinken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

patsijb

DB7 val je geen buil aan..mooie speaker
heb ik ook beluisterd..

je weet mijn voorkeur haha
ik zou dan B&W al helemaal weg laten

maar neem je tijd, heb ik ook gedaan (paar jaar)en dan heb je iets wat je over 10 jaar nog hebt..
suc6

WickedGame

Quote from: patsijb on September  3, 2020, 13:45:02
DB7 val je geen buil aan..mooie speaker
heb ik ook beluisterd..

je weet mijn voorkeur haha
ik zou dan B&W al helemaal weg laten

maar neem je tijd, heb ik ook gedaan (paar jaar)en dan heb je iets wat je over 10 jaar nog hebt..
suc6

Ik weet zeker je voorkeur ;)

Kreeg een lichtblauwe set DB7 al aangeboden. Qua kleur alleen niet helemaal mijn ding.

En ga mijn tijd ook nemen.

frank2

Luister ook naar focal, deze is wat mooier dan dynaudio vind ik
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Quote from: frank2 on September  3, 2020, 14:42:01
Luister ook naar focal, deze is wat mooier dan dynaudio vind ik
Vind ik niet, klinkt 'harder' in mijn oren.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: frank2 on September  3, 2020, 14:42:01
Luister ook naar focal, deze is wat mooier dan dynaudio vind ik

Heb al heel veel focals gehoord, maar het doet me heel weinig tot niets. Qua design wel een mooi luidspreker, maar ja met alleen de looks kom je er niet ;)

Valkyrie

Vorige week ging ik mijn Linn afhalen bij Freakuence! in Woerden. Die hadden nog wel een paar mooie B&W speakers staan (naast alle andere bizar mooie apparatuur).
Volgens mij woonde je ergens in de buurt van Utrecht toch? Dan is dat best dichtbij. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Peerless Monster

Quote from: Valkyrie on September  3, 2020, 17:54:04
(naast alle andere bizar mooie apparatuur).

Bij Freakuence hebben ze ook een aantal echt hele mooie Dynaudio's staan. 2 weken geleden nog geluisterd naar een C30 met een Gryphon eindtrap van 150 Watt klasse A. Maakte wel indruk hoeveel controle er was zeg. wow.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September  4, 2020, 13:51:42
Bij Freakuence hebben ze ook een aantal echt hele mooie Dynaudio's staan. 2 weken geleden nog geluisterd naar een C30 met een Gryphon eindtrap van 150 Watt klasse A. Maakte wel indruk hoeveel controle er was zeg. wow.
Hi Rens, jij kent de Classe setup natuurlijk ook. Wat zou jij adviseren qua speakers in stereo, ook gebaseerd op de shortlist die ik heb opgesteld?

Peerless Monster

#2234
Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 14:52:44
Hi Rens, jij kent de Classe setup natuurlijk ook. Wat zou jij adviseren qua speakers in stereo, ook gebaseerd op de shortlist die ik heb opgesteld?

Hey Marc,

Acoustat 😂

Met de Classé?
Nou ja dat dus. Een Dynaudio ben ik heel erg van gecharmeerd.
De nieuwe B&W serie kan ik ook wel lichtelijk waarderen met een buis.
Met Classé wordt het al gauw wat analytisch.
Niet om Freakuence voor te trekken hier, maar ze zijn lekker relaxed met luisteren.
Je luistert wat, tas koffie en wat fris en je bent een middag rijker aan ervaringen.

En anders kom eens luisteren naar mijn Tannoy DC10's? 😊
En anders ga eens luisteren naar scansonic. Kleinere zusjes van raidho. Vind ik ook wel lekker.
Die kharma's, focals en Pioneers lekker links laten liggen. Niet jouw ding. Geloof me maar.
Audio physic. Ook zo'n ondergewaardeerd merk vaak.
Wel voor jou ook een hele leuke ervaring.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September  4, 2020, 14:58:44
Hey Marc,

Acoustat [emoji23]

Met de Classé?
Nou ja dat dus. Een Dynaudio ben ik heel erg van gecharmeerd.
De nieuwe B&W serie kan ik ook wel lichtelijk waarderen met een buis.
Met Classé wordt het al gauw wat analytisch.
Niet om Freakuence voor te trekken hier, maar ze zijn lekker relaxed met luisteren.
Je luistert wat, tas koffie en wat fris en je bent een middag rijker aan ervaringen.

En anders kom eens luisteren naar mijn Tannoy DC10's? [emoji4]
En anders ga eens luisteren naar scansonic. Kleinere zusjes van raidho. Vind ik ook wel lekker.
Die kharma's, focals en Pioneers lekker links laten liggen. Niet jouw ding. Geloof me maar.
Audio physic. Ook zo'n ondergewaardeerd merk vaak.
Wel voor jou ook een hele leuke ervaring.
Thanks voor de tips, en vond raidho al iets te prijzig worden [emoji1787] dus de Scansonic tip kan ik we waarderen.

De TAD is maar de vraag of dat het gaat worden, ze hebben dus geen speakercover, en dat is wel een must ivm kids.

De nieuwe B&W kan ik ook erg waarderen, het is echt een hele andere luidspreker geworden. Was wel even wennen, maar kon me goed bekoren.

Kharma is iets wat me is bij gebleven van hun demo show in Breda. Nu is dat een tijd terug, maar kan het nog steeds erg waarderen. Ook qua looks krijg ik deze het huis wel in [emoji16]

Peerless Monster

#2236
Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 15:49:05
Thanks voor de tips, en vond raidho al iets te prijzig worden [emoji1787] dus de Scansonic tip kan ik we waarderen.

De TAD is maar de vraag of dat het gaat worden, ze hebben dus geen speakercover, en dat is wel een must ivm kids.

De nieuwe B&W kan ik ook erg waarderen, het is echt een hele andere luidspreker geworden. Was wel even wennen, maar kon me goed bekoren.

Kharma is iets wat me is bij gebleven van hun demo show in Breda. Nu is dat een tijd terug, maar kan het nog steeds erg waarderen. Ook qua looks krijg ik deze het huis wel in [emoji16]

Dan kan ik je alvast verklappen dat je je Classéset mag wegdoen.
Je moet dan aan de buisjes. Kharma krijg je niet ah zingen met een transistor 😉.
Veel plezier in ieder geval met je zoektocht.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Vivid?

Design pareltje. En klinkt ook nog goed ook :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Kom op bezoek bij barbapapa........  :D vivid is écht uitgesproken wanstaltig LELIJK....
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Quote from: Raphie on September  4, 2020, 16:37:54
Kom op bezoek bij barbapapa........  :D vivid is écht uitgesproken wanstaltig LELIJK....

JBL PRX Power nog meer 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September  4, 2020, 16:30:20
Dan kan ik je alvast verklappen dat je je Classéset mag wegdoen.
Je moet dan aan de buisjes. Kharma krijg je niet ah zingen met een transistor [emoji6].
Veel plezier in ieder geval met je zoektocht.
Grappig dat je dat zegt, want juist met een transistor staan ze mij bij als een lekker klinkende set. Al heb ik geen idee meer wat er destijds gebruikt werd.

Heb sowieso de 19e een demo van de Kharma DB7 op een Goldmund Telos. Toch wel hee benieuwd.

Raphie

Quote from: Peerless Monster on September  4, 2020, 16:44:22
JBL PRX Power nog meer 😂
die staan het meest van het jaar in de tuin  :D binnen hebben we hele andere spullen.
Maar Vivid is gewoon ECHT lelijk.
JBL PRX Power!

katwax

Quote from: Blue-Eyes on September  4, 2020, 16:30:35
Vivid?

Design pareltje. En klinkt ook nog goed ook :D
Ik had het gemeld, maar zijn niet WAF approved blijkbaar :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vik

De nieuwe Dynaudio Contour lijn is ook echt heel fraai. Of de Dynaudio Evoke serie met een hele mooie prijs kwaliteit verhouding.  :)

Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 14:52:44
Hi Rens, jij kent de Classe setup natuurlijk ook. Wat zou jij adviseren qua speakers in stereo, ook gebaseerd op de shortlist die ik heb opgesteld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: Raphie on September  4, 2020, 16:49:56
die staan het meest van het jaar in de tuin  :D binnen hebben we hele andere spullen.
Maar Vivid is gewoon ECHT lelijk.

😂

(Vind ik ook 😂, maar ze klinken verdorie wel goed).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Raphie on September  4, 2020, 16:37:54
Kom op bezoek bij barbapapa........  :D vivid is écht uitgesproken wanstaltig LELIJK....

Dat zij mijn vrouw ook, "barbapapa" speakers. Die krijg ik er ook niet in :D Qua geluid vind ik ze wel top.

Quote from: katwax on September  4, 2020, 17:08:03
Ik had het gemeld, maar zijn niet WAF approved blijkbaar :)

Sorry, als het aan mij had gelegen had het een best een kans gehad. Maar ja de vrouw heeft hierin ook instemming. Ik mag me al gelukkig prijzen dat ik dit soort speakers uberhaupt mag. Genoeg vrouwen die formaat bose melkpakjes als ultiem doel hebben.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 19:31:05
Dat zij mijn vrouw ook, "barbapapa" speakers. Die krijg ik er ook niet in :D Qua geluid vind ik ze wel top.

Sorry, als het aan mij had gelegen had het een best een kans gehad. Maar ja de vrouw heeft hierin ook instemming. Ik mag me al gelukkig prijzen dat ik dit soort speakers uberhaupt mag. Genoeg vrouwen die formaat bose melkpakjes als ultiem doel hebben.

Bij mij beïnvloedde dat de keuze voor mijn vrouw.
Het accepteren of dan maar niet 😀
Met mij trouwen betekent dat je ook moet leven met een stel lelijke speakers van 2.40 hoog.
En ook andere speakers tussendoor, want ik ben altijd op zoek naar wat anders...
Ze zei volmondig ja. Dus dan houd ze toch wel erg veel van me. 😅

Breng ik je nou toch aan twijfelen Marc? 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

patsijb

Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 16:49:40
Grappig dat je dat zegt, want juist met een transistor staan ze mij bij als een lekker klinkende set. Al heb ik geen idee meer wat er destijds gebruikt werd.


heb db7 gehoord op 7watt buizen , klinkt iid mooi maar db7 hadden meer nodig..en met kids en buizen..neh..
speel zelf ook met accuphase 2*30w op mijn kharmas..heerlijk..
neemt niet weg..jouw keuze..

chansig

Mogelijk heb ik eroverheen gelezen..maar waarom moeten het vloerstaanders zijn ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Quote from: chansig on September  6, 2020, 11:15:43
Mogelijk heb ik eroverheen gelezen..maar waarom moeten het vloerstaanders zijn ?

Gr. Hans
omdat de muren net gestuct zijn en zijn vrouw geen plafond speakers wil....
JBL PRX Power!