Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: Raphie on February 26, 2018, 15:16:41
Gewoon Chromecast audio met iphone app. Kost geen drol en klinkt super.
Heb je echt geen groot streaming hok voor nodig.

:clapping:

Wel de goedkoopste oplossing van allemaal ;) Alleen mist een schermpje... (niet mijn eis overigens)

Raphie

#2151
Het schermpje zit op je telefoon, als je vrouw kan faceboekenen whatsappen, kan ze ook echt wel een appje bedienen. Dan ga je toch niet op je knieen voor zo'n mediocre schermpje met superonhandige navigatie van een streamer lopen kloten.
Ik ken geen enkele streamer die een handige OSD heeft. Om over bediening op de unit zelf nog maar te zwijgen.
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on February 26, 2018, 16:57:54
Het schermpje zit op je telefoon, als je vrouw kan faceboekenen whatsappen, kan ze ook echt wel een appje bedienen. Dan ga je toch niet op je knieen voor zo'n mediocre schermpje met superonhandige navigatie van een streamer lopen kloten.
Ik ken geen enkele streamer die een handige OSD heeft. Om over bediening op de unit zelf nog maar te zwijgen.

Dan nog voelt een chromecast toch als een aparte oplossing op een set die het veelvuldige kost.

En nee ik geloof ook niet in door engelen besprenkelde apparatuur/tweaks etc. maar een beetje streamer/bron mag wel iets kosten.

Ga overigens als eerste bij Blue-Eyes de Linn beluisteren.

denoontje


blue-eyes

Quote from: WickedGame on February 26, 2018, 17:53:17
Dan nog voelt een chromecast toch als een aparte oplossing op een set die het veelvuldige kost.

En nee ik geloof ook niet in door engelen besprenkelde apparatuur/tweaks etc. maar een beetje streamer/bron mag wel iets kosten.

Ga overigens als eerste bij Blue-Eyes de Linn beluisteren.


Leuk :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J o e p

De Marantz NA-11 koop je nu nieuw voor onder de €2000,00.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Gisterenavond bij Blue-Eyes eindelijk de Linn Akurate bekeken en beluisterd en bediend :) De Linn heeft een positieve indruk op mij achter gelaten in de vorm van zijn uiterlijk (strak/sober) en het bedieningsgemak van de app. Uiteraard wil ik de Linn nog wel een keer in mijn eigen set beluisteren om een wat beter oordeel te kunnen geven van de Linn in mijn situatie.

De lijst die ik had opgesteld heeft ondertussen al wel wat afvallen, en zal ook aangeven waarom ik ze af laat vallen:

- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Marantz NA8005

- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN V2
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica
- Linn Majik DS (2e hands)

- Linn Akurate DS/1 (2e hands)
- Lumin D2

De Pioneers en Marantz laat ik vallen omdat de merken bij nieuwe ontwikkelingen al snel een nieuw apparaat in hun product portofolio plaatsen en updates er weinig meer worden gegeven op verouderde apparatuur. Om die reden zal een streamer al snel verouderen. En wil er toch wat langer mee doen dan 2/3 jaar.

De Auralic en Bluesound vallen af ivm ontbreken display. Ik vind het persoonlijk geen gemis, maar mijn vriendin wel. Die vindt het prettig om een display te hebben waar ze in 1 opslag kan zien wat er speelt ipv de gehele app/telefoon er weer bij te pakken.

De Oppo Sonica valt af ivm het niet ondersteunen van gapless playback. Wat mij betreft ook direct een doodsteek van dit apparaat. Want qua specs/prijs was dit wel een van de mooiste oplossingen die er tussen stond.

Wat blijft er dan nu nog over:

- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN V2
- Linn Akurate DS/1 (2e hands/demo)
- Lumin D2

Deze modellen zal ik ook gaan proberen in mijn thuis situatie (zover dealers dit willen doen uiteraard).

Wil Blue-Eyes in ieder geval bedanken voor zijn gastvrijheid! En je mag trots zijn op je set, die staat als een huis! (uiteraard complimenten aan Beter Beeld & Geluid)

Zal als ik wat meer tijd heb, nog een klein verslagje doen over de avond.


Roksan

Quote from: WickedGame on March 20, 2018, 10:19:29
De Oppo Sonica valt af ivm het niet ondersteunen van gapless playback. Wat mij betreft ook direct een doodsteek van dit apparaat. Want qua specs/prijs was dit wel een van de mooiste oplossingen die er tussen stond.

En als ik het hier begrijp, gaat deze ook niet meer in een update komen: http://forums.stevehoffman.tv/threads/oppo-sonica-dac-being-dropped.735385/
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

blue-eyes

#2158
Thx, het was daarnaast weer even leuk je real life te spreken ;)

Succes met de keuze en benieuwd naar je verslag :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Leuk...Suc6 met de keuze
Lijstje iig wat korter![emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

@ Mark; wellicht is dit een heel mooi alternatief voor Linn. (Ik heb de verkoop gesplitst)

De eigenaar komt van Linn en in zijn ervaring speelt dit veel fraaier.  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167879.0

Mocht je hem willen beluisteren in je eigen set dan is dat wat mij betreft mogelijk. Misschien kun je dan ook een Linn lenen van iemand?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

i2Paq

Je noemt de Linn Akurate DS/1, er is ook de Linn Majik DS/1 of de DS/2 als het alleen om de streamer gaat.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

WickedGame

Quote from: vik on March 24, 2018, 09:17:03
@ Mark; wellicht is dit een heel mooi alternatief voor Linn. (Ik heb de verkoop gesplitst)

De eigenaar komt van Linn en in zijn ervaring speelt dit veel fraaier.  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167879.0

Mocht je hem willen beluisteren in je eigen set dan is dat wat mij betreft mogelijk. Misschien kun je dan ook een Linn lenen van iemand?

Erg mooi die lindemann, maar qua prijs gaat die veel te ver boven het budget heen.

Een 2e hands Linn Akurate DS/1 kan je voor ongeveer 2000,- euro krijgen en dat is ook wel de max. die ik er aan uit wil gaan geven.

Quote from: i2Paq on March 24, 2018, 09:47:33
Je noemt de Linn Akurate DS/1, er is ook de Linn Majik DS/1 of de DS/2 als het alleen om de streamer gaat.

Majik vind ik persoonlijk qua uitstraling minder mooi  ;D

vik

Duidelijk..ik dacht ik gooi even een balletje op.  :thumbs-up:

Quote from: WickedGame on March 24, 2018, 12:38:44
Erg mooi die lindemann, maar qua prijs gaat die veel te ver boven het budget heen.

Een 2e hands Linn Akurate DS/1 kan je voor ongeveer 2000,- euro krijgen en dat is ook wel de max. die ik er aan uit wil gaan geven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


WickedGame

Quote from: denoontje on August 19, 2018, 10:48:45
Al wat uitgezocht?

Nog niet.

Wat andere prioriteiten de laatste tijd. En eerst nog even op vakantie in oktober. Daarna zal ik hopelijk dit weer gaan oppakken.

noot87

Als je een dure streamer besluit te kopen, koop er meteen ook een chromecast audio bij om te vegelijken. Ben benieuwd of je een verschil kunt waarnemen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

WickedGame

Quote from: noot87 on August 20, 2018, 16:26:15
Als je een dure streamer besluit te kopen, koop er meteen ook een chromecast audio bij om te vegelijken. Ben benieuwd of je een verschil kunt waarnemen.

Chromecast heeft al issue dat het geen display heeft. Dus dat was sowieso een no go. Werk nu nog met een Squeezebox Touch en een externe DAC wat uiteraard een mooie combinatie is. Maar wil het meer terug gaan brengen naar 1 unit voor alles inclusief mogelijkheid tot DSD en 192Khz 24Bit Flac (beiden kan de Chromecast niet).

Of er een verschil is op andere audioformaten tussen een chromecast en een streamer uit de hogere klasse is een leuke test. Maar ga het niet testen. Omdat puur de chromecast niet alle wensen vervult.


WickedGame

Om maar even in mijn eigen topic met de deur in huis te vallen :)

Ik ben op zoek naar een subwooferkabel die ik makkelijk kan demonteren zodat ik die kan verwerken in de muur. Door verandering van opstelling zal de subwoofer verplaatst gaan worden naar de locatie waar ik hem ooit oorsponkelijk had bedoeld. Hier ligt al wel een loze buis die ik wil gaan benutten voor de subwoofer aansluiting. Nu ben ik dus op zoek naar een 8m of iets meer subwooferkabel waarbij de plug relatief gemakkelijk gedemonteerd kan worden.

Liefst zonder solderen  ;D

Bestaat dit? Of kan iemand hier wat advies in geven?

Wat betreft de netwerkspeler/streamer is dit even op een lager pitje gekomen. Wat onvoorziene uitgaven die hogere prioriteit hebben gekregen. Vermoedelijk dat ik rond eind dit jaar de draad weer ga oppakken.

WickedGame

Ben al beetje aan het zoeken geslagen maar losse subwoofer kabels om zelf af te monteren. Dat is volgens mij nog best beperkt. Ik kom in iedergeval niet verder dan:

Viablue NF-B kabel.

Of zie ik iets over het hoofd qua zoekopdracht?

Qua afmonteren ga ik hetzelfde doen als de luidsprekerkabels. Er komt op de muur een RCA Socket waarop een korte kabel naar de subwoofer gaat. Ook hier wil ik hetzelfde merk gaan hanteren. Dus zal dan een korte 1m Viablue dan worden.

Maar zijn er nog andere alternatieven?

solitaire

Het is gewoon interconnect kabel, wellicht goed afgeschermd ivm. lengte, maar verder niets specifieks, lijkt me.

Mij is opgevallen dat mijn sub een stuk minder de verschillen tussen kabels laat horen als ik 'gewend' was. Andere bevestigden dat verschijnsel ... naar je kan het natuurlijk zo gek maken als jij zelf wilt.
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Quote from: solitaire on September 23, 2018, 16:49:56
Het is gewoon interconnect kabel, wellicht goed afgeschermd ivm. lengte, maar verder niets specifieks, lijkt me.

Mij is opgevallen dat mijn sub een stuk minder de verschillen tussen kabels laat horen als ik 'gewend' was. Andere bevestigden dat verschijnsel ... naar je kan het natuurlijk zo gek maken als jij zelf wilt.

Qua subwooferkabel wil ik er ook niet al teveel aan uitgeven. Maar blijkbaar is DIY subwooferkabels wel een lastige markt, of is de kabel onder een andere naam te vinden. Viablue is tot nu toe de enige los leverbare per meter. Ansich een optie, maar eventueel weten jullie nog andere alternatieven?


denoontje

#2172
Ik heb bij mijn eerste sub  microfoon kabel gebruikt, 2 clinch stekkers eraan gesoldeerd, 1 kan afgeschermde mantel  mee gesoldeerd. Klaar.

Als je een soldeer bout kan hanteren kun je dit makkelijk zelf doen.


Zelfs ook tijdelijk een antennekabel gebruikt [emoji12] en een "antennekabel" die frank D. gebruikte voor mijn itc projector componentkabel in the old days.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

solitaire

Wat verwacht je zelf bij een specifieke DIY subwooferkabel ?

Zelf gebruik ik voor de sub een wat dikkere dan 'gebruikelijk', goed afgeschermd, en ruim voorzien van dempingsmateriaal.
Maar als ik wissel van interconnect merk ik amper verschil (soms, maar niet reproduceerbaar, dus waarschijnlijk een hersenspinsel)....
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Quote from: solitaire on September 24, 2018, 19:23:44
Wat verwacht je zelf bij een specifieke DIY subwooferkabel ?

Zelf gebruik ik voor de sub een wat dikkere dan 'gebruikelijk', goed afgeschermd, en ruim voorzien van dempingsmateriaal.
Maar als ik wissel van interconnect merk ik amper verschil (soms, maar niet reproduceerbaar, dus waarschijnlijk een hersenspinsel)....

Verwachtingen niet, afgezien van een goede signaal overdracht zonder verstoring.

Waar het om gaat is dat ik de lege pvc buis in de vloer wil benutten voor de subwooferkabel. Die dan uitgaat komen op een blindplaat met een rca female socket erop. Kabel zal dus aan 1 kant daarop gemonteerd gaan worden. De andere kant aan de receiver zijde zal worden voorzien van een RCA plug. Om die reden komt het DIY principe om de hoek zetten.

Ik geloof ook niet dat ik een super deluxe subwooferkabel nodig zal hebben, maar gewoon een prima afgeschermde variant. Maar als ik dus op subwooferkabel rol of per meter zoek dan kom ik er niet veel tegen die dus als DIY project kunnen dienen.