Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Thanks allemaal voor de felicitaties!

Papa zijn is nog wat onwerkelijk, maar wel heel gaaf! Ondertussen het eerste "ongelukje" met een spuitluier al gehad. De muur is plotseling voorzien van een extra kleurtje  :blink:  :-X :-X :-X

blue-eyes

Nooit gehoord dat je achter je kind moet staan? Figuurlijk, maar ook letterlijk :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2018, 14:31:47
Nooit gehoord dat je achter je kind moet staan? Figuurlijk, maar ook letterlijk :P

Mama verschoonde op dat moment  :-X

Ach je leert ervan ;) en gelukkig is de muur grijs van kleur en heb ik nog verf liggen. Waar kinderen zijn gebeuren nu eenmaal ongelukjes  ;D

Magura

Van harte gefeliciteerd! Leuke naam!

Gr. Matthijs
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

WickedGame

Om toch on-topic te blijven heb ik voor 2018 wel wat concrete plannen. De volgorde is nog niet bekend, en wat het moet worden ook nog niet. Dit zal een zoektocht worden waarbij prijs/kwaliteit een belangrijk uitgangspunt gaat worden.

De punten die ik in 2018 op stapel heb staan:

1. Andere streamer ter vervanging van de SBT en de Cambridge DacMagic.
- Dit ben ik al aan het inventariseren. In dit topic is het al de revu gepasseerd. Hier zal ik de komende maanden mij meer in gaan verdiepen. Ook mijn wederhelft zal hierin een keuze moeten gaan maken. Zij zal hem namelijk moeten kunnen bedienen en de streamer ook nog eens mooi vinden qua klank.

2. Andere subwoofer
- Totaal niet mee bezig geweest nog, en de wereld van subwoofers veranderd snel. Veel merken te krijgen en wisselende bedragen. De Rel stadium is overigens niet afgeschreven en presteert naar behoren. Zal in iedergeval niet een korte termijn iets gaan worden. Maar ik laat mij uiteraard graag verrassen. Leuk zou het wel zijn als de sub wat kleiner is dan de huidige Rel.

3. Uniformiteit in bekabeling
- Dit zal nog een uitdaging gaan worden. Qua LS kabels kan ik het niet veranderen. Dit staat nu vast in de vorm van de Supra Rondo. Maar de interlinks, HDMI etc. is nu een mengelmoes van verschillende merken in verschillende gradaties. Met name straks voor de streamer en classe set vind ik het belangrijk dat daar een goede set kabels op komt. Nu staat er tussen de CP700 en de CA2200 een Burmester Silver XLR. Hier had ik altijd een transparent music link XLR op zitten maar die is door verandering van opstelling veel te lang.

De SBT staat gekoppeld met Xindak kabels. En de Anthem heeft dan weer HDMI kabels van AQ en RUConnected. Tja allemaal leuk maar wat uniformiteit en ook qua lengtes moet ik er wat mee gaan doen.

4. Surround? Of toch terug naar stereo

Hier speel ik al wat langer mee in gedachten. Het echte bioscoop gevoel ga ik in de huiskamer niet halen. En een dedicated ruimte heb ik niet, of in iedergeval geen plannen voor. Nu speel ik met de gedachten om naar de 803D3 te gaan op de Classé set. En dan de Anthem, 805S, HTM2 eruit te gaan doen. Ook hierbij is het een gedachte en nog niet concreet.

Al met al dus voor 2018 genoeg plannen en ideeën die ik heb. Of het allemaal uitgevoerd gaat worden is natuurlijk nog maar de vraag.

blue-eyes

Kom eens een bakkie doen, laat je overtuigen door Linn :D :P ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2018, 15:30:45
Kom eens een bakkie doen, laat je overtuigen door Linn :D :P ;)

Laten we dat maar eens doen.  :coffee:

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje


denoontje


blue-eyes

#2136
lol :D


O ja, en ook prima :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Linn fanbase  ;D

Al blijft de basis bij mij wel Classé  ;D

Staaled

Ik meen dat Linnies enkel in de audiofiele versie van Scrabble is toegestaan. :tounge:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RonG


WickedGame

Quote from: Staaled on January  4, 2018, 18:20:40
Ik meen dat Linnies enkel in de audiofiele versie van Scrabble is toegestaan. :tounge:

"you have been linn-ed"

Quote from: RonG on January  4, 2018, 18:53:42
Gefeliciteerd Marc :pompom:

Thanks Ron! het is tot nu toe mijn allerbeste upgrade ;)

Staaled

Quote from: WickedGame on January  5, 2018, 12:11:48
"you have been linn-ed"

Thanks Ron! het is tot nu toe mijn allerbeste upgrade ;)
:D

Gelukkig heb ik die nooit als forumnaam gebruikt.
Ben Linnloos. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

Linnoontje[emoji1319][emoji1319][emoji1319][emoji1319]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WickedGame

#2143
Test uitgevoerd, helaas embed video is niet mogelijk afgezien van youtube dus. Althans ik krijg het niet lekker werkend :)

WickedGame

#2144
Streamer update!

Na veel te hebben gelezen (reviews/fora etc.) heb ik een lijst samengesteld van streamers die ik de komende tijd de revu wil laten passeren. Alle streamers liggen tot een max. van 2000,- euro en hoger wil/ga ik sowieso niet. Je moet ergens een grens trekken.

De lijst is nu nog vrij groot, maar wil dit langzaam gaan afpellen.

De lijst ziet er nu als volgt uit (volgorde is strikt willekeurig):

- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Marantz NA8005
- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN V2
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica
- Linn Majik DS (2e hands)
- Linn Akurate DS/1 (2e hands)
- Lumin D2

Van dit lijstje hebben al wel wat streamers wat minpuntjes. Zoals de Bluesound Node en Auralic ivm ontbreken van een scherm (wens van de vrouw). De Oppo heeft tot nu toe als nadeel dat die "nog" geen gapless ondersteuning heeft. De minpuntjes zullen meegewogen worden, maar zijn nu nog niet van doorslag gevende factor. Mochten jullie nog tips hebben of heb ik een streamer over het hoofd gezien dan hoor ik dat uiteraard graag. Nu kan ik het lijstje nog aanvullen... daarna niet meer :)

Overigens bevindingen van bepaalde streamers mag uiteraard ook gepost worden. Hoe meer informatie hoe beter :)

Raphie

Gewoon Chromecast audio met iphone app. Kost geen drol en klinkt super.
Heb je echt geen groot streaming hok voor nodig.
JBL PRX Power!

frank2

#2146
Moon mind met kingpin voeding. Deze heb ik zelf, heb deze vergeleken met auralic met separate voeding de dure versie, deze was opener met aanmerkelijk meer hoog. De moon is homogener.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on February 26, 2018, 15:28:43
Moon mind met kingpin voeding. Deze heb ik zelf, heb deze vergeleken met auralic met separate voeding de dure versie, deze was opener met aanmerkelijk meer hoog. De moon is homogener.

Valt af ivm ontbreken interne DAC. Dit is een renderer, en wil juist een streamer met DAC. Dit om het aantal apparaten te reduceren. Alle opgegeven streamers zijn streamers met een ingebouwde DAC.

frank2

Interne dacs zijn meestal een stuk slechter dan een separate dac en at kun je goed horen. Denk aan de squezebox interne dac en bijv een metrum octave dac, ook een redelijk simpele dac maar je hoort wel een duidelijk beter geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on February 26, 2018, 16:13:13
Interne dacs zijn meestal een stuk slechter dan een separate dac en at kun je goed horen. Denk aan de squezebox interne dac en bijv een metrum octave dac, ook een redelijk simpele dac maar je hoort wel een duidelijk beter geluid.

Dat zal altijd een discussie blijven, maar er zijn best DAC's die intern in een streamer zitten die uitstekend presteren. Heb nu wel een losse dac op de SBT staan. Maar ivm ruimte wil ik gewoon naar een streamer/dac in 1. Ik denk gezien de lijst dat er een prima selectie is gemaakt van streamers met interne DAC's. Waarvan de Sonica van Oppo zelfs een hele vooruitstrevende DAC heeft. Helaas is die dus niet in staat gapless te doen.