Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: knubbe on June 13, 2016, 13:02:42
Zo, net een 5MP dome camera voor bij de voordeur aangeschaft. Dan zijn we wel klaar voorlopig, 2 cams buiten, 4 binnen. Dan alles eens netjes weg gaan werken.

Welke 5MP dome voor buiten heb je nu besteld?

knubbe

Quote from: WickedGame on June 13, 2016, 13:04:02
Welke 5MP dome voor buiten heb je nu besteld?

Styco ST-IPD806, maar is niet zo gek veel over te vinden op het net.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

#1877
Ondertussen ook direct gekeken naar een PoE switch en dit gaat de Zyxel GS1900-8HP worden. Deze switch is prijs/kwaliteit een uitstekende switch met als een van de weinige betaalbare switches PoE+. Tevens is die managed wat ook wel prettig is.



Nu langzaam eens kijken welke 2 camera's ik er bij ga nemen. Nog wat aan het afwegen qua kosten en mogelijkheden. Maar ik ga er komen  ;D

*BREAK*

Nu even iets nog van een andere orde. In het huis worden alle speaker aansluitingen weg gewerkt in de grond. Dit gaat betekenen dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn speakerkabel voor de Fronts (MIT Magnum M3 Bi-Wi).

Nu wil ik niet teveel op kwaliteit gaan inboeten en zoek ik een goede kabel voor het geld welke dus door een buis verwerkt kan worden. Het liefst kabel op rol waarbij ik zelf de kabels kan afmonteren met WBT pluggen.

knubbe

Hmm weer 2 termen waar ik wat meer over moet gaan lezen.. POE+ & managed/unmanaged.
Moet zelf ook nog een switch gaan kopen maar heb aan 4 poe poorten (meer dan) genoeg.
Eens kijken of ik dat poe+ & managed nodig heb :D


In welke prijsklasse zoek je de nieuwe bekabeling?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on June 14, 2016, 22:58:38
Hmm weer 2 termen waar ik wat meer over moet gaan lezen.. POE+ & managed/unmanaged.
Moet zelf ook nog een switch gaan kopen maar heb aan 4 poe poorten (meer dan) genoeg.
Eens kijken of ik dat poe+ & managed nodig heb :D


In welke prijsklasse zoek je de nieuwe bekabeling?

PoE+ is een nieuwe variant van PoE. PoE+ heeft een hogere wattage wat over de lijn heen kan gaan dan PoE. Dit vind ik handig mocht je ooit naar camera's gaan die dit vereisen. Dan ben je in iedergeval future proof.

Managed/Unmanaged is eigenlijk niets anders dat de switch instelbaar is met o.a. QoS, VPN mogelijkheden etc. (Dit geld overigens voor Managed), met Unmanaged kan dit niet, en is de switch eigenlijk een "domme" switch.

Qua bekabeling prijs nog niet aan gedacht, de MIT Magnum M3 verkoop zal het moeten financieren. Maar ik laat mij graag adviseren voor opties die verwerkbaar zijn in de buizen onder de grond.

Raymond187

Zou voor de camera's een aparte vLAN aanmaken.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on June 15, 2016, 10:50:11
Zou voor de camera's een aparte vLAN aanmaken.

Zat ik ook aan te denken, vandaar ook de keuze voor een managed switch.  ;D

WickedGame

#1882
Gents (en misschien een enkele lady)

Wie heeft er wat tips voor een audio-meubel? Eventueel websites/merken/meubel bouwers die voor een schappelijke prijs iets maken?

De wensen:
- Strak
- Mat wit
- Zwevend (mits haalbaar ivm gewicht), anders staan op grond
- Kabels weg/ uitzicht
- Vakken van 50cm breed of breder. Middenvak open ivm center. Totaal 3 vakken
- Stelbare planken
- Schappelijk qua prijs, heb geen zin om 2K uit te geven voor een zwevende kast van ongeveer 1,60m breed.


R

Werkspot denk ik. Maak een tekeningtie en vraag wat prijzen op. Ik heb hem gewoon zelf gemaakt, ben je onder de 250 euro klaar ;) (kost wel veel tijd)

Raymond187

Zelf maken is leuk, als je de tijd hebt, gereedschap en geduld :)

Afwerken gaat de meeste tijd inzitten.

WickedGame

Quote from: R on June 28, 2016, 13:15:38
Werkspot denk ik. Maak een tekeningtie en vraag wat prijzen op. Ik heb hem gewoon zelf gemaakt, ben je onder de 250 euro klaar ;) (kost wel veel tijd)

Werkspot is wel een idee inderdaad.

Qua tekening kan ik dat wel maken, even kijken wat hiervoor meest handige tool is (sketchup?).

Zelfbouw is geen optie, heb daar geen tijd voor en ook eerlijk gezegd weinig zin in gezien het feit dat er al genoeg tijd op gaat aan de inrichting/bouw etc. van het huis. Als ik dit er ook nog bij moet doen word ik gek  :laugh:

Richi

Toen ik zelf een tijdje geleden aan het rondkijken was voor een meubel, kwam ik bij deze site uit: http://www.denysmeubel.nl/

Heel verschillende stijlen, maar bouwt ook op specificatie. Klik op Projecten en in de dia show kom je ook een zwevend audio meubel tegen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: Richi on June 28, 2016, 14:28:04
Toen ik zelf een tijdje geleden aan het rondkijken was voor een meubel, kwam ik bij deze site uit: http://www.denysmeubel.nl/

Heel verschillende stijlen, maar bouwt ook op specificatie. Klik op Projecten en in de dia show kom je ook een zwevend audio meubel tegen.

Groet,
Richard

Thanks zal deze ook meenemen.

Zijn er nog andere websites/bedrijven die goed bekend staan om audio/meubel bouw? Kwam zelf nog http://www.hybridmediasolutions.nl

Iemand bekend met ze? Maken wel oplossingen die ik wel zie zitten. Prijzen durf ik nog niet te zeggen.

WickedGame

Ondertussen zijn ze bij ons al druk bezig met de bouw van de woning  :wub:



Heb tevens  http://www.hybridmediasolutions.nl een offerte laten doen, en een tekening laten maken. Het ziet er wel gelikt uit, maar de prijs is toch wel stevig. Ze maken een meubel van RAL9010 mat met 2 front kleppen. Middenstuk is voorzien van lichtgrijs speakerdoek waar de center luidspreker achter gaat komen. (zie voorbeeld foto)

Enige verschil is dat wij hem op de grond willen plaatsen i.p.v. zwevend.

Offerte is tot nu toe een 2900,- euro incl. inmeten, materiaal, bouw en plaatsing.

Hebben jullie eventueel nog andere bedrijven/links/sites waarbij een dergelijk meubel gemaakt kan worden? Of hebben jullie ervaringen?


Sailor Jan

Quote from: WickedGame on October  3, 2016, 14:46:42
Ondertussen zijn ze bij ons al druk bezig met de bouw van de woning  :wub:



Heb tevens  http://www.hybridmediasolutions.nl een offerte laten doen, en een tekening laten maken. Het ziet er wel gelikt uit, maar de prijs is toch wel stevig. Ze maken een meubel van RAL9010 mat met 2 front kleppen. Middenstuk is voorzien van lichtgrijs speakerdoek waar de center luidspreker achter gaat komen. (zie voorbeeld foto)

Enige verschil is dat wij hem op de grond willen plaatsen i.p.v. zwevend.

Offerte is tot nu toe een 2900,- euro incl. inmeten, materiaal, bouw en plaatsing.

Hebben jullie eventueel nog andere bedrijven/links/sites waarbij een dergelijk meubel gemaakt kan worden? Of hebben jullie ervaringen?

Oei! Dat is zeker een stevige prijs! Ik had ook al bij deze meubelmaker gekeken. Ik denk dat via werkspot/Marktplaats wel een goedkopere meubelmaker te vinden moet zijn.

Ik heb er eerst voor gekozen om mijn oude meubel mee te verhuizen naar de nieuwe. En dan kijken wat het budget nog aankan.

Mogelijk ga ik volgend jaar, waarschijnlijk met hulp, zelf bouwen. Maar ik ben nog niet heel erg handig.
Wees lief voor jezelf

pvd_66

Ik heb mijn meubel hier op maat laten maken:
http://www.platform302.nl/about-contact/
bij Guus Roos.
Het is zoals aangegeven een Platform waarin 4 deelnemers zijn die een grote ruimte gebruiken en gemeenschappelijk goed gereedschap hebben. Dit scheelt weer in de kosten.
Bij Guus kan je opgegeven wat je wil, ik heb een voornamelijk hoogglans zwart meubel en zit netjes in elkaar.
Mijn meubel was ongeveer de helft in prijs, wel open vakken en 1.70 b x 0.55 h x 0.50 d.
Guus denkt met je mee en bespreek goed hoe je je rack en kabeldoorvoeren wil hebben.

Succes met je zoektocht in ieder geval  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

WickedGame

Quote from: Sailor Jan on October  3, 2016, 18:16:16
Oei! Dat is zeker een stevige prijs! Ik had ook al bij deze meubelmaker gekeken. Ik denk dat via werkspot/Marktplaats wel een goedkopere meubelmaker te vinden moet zijn.

Ik heb er eerst voor gekozen om mijn oude meubel mee te verhuizen naar de nieuwe. En dan kijken wat het budget nog aankan.

Mogelijk ga ik volgend jaar, waarschijnlijk met hulp, zelf bouwen. Maar ik ben nog niet heel erg handig.

De meubelmaker maakt wel een goede indruk op mij. De offerte is heel uitgebreid incl. gebruikte materialen, keuzes en hang/sluitwerk. Tevens ook de tekeningen die erbij zitten zijn uitmuntend. Dus in die zin ben ik best bereid om wat meer te betalen. Maar dit bedrag dat had ik nu ook weer niet in gedachten  ;D

Heb ze sowieso nog een mail gestuurd omdat maatvoering nog wat aangepast moet worden ivm plek waar het meubel gaat komen. Dus ben benieuwd of dit nog met de prijs iets gaat doen.

Qua meubel zelfbouw, zou ik best willen. Maar eigenlijk heb ik er de tijd niet voor om dit op te gaan pakken.

Quote from: pvd_66 on October  3, 2016, 18:46:39
Ik heb mijn meubel hier op maat laten maken:
http://www.platform302.nl/about-contact/
bij Guus Roos.
Het is zoals aangegeven een Platform waarin 4 deelnemers zijn die een grote ruimte gebruiken en gemeenschappelijk goed gereedschap hebben. Dit scheelt weer in de kosten.
Bij Guus kan je opgegeven wat je wil, ik heb een voornamelijk hoogglans zwart meubel en zit netjes in elkaar.
Mijn meubel was ongeveer de helft in prijs, wel open vakken en 1.70 b x 0.55 h x 0.50 d.
Guus denkt met je mee en bespreek goed hoe je je rack en kabeldoorvoeren wil hebben.

Succes met je zoektocht in ieder geval  ;D

Kijk dat is een goede tip, ga ik zeker meenemen. Zijn er nog anderen die tips of ervaringen hebben?

WickedGame

#1892
Keuken ontwerpen eindelijk digitaal ontvangen, ook al was de offerte al getekend. Had hem al wel op papier maar wilde graag de sfeer tekeningen ook digitaal hebben  ;D

Enige wat anders is op de tekening met de werkelijkheid is het werkblad, dit is donker grijs (matchend bij de aluminium profielen)

Apparatuur is van Siemens, en een Quooker kraan.

Raymond187

Ziet er erg mooi uit Marc  :thumbs-up:

Afzuiging rechtstreeks naar buiten?

Vind je het niet lastig om zo lang moeten wachten tot jullie de sleutel krijgen?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October  6, 2016, 14:24:45
Ziet er erg mooi uit Marc  :thumbs-up:

Afzuiging rechtstreeks naar buiten?

Vind je het niet lastig om zo lang moeten wachten tot jullie de sleutel krijgen?

Afzuiging gaat inderdaad rechtstreeks naar buiten toe.

Tja, wat is lastig... mijn vorige appartement heeft mij uiteindelijk een wachttijd van bijna 2 jaar gekost. Dus ben wel wat gewend. Dit gaat een stuk sneller, en het bied voor ons de mogelijkheid om flink door te sparen in de tussentijd. Dus echt heel erg vind ik het niet. Mijn vriendin vind het geloof ik wel erger... Heeft ook te maken dat het voor haar wel nieuw is. En eerlijkheidshalve is ons tijdelijke huur onderkomen niet echt top te noemen.

Raymond187

Des te meer ga je genieten als jullie in het nieuwe huis zitten  :thumbs-up: extra spaarknaken kan geen kwaad. nieuw huis kost best wat centen...vooral als je hogere eisen stelt :D

2 jaar wachten...  :crazy:

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

#1897
Quote from: Raymond187 on October  6, 2016, 14:54:57
Des te meer ga je genieten als jullie in het nieuwe huis zitten  :thumbs-up: extra spaarknaken kan geen kwaad. nieuw huis kost best wat centen...vooral als je hogere eisen stelt :D

2 jaar wachten...  :crazy:

Dat is zeker de bedoeling. De gehele indeling/inrichting van het huis is bepaald (vrouwlief kan dat prima). Qua stijl gaan we Piet Boon volgens als rode draad in het interieur. De kozijnen gaan dus zwart worden, de vloer word cremé/zand kleurig. Uitspattingen worden gedaan in de vorm van kunst en accessoires. Qua verlichting gaat er gebruik worden gemaakt van up/down lighters en spots aan het plafond. Alleen de eetkamer tafel krijg een hanglamp, en we hebben 1 statieflamp.

Dit is inwezen ook allemaal al in een soort moodboard gegoten.

De 2 jaar wachten had te maken met een verkeerde afwerking van het appartementencomplex waardoor de bouw is stil gelegd. Dat leverde een flinke vertraging op, welke overigens later wel is gecompenseerd door gemeente/bouwer in de vorm van een flinke storting toen in de VvE.

De extra spaarknaken is zeker geen overbodige luxe, ook al financieren we de keuken en badkamer nog uit de hypotheek blijven er als nog veel items open als wandafwerking, vloer (dure smaak helaas), onvoorzien etc. En dan hebben we de tuin nog apart begroot, al is die pas in april/mei aan de beurt waardoor een buffertje ontstaat van 3/4 maanden om dat deel mee te pakken.

Al met al lopen we qua kosten redelijk op schema, het huis incl. werkzaamheden, keuken en badkamer blijft binnen begroting. Enige puntje was de electra waar we uiteindelijk door keuzes 1000,- euro er boven zitten dan begroot. Maar dat kan dan weer opgevangen worden door een stuk onvoorzien wat we hadden begroot.

Heb gelukkig in de jaren van het appartement genoeg geleerd om dit zorgvuldig te doen, waar ik daar nog flink er naast zat zit ik nu redelijk spot on.  ;D Ook dat geeft wel rust zowel bij vriendin als mij.

Quote from: Blue-Eyes on October  6, 2016, 15:12:48
Mooi Marc!

Thanks, nu hopen dat het in het echt net zo mooi of zelfs mooier gaat worden! Heb in ieder geval veel vertrouwen in deze keukenleverancier, gezien hun projecten en kwaliteitsproducten.

WickedGame

Ondertussen de definitieve offerte mogen ontvangen, maar met een bedrag van 2700,- euro word dat me echt te veel.

Dus moet naar alternatieven gaan kijken die een meubel kunnen maken. Dus graag tips! Of koopt iedereen kant en klaar meubelen?

Raymond187

Wat hout, verf en arbeid € 2700  :crazy:

Zin ze daar 3 weken mee bezig dan?

Ken je geen meubelmaker? Of iemand heir via het forum. Handig met hout zijn er wel een paar als ik zo de sub kisten zie. Verven is gewoon goed voorbereiden en steeds schuren en nieuwe laag erop.