Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame


Jep

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

WickedGame

Quote from: Jep on November 25, 2015, 12:16:31
Surround speakers aan het plafond?

Niet echt ideaal met de 805S van B&W, dus dat is eigenlijk geen optie. Opzich zou 1 surround luidspreker wat verder kunnen staan, en dan ARC het werk laten doen. Maar dat is een mogelijkheid die ik als laatst wil benutten.

Maikel_audionerd

Quote from: WickedGame on November 25, 2015, 11:41:23
Niemand met wat tips? :D
Ik zit heel aandachtig al een war tier naar dat plaatje te kijken maar ik ben een beetje bang dat ik geen andere opstelling kan bedenken. Ik vind rears aan t plafond zeker geen slecht plan als ze anders in de weg staan. Overigens, als je er iets naast zet zoals een staande lamp staat de speaker niet meer in de weg ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

WickedGame

Quote from: Maikel_audionerd on November 25, 2015, 12:29:04
Ik zit heel aandachtig al een war tier naar dat plaatje te kijken maar ik ben een beetje bang dat ik geen andere opstelling kan bedenken. Ik vind rears aan t plafond zeker geen slecht plan als ze anders in de weg staan. Overigens, als je er iets naast zet zoals een staande lamp staat de speaker niet meer in de weg ;)

Was ook 1 van de ideetjes inderdaad.

Hou er rekening mee op de tekening staat nog niets vast, kan van alles nog mee gedaan worden (muv keuken).

Raymond187

Quote from: WickedGame on November 23, 2015, 09:44:07
Ik heb even wat hulp/advise/ervaring nodig omtrent de indeling van de plattegrond van het huis, en de set.

Het is in iedergeval zo dat de set toch beneden blijft. En qua indeling komen we na veel schuiven op de onderstaande oplossing uit qua luidsprekers opstelling. Maar ik ben bang dat de achter luidspreker op die positie veel te veel in het looppad gaat staan. Kunnen jullie nog adviezen geven over de indeling? In wezen kan er nog alle kanten opgegaan worden me de bouwer/leidingen etc.

Andere vraag is dat mijn vriendin een haard wil, maar een standard houthaard willen we nietdoor de bouwer laten bouwen. Gas is niet mogelijk aangezien er stadsverwarming komt, dus zijn we aangewezen op alternatieven. Zijn hier mensen met ervaringen omtrent sfeerhaarden? En waar zou je die positioneren? Heb hem op de tekening nu staan tegen de wand in het midden (het blok met kruis erdoorheen)

Nog een andere vraag omtrent verlichting. Wie van jullie heeft een lichtplan gemaakt of laten maken? Is dit aan te raden?

Misschien hebben jullie nog andere tips/ervaringen? Of dingen waar ik rekening mee moet gaan houden?
Al lekker aan het voorgenieten Marc. Dat wij van een appartement gingen naar ons huidige huis was dat een hele verademing, behalve huishouden met katten  :sleep:

De sub staat op de tekening dicht op de achterbank. Groot kans dat je deze gaat lokaliseren. Kan hij niet links voor in de hoek? Naast dat dressoir?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 25, 2015, 13:17:00
Al lekker aan het voorgenieten Marc. Dat wij van een appartement gingen naar ons huidige huis was dat een hele verademing, behalve huishouden met katten  :sleep:

De sub staat op de tekening dicht op de achterbank. Groot kans dat je deze gaat lokaliseren. Kan hij niet links voor in de hoek? Naast dat dressoir?

Sub kan inderdaad die kant eventueel op, alleen als er een pellethaard/openhaard komt gaat die vlieger weer niet op. Heb hem om die redden naar achter geplaatst. Ik weet het is niet ideaal maar dat zijn de concessies die ik helaas zo her en der toch moet doen.

Waar ik nu vooral mee zit zijn wat zaken als:

1: Waar op te letten met keuzes electra?
2: Lichttplan (dien voorbereidingen te laten maken door bouwer), iemand ervaring met lichtplannen?
3: Tegelvloer bepalen/keuken
4: Badkamer bepalen
5: Tegelvloer naar buiten die aansluit op binnentegel. Beton gaat doorgestort worden naar terras door bouwer.

Raymond187

Kijk goed waar je een stroompunt wilt hebben in je plafond, anders knallen ze gewoon ergens zo,n punt neer. Eventueel een mooi punt boven de bank voor je toekomstige beamer  8)

Spullen voor de badkamer kan je net als de keuken voor betere prijzen vinden. Zo,n zaak als brugman zou ik niet snel spullen voor de toilet/badkamer kopen. B.v. de WC potten (V&B)hebben we gezien bij Brugman. Die waren € 1200 p/st. Nou dat is mij teveel voor een WC (ik zal wel een krent zijn :) ). Dezelfde potten hebben we gekocht voor minder dan de helft via Google. Makkelijk verdient toch.

Wat gaan jullie op de muren doen ivm dat het een nieuw huis is. Vocht in de muren.

R

Ik zou toch wel een paar dingen anders doen.

1. Eiland van de keuken 90 graden draaien. Je wint ruimte in de breedt, maar ik denk dat het ook veel mooier de hoek van het huis vult. Er komt meer symmetrie om het eiland tov de wanden en dat geeft rust.
2. Ik zou toch ook een puzzelen met het omdraaien van de eethoek en de zithoek. De nis bovenaan lijkt mij een veel mooiere plek voor een eettafel. En opslaande deuren bij je zithoek is ook niet verkeerd. De bank verdient meer ruimte denk ik. Je kunt wellicht het raam rechtsomder laten vervallen zodat je wat meer muur hebt voor de spullen.
3. De haard is een lastige denk ik. Waarom kun je geen gashaard nemen overigens? Is er geen gas? En hout geen optie? Rookkanaal naar het dak? Wij hebben een gashaard die uitmondt in de buitengevel op 230 hoogte, er handig en fijn. Doordat hij 180 graden glas heeft, kunnen we hem zowel bij de zithoek als eettafel gebruiken.

Qua licht, is gewoon heel lastig. Eigelijk wil je er eerst wonen voordat je weet waar je alles wilt hebben. We hebben zelf een plan gemaakt, wat niet meer inhield dan tactisch plekken in plafond kiezen + spotjes in de keuken en dimmers op een aantal plekkern. Als je daarnaast op veel plekken stroom hebt, kom je een heel eind.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 25, 2015, 14:12:27
Kijk goed waar je een stroompunt wilt hebben in je plafond, anders knallen ze gewoon ergens zo,n punt neer. Eventueel een mooi punt boven de bank voor je toekomstige beamer  8)

Spullen voor de badkamer kan je net als de keuken voor betere prijzen vinden. Zo,n zaak als brugman zou ik niet snel spullen voor de toilet/badkamer kopen. B.v. de WC potten (V&B)hebben we gezien bij Brugman. Die waren € 1200 p/st. Nou dat is mij teveel voor een WC (ik zal wel een krent zijn :) ). Dezelfde potten hebben we gekocht voor minder dan de helft via Google. Makkelijk verdient toch.

Wat gaan jullie op de muren doen ivm dat het een nieuw huis is. Vocht in de muren.

Stroompunten is mij bekend en al met de bouwer uitgedacht. Heb het wel getroffen met de bouwer. Die laat ons elke keer als er wat gedaan moet worden voor electra of langskomen of verifieren of het juist is. Hij gaf al aan dat je altijd wat vergeet, dus is deze manier van werken het beste voor beide partijen. Voor de prijs hoef ik het niet te laten. Dit ligt tussen de 0,- euro of max. 70 euro voor een extra nieuw aansluitpunt.

Op de muren komt er spuitwerk, het huis zal namelijk toch gaan werken de eerste +/- 5 jaar.

WickedGame

Quote from: R on November 25, 2015, 14:31:45
Ik zou toch wel een paar dingen anders doen.

1. Eiland van de keuken 90 graden draaien. Je wint ruimte in de breedt, maar ik denk dat het ook veel mooier de hoek van het huis vult. Er komt meer symmetrie om het eiland tov de wanden en dat geeft rust.
2. Ik zou toch ook een puzzelen met het omdraaien van de eethoek en de zithoek. De nis bovenaan lijkt mij een veel mooiere plek voor een eettafel. En opslaande deuren bij je zithoek is ook niet verkeerd. De bank verdient meer ruimte denk ik. Je kunt wellicht het raam rechtsomder laten vervallen zodat je wat meer muur hebt voor de spullen.
3. De haard is een lastige denk ik. Waarom kun je geen gashaard nemen overigens? Is er geen gas? En hout geen optie? Rookkanaal naar het dak? Wij hebben een gashaard die uitmondt in de buitengevel op 230 hoogte, er handig en fijn. Doordat hij 180 graden glas heeft, kunnen we hem zowel bij de zithoek als eettafel gebruiken.

Qua licht, is gewoon heel lastig. Eigelijk wil je er eerst wonen voordat je weet waar je alles wilt hebben. We hebben zelf een plan gemaakt, wat niet meer inhield dan tactisch plekken in plafond kiezen + spotjes in de keuken en dimmers op een aantal plekkern. Als je daarnaast op veel plekken stroom hebt, kom je een heel eind.

1: Hebben we de revu laten passeren, maar mijn vriendin vind het irritant om met haar rug naar de ramen te staan als ze zou koken. Ik kan mij daarin wel vinden. Dus vandaar deze keus.

2: Omdraaien eethoek en zithoek is een optie, de pui kunnen we ook spiegelen, dat kost niets extra's. Mijn vriendin wil geen doorloop door de zithoek naar buiten vandaar dat de pui dan gespiegeld moet worden. Zal die optie nog eens uittekenen.

3: Er is geen gas in het huis aanwezig, betreft stadsverwarming. Wat betreft een schoorsteen, dit kan bij de bouwer geen probleem. Maar vanwege het rietendak zitten we daar zelf niet op te wachten om dit te realiseren. Als het geen riet was geweest dan hadden we dit wel in overweging genomen. Nu zit ik met een paar opties: pellethaard of iets op basis van ceramic of electrisch... kan altijd nog met deze opties dus geen must.


WickedGame

#1811
Wij zijn nu ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouwhuis.

Hier heeft de bouwer een stelpost voor opgenomen van 5000,- euro die we bij de keukenleverancier kunnen gebruiken.

Nu hebben we de keuken qua apparatuur al compleet gemaakt:

Siemens Stoom/Combi-oven (60Liter)
Siemens Combimagnetron (60 Liter)
Siemens Inbouw Espressomachine
Siemens Vaatwasser (voor greeploze keuken)
Siemens 5 pits keramische kookplaat
Siemens Koel-/vriescombinatie
Siemens warmhoudlade
Plafond afzuiger van Wave
Qooker kraan

Dit heb ik bij elkaar gezocht op internet qua prijzen en kom dan met de goedkoopste prijzen bij elkaar opgeteld op een 11K uit (internetshops)

Nu hebben we de keukenleverancier een tekening laten maken hoe wij het willen.

Er komt een kastenwand van 5 hoge kasten met daarin de 3 apparaten op een rij. (complete wand word met de tussen stukken vanwege greeploos design een 310cm). De kastenwand krijgt een complete omlijsting waardoor het net lijkt alsof de wand in de muur weg valt.

Daarnaast een kookeiland van 240 bij 120 voorzien van een composite donkergrijs blad van 2cm dik. Hierin zit een spoelbak verwerkt welke onder het blad komt waardoor je geen randen van de spoelbak ziet. Tevens komt er een electrapunt op het blad, welke verzonken is.

Boven het eiland komt een verlaagdplafond met spotjes en de afzuigkap (bedienbaar met AB).

Een impressie tekening bijgevoegd, dit is nog niet de definitieve. Hierin is het kookeiland nog wit ipv eiken natuur. En is de afzuigkap en het verlaagde plafond nog niet verwerkt.

Nu zijn we nog in onderhandeling met de keukenleverancier maar wat zou ongeveer zoiets moeten doen. Om indicatie te geven zij kwamen eerst aan met 26500,- euro. Dit is wat ons betreft teveel en er gaat nu een nieuwe offerte komen. Let wel de prijs is inclusief plaatsing en leidingwerk. Wat zou een schappelijke prijs zijn?

Afwerking van de frontjes word natuur eiken, de tussenstukken worden uitgevoerd in aluminium.

GijsP

#1812
Gaaf ontwerp!!  ;D

Neem aan dat het bedrag van 26k inclusief de apparaat is? Heb je zicht op wat de keukenboer voor de apparatuur rekent? (Ze kunnen namelijk al een stuk meer rekenen dan de prijzen die jij op internet vindt; if so, laat ze de internetprijzen maar eens zien en vaak kan er dan ineens heel veel m.b.t. de apparatuur). Heb je al over de prijs onderhandeld met de koekenboer?
Op Tweakers is dit ook wel een interessant draadje om eens door te lezen. Ik zie net dat je hem daar ook geplaatst hebt :P Vaak is er met een beetje onderhandelen flink wat met de prijs te doen. ;)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

WickedGame

Quote from: GijsP on December 21, 2015, 14:25:15
Gaaf ontwerp!!  ;D

Neem aan dat het bedrag van 26k inclusief de apparaat is? Heb je zicht op wat de keukenboer voor de apparatuur rekent? (Ze kunnen namelijk al een stuk meer rekenen dan de prijzen die jij op internet vindt; if so, laat ze de internetprijzen maar eens zien en vaak kan er dan ineens heel veel m.b.t. de apparatuur). Heb je al over de prijs onderhandeld met de koekenboer?
Op Tweakers is dit ook wel een interessant draadje om eens door te lezen. Ik zie net dat je hem daar ook geplaatst hebt :P Vaak is er met een beetje onderhandelen flink wat met de prijs te doen. ;)

Klopt de 26K is incl. apparatuur. Qua wat de keukenleverancier rekent voor de apparatuur maakt het niet uit of ik online kijk naar de goedkoopste of via hem. Dat is vrijwel gelijk (iets in zijn voordeel zelfs).

Ik zelf neig een beetje naar een max. van 20/21K voor de keuken om het af te tikken.

GijsP

Quote from: WickedGame on December 21, 2015, 15:46:09
Klopt de 26K is incl. apparatuur. Qua wat de keukenleverancier rekent voor de apparatuur maakt het niet uit of ik online kijk naar de goedkoopste of via hem. Dat is vrijwel gelijk (iets in zijn voordeel zelfs).

Ik zelf neig een beetje naar een max. van 20/21K voor de keuken om het af te tikken.

Scheelt alvast dat hij met de apparatuur scherp in prijs zit! Interessant om te zien met wat voor nieuw bedrag de leverancier gaat komen. Ik denk dat rond de 20k inderdaad een mooi streven is. Dan zou de keuken exclusief apparatuur op 9k komen, dat is al flink wat minder dan 15k exclusief apparatuur ;-)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

R

Heb je een gespecificeerde offerte? Ik denk dat er zeker wat te halen valt. Welk merk keuken is het? Op het ene merk zit meer marge (en dus ruimte), daar kom je pas achter door het hiermee te spelen in offertes. Wij wilden perse een siematic, toen was de rek er op den duur uit, maar niet als we switchen naar een andere fabrikant. Ik zou op apparatuur forse korting verwachten, zeker als je alles van hetzelfde merk koopt, dan pakken ze soms pakketten en extra korting. Speel daar ook eens met merken, of types in je offerte, daar leer je veel van.

Verder, snoeihard onderhandelen. Paar keer afbreken, etc. Installeren doen ze ook maar gratis, ze sturen toch een mannetje die dit in 1 dag doet.

Dirk

Quote from: WickedGame on December 21, 2015, 13:53:38
...
Siemens Combimagnetron (60 Liter)
...

ik ben toevallig vanavond nog online op zoek gegaan naar een nieuwe (huidige gaf vanavond de geest na 9 jaar :confused:), maar 60L voor een combimagnetron ben ik nog nergens tegen gekomen. (combi oven of combi stoomoven van 60L wel)

om welk type gaat het dan ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WickedGame

Quote from: R on December 21, 2015, 22:22:06
Heb je een gespecificeerde offerte? Ik denk dat er zeker wat te halen valt. Welk merk keuken is het? Op het ene merk zit meer marge (en dus ruimte), daar kom je pas achter door het hiermee te spelen in offertes. Wij wilden perse een siematic, toen was de rek er op den duur uit, maar niet als we switchen naar een andere fabrikant. Ik zou op apparatuur forse korting verwachten, zeker als je alles van hetzelfde merk koopt, dan pakken ze soms pakketten en extra korting. Speel daar ook eens met merken, of types in je offerte, daar leer je veel van.

Verder, snoeihard onderhandelen. Paar keer afbreken, etc. Installeren doen ze ook maar gratis, ze sturen toch een mannetje die dit in 1 dag doet.

Ik weet het merk keuken, en daar kan nog wel iets mee. Qua apparatuur zit die wel scherp, soms nog scherper dan wat stunters op internet. Dus daar zal ik geen duizenden meer af gaan krijgen. Qua merken apparatuur is er nog wel een mogelijkheid om naar ATAG te gaan bijv. Alleen zowel ik als mijn vriendin vinden de lijn van Siemens wel heel erg mooi.

Qua onderhandelen gaan we nog wel even ermee bezig. Het nadeel is als ik het niet bij ze afneem dat ik de stelpost van 5000,- van de bouwer niet heb. En dat is mij uiteraard ook wel wat waard.

Nu is meer de vraag is 20/21K wat we in gedachten hebben realistisch.

Quote from: Dynky on December 21, 2015, 23:28:20
ik ben toevallig vanavond nog online op zoek gegaan naar een nieuwe (huidige gaf vanavond de geest na 9 jaar :confused:), maar 60L voor een combimagnetron ben ik nog nergens tegen gekomen. (combi oven of combi stoomoven van 60L wel)

om welk type gaat het dan ?

Bij Siemens moet je even kijken naar bakovens met magnetron functie, dan kom je ze tegen.

http://www.siemens-home.nl/productoverzicht/koken-en-bakken/magnetrons/magnetrons-inbouw

Raymond187

Keuken was prijs afdwingen het makkelijkste na de aankoop van het huis.

Gingen van 24.5K naar 13.5 betalen. Excl. kosten inbouwen a 900e .

Siemens heeft ook erg mooie apparatuur. Wij hebben alles van Bosch en gas fornuis van Atag. Wat prima bevalt. Ik weet dat Brugman op Siemens apparatuur meer korting kan geven.

Succ6 ermee. Je Keuken ziet er erg gaaf uit  :thumbs-up:

R

#1819
Quote from: WickedGame on December 22, 2015, 08:38:38
Ik weet het merk keuken, en daar kan nog wel iets mee. Qua apparatuur zit die wel scherp, soms nog scherper dan wat stunters op internet. Dus daar zal ik geen duizenden meer af gaan krijgen. Qua merken apparatuur is er nog wel een mogelijkheid om naar ATAG te gaan bijv. Alleen zowel ik als mijn vriendin vinden de lijn van Siemens wel heel erg mooi.

Qua onderhandelen gaan we nog wel even ermee bezig. Het nadeel is als ik het niet bij ze afneem dat ik de stelpost van 5000,- van de bouwer niet heb. En dat is mij uiteraard ook wel wat waard.

Nu is meer de vraag is 20/21K wat we in gedachten hebben realistisch.

Bij Siemens moet je even kijken naar bakovens met magnetron functie, dan kom je ze tegen.

http://www.siemens-home.nl/productoverzicht/koken-en-bakken/magnetrons/magnetrons-inbouw

Wij hebben vanuit dezelfde constructie gekocht, iets kleinere stelpost. Wat ik bedoelde is dat je door (een aantal) keer te switchen van merk keuken en/of apparatuur veel leert over waar de ruimte zit. Ik denk dat er nog wel 1500 extra te halen valt.

Waar ik verder nog aan denk:
- krijg je niets van die stelpost terug als je hem daar niet afneemt. Dat was bij ons wel zo, die stelprijs is opgehouwd obv een geoffreerde basiskeuken. Als je wel een deel terugkrijgt kan elders shoppen/dreigen hiermee zeker helpen.
- wellicht is je keukenman nog wel te prikkelen voor een order in de boeken voor 31-12, mooie onderhandelpositie 🏆
- wat wij hadden is dat veel van de apparatuur niet meer leverbaar was of dat we zelf nieuwe wensen hadden vlak voor oplevering/definitief bestelmoment. Toen hebben we het pakket nog aangepast en opnieuw onderhandeld. Hielp uiteindelijk best fors.
Edit: - betalen jullie ook coordinatiekosten tussen aannemer en keukenboer, die stond er eerst bij ons wel tussen. Meteen eruit laten halen, grotendeels fictieve post.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 22, 2015, 09:04:34
Keuken was prijs afdwingen het makkelijkste na de aankoop van het huis.

Gingen van 24.5K naar 13.5 betalen. Excl. kosten inbouwen a 900e .

Siemens heeft ook erg mooie apparatuur. Wij hebben alles van Bosch en gas fornuis van Atag. Wat prima bevalt. Ik weet dat Brugman op Siemens apparatuur meer korting kan geven.

Succ6 ermee. Je Keuken ziet er erg gaaf uit  :thumbs-up:

Thanks! Ben er nog wel mee aan het stoeien... maar heb niet de illusie dat het richting 13.5K  kan. Qua begroting heb ik 20K staan incl. de stelpost van 5K.

Quote from: R on December 22, 2015, 09:17:14
Wij hebben vanuit dezelfde constructie gekocht, iets kleinere stelpost. Wat ik bedoelde is dat je door (een aantal) keer te switchen van merk keuken en/of apparatuur veel leert over waar de ruimte zit. Ik denk dat er nog wel 1500 extra te halen valt.

Waar ik verder nog aan denk:
- krijg je niets van die stelpost terug als je hem daar niet afneemt. Dat was bij ons wel zo, die stelprijs is opgehouwd obv een geoffreerde basiskeuken. Als je wel een deel terugkrijgt kan elders shoppen/dreigen hiermee zeker helpen.
- wellicht is je keukenman nog wel te prikkelen voor een order in de boeken voor 31-12, mooie onderhandelpositie 🏆
- wat wij hadden is dat veel van de apparatuur niet meer leverbaar was of dat we zelf nieuwe wensen hadden vlak voor oplevering/definitief bestelmoment. Toen hebben we het pakket nog aangepast en opnieuw onderhandeld. Hielp uiteindelijk best fors.
Edit: - betalen jullie ook coordinatiekosten tussen aannemer en keukenboer, die stond er eerst bij ons wel tussen. Meteen eruit laten halen, grotendeels fictieve post.

Stelpost is of 5K of 1K terug. Het probleem met de 1K terug is dat we dan op een budget bijstelling gaan komen van 16K totaal. Het een en ander resulteert dan wel in keuzes die lastiger gaan worden. Qua merken moet ik even kijken of er nog wat te doen valt.

Qua bestelling dit jaar maakt niet uit, hij neemt de tijd voor ons en gaf aan dat het niet dit jaar bestelt hoeft te worden. Dus daar kan ik ook niet iets mee.

We betalen geen coordinatiekosten.


R

Succes met de next steps! Mooi ontwerp in ieder geval.

Crownfire

Siemens en Bosch zijn prima merken over het algemeen in Keukenapparatuur. Qua vaatwasser blijft de Miele toch het beste presteren. Wij hebben voor een Miele vaatwasser gekozen en zijn er superblij mee. Ik heb uiteindelijk voor een Neff combioven gekozen. Ook erg tevreden over. Wij zijn bij 3 verschillende Keukenboeren geweest en hebben allemaal een beetje dezelfde prijs voorgeschoteld gekregen. Toen ben ik naar een Keukenbedrijf geweest via familie van mij en daar kreeg ik een prijs die gelijk bij de eerste keer 1/5 van de prijs naar beneden ging. Doordat het via familie ging zal ik vast iets extra korting hebben gekregen, maar hij geeft ook niet deze lage prijs als hij er niks aan kan gaan verdienen. Mij is dus wel duidelijk dat veel leveranciers toch graag goed willen verdienen. Onderhandelen moet je dus echt doen. En laat je nooit pushen, altijd even rustig over nadenken. De tekening van de keuken ziet er trouwens erg goed uit. Succes met je keuze.

Jumping Jack

Kun je het eiland niet doortrekken tot aan die muur? Nu heb je niet echt veel werkruimte. Wij hebben een eiland van 3m (eigenlijk een schiereiland, want het grenst aan een muur) en ik zou nog wel wat meer werkruimte willen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gsuk

je schrijft :Siemens 5 pits keramische kookplaat

heb je wel aan inductie gedacht?
kookt veel fijner dan keramisch.

en houd er rekening mee dat een 60 liter combi oven de magnetron gedeelte wel heel hard moet werken om de ruimte te verwarmen


Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine