Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

#1775
Ik heb het ooit al eens geroepen, dat het appartement niet voor eeuwig zou zijn. En na 6 jaar komt er dan ook een einde aan. Heb het appartement afgelopen week verkocht, toen ik nog even lag te genieten in de spaanse zon.

We hadden al een optie genomen op een nieuwbouw plan en daar zijn we nu druk mee doende om dit rond te krijgen (formaliteitje hopelijk :D). Wel een punt bij het pand is de uitdaging hoe om te gaan met de audio. Wil sowieso de bouwer vragen de kabelgoten in de vloer en muur te laten maken zodat er geen enkele kabel meer zichtbaar is. Maar wat zijn sowieso nog zaken waar op te letten met nieuwbouw in een huis en de aanleg van audio/video (afgezien van de aparte audiogroep die er wederom gaat komen).




Raymond187

Gefeliciteerd  :pompom:

Mooi huis.

Meteen extra groepen aanleggen  O0

RonG

Wauw, ziet er goed uit man, gefeliciteerd :clapping:. Ben benieuwd hoe e.e.a. gaat worden :)

Raphie

JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on October 30, 2015, 13:48:17
Fel! Forse wonng, kost dat nou?

Qua fors... tja wat is fors :)

Woonoppervlak is 160m2
Perceel is 300m2

Losstaande garage zit er ook bij (op plaatje niet te zien)

Qua prijzen incl. meer- minderwerk wat we willen laten doen blijft het onder de 4 ton.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raphie

Quote from: WickedGame on October 30, 2015, 13:52:03
Qua fors... tja wat is fors :)

Woonoppervlak is 160m2
Perceel is 300m2

Losstaande garage zit er ook bij (op plaatje niet te zien)

Qua prijzen incl. meer- minderwerk wat we willen laten doen blijft het onder de 4 ton.
owh dat valt wel mee idd render vertekent dan nogal.
JBL PRX Power!

patsijb


WickedGame

#1783
Quote from: Raphie on October 30, 2015, 14:11:19
owh dat valt wel mee idd render vertekent dan nogal.

Doen renders helaas wel vaker, al gaat het pand wel flink de hoogte in volgens de tekeningen.

Inhoud is bijna 600m3

Qua prijs viel het ons gelukkig ook mee, want zie maar eens een leuke woning te vinden in de Randstad en daarbij ook nog een beetje grond zonder direct de hoofdprijs te moeten neertellen. En tja wij of ik hou nu eenmaal niet van de meest standard woningen. Mijn appartement viel al op, en dit huis heeft ook zo zijn elementen die opvallen (rietdak o.a.)

Raphie

JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 30, 2015, 13:42:51
Gefeliciteerd  :pompom:

Mooi huis.

Meteen extra groepen aanleggen  O0

Thanks! Inderdaad dat is sowieso meegenomen in het meerwerk.

Quote from: RonG on October 30, 2015, 13:43:00
Wauw, ziet er goed uit man, gefeliciteerd :clapping:. Ben benieuwd hoe e.e.a. gaat worden :)

Nou daar ben ik al flink over aan het nadenken. Mijn vriendin heeft als uit de hand gelopen hobby interieurdesign gedaan. En wil als leidraad Piet Boon gaan aanhouden als stijl, en ik kan mij daarin wel vinden :) Qua audio/ht moet ik nog goed kijken hoe en wat ik precies wil gaan doen. Dedicated ruimte op zolder is al even gevallen.

Quote from: patsijb on October 30, 2015, 14:26:01
gefeliciteerd

Thanks!!

Quote from: Valkyrie on October 30, 2015, 14:08:04
Gefeliciteerd!!! :pompom: :pompom: :pompom:

Thanks!

RonG

Quote from: WickedGame on October 30, 2015, 14:36:29
Dedicated ruimte op zolder is al even gevallen.

Toen ik die "foto" zag dacht ik daar meteen aan ;D :popcorn:

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

R

#1788
Wat een mooie stap en wat een gaaf huis. Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb net een nieuwbouwtraject achter de rug, blij toe ;). Pak genoeg tijd om alles te overdenken en als de aannemer zegt dat er niet te onderhandelen valt.... dan onderhandelen ;)

Heb je ook een tekening van binnen?

WickedGame

#1789
Quote from: R on October 30, 2015, 20:59:23
Wat een mooie stap en wat een gaaf huis. Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb net een nieuwbouwtraject achter de rug, blij toe ;). Pak genoeg tijd om alles te overdenken en als de aannemer zegt dat er niet te onderhandelen valt.... dan onderhandelen ;)

Heb je ook een tekening van binnen?

Het word voor mij mijn 2e nieuwbouw traject. Het appartement was ook al nieuwbouw dus weet wel een beetje waar op te letten. Al blijft een huis toch altijd weer wat lastiger. Het onderhandelen is wel een leuke, ik had verwacht een flinke meer- /minderwerk lijst te krijgen met hoge bedragen, aangezien dat bij mijn appartement ook gebeurde. Maar heb zowaar een bouwer getroffen die goed meedenkt en al bij voorbaad had aangegeven geen hoofdprijzen te hanteren. Heb een vader in de bouw, en heb hem de lijst laten checken. Hij was verrast dat het zo goedkoop was.

Uiteraard heb ik een tekening van binnen.

Hierbij wel oplettende dat de bijkeuken er niet gaat komen, en het 1 grote keuken gaat worden. De hal word iets doorgetrokken zodat de trap in de hal komt. De trap word dicht gemaakt en er komt een trapkast onder. En de achter pui met de openslaande deuren gaat gespiegeld worden.

De radiatoren op de tekeningen verdwijnen en er komt vloerverwarming.

R

Prachtige plannen zeg, ziet er echt heel mooi uit. Mooie plekje voor een kookeiland als de bijkeuken weg is.

cardas49

Gefeli, prachtige woning met een unieke uitstraling  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Gefeliciteerd, ziet er goed uit, zijn we wel van je gewend! Alvast veel plezier met het bedenken en inrichten van de man cave :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: R on October 31, 2015, 17:19:40
Prachtige plannen zeg, ziet er echt heel mooi uit. Mooie plekje voor een kookeiland als de bijkeuken weg is.

Kook/Water eiland is inderdaad in de planning nu er zoveel ruimte is gecreerd door het weglaten van de bijkeuken.

Quote from: mark235 on October 31, 2015, 23:00:41
Gefeli, prachtige woning met een unieke uitstraling  :)


Wederom uniek inderdaad, en blijkbaar is dat iets waar wij elke keer toch voor vallen.

Quote from: Bas Akkerman on November  1, 2015, 09:26:00
Tof man! Succes met het wachten!

Dat is nog het meest frustrerende van alles, het wachten erop... alhoewel het levert ook spaargeld op in die periode.

Quote from: Blue-Eyes on November  1, 2015, 09:32:15
Gefeliciteerd, ziet er goed uit, zijn we wel van je gewend! Alvast veel plezier met het bedenken en inrichten van de man cave :P

Haha, tja als ik het doe doe ik het goed (of probeer ik het goed te doen). Man cave blijft een puntje, enerzijds vind ik het gaaf en wil ik het gaan realiseren. Anderzijds is mijn vriendin van mening het gewoon fijn benenden allemaal te laten. Ze is bang dat ik uren op zolder zal zitten  ;D

Crownfire

Quote
Haha, tja als ik het doe doe ik het goed (of probeer ik het goed te doen). Man cave blijft een puntje, enerzijds vind ik het gaaf en wil ik het gaan realiseren. Anderzijds is mijn vriendin van mening het gewoon fijn benenden allemaal te laten. Ze is bang dat ik uren op zolder zal zitten  ;D

Dat verhaal ken ik helaas. Haha. Daarom alles netjes weggewerkt in de woonkamer en zeer tevreden hier. Gaaf huis trouwens. Wellicht ook een tip alvast. Als je een wireless speaker system hangend in het huis wil hebben plaats dan wel elektra op de plek waar je ze wil. dus niet alleen bij de vloer, maar ook in de buurt van het plafond. En ik zou ook kiezen voor een bedraad netwerk. Beter teveel dan te weinig van dit soort dingen.

Richi

Quote from: WickedGame on October 30, 2015, 13:37:10
Ik heb het ooit al eens geroepen, dat het appartement niet voor eeuwig zou zijn. En na 6 jaar komt er dan ook een einde aan. Heb het appartement afgelopen week verkocht, toen ik nog even lag te genieten in de spaanse zon.
Gefeliciteerd! Mooie stijl woning. Hopelijk kan je de optie snel omzetten in een koop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: Richi on November  3, 2015, 12:53:54
Gefeliciteerd! Mooie stijl woning. Hopelijk kan je de optie snel omzetten in een koop.

We zijn er druk mee bezig.

Gisteren gesprek gehad met de hypotheekadviseur en daar ziet zowel zij als wij geen hobbels. Kwestie van offerte aanvragen en gaan met die banaan. Tevens gisteren een tijdelijk huur onderkomen bezocht en dat gaan we doen. Niet te hoge huur en gestoffeerd, dus hoeven we niets aan te doen. Enige wat er wel gaat gebeuren is dat de set in opslag gaat.

De bouwer spreken we volgende week om de puntjes op de "i" te zetten qua meer-/minderwerk. En dan is het een kwestie van tekenen en als het even kan dit jaar nog passeren om al belastingtechnisch volgend jaar de vruchten ervan te plukken.  ;D

Het is allemaal wel weer spannend, maar op een of andere manier voelt het voor mij rustiger aan, dan toen ik het appartement kocht. Misschien toch de ervaring die ik nu met nieuwbouw heb.

patsijb

veel suc6 komende tijd
set in opslag..heb dat ook ns gehad met verhuizing
wat was ik blij toen ik ze weer UIY opslag haalde haha

WickedGame

#1799
Ik heb even wat hulp/advise/ervaring nodig omtrent de indeling van de plattegrond van het huis, en de set.

Het is in iedergeval zo dat de set toch beneden blijft. En qua indeling komen we na veel schuiven op de onderstaande oplossing uit qua luidsprekers opstelling. Maar ik ben bang dat de achter luidspreker op die positie veel te veel in het looppad gaat staan. Kunnen jullie nog adviezen geven over de indeling? In wezen kan er nog alle kanten opgegaan worden me de bouwer/leidingen etc.

Andere vraag is dat mijn vriendin een haard wil, maar een standard houthaard willen we nietdoor de bouwer laten bouwen. Gas is niet mogelijk aangezien er stadsverwarming komt, dus zijn we aangewezen op alternatieven. Zijn hier mensen met ervaringen omtrent sfeerhaarden? En waar zou je die positioneren? Heb hem op de tekening nu staan tegen de wand in het midden (het blok met kruis erdoorheen)

Nog een andere vraag omtrent verlichting. Wie van jullie heeft een lichtplan gemaakt of laten maken? Is dit aan te raden?

Misschien hebben jullie nog andere tips/ervaringen? Of dingen waar ik rekening mee moet gaan houden?