Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

HTip

Aan je planning zal het in ieder geval niet liggen ;D

Veel succes!! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Heel goed, plannen is alles. Volgordelijkheid, droogtijd verf, etc. etc.

Veel om rekening mee te houden. Goed over nadenken en 100% zeker zijn van middelen en mankracht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on February 17, 2009, 09:33:27
Heel goed, plannen is alles. Volgordelijkheid, droogtijd verf, etc. etc.

Veel om rekening mee te houden. Goed over nadenken en 100% zeker zijn van middelen en mankracht.

Klopt helemaal. Ik denk dat de planning wel goed in elkaar zit. Over een paar weken zullen we het beleven  ;D

WickedGame

Zoals in het topic van Wifi Netwerken was te lezen wil ik gaan videostreamen in mijn huis. Of iets wat het mogelijk maakt video bestanden over te halen en af te spelen. Het streamen van 1080p materiaal moet ik uit mijn hoofdzetten, aangezien in de testen blijkt dat Wireless draft-n niet toereikend is hiervoor. Ook mijn idee om dan voor alleen de videoplayer een homeplug configuratie te hanteren voor videostreaming is gestrand ook vanwege het niet toereikende snelheid.

Dus wat nu... zoek eigenlijk een oplossing van een videoplayer met een ingebouwde HDD en een wireless aansluiting. Het idee is dan nu om van mijn NAS bestanden over te halen naar de videoplayer om dan af te spelen. Zie de situatie tekening die ik heb gemaakt, hierin is wel een Draft-N router opgenomen en zoek ik ook het liefst een videoplayer die de N-standaard hanteert mocht is SD materiaal hebben dan kan ik dat wel streamen tot een max van 720P. In het plaatje staat een Dune, maar dit hoeft niet te betekenen dat ik die zoek... zoek de mogelijkheden en alternatieven die er op de markt te verkrijgen zijn, en eventueel jullie ervaringen.




Sol

Als je nou een switch in je woonkamer neerzet (CAT6) en daar al je apparatuur dan gewoon bedraad op aansluit?
Of zeg ik nu heel iets raars. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February 27, 2009, 09:18:24
Als je nou een switch in je woonkamer neerzet (CAT6) en daar al je apparatuur dan gewoon bedraad op aansluit?
Of zeg ik nu heel iets raars. ;D

Ja je zegt iets heel raars  :P

Nee klopt dat had een idee geweest! MAAR! ik wilde dus patchkastjes in de woonkamer en werkkamer aanleggen met cat6 kabel. Dit diende ik bij de bouw dan wel te laten uitvoeren vanwege het lullige feit dat mijn meterkast in de centralehal staat buiten mijn woning. Het nadeel is dat de patchkastjes eerst bedraad naar de meterkast gingen en dan terug gelust naar de 2 kamers. Afgezien van de meters CAT6 kabel die verwerkt word kosten dit geintje bij de bouwer een meerprijs van 2000,- euro.

Dat gaat mij gewoon veel te ver. Het zelf leggen en wegwerken is ook geen optie want kabels trekken na oplevering word een lastige opgave. Vandaar dat ik nu wel genoodzaakt ben tot deze oplossing.

Sol

Quote from: WickedGame on February 27, 2009, 09:29:27
Ja je zegt iets heel raars  :P

Nee klopt dat had een idee geweest! MAAR! ik wilde dus patchkastjes in de woonkamer en werkkamer aanleggen met cat6 kabel. Dit diende ik bij de bouw dan wel te laten uitvoeren vanwege het lullige feit dat mijn meterkast in de centralehal staat buiten mijn woning. Het nadeel is dat de patchkastjes eerst bedraad naar de meterkast gingen en dan terug gelust naar de 2 kamers. Afgezien van de meters CAT6 kabel die verwerkt word kosten dit geintje bij de bouwer een meerprijs van 2000,- euro.

Dat gaat mij gewoon veel te ver. Het zelf leggen en wegwerken is ook geen optie want kabels trekken na oplevering word een lastige opgave. Vandaar dat ik nu wel genoodzaakt ben tot deze oplossing.

Dat is dan mooi klote! Want HD video streamen kun je dan eigenlijk wel op je buik schrijven, als je een beetje fatsoenlijk beeld en geluid wilt.
Er is zeker ook geen mogelijkheid om je modem en de hele reutemeteut in je woonkamer weg te werken?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February 27, 2009, 12:11:51
Dat is dan mooi klote! Want HD video streamen kun je dan eigenlijk wel op je buik schrijven, als je een beetje fatsoenlijk beeld en geluid wilt.
Er is zeker ook geen mogelijkheid om je modem en de hele reutemeteut in je woonkamer weg te werken?

Nope helaas ook die optie is al resoluut van tafel geveegd. Dus zoals ik in de situatieschets al aangeef zoek ik een videoplayer met intern een HDD en een wifi verbinding op draft-n. De wifi dan voor streaming tot 720P materiaal (dat gaat wel prima), en de HDD om HD rips naar de videoplayer zijn HDD te verzenden en dan af te spelen. Dat is de enige oplossing die ik kan bedenken wat mij nog enigsinds tot tevredenheid kan stemmen  ;D

Sol

Ik zeg: Dune HD Center!
Deze heb ik momenteel ook in mijn vizier, maar wacht nog even rustig af tot ik overga tot aankoop. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February 27, 2009, 12:49:19
Ik zeg: Dune HD Center!
Deze heb ik momenteel ook in mijn vizier, maar wacht nog even rustig af tot ik overga tot aankoop. ;)

Die heb ik ook al gezien, maar die review die hier gepost is baard me nogal wat zorgen of ik ben misschien wat te huiverig. Zoek dus inwezen wel zo'n apparaat en vroeg me af welke apparaten diezelfde functionaliteiten hebben met een ingebouwde HDD en een Draft-N wireless verbinding.

Sol

Quote from: WickedGame on February 27, 2009, 12:57:00
Die heb ik ook al gezien, maar die review die hier gepost is baard me nogal wat zorgen of ik ben misschien wat te huiverig. Zoek dus inwezen wel zo'n apparaat en vroeg me af welke apparaten diezelfde functionaliteiten hebben met een ingebouwde HDD en een Draft-N wireless verbinding.

Er zijn er redelijk wat. Deze bijvoorbeeld: http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=92&products_id=1770&osCsid=05f976e31aa2910305ae159e722797f7 (ook interessante sites met van alles en nog wat)
Tja, de Center: http://www.jvb.nl/jvb.asp?level=sdi&page=title&title=705 (ook goeie site)
En deze zul je ook wel kennen: http://www.wifisound.nl/

Over de Center zou ik me overigens niet teveel zorgen baren, heb je het volledige topic al gezien? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.525
Momenteel is er een BETA firmware versie waar wat problemen mee zijn bij sommigen, dus gewoon wachten op een volgende officiële release. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February 27, 2009, 13:19:53
Er zijn er redelijk wat. Deze bijvoorbeeld: http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=92&products_id=1770&osCsid=05f976e31aa2910305ae159e722797f7 (ook interessante sites met van alles en nog wat)
Tja, de Center: http://www.jvb.nl/jvb.asp?level=sdi&page=title&title=705 (ook goeie site)
En deze zul je ook wel kennen: http://www.wifisound.nl/

Over de Center zou ik me overigens niet teveel zorgen baren, heb je het volledige topic al gezien? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.525
Momenteel is er een BETA firmware versie waar wat problemen mee zijn bij sommigen, dus gewoon wachten op een volgende officiële release. ;)

De 2 bovendste sites kende ik niet, de wifisound site ken ik wel. En zal dat topic eens een beetje doorlezen. Vind de Dune Center qua uiterlijk wel mooier.

Sol

Ik zou persoonlijk ook voor de Center gaan als ik tussen de 2 moest kiezen. Niet puur omdat ie beter oogt, maar hij heeft een betere behuizing en is iets degelijker gebouwd ( als ik het goed heb gelezen :D ).

Als je 23 pagina's door wil spitten. ;) Vooral de laatste 2 à 3 pagina's zijn het meest boeiend, i.v.m. de BETA firmware versie en de bijhorende bevindingen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

AudiAddict

#188
2000 euro? Voor de helft kom ik de boel wel voorzien van CAT6 inclusief muur aansluitingen :P

Nee ff zonder gein, streaming zou ik niet aan beginnen, hier ga je spijt van krijgen in vergelijking tot gigabit. CAT6 is trouwens overkill, CAT5E voldoet prima.

Zelfs muziek streamen geeft soms wel is een hik up, laat staan streaming video op 720p.

Kabeltje trekken + walloutlets is misschien wat werk.. maar het is sneller en veeeel goedkoper. Draadloos is heerlijk, maar dan als toevoeging op de kabel.

Kortom, mijn advies, vaste "werkplekken"  voorzien van een aansluiting via "draad" en niet via wifi.

Just my 2 cents als Microsoft Certified Network Admin ;)


WickedGame

Quote from: AudiAddict on March  3, 2009, 15:50:52
2000 euro? Voor de helft kom ik de boel wel voorzien van CAT6 inclusief muur aansluitingen :P

Nee ff zonder gein, streaming zou ik niet aan beginnen, hier ga je spijt van krijgen in vergelijking tot gigabit. CAT6 is trouwens overkill, CAT5E voldoet prima.

Zelfs muziek streamen geeft soms wel is een hik up, laat staan streaming video op 720p.

Kabeltje trekken + walloutlets is misschien wat werk.. maar het is sneller en veeeel goedkoper. Draadloos is heerlijk, maar dan als toevoeging op de kabel.

Kortom, mijn advies, vaste "werkplekken"  voorzien van een aansluiting via "draad" en niet via wifi.

Just my 2 cents als Microsoft Certified Network Admin ;)



gebruik nu een WRT300N met alleen audiostreaming (squeezebox) en dan als bron lossless audio. Dit gaat uitstekend zelfs met volle belasting van 3 squeezeboxen tegelijk. Dus audiostreaming ben ik ook niet bang voor. Het videostreaming verhaal is draadloos inderdaad een lastig fenomeen waar het tot een 1080i nog gaat.

En tja die prijs van 2000,- euro ik stond ook flink te klapperen met mijn oren. Maar goed als ik de sleutel heb ga ik wel eens kijken wat voor mogelijkheden ik heb (ben bang vrij weinig).

Enige wat ik nog wel aan zat te denken was het homeplug verhaal, dus netwerk via stopcontact. Dat zou mijn redmiddel kunnen zijn, maar garantie qua snelheid is niet te waarborgen. Dan zou ik een testcase moeten opstellen.

Sol

Quote from: WickedGame on March  3, 2009, 16:00:52
Enige wat ik nog wel aan zat te denken was het homeplug verhaal, dus netwerk via stopcontact. Dat zou mijn redmiddel kunnen zijn, maar garantie qua snelheid is niet te waarborgen. Dan zou ik een testcase moeten opstellen.

Tja, daar zijn de meningen ook weer over verdeeld.
De een vind het perfect werken, terwijl de ander meent ruis of storingen te horen in zijn installatie bij gebruik van een dergelijk systeem.

Ikzelf heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat een beetje research zeker geen kwaad zal doen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Quote from: Sol on March  3, 2009, 17:54:14
Tja, daar zijn de meningen ook weer over verdeeld.
De een vind het perfect werken, terwijl de ander meent ruis of storingen te horen in zijn installatie bij gebruik van een dergelijk systeem.

Ikzelf heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat een beetje research zeker geen kwaad zal doen.

Molle had hier geloof ik ook last van icm zo'n homeplug. Ik kan het topic zo even niet vinden..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WickedGame

Quote from: Sol on March  3, 2009, 17:54:14
Tja, daar zijn de meningen ook weer over verdeeld.
De een vind het perfect werken, terwijl de ander meent ruis of storingen te horen in zijn installatie bij gebruik van een dergelijk systeem.

Ikzelf heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat een beetje research zeker geen kwaad zal doen.

Hallo ik heb designerstroom hoor  ;D Dat is toch fout- en vlekloos  :biggrin:

Tja moet maar even zien hoe het uitpakt. Kan misschien nu wat langer duren want de bouw is door de gemeente stil gelegd wegens afwijken van de bouwvergunning (prutser).

Sol

Quote from: WickedGame on March  4, 2009, 10:31:39
Hallo ik heb designerstroom hoor  ;D Dat is toch fout- en vlekloos  :biggrin:

LOL ;D

Quote from: WickedGame on March  4, 2009, 10:31:39
Tja moet maar even zien hoe het uitpakt. Kan misschien nu wat langer duren want de bouw is door de gemeente stil gelegd wegens afwijken van de bouwvergunning (prutser).

Tja, ambtenaren... :crazy: :-X
Balen, joh! ???
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MartijnR

Quote from: Sol on March  5, 2009, 19:17:21
LOL ;D

Tja, ambtenaren... :crazy: :-X
Balen, joh! ???

Is de ambtenaar dan aan het bouwen, lijkt me niet.
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Sol

Quote from: MartijnR on March  5, 2009, 19:38:40
Is de ambtenaar dan aan het bouwen, lijkt me niet.

Ehh.. wat werkt er dan volgens jou bij de gemeente? :-\
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Quote from: Sol on March  5, 2009, 21:26:33
Ehh.. wat werkt er dan volgens jou bij de gemeente? :-\

Ik denk niet dat het de gemeente is die het ontwikkeld heeft ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WickedGame

Nee de ontwikkelaar is een extern bedrijf. Vervolgens heeft die de opdracht ingediend bij de gemeente die dan een bouwvergunning verleend. En de bouwer bouwt dan volgens bouwvergunning of als er afgeweken moet worden dan dient dit via de gemeente kenbaar gemaakt te worden en richting de bewoners.

Je raad het al, niet gebeurd maar ondertussen heeft de bouwer wel gebouwd en totaal niet volgens bouwvergunning. Dit heeft nu geresulteerd in een stillegging op de gebieden waar het om gaat. Binnen gaan ze wel door. Het gaat namelijk om de buitenmuur.

Deze is verkocht aan ons als een witte/creme baksteen. Met daarin diepliggende voegen. Dit is ook zo bemonsterd bij verkoop en tevens staat dit dus in de bouwvergunning. De bouwer heeft nu de toren opgetrokken uit bruine baksteen met normale voegen en gaat dit keimen (soort van schilderen) in lichte creme. Bewoners zijn hiervan niet op de hoogte gebracht, gemeente wist evenmin over dit gebeuren.

Ik heb het overigens geescaleert uit onvrede, tevens is de VvE (ben bestuurslid) ook achter dit feit gaan staan met alle bewoners. Nu afwachten wat de gemeente gaat doen samen met de opzichter die het ook niet was opgevallen  :blink:

Word vervolgd

WickedGame

Nou de wethouder gaat vandaag het gebeuren in de gemeenteraad gooien. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Er zijn best grove fouten gemaakt in zowel het toezicht als door de bouwer die klakeloos denkt te kunnen wijzigen zonder ook maar bewoners en gemeente op de hoogte te stellen en een wijziging in bouwvergunning door te laten voeren.

Maar nu ook even iets anders meer HT gerelateerd. Heb dit weekend even 2 kabels gekocht voor een leuk prijsje:

2 x een Audioquest HDMI-1 2 Meter



Voor de aansluiting straks van DVD Speler en Digitaal Ziggo kastje (Humax 5000C)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.