Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Willy83

Het zal vast in 1 van de 68 pagina's staan, maar kan je wat meer info over je transrotor geven, arm, element(Benz Ace?), extra's en waarom deze keuzes?
Ben voornamelijk in de arm geïnteresseerd aangezien ik die in 1x "goed" wil hebben. Element zal eerst een goedkoop element worden denk ik .
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

WickedGame

Quote from: Willy83 on June 16, 2014, 19:19:52
Het zal vast in 1 van de 68 pagina's staan, maar kan je wat meer info over je transrotor geven, arm, element(Benz Ace?), extra's en waarom deze keuzes?
Ben voornamelijk in de arm geïnteresseerd aangezien ik die in 1x "goed" wil hebben. Element zal eerst een goedkoop element worden denk ik .

Het zal er ongetwijfeld tussen staan, maar heb het even voor je op een rijtje gezet:

De transrotor zet-3 betreft een mk1, je hebt nu een mk2 die door transrotor word verkocht.

De arm die op die van mij zit is een Transrotor 9.1 Tonearm, welke eigenlijk een gemodificeerde Rega RB300 blijkt te zijn. qua elementen (onderschat de meerwaarde van een goed element niet) heb ik er 2:

- ZYX RS100 (zat erbij)
- Benz Micro Glider H2, wat mij betreft een geweldig element! Al zou ik graag de Benz Wood willen proberen. Erg goede ervaring met Benz qua klank kleur.

Verder heb ik van Transrotor de Netzteil voor de snelheid van de platenspeler te regelen.

Als phonotrap staat er een Jasmine LP2.0

Qua armen ben ik wel benieuwd wat je zelf op het oog hebt? heb er zelf niet naar gekeken omdat deze Transrotor al zo geconfigureert stond en ik geen keus had in iets anders.

Willy83

Bedankt voor je volledige samenvatting.

Ik weet zelf ook nog niet geheel wat ik wil, een ZET3 met een standaard arm, een ZET1 met een betere arm. Qua element weet ik het ook niet, ga ik voor een goed MM element, begin ik met een goedkoop MM element of  ga ik gelijk voor bv een Benz Ace wat zo'n beetje het max aan wat ik voor een element wil uitgeven.

Qua voorversterker wil ik of een Pro-ject Phono Box RS of een Musical Fidelity M1 Vinl.

Een motoraansturing wil ik ook uiteraard hebben, maar lijkt mij qua invloed op het geluid onderaan de wenslijst te staan.

Ik ben helemaal niet thuis in armen dus dat wordt erg moeilijk. Ik heb de SME 309 gezien, maar vind ik persoonlijk wat prijzig, de Rega RB1000 of RB303 met een beter element en dan komt er nog bij dat ik geen idee heb welke arm er op past. Of misschien gewoon de standaard TR-800s arm met een goed element.

wat is eigenlijk het verschil tussen de MKI en de MKII en hoe herken je de MKI en MKII?
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

WickedGame

Quote from: Willy83 on June 17, 2014, 12:47:21
Bedankt voor je volledige samenvatting.

Ik weet zelf ook nog niet geheel wat ik wil, een ZET3 met een standaard arm, een ZET1 met een betere arm. Qua element weet ik het ook niet, ga ik voor een goed MM element, begin ik met een goedkoop MM element of  ga ik gelijk voor bv een Benz Ace wat zo'n beetje het max aan wat ik voor een element wil uitgeven.

Qua voorversterker wil ik of een Pro-ject Phono Box RS of een Musical Fidelity M1 Vinl.

Een motoraansturing wil ik ook uiteraard hebben, maar lijkt mij qua invloed op het geluid onderaan de wenslijst te staan.

Ik ben helemaal niet thuis in armen dus dat wordt erg moeilijk. Ik heb de SME 309 gezien, maar vind ik persoonlijk wat prijzig, de Rega RB1000 of RB303 met een beter element en dan komt er nog bij dat ik geen idee heb welke arm er op past. Of misschien gewoon de standaard TR-800s arm met een goed element.

wat is eigenlijk het verschil tussen de MKI en de MKII en hoe herken je de MKI en MKII?

ZET-3 heeft sowieso een verzwaard chassis tegenover de ZET-1. Maar verder geen idee wat de verschillen zijn.

Qua toonarm is er tegenwoordig ook wel wat meer keus. Naast de TR9.1 die er toen op zat is er nu de 800-S als basis, wat al geen verkeerde arm is. Als je top of the bill wilt kan je er volgens mij ook een SME-5009 op laten monteren. Kost wat, heb je ook wat :) Alleen moet je je afvragen of je het uberhaupt gaat horen de verschillen tussen de toonarmen. Ik denk dat toch een combinatie van een goed element met een phonotrap je meer resultaat op gaat leveren.

Zie hier overigens de arm mogelijkheden bij Transrotor: http://www.solidstate-audio.com/index.php?main_page=index&cPath=425_497

Ik heb zelf een Project Phono gehad en weg gedaan voor een Musical Fidelity, deze heeft vrij lang gestaan tot ik de kans kreeg voor een Jasmine.

Qua herkenning MK1 vs MK2 moet je op de arm letten, en de aluminium plaat (dacht ik, niet zeker). De MK1 werd geleverd met de TR9.1 arm terwijl de nieuwe met een 800-S word uitgeleverd.

Willy83

Quote from: WickedGame on June 17, 2014, 13:47:51
ZET-3 heeft sowieso een verzwaard chassis tegenover de ZET-1. Maar verder geen idee wat de verschillen zijn.

Qua toonarm is er tegenwoordig ook wel wat meer keus. Naast de TR9.1 die er toen op zat is er nu de 800-S als basis, wat al geen verkeerde arm is. Als je top of the bill wilt kan je er volgens mij ook een SME-5009 op laten monteren. Kost wat, heb je ook wat :) Alleen moet je je afvragen of je het uberhaupt gaat horen de verschillen tussen de toonarmen. Ik denk dat toch een combinatie van een goed element met een phonotrap je meer resultaat op gaat leveren.

Zie hier overigens de arm mogelijkheden bij Transrotor: http://www.solidstate-audio.com/index.php?main_page=index&cPath=425_497

Ik heb zelf een Project Phono gehad en weg gedaan voor een Musical Fidelity, deze heeft vrij lang gestaan tot ik de kans kreeg voor een Jasmine.

Qua herkenning MK1 vs MK2 moet je op de arm letten, en de aluminium plaat (dacht ik, niet zeker). De MK1 werd geleverd met de TR9.1 arm terwijl de nieuwe met een 800-S word uitgeleverd.

Dat betwijfel ik ook inderdaad, of je 500,- extra aan een arm net zo zal beleven als 500,- extra in een element.  Ik had ook nog gedacht om inderdaad de tr-800s te nemen en dan een beter element er in te hangen nog. Voor veel armen zijn blijkbaar platen te koop om ze op de Transrotor te plaatsen.

Is de Jasmine zo veel beter dan de MF M1 of de Phono box RS? Ze zitten namelijk in dezelfde prijsrange als ik het zo zie (800-1000).

In de tussentijd geniet ik nog van de Pro-ject hoor  ;D
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

WickedGame

Quote from: Willy83 on June 17, 2014, 16:30:13
Dat betwijfel ik ook inderdaad, of je 500,- extra aan een arm net zo zal beleven als 500,- extra in een element.  Ik had ook nog gedacht om inderdaad de tr-800s te nemen en dan een beter element er in te hangen nog. Voor veel armen zijn blijkbaar platen te koop om ze op de Transrotor te plaatsen.

Is de Jasmine zo veel beter dan de MF M1 of de Phono box RS? Ze zitten namelijk in dezelfde prijsrange als ik het zo zie (800-1000).

In de tussentijd geniet ik nog van de Pro-ject hoor  ;D

Ben zelf ook ooit met Pro-ject begonnen een Pro-Ject 6.9. Tja een beetje goed element en een goede phono doen denk ik meer dan de arm. En het is nou niet dat Transrotor er een slechte arm erop zet.

WickedGame



Zo gisteren bezig geweest met de NAS. Van 2x 1TB in Raid1 naar 2x 3TB in Raid1. Effectief dus 3TB beschikbaar, welke voor nu afdoende moet zijn. De 1TB's laat ik even liggen in een eventuele komst van een 4-bay NAS. Ben daar nog inet overuit welke ik moet nemen. Het gaat in iedergeval om de DS414, DS415play of de DS412+. Ik neig sterk naar de 415play vanwege de decoding features.

Naast de upgrade tevens een irritant probleem opgelost. Synology had vanwege de Synolocker problematiek de DSM een update gegeven. Dat is natuurlijk goed, maar het moet dan niet mijn LMS server omzeep helpen. Ik draaide met LMS7.6.1 vanwege de stabiliteit van die versie. Maar die werkte dus niet meer, en er zat niets anders op dan pakket vernieuwen. Dit eenmaal gedaan naar 7.7.3 was het een en al ellende. Muziek werd niet goed gescannend, weergaves raakte corrupt en kreeg errors in de logging. Na wat zoekwerk toch erachter gekomen dat dit toch ook wel door de versie komt en LMS 7.8 the way to go was!

Dat is leuk natuurlijk dat 7.8 the way to go is, maar die bestaat niet in packagevorm bij Synology. Dus een uitdaging, want A: ik heb een "oude" krachtige DS209+II NAS die nog PPC als CPU heeft. En B: SSODS zoals het ook zou moeten werken bood geen support meer op de DS209+II. Ik had dus een uitdaging! Na wat zoekwerk een MOD van SSODS gevonden die zou moeten werken!

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?98655-SSODS-4-for-PPC

En toen werd het even WG in computernerd modus! Want om SSODS erop te krijgen is telnet/ssh nodig. En de nodige commando's (gelukkig zijn er wiki's). Na een half uur prutsen (admin had om duistere reden geen rechten meer via de terminal) het uiteindelijk voor elkaar gekregen SSODS4-mod draaiend te krijgen op de DS209+II. Dit alles met dank aan het volgende topic:

http://www.synology-forum.nl/logitech-media-server/lms-7-7*-of-hoger-installeren-in-ssods/

Eenmaal SSODS4 geinstalleerd is het installeren van LMS7.8 een eitje geworden. Even een reboot gegeven, en tadaaa LMS7.8 was up and running!  :pompom: en na een nightscan vanochtend gekeken of de issues die ik had met 7.7.3 verholpen waren. Dit was het geval! Me happy!!!  :laugh:

Nieuwe ontwikkelingen

Wat betreft nieuwe ontwikkelingen is het stil. Wel spelen er wel wat gedachten in mij en mijn vriendin rond met betrekking tot de set. Ik heb van mijn vriendin in iedergeval goedkeuring gekregen om naar een 55" inch tv te gaan kijken. Dit zal wel pas gaan gebeuren als we verhuizen. Nu is dat verhuizen een lastig puntje, dit kan of heel snel gaan of pas ergens halverwege volgend jaar gebeuren. Alles valt en staat met de markt en verkoop van het appartement.

Maar goed terugkomend op de TV een 55" dus en liefst energiezuinig met goede weergave. M.a.w. afscheid van plasma en opzoek naar iets van LED. Heb mij er nog niet helemaal in verdiept, maar zag dat de laatste Sony modellen erg goed uit de test kwamen. Dus ga mij in iedergeval daar nog wel even in verdiepen.

Een ander hersenspinseltje heeft het codewoord: Kharma. Het merk spreekt mij heel erg aan qua design, maar heb ze nog nooit gehoord dus wil dat zeker nog gaan doen. Als Kharma mij weet te overtuigen zit ik wel met een volgend issue. Blijf ik surround doen? Dit word kosten technisch met Kharma een dure grap! Of ga ik terug naar een 2.1 setup met als apparatuur Classé Delta en een CP700 als VV. Het is een hersenspinsel! Eerst maar eens Kharma gaan beluisteren en dan eens verder kijken.

Het is niet dat ik de set zoals die nu is minder/slecht of rampzalig vind! Ben juist tevreden, maar soms wil je wel eens wat anders horen... en gezien de mate van films/tv kijken is de stap naar 2.1 een mogelijkheid.

Raymond187

Die WD REDs vind ik top als NAS HDDs. Heb ze nu al ruim 1 jaar in RAID5.

Kharma's vind ik ook zeker mooie speakers om te zien.

Verhuizen  :headbanging: staat nu zat te koop voor een mooie prijs. En als een huis al 1 jaar of langer TK staan kan je nog goed zakken met de prijs.

En een energiezuinige TV....Een goeie 55" TV kost je minimaal 1500e als het een nieuw model is. Een energie "slurpende" TV gebruikt op jaar basis 60 euro meer aan stroom. Ga jij die 5e p/m echt missen dan? Geloof er niks van ;)

Maar goed alle nieuwe modellen zijn vrij zuinig. De grote af laten hangen van de kijk afstand lijkt me het verstandigst en ISF calibratie bij Frank meister  :headbanging:

Ennuhh goed bezug geweest met LMS :D ik draai nog op 7.7.2 op de QNAP en werkt prima dus ik ga niks veranderen.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on August 27, 2014, 10:03:11
Die WD REDs vind ik top als NAS HDDs. Heb ze nu al ruim 1 jaar in RAID5.

Kharma's vind ik ook zeker mooie speakers om te zien.

Verhuizen  :headbanging: staat nu zat te koop voor een mooie prijs. En als een huis al 1 jaar of langer TK staan kan je nog goed zakken met de prijs.

En een energiezuinige TV....Een goeie 55" TV kost je minimaal 1500e als het een nieuw model is. Een energie "slurpende" TV gebruikt op jaar basis 60 euro meer aan stroom. Ga jij die 5e p/m echt missen dan? Geloof er niks van ;)

Maar goed alle nieuwe modellen zijn vrij zuinig. De grote af laten hangen van de kijk afstand lijkt me het verstandigst en ISF calibratie bij Frank meister  :headbanging:

Ennuhh goed bezug geweest met LMS :D ik draai nog op 7.7.2 op de QNAP en werkt prima dus ik ga niks veranderen.

WD Red's zijn ook nog eens een logischere keus. Prijsverschil is nihil met green. En 3TB moet voor mij wel voldoende zijn voorlopig. Totdat de 4-bay gaat komen, alleen zoals ik al had gemeld ben ik er nog niet overuit welke van de 3 ik zou moeten nemen. In iedergeval nu even lekker met 3TB en een werkende LMS. Wat een drama is dat zeg, en als je a-technisch bent en geen kennis van terminals heb je serieus een uitdaging te pakken. Ik kan mij best voorstellen dat dit de doodsteek kan zijn voor synology gebruikers met een Squeezebox. Want het werkte met de spk van Synology gewoon niet meer! In iedergeval niet op een "oude" nas.

Qua kosten 55" ben ik van op de hoogte, ik hou daar wel rekening mee. Qua stroom ach de 46PZ85 heeft een opgegeven stroomverbruik van 470Watt, een beetje 55" verbruikt aanmerkelijk minder. Heb mijn oog een beetje laten vallen op een Sony KD-55X8505B welke een stroomverbruik opgeeft van 140Watt. Het scheelt toch wel iets, en tuurlijkl ga ik niet letten op die paar eurotjes maar een beetje zuiniger mag best :) Heb al een stookoven in de vorm van de CA-2200  ;D

Dan de speakers, tja design Kharma is geweldig! Of het klinkt.... we shall see :)

Qua verhuizen zijn we kritisch, dus het aanbod wat we mooi/leuk vinden is wel beperkt. Dat maakt het lastiger, en soms zie je nu een mooi huis maar is die binnen no-time verkocht. Dan is het helaas... ik kan het mij niet permiteren met een dubbele hypotheek te gaan beginnen. Dus eerst verkoop en dan gaan we zoeken. p.s. had je nog pm verstuurd tijd geleden :)

blue-eyes

Groot verschil in verbruik, ik had dat minder groot verwacht.
De red schijven zijn goed, al jaren geen issues mee gehad!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 27, 2014, 12:30:38
Groot verschil in verbruik, ik had dat minder groot verwacht.
De red schijven zijn goed, al jaren geen issues mee gehad!

Verschil is zeker groot als je kijkt naar de huidige wattages van 55" inchers. Dus een dergelijke switch is te begrijpen mits het uiteraard niet ten kosten gaat van de kwaliteit.

Tja de WD Red's hebben zich al in de praktijk prima bewezen. Dus een goede stap lijkt mij  ;D

blue-eyes

Quote from: WickedGame on August 27, 2014, 15:30:30
Verschil is zeker groot als je kijkt naar de huidige wattages van 55" inchers. Dus een dergelijke switch is te begrijpen mits het uiteraard niet ten kosten gaat van de kwaliteit.

Tja de WD Red's hebben zich al in de praktijk prima bewezen. Dus een goede stap lijkt mij  ;D

Denk eens na over het volgende: je maandelijkse lasten dalen wegens minder stroomverbruik. Echter de maandelijkse besparing gedeeld op je investering is een ander verhaal ;)



Zelfde gelul als met spaarlampen. Je maandenlijkse enorm naar beneden. Tja. Weet je hoeveel KW is kan afnemen voor 1 spaarlamp :D
Auto's.... De auto is zuiniger, minder onderhoud etc. Je moet wel je spaarrekening openbreken. Van deze investering kan je vele liters kopen en onderhoud plegen :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 27, 2014, 15:33:00
Denk eens na over het volgende: je maandelijkse lasten dalen wegens minder stroomverbruik. Echter de maandelijkse besparing gedeeld op je investering is een ander verhaal ;)



Zelfde gelul als met spaarlampen. Je maandenlijkse enorm naar beneden. Tja. Weet je hoeveel KW is kan afnemen voor 1 spaarlamp :D
Auto's.... De auto is zuiniger, minder onderhoud etc. Je moet wel je spaarrekening openbreken. Van deze investering kan je vele liters kopen en onderhoud plegen :D :P

Zo redenerend snap ik je ook wel, en is energieverbruik niet direct een goede reden om de tv te switchen.

Spelen natuurlijk meer dingen mee, 46" is leuk maar je wilt groter :D En dan is 55" de max die ik door de commissie krijg. Anderzijds 3D/4K en andere poespas is een optie.... en de komst van SmartTV functies/mediaspeler toepassingen. Genoeg redenen in iedergeval om te gaan switchen als we verhuizen.

Spaarlampen... hmm die heb ik niet eens  :-X

Deleted member

Heb even snel door je topic heen gebladerd. leuk om te lezen!  :worship:

Wat upgrade-advies betreft zou ik in een andere hoek denken dan waar je nu zelf aan denkt. Sub en luidsprekers zijn prima. Als ik je set zo zie is er nog maar een echt waardevolle toevoeging die je kunt doen: een mooie DAC aanschaffen! Die Squeezebox speelt de sterren van de hemel en gaat echt zingen als je die aan een mooie DAC hangt. Ik vermoed dat je nu de DAC van de Anthem gebruikt. Die is niet heel slecht, maar het kan zo veel beter...

Ik weet niet of het in voorgaande pagina's al besproken is, maar als ik jou was zou ik het echt in die hoek zoeken. Hoeft niet de wereld te kosten, maar je komt er wel heel veel verder mee op stereo-gebied.
Stereo-fan for life!

WickedGame

Quote from: technative on October 13, 2014, 14:50:54
Heb even snel door je topic heen gebladerd. leuk om te lezen!  :worship:

Wat upgrade-advies betreft zou ik in een andere hoek denken dan waar je nu zelf aan denkt. Sub en luidsprekers zijn prima. Als ik je set zo zie is er nog maar een echt waardevolle toevoeging die je kunt doen: een mooie DAC aanschaffen! Die Squeezebox speelt de sterren van de hemel en gaat echt zingen als je die aan een mooie DAC hangt. Ik vermoed dat je nu de DAC van de Anthem gebruikt. Die is niet heel slecht, maar het kan zo veel beter...

Ik weet niet of het in voorgaande pagina's al besproken is, maar als ik jou was zou ik het echt in die hoek zoeken. Hoeft niet de wereld te kosten, maar je komt er wel heel veel verder mee op stereo-gebied.

Thanks voor het compliment!  ;D  :clapping:

Qua upgrades staat het wel even stil, ben ook best tevreden met hoe het er nu voor staat. Overigens je upgrade van de SBT met een externe DAC is al wel in een eerder stadium gerealiseerd (geen idee of ik die update heb gemeld toen der tijd :D). Heb er een Cambridge Audio DacMagic aan de SBT hangen.

Of de DAC een blijvertje is weet ik nog niet, heb namelijk al een keer een PS Audio Perfectwave DAC + Bridge MKII op bezoek gehad. En deze DAC blijft maar in mijn hoofd zitten. Nu kan ik 2 dingen doen. SBT en Cambridge deur uit en PS Audio erin (vergt een flinke investering!), of voor de PS audio NuWave DAC gaan die (volgens kenners) ook erg goed is. Anderzijds zijn andere suggesties altijd welkom.

Nu zijn deze plannen niet super actueel, het valt en staat ook met de verkoop van het appartement. We willen gaan verhuizen en dan is de prio op upgrades wat laag. Maar wie weet ;)

Raphie

lijkt me een goed plan Cambridge is natuurlijk niet echt high-end, niet slecht maar mist wel resolutie en detail.
JBL PRX Power!

cardas49

Quote from: technative on October 13, 2014, 14:50:54
Heb even snel door je topic heen gebladerd. leuk om te lezen!  :worship:

+ nog altijd 1 van de beste topics qua OP structuur, overzicht etc

Wel even dooie links van de images bijwerken  ;)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on October 13, 2014, 15:02:01
+ nog altijd 1 van de beste topics qua OP structuur, overzicht etc

Wel even dooie links van de images bijwerken  ;)

Die dooie links moet ik eens naar kijken inderdaad. Rare is dat alle foto's juist hier geplaatst zijn. Dus in theorie zou het moeten werken... misschien in de vele updates wat mis gegaan. Zal ook kijken of ik dat dan kan herstellen.

Quote from: Raphie on October 13, 2014, 15:00:12
lijkt me een goed plan Cambridge is natuurlijk niet echt high-end, niet slecht maar mist wel resolutie en detail.

Dan kom ik even terug op je statement in Frank2 zijn topic... het hoeveel geef je uit om een SBT beter te laten functioneren? Enige wat wel zou kunnen is om de DAC te vervangen voor een DAC met DSD functionaliteit aangezien de SBT dit ook kan doorvoeren.

Raphie

wat moet je nou met DSD als je geen DSD content hebt  ;)

het gaat puur om de 44.1 weergave die kan nog op een veel hoger niveau dan de dacmagic...
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on October 13, 2014, 15:34:33
wat moet je nou met DSD als je geen DSD content hebt  ;)

het gaat puur om de 44.1 weergave die kan nog op een veel hoger niveau dan de dacmagic...

Als ik dit document volg zou er toch echt content bestaan: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgVhKcl_3lHfdFVyenBBNjNpQ2lieG81WGpqQTNfVUE#gid=0

Overigens even terug op de DAC, ben dan wel benieuwd wat aan te raden is als DAC upgrade op de DacMagic.

Raphie

Quote from: WickedGame on October 13, 2014, 16:10:09
Als ik dit document volg zou er toch echt content bestaan: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgVhKcl_3lHfdFVyenBBNjNpQ2lieG81WGpqQTNfVUE#gid=0

Overigens even terug op de DAC, ben dan wel benieuwd wat aan te raden is als DAC upgrade op de DacMagic.
nou :)

http://benchmarkmedia.com/products
https://mytekdigital.com/hifi/
http://audio.teac.com/products/da_converter/

zo maar even wat opties waar mee je flinke stappen gaat maken
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on October 13, 2014, 16:13:19
nou :)

http://benchmarkmedia.com/products
https://mytekdigital.com/hifi/
http://audio.teac.com/products/da_converter/

zo maar even wat opties waar mee je flinke stappen gaat maken

Benchmark en Mytek zie ik al snel prijzen boven de 1000,- euro... kom ik toch even terug op SBT en investeringen. SBT is leuk, een goed software systeem qua aansturing en gemak. Maar als je zeg 1500,- aan een DAC gaat uitgeven dan is complete investering van een SBT samen met wat kabels en andere randzaken ook alweer snel 2000,- euro. Dan is een andere streamer incl. dac logischer voor mijn gevoel.

Tenzij een DAC van die categorie zo goed is dat het een "duurdere" streamer als een Linn/Naim/Ps Audio etc. etc. met gemak kan beconcurreren. Dan is het pas interessant.

cardas49

Quote from: Raphie on October 13, 2014, 16:13:19
nou :)

http://benchmarkmedia.com/products
https://mytekdigital.com/hifi/
http://audio.teac.com/products/da_converter/

zo maar even wat opties waar mee je flinke stappen gaat maken

Zijn de €1500+ DAC's van 1 - 2 jaar oud niet alweer ingehaald door de nieuwe sub €750 modellen? bijv deze ?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raphie

de voeding blijft dan vaak achter en de volume regeling
JBL PRX Power!

erik s.

#1724
een PS Audio Nuwave kun je zonder enige verplichting bij mij op proef krijgen, ook een DAC moet matchen in je set, dus altijd eerst uitproberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B