Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Maro

Quote from: Raymond187 on February 11, 2014, 16:17:12
Usher komt toch uit Taiwan?

Dat is voor mij allemaal China. Alles achter Zwolle is mij sowieso te ver.. :laugh:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187


frank2

Quote from: Maro on February 11, 2014, 16:23:56
Dat is voor mij allemaal China. Alles achter Zwolle is mij sowieso te ver.. :laugh:

Kom maar eens een keer in Almelo, Twente, dat is voor Zwolle, laat ik je horen wat een Anthem doet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Almelo is idd makkelijk. Auto in zijn vrij zetten en je rolt zo dat gat in... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Pas wel op het stoplicht daar staat tegenwoordig zo'n flitspaal ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 11, 2014, 16:17:12
Usher komt toch uit Taiwan?

Usher Raymond IV komt uit Dallas, Texas volgens wikipedia



:D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Quote from: frank2 on February 11, 2014, 16:42:02
Pas wel op het stoplicht daar staat tegenwoordig zo'n flitspaal ;D

Dat ene stoplicht is nu ook al weg? Verloedering slaat ook in Almelo toe.  :D

Quote from: RubenV. on February 11, 2014, 16:52:12
Usher Raymond IV komt uit Dallas, Texas volgens wikipedia



:D

Ziet er niet als een 'regular Redneck" uit.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Quote from: frank2 on February 11, 2014, 16:42:02
Pas wel op het stoplicht daar staat tegenwoordig zo'n flitspaal ;D

Stoplicht staat op rood, stoplicht staat op groen, in Almelo....

Quote from: WickedGame on February 11, 2014, 09:23:24
"The Canadian VIP-Room"

En proficiat natuurlijk!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RubenV. on February 11, 2014, 16:52:12
Usher Raymond IV komt uit Dallas, Texas volgens wikipedia



:D
Tja...krijg je he als paps tevaak weg van huis is ivm werk. Ander gekleurde broertjes  O0

Maaruhh we gaan wel een beetje 2much off topic. Weet niet of Wicked daar zo blij mee is.

Wicked, Heb je nog metingen gedaan. Je had de REL anders ingesteld dus de dip van 20db was nu 5db geworden?? En ARC trekt die 5DB aardig recht. Dat moet je zelfs horen aangezien de dip tussen de 50 en 100hz zat.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on February 12, 2014, 08:17:34
Tja...krijg je he als paps tevaak weg van huis is ivm werk. Ander gekleurde broertjes  O0

Maaruhh we gaan wel een beetje 2much off topic. Weet niet of Wicked daar zo blij mee is.

Wicked, Heb je nog metingen gedaan. Je had de REL anders ingesteld dus de dip van 20db was nu 5db geworden?? En ARC trekt die 5DB aardig recht. Dat moet je zelfs horen aangezien de dip tussen de 50 en 100hz zat.

Maakt mij niet uit, beetje lol in het topic is goed toch :)

De meting van de laatste keer (moet nog rapport inderdaad showen) was niet meer een dip van 20dB maar van rond de 10dB Arc maakt er dan een gecorrigeerde dip van 5dB van. Nog steeds een dip dus ben al gaan stoeien met de locatie (zover dat mogelijk was/is). Dit resulteerde in wat verschillen maar niet het verschil wat ik hoopte.

Ik ga nu de REL een keer op zijn kant leggen en als Frontfire sub simuleren. Eens zien of een frontfire config de dip verminderd of laat wegvallen dan bij de downfire. Hier ben ik nog niet aan toe gekomen.

Heb pas afgelopen paar dagen films kunnen kijken om eens te zien hoe de surround bubble en de beleving is. En daar kan ik alleen maar van zeggen dat die subliem is. Het is een mooi geheel. De films waar ik mee heb gedraaid waren:

- The Hunger Games: Catching Fire
- Thor 2

Thor was meer dom vermaak maar wel prettige surround weergave. The Hunger Games was top! In beiden gevallen had ik niet het idee dat de sub dipte op die 50hz en vermoedelijk komt dit door mijn fronts die op een 40Hz crossover setting staan en dat deel ook meepakken. Hierdoor valt de dip mogelijkerwijs minder op.

Heb al wel gelokaliseerd waar de sub/bass het beste te horen is. En dat is achter de bank staand  :blink: :laugh: niet de ideale positie om een hele film te bekijken  :sly:

Raymond187


LuPo

Beide films heb ik ook net gedownload. Binnenkort maar eens genieten van The Hunger Games 2.

WickedGame

#1687
Quote from: Raymond187 on February 12, 2014, 11:28:01
je volgende leasebak

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/audi/22289287/__Compact_en_krachtig__dit_is_de_nieuwe_Audi_S1__.html

8)

Als je de REL op ze kant legt niet vergeten een handdoek eronder te leggen ivm krassen.

S1 gaat het nooit worden, dit segment mag ik namelijk niet rijden. En dan bedoel ik meer de kleine auto's. Ben verplicht om in het C of D segment te rijden.

Klopt zal de REL voorzichtig neerleggen, even doekje op de gramma leggen en plat met de REL.

Quote from: LuPo on February 13, 2014, 17:24:41
Beide films heb ik ook net gedownload. Binnenkort maar eens genieten van The Hunger Games 2.

Genieten waren beiden zeker. Vanavond eens zien of ik Rush kan kijken samen met mijn vrouwtje :) Die wilde zij graag zien (de schat)

LuPo

Quote from: WickedGame on February 14, 2014, 10:34:30
S1 gaat het nooit worden, dit segment mag ik namelijk niet rijden. En dan bedoel ik meer de kleine auto's. Ben verplicht om in het C of D segment te rijden.

Klopt zal de REL voorzichtig neerleggen, even doekje op de gramma leggen en plat met de REL.

Genieten waren beiden zeker. Vanavond eens zien of ik Rush kan kijken samen met mijn vrouwtje :) Die wilde zij graag zien (de schat)

Rush is erg goed! Ik vond vooral het tweede deel heel sterk.

WickedGame

Quote from: LuPo on February 14, 2014, 10:38:53
Rush is erg goed! Ik vond vooral het tweede deel heel sterk.

Rush was zeker goed!!

Heb ondertussen eigenlijk maar bar weinig meer gedaan met mijn set. Gewoon filmpjes gekeken, muziek beluisterd en genoten. Mijn vriendin is helemaal lyrisch van de Anthem, en vind de receiver een hele verbetering tegenover de Marantz. Zij wil niet meer terug  ;D

blue-eyes

Quote from: WickedGame on April  1, 2014, 08:44:55
.........Mijn vriendin is helemaal lyrisch van de Anthem, en vind de receiver een hele verbetering tegenover de Marantz. Zij wil niet meer terug  ;D

Want?
Beter af te stoffen? :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April  1, 2014, 08:55:59
Want?
Beter af te stoffen? :P

Ook dat  ;D  :tongue2:

Nee qua geluid en beleving vind ze de Anthem een verbetering.

frank2

Nav. Een bezoek van onder13 hier thuis met zijn metrum octave weet ik nu heel zeker dat muziek via een streamer en separate metrum dac op de anthem dac, een behoorlijk groot positief verschil geeft, misschien een leuke upgrade, de quad is nu in de aanbieding en is weliswaar iets minder dan de octave, maar vlgs lynch is hij voor 70 a 80% gelijk qua sound. Bedenk wel dat interlink en stroomkabel erg belangrijk zijn op de metrum.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sailor Jan

Eigenlijk bedoel je dat een goede bron op de Anthem erg veel goeds kan doen en dat de SBT toch niet de high-end bron is.
Wees lief voor jezelf

frank2

Quote from: Sailor Jan on April 11, 2014, 08:35:17
Eigenlijk bedoel je dat een goede bron op de Anthem erg veel goeds kan doen en dat de SBT toch niet de high-end bron is.

Nee dat bedoel ik niet. Een touch digitaal aangesloten op de dac v.d. anthem klinkt goed, maar de touch digtaal aangesloten op een metrum octave, deze analoog aangesloten op de anthem (processing weer via de dac v.d. anthem) klinkt aanmerkelijk beter. Het geluid wordt vloeiender, sprankelender, met veel diepte, en een breed stereobeeld.


Citaat van Onder13 in mijn topic:

Vandaag bij frank weer vreemde, maar interessante ervaringen opgedaan:

De Metrum Octave dac analoog aangesloten op de Anthem 700. De Anthem wordt ingezet als voorversterker waarbij alle ingangen, zowel digitaal als analoog via de interne dac van de Anthem naar de output gaan. Analoge input signalen worden in de Anthem eerst omgezet in een digitaal signaal en dan naar de interne dac gevoerd. De reden achter al deze omzettingen is dat de ingebouwde ARC (een DSP) uitsluitend digitale signalen kan bewerken.
Het lijkt onlogisch om de SB Touch via de externe metrum dac (analoog) te koppelen aan de Anthem. Je zet op deze wijze immers het digitale signaal van de SB Touch 2 keer om van digitaal naar analoog en ook nog eens het door de octave aangeleverde analoge signaal naar digitaal.
Louter en alleen uit nieuwsgierigheid of je het karakter van de Metrum dac nog terug zou horen hebben we dat toch gedaan. Het resultaat overtrof onze verwachtingen in hoge mate. Wowww wat een geluid. Niet alleen hoorde je direct het karakter van de Metrum, maar het klonk ook nog eens een klasse beter dan direct via de dac van de Anthem: vloeiend, breed en diep stereobeeld, schoon en gedetailleerd.
Een groot vraagteken waarom de interne dac niet dezelfde kwaliteit levert via de direct aangesloten SB Touch. Wellicht iets met reductie van de jitter? We hebben er van genoten zoals de set van Frank met de Metrum muziek maakt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on April 11, 2014, 08:24:26
Nav. Een bezoek van onder13 hier thuis met zijn metrum octave weet ik nu heel zeker dat muziek via een streamer en separate metrum dac op de anthem dac, een behoorlijk groot positief verschil geeft, misschien een leuke upgrade, de quad is nu in de aanbieding en is weliswaar iets minder dan de octave, maar vlgs lynch is hij voor 70 a 80% gelijk qua sound. Bedenk wel dat interlink en stroomkabel erg belangrijk zijn op de metrum.

Op de SBT heb ik al een DAC staan (DacMagic) welke ik naar de Anthem stuur. De Anthem heeft geen DAC aan voor de SBT dus direct output. Dat is het voordeel wat ik met de MRX710 heb boven de "oudere reeks". Nu heb ik nog niet deze beiden DAC's naast elkaar getest. Dus de Anthem vs DacMagic.

Als ik een DAC wil gaan wijzigen verander ik overigens ook mijn streamer. Ik heb een tijdje een PS Audio PWD MKII + Bridge thuis gehad en dit was fenomenaal! Dit is dezelfde streamer die nu Peerless Monster heeft ter vervanging van zijn NAD M51. Dus als ik wat ga veranderen doe ik het met een flinke stap. Maar helaas ontbreekt het mij even nu aan percunia's  ;D

De Metrum Dac altijd veel over gehoord nooit op proef gehad, misschien is dit eventueel nog een optie als de PS Audio out of my reach blijft.


Peerless Monster

Quote from: WickedGame on April 11, 2014, 08:50:22
Op de SBT heb ik al een DAC staan (DacMagic) welke ik naar de Anthem stuur. De Anthem heeft geen DAC aan voor de SBT dus direct output. Dat is het voordeel wat ik met de MRX710 heb boven de "oudere reeks". Nu heb ik nog niet deze beiden DAC's naast elkaar getest. Dus de Anthem vs DacMagic.

Als ik een DAC wil gaan wijzigen verander ik overigens ook mijn streamer. Ik heb een tijdje een PS Audio PWD MKII + Bridge thuis gehad en dit was fenomenaal! Dit is dezelfde streamer die nu Peerless Monster heeft ter vervanging van zijn NAD M51. Dus als ik wat ga veranderen doe ik het met een flinke stap. Maar helaas ontbreekt het mij even nu aan percunia's  ;D

De Metrum Dac altijd veel over gehoord nooit op proef gehad, misschien is dit eventueel nog een optie als de PS Audio out of my reach blijft.



Ik had echt een gelukje met Huub dat ik mijn NAD mocht inruilen en de MIT Oracle verkocht kreeg...
Met de PS Audio als bridge met sofware 2.20 (niet de 2.43)  heb ik echt de WOW factor...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Hele tijd rustig geweest... maar nu toch even een aanschaf gedaan die audio gerelateerd is. Mijn NAS (DS209+II) was vol geraakt. De 1TB schijven in RAID1 vonden nu dat ze wel vol waren. Dus maar eens gekeken naar een oplossing. Had een 2tal opties:

1: Nieuwe 4-Bay NAS kopen incl. 2 extra schijven en dan de DS209+II verkopen.
2: 2 x een 3TB schijf aanschaffen en die in de DS209+II plaatsen.

Heb uiteindelijk uit kosten overweging gekozen voor optie 2.

Dus 2 x een Western Digital RED 3TB schijven aangeschaft voor in de NAS.



Nu even kijken hoe ik het ga configureren:

RAID0: 6TB totale ruimte, geen mirroring
RAID1: Waardoor 3TB effectieve schijfruimte, wel mirroring
JBOD: 6TB
SHR (Synology Hybrid Raid): Geen idee... volgens mij 3TB :D

Raymond187

Goeie keus van HDD. Ik heb daar ook 3 stuk van en tot nu toe erg tevreden mee.

Redundency nodig ja/nee maakt de vraag simpel.

2e handse 4 bay NAS kan je altijd nog kopen en dan 1 HDD erbij voor RAID5.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May  2, 2014, 11:30:54
Goeie keus van HDD. Ik heb daar ook 3 stuk van en tot nu toe erg tevreden mee.

Redundency nodig ja/nee maakt de vraag simpel.

2e handse 4 bay NAS kan je altijd nog kopen en dan 1 HDD erbij voor RAID5.

Tja, ik twijfel of ik redundency nodig heb, ik sync snachts over de lijn mijn NAS met die van mijn ouders. Die draaien met een 4-Bay nas met redundancy. Dus heb al een safeoptie aan die kant. Maar ja heb ik 6TB nodig voor muziek  :blink:  :laugh: want films sla ik er "nog" niet op.