Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: mark235 on January 13, 2014, 09:20:12
Het wachten en de anticipatie kun je ook van genieten  :D. Is soms nog leuker dan het hebben zelf.

True, heb ook heel veel lol gehad met het testen en uitvoeren van opties en ook trouble shooting. Soms domme dingen achteraf, soms een serieus issue waar de handleiding helaas te kort schiet, en het trail & error verhaal om de hoek komt.

Anderzijds nu de keuze is bepaald en de issues zijn opgelost staat niks meer in de weg.

Alhoewel een puntje nog! Wanneer releasen die jongens nou hun IOS App (nog steeds niet uitgeleverd :( )

Even iets over HDMI kabels.

Ben opzoek naar een goede HDMI kabel welke voldoet aan 3D. En vooral een goede bang for the buck is. Heb geen zin honderden euro's uit te geven aan HDMI kabels.

Raymond187

Sterker nog het heeft geeneens zin om 100en euro's uit te gaan geven :) Tenzij je 10M of langer nodig hebt.

Als die max 3M lang is zou ik er zeker niet meer dan 50e voor uitgeven. Ff opletten dat er een goeie aansluiting op zit ivm goed vast zitten op je apparatuur.

Ik gebruik een Extron pro HDMI van 2M en de prijs was ~300e en ik zie geen verschil op me TV met de standaard HDMI kabel die met de Oppo is meegeleverd.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 13, 2014, 09:31:31
Sterker nog het heeft geeneens zin om 100en euro's uit te gaan geven :) Tenzij je 10M of langer nodig hebt.

Als die max 3M lang is zou ik er zeker niet meer dan 50e voor uitgeven. Ff opletten dat er een goeie aansluiting op zit ivm goed vast zitten op je apparatuur.

Ik gebruik een Extron pro HDMI van 2M en de prijs was ~300e en ik zie geen verschil op me TV met de standaard HDMI kabel die met de Oppo is meegeleverd.

Ja connectoren zijn belangrijk. Heb al een aantal HDMI's van Kordz erop maar denk dat ik nu ga voor iets als RU-Connected. Die zijn betaalbaar en vlug kijkens zijn ze qua afwerking ook netjes. Of er moet iemand zijn die wat Audioquest heeft liggen voor leuke prijsjes :D

skyfox

HDMI kabels van Hifisupply ben ik zelf erg tevreden over. Er zit een kleine verdikking op de connector waardoor de kabel extra goed blijft zitten in de poort. Gebruik ze nu een jaar of 2 1/2.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

cardas49

Quote from: WickedGame on January 13, 2014, 09:28:07
True, heb ook heel veel lol gehad met het testen en uitvoeren van opties en ook trouble shooting. Soms domme dingen achteraf, soms een serieus issue waar de handleiding helaas te kort schiet, en het trail & error verhaal om de hoek komt.

Anderzijds nu de keuze is bepaald en de issues zijn opgelost staat niks meer in de weg.

Alhoewel een puntje nog! Wanneer releasen die jongens nou hun IOS App (nog steeds niet uitgeleverd :( )

Even iets over HDMI kabels.

Ben opzoek naar een goede HDMI kabel welke voldoet aan 3D. En vooral een goede bang for the buck is. Heb geen zin honderden euro's uit te geven aan HDMI kabels.

Volgens mij is er nog geen release date voor de app bekend.

RUconnected schijnt zeer hoge bang for buck te zijn. Denk dat je daar moeilijk verkeerd mee kan gaan. Hey, zie dat ze nu ook langere kabels leveren. Wordt tijd dat ik mijn 10 meter HQ kabel van kabeltje.com ook eens ga vervangen, want daar zie ik van dichtbij knipperende pixels op.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Ik heb zelf een hoop kabels van bluejeanscable.com daar kan je de HDMI kabels precies op de juiste maat bestellen. Mooie upgrade die Anthem  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

stevefilmfreak54

Audioquest Pearl HDMI van baxshop.nl snelle levering en een goeie prijs voor best HDMI kabel 2013
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

WickedGame

Quote from: skyfox on January 14, 2014, 14:04:59
HDMI kabels van Hifisupply ben ik zelf erg tevreden over. Er zit een kleine verdikking op de connector waardoor de kabel extra goed blijft zitten in de poort. Gebruik ze nu een jaar of 2 1/2.

Die zijn ook een optie.

Quote from: RubenV. on January 15, 2014, 21:47:11
Ik heb zelf een hoop kabels van bluejeanscable.com daar kan je de HDMI kabels precies op de juiste maat bestellen. Mooie upgrade die Anthem  8)

Bluejeanscable zal ik vanuit buitenland moeten laten komen, is toch qua verzendtijd misschien niet ideaal. Ga sowieso nog even inventariseren wat ik nodig heb. Set zal even gerangschikt moeten worden en hierop de kabel keuze qua lengtes.

Ja de Anthem is een leuke upgrade :)

Quote from: stevefilmfreak54 on January 15, 2014, 22:48:02
Audioquest Pearl HDMI van baxshop.nl snelle levering en een goeie prijs voor best HDMI kabel 2013

Heel interessant deze kabel, niet te gek qua prijs en toch een Audioquest kwaliteit. Zal deze eens in gedachten houden.

frank2

Ik gebruik een merk wat zeer dicht overeenkomt met de Kordz evx line. Kabel komt uit het buitenland, duitsland.
Bij interesse mail maar. (apha cable)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

larzie

Inderdaad als je geen grote lengtes nodig hebt maakt het volgens mij niet zoveel uit wat voor hdmi kabel je gebruikt.
Gebruik nu beneden wel audioquest, maar bij mijn pc boven heb ik van duracel bij de action weg. Voor een paar euro.

Deze:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Quote from: larzie on January 16, 2014, 22:53:29
Inderdaad als je geen grote lengtes nodig hebt maakt het volgens mij niet zoveel uit wat voor hdmi kabel je gebruikt.
Gebruik nu beneden wel audioquest, maar bij mijn pc boven heb ik van duracel bij de action weg. Voor een paar euro.

Deze:


Die heb ik mijn ouders ook gekocht bij hun PC. Prima kabel. :)

WickedGame

Quote from: larzie on January 16, 2014, 22:53:29
Inderdaad als je geen grote lengtes nodig hebt maakt het volgens mij niet zoveel uit wat voor hdmi kabel je gebruikt.
Gebruik nu beneden wel audioquest, maar bij mijn pc boven heb ik van duracel bij de action weg. Voor een paar euro.

Deze:


Nee de lengtes zijn beperkt, de langste dient 3m te zijn gok ik. Ben nog niet aan meten toegekomen, en moet nog even kijken wat de specs zijn/waren van de HDMI kabels die ik nu al heb. Op basis daarvan even keus maken welk apparaat welke HDMI gaat krijgen.

Heb Anthem een bericht gestuurd met 2 vragen, ene vraag is de app release date of wat zij verwachten wanneer ze dat gaan releasen. Ik vind dit wel een puntje namelijk, want een app is ideaal.

Ander puntje is iets wat ik ontdekte bij de demo/test dat wanneer je rechtstreeks een cd-speler/dvd-speler/streamer met hdmi/optisch en of coaxial koppelt ee speelt daar muziek mee af dat de eerste fractie van een seconde het geluid mist. Dit is iets wat bij de eerste track gebeurt. Het is geen mega issue omdat ik voor cd's mijn Classé set heb en voor streaming de Touch via een externe DAC heb lopen en analoog doorgaat naar de Anthem. Maar toch is het een puntje wat ik wel vind dat Anthem mag weten en iets aan mag doen. Ook al heb ik er zelf geen last van.

Ik zelf vermoed een handshaking lag of iets in die categorie.

frank2

De anthem moet het kanaal wat je gekozen hebt eerst locken. Als de display minder fel gaat branden is dat gebeurd, zet je dan muziek aan heb je alles geheel, dus ook de eerste paar seconden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Etiennevh

Ben benieuwd naar je Anthem! Zal wel een feest worden :)  :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Quote from: Etiennevh on January 18, 2014, 14:23:52
Ben benieuwd naar je Anthem! Zal wel een feest worden :)  :pompom:

Feest begint pas of aankomende vrijdag en anders zaterdag (hoop zelf vrijdag want heb zaterdag erg weinig tijd  :-X)... Heeft mijn bonus toch weer een hele goede bestemming gekregen :D

Ben zelf ook erg benieuwd, heb hem dan wel flink getest dus mag eigenlijk ook geen grote verrassing meer zijn (ook voor het eerst dat ik een A/V Receiver zo aan de tand heb gevoeld).

Raymond187

tweakkuhhhh. Leuk joh  :thumbs-up:
Daar ben je nog wel ff zoet mee.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 20, 2014, 15:18:08
tweakkuhhhh. Leuk joh  :thumbs-up:
Daar ben je nog wel ff zoet mee.

Zoet ben ik sowieso ermee, grote voordeel wat ik er al mee ga behalen is dat ik wat fatsoenlijk cablemanagement kan toepassen. In iedergeval 5.1 interlink er tussen uit, wat digitale kabels er tussen uit. En wat HDMI voor terug. Die moet ik ook nog bestellen  ;D

Verder qua tweaks, dat is even afwachten. Ga eerst een auto run doen met ARC om eens te zien hoe alles ervoor staat. Enige punt/vraag is even hoe moet ik mijn subwoofer instellen? Of moet ik die laten zoals die nu is? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Daarna ga ik wel kijken, of er (als die er zijn) dips en oneffenheden eruit kunnen halen. En wat spelen met de luidsprekers qua indraaien etc. Heb er in iedergeval nu een fatsoenlijke Room Correction voor met dito mic :D

Raymond187

REL op zijn laagste freq. zetten. Dan ARC erover heen laten gaan. Die haalt de pieken eruit. Je kan de REL niet zo instellen dat hij DSP van de receiver pakt he??

Auto run?? auto run??? Whaz dah?

En dat zegt een BI consultant :D :D

Ik doe nooit auto setups of dergelijke dingen. Ik wil weten en zien wat hij doet. Is me vrouwen hormoon ben te nieuwsgierig  :clapping:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 20, 2014, 15:34:37
REL op zijn laagste freq. zetten. Dan ARC erover heen laten gaan. Die haalt de pieken eruit. Je kan de REL niet zo instellen dat hij DSP van de receiver pakt he??

Auto run?? auto run??? Whaz dah?

En dat zegt een BI consultant :D :D

Ik doe nooit auto setups of dergelijke dingen. Ik wil weten en zien wat hij doet. Is me vrouwen hormoon ben te nieuwsgierig  :clapping:

Heb even een plaatje bijgevoegd van de Rel Stadium III AMP knopjes  ;D.



Hoe zou je hem voor ARC nu dan instellen? Sta nu (zeg het even uit mijn hoofd) op stand 3-C, een Roll-off bij 53Hz. De level staat op iets meer dan een kwart open. Beetje ook zoals op het plaatje. Maar als ik ga inmeten dit dan nog wijzigen dus. Wat zijn dan de parameters om aan te houden?

Volgens mij kan ik idd niet de REL op basis van DSP laten pakken.

Even over automatic, ik doe dit om te zien wat hij er zelf van wil bakken op basis van mijn ruimte. Het inladen is zo gebeurt en luister dan hoe die het doet. Daarna doe ik nog een manual run om te zien of ik op basis van manual het beter kan maken dan de automatic run ;)

Ben ook nieuwsgierig daar gaat het ook niet om, maar de automatic stand heeft zich al heel goed bewezen. Dus why not eersy automatic doen en zien wat die doet. Manual kan altijd nog ;)

LuPo

Gefeliciteerd trouwens WickedGame met de aankoop van de MRX710. :clapping:

WickedGame

Quote from: LuPo on January 21, 2014, 09:04:59
Gefeliciteerd trouwens WickedGame met de aankoop van de MRX710. :clapping:

thanks! Nog paar nachtjes slapen dan is die er en kan het uitpak festijn beginnen  ;D

Raymond187

2 knoppen vind ik in het algemeen voldoende  :angel:

Hoe is de sub als hij op 1-A staat? Pakt hij dan alles op vanaf 22hz en lager? Of valt hij af bij 22hz?

In de meeting kijken lijkt me het beste. Je kan alleen de sub inmeten. Dan hoef je niet 5 x een sweep te doen voor elke speaker(manual dus). Kan je even snel in de meeting kijken wat de beste stand is van de sub. Zo heb ik mijn sub ook ingemeten en de plaatst gezocht in de huiskamer.

Stand 1-A zetten. dan meten
Stand 3-C zetten dan meten
Stand 6-D zetten dan meten

Gain op max 50%. Dat zal standaard wel luid zijn, maar ARC fixed dat wel  en schroeft de DB wel omlaag :thumbs-up:

Gewoon de grote verschillen pakken, zodat je ook verschil zal zien in de meting.

Zo zou ik het doen.

Martijnst1990

Ook al aan de Anthem, nice! 8)

Lijkt me toch een heel mooi apparaat, sowieso al een hele verbetering qua uiterlijk vergeleken met de x00 serie :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Quote from: Martijn90 on January 22, 2014, 20:00:33
Ook al aan de Anthem, nice! 8)

Lijkt me toch een heel mooi apparaat, sowieso al een hele verbetering qua uiterlijk vergeleken met de x00 serie :D

Yup ook al een Anthem, wel na een zeer uitvoerig traject van testen. Was wat sceptisch over de Anthem en na zowel een M&G als Demo bij Dealer als thuis ben ik overtuigd geraakt. Verwacht geen fancy dingen van de Anthem, doe je dat wel kan het een tegenvaller zijn. Dit is puur een AV-Receiver die moet doen waar die voor gemaakt is namelijk geluid produceren.

Dus geen streaming, spotify oid. Als je dat kan accepteren dan is de Anthem een geweldig apparaat! Met een verschrikkelijk goede room correction (ARC).

Ben bewust voor de x10 serie gegaan vanwege a: het uiterlijk en b: de dac valt nu wel te omzeilen van de Anthem :D


Raymond187

Als je er steaming en spotify e.d. op zou zitten dan zou hij weer een stuk duurder zijn.