Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

larzie

Streaming kan ook via mjn htpc. Spotify in principe ook. Denk dat gedownloade lossless muziek beter geluid geeft.

Meer punten maakt de meting denk ik nauwkeuriger. Bij mij werd mijn surround bubble voor mijn gevoel beter. Ik meet meestal 9 punten. 5 rondom mijn luisterplek. Exact op de plaats. 10-20cm naar links, rechts, voor, achter en daarna nog 2 punten wat verder naar links en 2 zelfde rechts. Maar wat het beste is weet ik niet. Volgens mij is er wel een plaatje ergens te vinden met google hoe je zou kunnen meten. Misschien dat een andere Anthem gebruiker hier iets zinnigs over kan zeggen. Anders gewoon trial and error. :)





Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#1526
Mijn JL F112 heeft inderdaad zijn eigen dsp / roomcorrection systeem. Instellingen hiervoor stonden voor de JL gewoon in de manual van JL.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on January 10, 2014, 10:07:10
Streaming kan ook via mjn htpc. Spotify in principe ook. Denk dat gedownloade lossless muziek beter geluid geeft.

Meer punten maakt de meting denk ik nauwkeuriger. Bij mij werd mijn surround bubble voor mijn gevoel beter. Ik meet meestal 9 punten. 5 rondom mijn luisterplek. Exact op de plaats. 10-20cm naar links, rechts, voor, achter en daarna nog 2 punten wat verder naar links en 2 zelfde rechts. Maar wat het beste is weet ik niet. Volgens mij is er wel een plaatje ergens te vinden met google hoe je zou kunnen meten. Misschien dat een andere Anthem gebruiker hier iets zinnigs over kan zeggen. Anders gewoon trial and error. :)

Zal dan wel trial & error gaan worden. Of er moet ergens een document opduiken waar ARC en best practices voorbij komen. :D

Quote from: larzie on January 10, 2014, 10:08:59
Mijn JL F112 heeft inderdaad zijn eigen dsp / roomcorrection systeem. Instellingen hiervoor stonden voor de JL gewoon in de manual van JL.

I see ;) Toch maar naar een sub met eigen dsp hmm  :laugh: mijn vriendin zal het goed vinden want die vindt de Rel Stadium niet zo mooi geloof ik. Alleen ben ik bang dat ik naar kleiner maatje moet... no way tenzij het echt een hele goede muzikale sub is.

Staaled

Quote from: WickedGame on January 10, 2014, 17:20:29
Zal dan wel trial & error gaan worden. Of er moet ergens een document opduiken waar ARC en best practices voorbij komen. :D

I see ;) Toch maar naar een sub met eigen dsp hmm  :laugh: mijn vriendin zal het goed vinden want die vindt de Rel Stadium niet zo mooi geloof ik. Alleen ben ik bang dat ik naar kleiner maatje moet... no way tenzij het echt een hele goede muzikale sub is.
Een JLaudio zal je verbazen tov de Stadium. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

#1529
Quote from: WickedGame on January 10, 2014, 17:20:29
Zal dan wel trial & error gaan worden. Of er moet ergens een document opduiken waar ARC en best practices voorbij komen. :D

I see ;) Toch maar naar een sub met eigen dsp hmm  :laugh: mijn vriendin zal het goed vinden want die vindt de Rel Stadium niet zo mooi geloof ik. Alleen ben ik bang dat ik naar kleiner maatje moet... no way tenzij het echt een hele goede muzikale sub is.

Je hebt hier op het forum ook een Anthem topic. Daar komt ook veel voorbij. Alleen het is wel heel veel lezen en de zinnige info eruit halen. :D

Mijn sub (JL Audio Fathom F112) heeft wel een hoge WAF factor denk ik. Ziet er mooi uit en is vrij compact. (l 44.8cm x b 38.1cm x h 47.0cm) En is erg muzikaal. Maar goed is wel wat duurder dan je Rel Stadium.  :blush:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: Staaled on January 10, 2014, 17:28:52
Een JLaudio zal je verbazen tov de Stadium. :music:

Dat geloof ik ook wel, de REL is ook de jongste sub niet meer. Nog steeds wel een goede sub dat wel, maar ondertussen zijn er veel subs bijgekomen die o.a. met DSP een mooi stuk laag weten te produceren. Heb bij Htip al de Velodyne beluisterd en tja zoiets zou ik wel willen. Al is een DD18 in een appartement overkill, zou dan eerder een DD12+ of een DD15+ bijv. pakken.

Aan de andere kan JL Audio is ook goed bezig met zijn subs.

Quote from: larzie on January 10, 2014, 17:30:20
Je hebt hier op het forum ook een Anthem topic. Daar komt ook veel voorbij. Alleen het is wel heel veel lezen en de zinnige info eruit halen. :D

Mijn sub (JL Audio Fathom F112) heeft wel een hoge WAF factor denk ik. Ziet er mooi uit en is vrij compact. (l 44.8cm x b 38.1cm x h 47.0cm) En is erg muzikaal. Maar goed is wel wat duurder dan je Rel Stadium.  :blush:

Oei dat is wel een heel fijn formaatje :D WAF technisch een go :D qua prijs, wat doet nou zo'n JL Audio sub?

larzie


Quote from: WickedGame on January 10, 2014, 17:38:01
Heb bij Htip al de Velodyne beluisterd en tja zoiets zou ik wel willen. Al is een DD18 in een appartement overkill, zou dan eerder een DD12+ of een DD15+ bijv. pakken.

Aan de andere kan JL Audio is ook goed bezig met zijn subs.

Oei dat is wel een heel fijn formaatje :D WAF technisch een go :D qua prijs, wat doet nou zo'n JL Audio sub?

DD+ zijn vrij prijzig. De niet + versie komt nog wel eens voorbij in de tweedehands markt. Ik ben met name gegaan voor de JL vanwege de positieve recensies tov de Velodyne. Stapje hoger dan mijn F112 is een F113. Deze is ex-demo ook nog redelijk betaalbaar. Ik heb een ex-demo F112 uit Italië die kostte me incl. verz. 2390 euro en kreeg er een monster subwoofer kabel met y-kabel bij. De F113 is te krijgen ex-demo voor onder de 3000. Nieuw zijn ze te krijgen bij forumsponsor Passion4Sound. Dan betaal je wat meer, maar dan is het wel bij een officiële dealer en kun je gemakkelijker aankloppen als er iets mis is. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Ik moet zeggen dat Alex van Passion4Sound nette aanbiedingen doet voor de JL's. Je kan hem bij interesse pm-en. Hij reageert snel op pm's.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

gsuk

Als ik het goed begrijp heb je een apple tv toch?
Dan kan je spotify via airplay afspelen(mirroring)

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

WickedGame

Quote from: larzie on January 10, 2014, 18:33:28
DD+ zijn vrij prijzig. De niet + versie komt nog wel eens voorbij in de tweedehands markt. Ik ben met name gegaan voor de JL vanwege de positieve recensies tov de Velodyne. Stapje hoger dan mijn F112 is een F113. Deze is ex-demo ook nog redelijk betaalbaar. Ik heb een ex-demo F112 uit Italië die kostte me incl. verz. 2390 euro en kreeg er een monster subwoofer kabel met y-kabel bij. De F113 is te krijgen ex-demo voor onder de 3000. Nieuw zijn ze te krijgen bij forumsponsor Passion4Sound. Dan betaal je wat meer, maar dan is het wel bij een officiële dealer en kun je gemakkelijker aankloppen als er iets mis is. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Ik moet zeggen dat Alex van Passion4Sound nette aanbiedingen doet voor de JL's. Je kan hem bij interesse pm-en. Hij reageert snel op pm's.

Velodyne ligt ook zeker niet in het budget plaatje. De JL Audio is een interessante sub, mede omdat die qua formaat niet te prominent aanwezig is. Zal beide types eens bekijken, en wat nu de wezenlijke verschillen zijn. Qua prijzen is het nog wel te doen, al heb ik at the moment even geen geld voorhanden om dergelijke dingen te gaan aanschaffen. Eerst de receiver ;)

Quote from: gsuk on January 11, 2014, 10:54:47
Als ik het goed begrijp heb je een apple tv toch?
Dan kan je spotify via airplay afspelen(mirroring)

Groetjes Emile

Klopt heb een Apple TV3 staan. Maar voor Spotify zou ik ook de Squeezebox Touch kunnen gebruiken. Alleen gebruik ik spotify eigenlijk vrijwel niet/nooit. Ook om die reden was het ook geen probleem om de Anthem te zien als een upgrade voor de huidige receiver.


WickedGame

Gisteren de laatste avond kunnen testen, en ben overtuigd dat Anthem een zeer goede en stabiele receiver op de markt heeft gezet. De receiver is terug naar de dealer.

De Anthem MRX710 is ondertussen voor mij besteld.  :D  :pompom: Verwachting is de week van de 20ste hem te bemachtigen.

RalphH

Leuk testtraject, mooi dat je tevreden bent en dat ie onderweg is :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Feli met de aankoop  :pompom:

20e is al over 1.5 week dus lang wachten zit er niet in.

WickedGame

Quote from: RalphH on January 11, 2014, 15:47:48
Leuk testtraject, mooi dat je tevreden bent en dat ie onderweg is :pompom:

Zeker een leuk testtraject! :) Wel over budget heen gegaan dan gepland maar mijn wederhelft was zwaar overtuigd. En die gaf al aan dat ik dit moest doen.  :wub:

Ja, the canadian is on his way to join the other canadians  ;D

Damn... my room is getting full of canadians with some britisch accent and a little bit of japanese input  :blink: :laugh:

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 11, 2014, 15:51:27
Feli met de aankoop  :pompom:

20e is al over 1.5 week dus lang wachten zit er niet in.

Klopt, het is niet heel lang wachten.

Nog even over calibreren en de opstellingen van de microfoon. Weet jij of hiervoor richtlijnen zijn? Of is het echt trail & error? En is 5 punts beter of meer punten. Larzie heeft bijv. meer punten ingemeten.

Quote from: Peerless Monster on January 11, 2014, 15:55:28
Spannend! ;D Echt heel gaaf man.

Zeker spannend, maar de Anthem overtuigde zo erg dat ik zelfs mijn Marantz niet miste  :blink: Is ook niet gek als je bedenkt dat de SR7500 een achterhaalde receiver is geworden. Metname room correction is iets wat veel indruk heeft gemaakt.

Zoals jij weet is mijn vaders huiskamer lastiger dus verwacht met ARC bij mij nog zelfs een wat beter resultaat te geven dan bij hem.

Maro

Gefeliciteerd..al blijf ik het jammer vinden dat je geen XT32 receiver uitvoerig in je huis situatie hebt getest. Daar hadden we als forum allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Nu weten we eigenlijk nog niks.  :D  Dat de ARC indruk maakt tov je 7500 verbaast me niets natuurlijk, dat zou een XT32 receiver ook gedaan hebben nl.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: WickedGame on January 11, 2014, 15:41:02
Gisteren de laatste avond kunnen testen, en ben overtuigd dat Anthem een zeer goede en stabiele receiver op de markt heeft gezet. De receiver is terug naar de dealer.

De Anthem MRX710 is ondertussen voor mij besteld.  :D  :pompom: Verwachting is de week van de 20ste hem te bemachtigen.
:thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Quote from: Maro on January 11, 2014, 18:33:05
Gefeliciteerd..al blijf ik het jammer vinden dat je geen XT32 receiver uitvoerig in je huis situatie hebt getest. Daar hadden we als forum allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Nu weten we eigenlijk nog niks.  :D  Dat de ARC indruk maakt tov je 7500 verbaast me niets natuurlijk, dat zou een XT32 receiver ook gedaan hebben nl.
Dan zou iedereen anthem gaan kopen  :headbanging:

Ik meet op 5 punten. Alleen op de luisterplekken. Je kan ook in de keuken meten naturlijk maar of dat zin heeff.

larzie

Gefeliciteerd met je aanstaande aanwinst. Mooi dat Anthem je heeft overtuigd! Straks lekker genieten en op naar de volgende stap! Mocht je de JL in combi met een Anthem willen beluisteren ben je nog steeds van harte welkom. ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Valkyrie

Quote from: WickedGame on January 11, 2014, 15:41:02
Gisteren de laatste avond kunnen testen, en ben overtuigd dat Anthem een zeer goede en stabiele receiver op de markt heeft gezet. De receiver is terug naar de dealer.

De Anthem MRX710 is ondertussen voor mij besteld.  :D  :pompom: Verwachting is de week van de 20ste hem te bemachtigen.

Gaaf gefeliciteerd!!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: Maro on January 11, 2014, 18:33:05
Gefeliciteerd..al blijf ik het jammer vinden dat je geen XT32 receiver uitvoerig in je huis situatie hebt getest. Daar hadden we als forum allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Nu weten we eigenlijk nog niks.  :D  Dat de ARC indruk maakt tov je 7500 verbaast me niets natuurlijk, dat zou een XT32 receiver ook gedaan hebben nl.

Heb je op zich wel een punt mee, alleen bij de dealer een gekalibreerde SR7008 met een MRX700 vergeleken. En daar was de Anthem toch de betere op het gebied van soundbubble en aansturing van mijn luidsprekers. Om die reden toen besloten om alleen een Anthem in thuis situatie te testen.

Dat de SR7008 beter zou zijn dan de toen nog huidige SR7500 was wel duidelijk bij de dealer.

In de thuis situatie had ik hetzelfde vermoedelijk gehad als bij de dealer. Maar je hebt gelijk heb geen direct vergelijk met XT32 en ARC kunnen doen hierdoor in de thuissituatie. Of er qua techniek en roomcorrectie veel verschil zit betwijfel ik.

Quote from: larzie on January 11, 2014, 20:13:45
Gefeliciteerd met je aanstaande aanwinst. Mooi dat Anthem je heeft overtuigd! Straks lekker genieten en op naar de volgende stap! Mocht je de JL in combi met een Anthem willen beluisteren ben je nog steeds van harte welkom. ;)

Hmm ja die JL is wel interessant. Maar voorlopig maar even de receiver... :D

Quote from: Valkyrie on January 11, 2014, 22:39:45
Gaaf gefeliciteerd!!!

Thanks!

Quote from: mark235 on January 12, 2014, 10:47:43
Leuk! Enjoy the new toy  :thumbs-up:

Euhm moet nog eventjes wachten en daarna inderdaad ENJOY! :D

Magura

Quote from: WickedGame on January 11, 2014, 15:41:02
Gisteren de laatste avond kunnen testen, en ben overtuigd dat Anthem een zeer goede en stabiele receiver op de markt heeft gezet. De receiver is terug naar de dealer.

De Anthem MRX710 is ondertussen voor mij besteld.  :D  :pompom: Verwachting is de week van de 20ste hem te bemachtigen.

Gefeliciteerd!  8) mooi verslag! De 710 ga ik ook maar eens aan de tand voelen... ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

WickedGame

Quote from: Magura on January 12, 2014, 15:26:30
Gefeliciteerd!  8) mooi verslag! De 710 ga ik ook maar eens aan de tand voelen... ;)

Zou hem zeker eens op proef nemen! Mij beviel de receiver erg goed, maar het is altijd maar de vraag hoe die het bij anderen doet in hun set.

cardas49

Quote from: WickedGame on January 12, 2014, 14:35:08
Euhm moet nog eventjes wachten en daarna inderdaad ENJOY! :D

Het wachten en de anticipatie kun je ook van genieten  :D. Is soms nog leuker dan het hebben zelf.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup