Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: BJF on December 20, 2013, 10:00:11
Daar is ook een versie voor in de Mac App Store, hoewel niet gratis.

Zal ik even een laptop moeten fixen met windows, maar dat is niet zo'n issue.

Raymond187

Quote from: WickedGame on December 20, 2013, 09:19:27
Had op een windows pc altijd een scanner erop om te zien welk kanaal minst werd gebruikt. Ga ik nog wel even uitvoeren.

Wat voor tool gebruik je op je telefoon?
App heet - Wifi analyser

WickedGame

Android zeker? Of IOS Jailbreak?

Via tweakers kwam ik nog op een ander idee. Stel ik laat de router/modem van Ziggo vrijstellen als router en voer daar DHCP server door. De WRT610n als AP in de werkkamer. NAS op de Router van Ziggo in meterkast, en hierdoor dubbele Wi-Fi dekking zowel vanuit meterkast als vanuit de werkkamer. Lost in 1 keer het probleem van Wi-Fi op en als 2e punt is dat de router van Ziggo al in de meterkast aanwezig is met patch mogelijkheden.

Worth a try zou ik zeggen :)

Raymond187

Andoid indeed  O0

Is zeker de moeite waard om te proberen.

larzie

Heb je geen wifi receivers? Dat je alles kan laten staan zoals het stond en dan via wifi het internetsignaal doorstuurt naar je woonkamer?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on December 20, 2013, 11:14:01
Heb je geen wifi receivers? Dat je alles kan laten staan zoals het stond en dan via wifi het internetsignaal doorstuurt naar je woonkamer?

WiFi Receivers? Bedoel je niet gewoon een repeater of Wifi Bridge? Als je daar op doelt, nope :D

larzie

#1431
Meer een soort dongle alleen dan dat je een kastje hebt waar je weer utp kabels aan kan hangen. Geen idee of er zoiets is maar kan me voorstellen van wel.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

"Een dongle kan ook dienen als netwerkontvanger. Afhankelijk van het type dongle, kan de pc waar deze op is aangesloten middels de dongle toegang krijgen tot draadloze netwerken, Bluetooth of infrarood-signalen versturen en ontvangen."

Als je dit in de vorm hebt van een soort wifi ontvanger van waaruit je weer utp kabels kan trekken ben je klaar toch?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on December 20, 2013, 11:18:44
Meer een soort dongle alleen dan dat je een kastje hebt waar je weer utp kabels aan kan hangen. Geen idee of er zoiets is maar kan me voorstellen van wel.

Even voor de goede orde, want we dwalen denk ik met ze allen ook wat af zo. Ik leg dit weekend ethernet neer in de woonkamer. Dus een inbouwdoos in de muur met ethernet die uitkomt in de meterkast. Dus voor streaming no problemo. Wat ik zou kunnen doen is op die inbouwdoos een wifi-AP zetten, is een optie uiteraard.

Probleem is ook niet zo zeer straks het bedrade deel, dat gaat wel werken. Alleen WiFi op locatie waar ik het nu heb staan is niet optimaal. Maar ik vermoed dat ik wel wat mogelijkheden heb om te gaan doen. Liefst doe ik het zonder teveel te investeren, wat zover ik nu kan zien gaat lukken in combo met de Ziggo router en de WRT610n.

Quote from: larzie on December 20, 2013, 11:24:16
"Een dongle kan ook dienen als netwerkontvanger. Afhankelijk van het type dongle, kan de pc waar deze op is aangesloten middels de dongle toegang krijgen tot draadloze netwerken, Bluetooth of infrarood-signalen versturen en ontvangen."

Als je dit in de vorm hebt van een soort wifi ontvanger van waaruit je weer utp kabels kan trekken ben je klaar toch?

Die heb je, een WES610n bijv. die pikt wireless signaal op en koppelt ethernet. Alleen heb ik dat niet echt nodig, heb meer iets nodig wat Wifi verbeterd. De eigenlijk een repeater of AP. Maar het idee van de Ziggo Wifi aanzetten en de Linksys WRT610n op zoude locatie aanzetten maar configureren als AP zou de truc moeten zijn. :D

Heb weer wat uit te dokteren met mijn netwerk haha.




larzie

#1434
Oke ik dacht dat je liever je router in de werkkamer liet staan. Wifi-AP was idd de term die ik zocht.

Ik kwam deze namelijk tegen:
http://www.informatique.nl/551465/netgear-wn604.html
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on December 20, 2013, 11:32:38
Oke ik dacht dat je liever je router in de werkkamer liet staan. Wifi-AP was idd de term die ik zocht.

Ik kwam deze namelijk tegen:
http://www.informatique.nl/551465/netgear-wn604.html

Ohw nee dat is een misverstandje dan :D Router was als doel in de meterkast, maar nu blijkt dat Wifi dan wat te wensen dus overlaat. Dus vandaar mijn brainstormsessie. Een AP kan inderdaad, maar ik kan dat dus ook doen met mijn WRT610n, die ik als AP kan inzetten en de Ziggo modem als router instel. En dan zou ik de WRT610n in de werkkamer laten en is het een win-win (mits het werkt.). Lees namelijk dat de WRT610n geen bridge mode kent op WiFi, kan dmv DD-WRT firmware weer opgelost worden....

Leuk joh netwerken!  :devil:

larzie

Jep! Klinkt goed die optie die je voorstelt met de linksys als AP. Even nieuwe firmware erop en gaan! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Afgelopen weekend even aan de klus geweest. Meterkast een plankje erbij en een CAT6 kabel getrokken vanaf de woonkamer naar de meterkast. Stond nog wel versteld van het aantal meters, er ging ruim 25m er doorheen. Eenmaal getrokken in de woonkamer afgemonteerd met een wandcontactdoos met patch mogelijkheid. In de meterkast gekoppeld aan de WRT610n router.

En draaien al een tierelier. Dus het het ethernet deel is gereed. Nu nog even opzoek naar een switch (gigabit) voor achter het AV-Meubel welke de SB Touch, AppleTV en zometeen de receiver gaat voorzien van prik, en eventueel in de toekomst een SmartTV.

Het Wireless deel is nog wel een aandachtspuntje, en ga toch voor een simpele WiFi Extender. Nog even kijken welke en waar ik hem neer ga hangen/zetten. Het WiFi deel is nu nog niet helemaal top, werkbaar maar kan beter :D

Verder heb ik mogelijk mijn receiver verkocht, en is het de aankomende weken even afwachten wat ik ga doen qua vervanging. Ja, ik twijfel nog! We zouden afgelopen weekend de MRX710 gaan luisteren, maar die was niet binnen. Nu worden we gebelt wanneer deze ter beschikking is voor een demo.

Raymond187

Ik zou kijken voor een managed switch. Kan je vLAN's aanmaken  :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 23, 2013, 09:44:46
Ik zou kijken voor een managed switch. Kan je vLAN's aanmaken  :thumbs-up:

Zijn managed switches niet verschrikkelijk duur?

Raymond187


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 23, 2013, 10:04:12
http://tweakers.net/pricewatch/283301/netgear-prosafe-gs108e.html

Valt best mee hoor. Tenzij je een pro versie wilt ;)

Nee hoef geen Pro. Nog wel even de vraag wat dan de voordelen zijn van VLAN's

Raymond187

Als je bv voor je SBT een eigen vLAN hebt dan gaat er alleen data over die IP range die voor de SBT is bedoelt.

B.V. voor Films een andere IP range

Example
192.168.144.10 (is audio)
192.168.160.10 (s voor films)

Je hebt ook een aparte zekering voor je audio apparatuur. Waarom de 010101 niet gescheiden houden  O0

Ik heb het zo niet hoor ;)

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 23, 2013, 10:32:18
Als je bv voor je SBT een eigen vLAN hebt dan gaat er alleen data over die IP range die voor de SBT is bedoelt.

B.V. voor Films een andere IP range

Example
192.168.144.10 (is audio)
192.168.160.10 (s voor films)

Je hebt ook een aparte zekering voor je audio apparatuur. Waarom de 010101 niet gescheiden houden  O0

Ik heb het zo niet hoor ;)

Normaliter zou ik zeggen goed plan, maar met de huidige netwerken en capaciteiten heb ik denk ik geen VLAN nodig. Komt in iedergeval nooit voor dat ik zowel Audio als Video tegelijk gebruik  ;D

Niet dat ik deze switch nu niet aan ga schaffen, best interessant en goedkoop apparaat. Dus die gaat mee ;)

Nu alleen mijn WiFi issue, ik denk toch aan een Repeater/AP te gaan gebruiken. Meest snelle en doeltreffende oplossing voor het geheel. En WiFi is toch alleen maar voor internet/mail/telefoons, dus hoeft geen rocket science te zijn.

Raymond187

Ik heb geen ervaring met repeaters dus daar kan ik weinig over zeggen  :nopompom:

Het lijkt me niks bijzonders. Signaal ontvangen en doorsturen.

http://tweakers.net/pricewatch/348145/gembird-wifi-repeater.html

Uiteraard plaatsen, zodat hji het signaal zo sterk mogelijk ontvangt.


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 23, 2013, 10:40:38
Ik heb geen ervaring met repeaters dus daar kan ik weinig over zeggen  :nopompom:

Het lijkt me niks bijzonders. Signaal ontvangen en doorsturen.

http://tweakers.net/pricewatch/348145/gembird-wifi-repeater.html

Uiteraard plaatsen, zodat hji het signaal zo sterk mogelijk ontvangt.

Daarom, lijkt mij het beste om te doen.

Neem nog wel even een Asus RT-66 op proef die bij mijn ouders staat. Mijn router is al weer wat ouder en de Asus is een zendmonster  ;D Dus wie weet is een nieuwe router ook wel een idee...


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 23, 2013, 11:17:23
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139396.0;topicseen

:D

Ja had het gezien, erg mooi apparaat. Maar toch het geen bon en doos is wel een minpuntje. Anderzijds is de prijs daar ook wel weer naar.

cardas49

Bon is wel jammer, doos is wellicht wel overkomelijk?

Ik ben ondertussen reuze benieuwd wat het gaat worden. Als de verhalen over de stereo performance van de MRX-710 kloppen, dan wordt de keuze nu misschien wel makkelijk  :)


Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

Je bedoelt dat de keus voor de hand ligt B)

Die andere AVR600 heeft een HDMI board. En is compleet. 2550€