Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: frank2 on December  3, 2013, 08:33:33
Wel heel goed dat je het getest hebt, velen kopen maar omdat er Denon op staat.
Uit jouw verhaal blijkt wel dat het bij recievers echt waar voor je geld is. De prestaties zijn wel "precies" afgestemd op wat de reciever kan.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden, maar je hebt wel een goed vergelijk gedaan, dus de aankoop zal zeer weloverwogen zijn.

1 Deel van de test is gedaan en dat is in de winkel. Daar de tests uitgevoerd en ben gekomen tot deze bevindingen. Volgende stap is de thuis situatie, hier moet ik even afwachten tot de MRX710 er is om in een thuis situatie dit te gaan testen. Daarna kan ik pas concluderen of de Anthem de receiver is die ik zoek, of dat ik toch verder moet kijken.

Integratie met Classé is dan ook 1 van de punten die mee gaat spelen.

frank2

Integratie met Classe lijkt mij met een Anthem geen probleem. Met mijn Plinius ging dat zonder moeite, en dat kun je goed horen door de speakers op all stereo te zetten en dan de aparte EV uit te zetten zodat de fronts niet meespelen. Daarna de fronts aan dan hoor je of de signature gelijk is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on December  3, 2013, 08:43:43
Integratie met Classe lijkt mij met een Anthem geen probleem. Met mijn Plinius ging dat zonder moeite, en dat kun je goed horen door de speakers op all stereo te zetten en dan de aparte EV uit te zetten zodat de fronts niet meespelen. Daarna de fronts aan dan hoor je of de signature gelijk is.

Dat is inderdaad wel de manier. En gemakkelijk te testen.

cardas49

Benieuwd naar de uitkomst van de volgende stap! Voorversterking van de Anthem 700 en mijn Classé SSP in stereo was tijdens een luistersessie niet van elkaar te onderscheiden. Bij de eindversterking was wel verschil hoorbaar. Maar jij hebt weer andere Classé eindversterking, dus...

De uitkomst van het vergelijk met de andere receivers ligt ook in mijn lijn der verwachting. De Anthem gaat blijkbaar gestaag door met aandeel wegsnoepen van receiver segmenten welke qua prijs onder en boven ze staan. En terecht.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on December  4, 2013, 15:06:01
Benieuwd naar de uitkomst van de volgende stap! Voorversterking van de Anthem 700 en mijn Classé SSP in stereo was tijdens een luistersessie niet van elkaar te onderscheiden. Bij de eindversterking was wel verschil hoorbaar. Maar jij hebt weer andere Classé eindversterking, dus...

De uitkomst van het vergelijk met de andere receivers ligt ook in mijn lijn der verwachting. De Anthem gaat blijkbaar gestaag door met aandeel wegsnoepen van receiver segmenten welke qua prijs onder en boven ze staan. En terecht.

Ik ben ook reuze benieuwd! Het gaat toch om een integratie met de Classe die als eindtrap er staat. Anthem vond ik bij Raymond een klankkleur neerzetten die erg Classé achtig aanvoelde, of dat ook zo is zal in de test moeten blijken.

Uitkomst was op het Denon/Marantz vlak nog wel een verrassing, met alle macht probeerde ik de Denon 4520 mooi te vinden, maar het klonk gewoon niet op de 804Di en 805Di. En was daar best wel verbaasd over. En eigenlijk als ik erop terug kijk heeft dat vooral te maken met het hoog, wat op een B&W met diamond tweeter voor mij een niet al te prettig geluid gaf. Qua controle zit het verder wel goed met de Denon. Omdat de Marantz het hoog wat afvlakt was het veel prettiger. Dus dat in de uitkomst stuivertje wisselen was met Denon en Marantz vond ik nog wel verbazend.

Dat de Anthem de winnaar voor mij was, was ook nog wel een verrassing. Had namelijk een stille hoop dat de verschillen niet zo groot zouden zijn geweest als dat ze waren. Enerzijds balen, anderzijds een eyeopener.

Zit nog wel in een dubio nu, de Anthem wil ik op test. Maar moet ik de Anthem niet meer gaan vergelijken met bijv. Arcam AVR450, Primare SPA23 etc? Is dat dan een eerlijker vergelijk dan dat ik nu heb gedaan met de Marantz en Denon?

Raymond187

ALs je streng voor je zelf bent en je wilt je aan je budget houden dan wordt het de sr7008. En hou je nog lekker een hoop geld in je zak.

Je bent nu toch ook tevreden met je huidige Marantz ondanks dat je weet dat andere receivers beter zijn?

De Anthem is bijna 3 x duurder dan de sr7008. En het is helemaal niet zo gek dat deze ook beter presteert.  ARC jonguhhhh  :headbanging: hahaha

Als je voor de sr7008 kiest dan moet je geen spijt hebben natuurlijk. Die kans is er wel, omdat je ervaren hebt dat de Anthem stuk beter is..... Mjahhh is wel iets van 1500e duurder  :wacko:

Andere kant.... je speakers zijn top en absoluut geen budget speakers. je EV is ook van een hoog niveau. Wil je daar een budget receiver tussen zetten ??

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  5, 2013, 08:47:10
ALs je streng voor je zelf bent en je wilt je aan je budget houden dan wordt het de sr7008. En hou je nog lekker een hoop geld in je zak.

Je bent nu toch ook tevreden met je huidige Marantz ondanks dat je weet dat andere receivers beter zijn?

De Anthem is bijna 3 x duurder dan de sr7008. En het is helemaal niet zo gek dat deze ook beter presteert.  ARC jonguhhhh  :headbanging: hahaha

Als je voor de sr7008 kiest dan moet je geen spijt hebben natuurlijk. Die kans is er wel, omdat je ervaren hebt dat de Anthem stuk beter is..... Mjahhh is wel iets van 1500e duurder  :wacko:

Andere kant.... je speakers zijn top en absoluut geen budget speakers. je EV is ook van een hoog niveau. Wil je daar een budget receiver tussen zetten ??

Dit dus ;)

1500,- euro is inderdaad wel ongeveer de max. Zeg ik krijg nog voor mijn oude Marantz een 250,- euro kan die naar max 1750,- euro.

Maar goed wat je zegt klopt, zet ik er een Marantz neer en blijf ik het gevoel houden dat het beter kan. Of zet ik een Anthem neer waarbij ik het gevoel heb dat het erg goed is en betere receivers een godsvermogen gaan kosten  ;D

Moet toch maar eens nodig gaan babbelen met de beheerder van het huishoudboukje  ;D Toch wel handig een financieelconsultant als vriendin  :laugh:

Raymond187

Lijkt me sterk dat je de 710 voor 1750 kan kopen.

Je wilt de 710 vanwege 4K. Hoe lang gaat het duren voordat je een 4K scherm in huis hebt?

De 700 past in je budget.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  5, 2013, 09:32:56
Lijkt me sterk dat je de 710 voor 1750 kan kopen.

Je wilt de 710 vanwege 4K. Hoe lang gaat het duren voordat je een 4K scherm in huis hebt?

De 700 past in je budget.

Ohw de 710 ga ik ook zeker niet voor die prijs vinden. De 700 wel dat klopt, vandaar ook het dilemma. De Anthem overstijgt budget.

Hoelang het gaat duren voor een 4K scherm, geen idee... mijn tv doet het nog goed maar kan zomaar zijn dat ik een keer switch.  ;D :pompom:

WickedGame

Poll aangepast!! Stemmen maar  :baaa:

Syphon

Quote from: Raymond187 on December  5, 2013, 09:32:56
Lijkt me sterk dat je de 710 voor 1750 kan kopen.

Je wilt de 710 vanwege 4K. Hoe lang gaat het duren voordat je een 4K scherm in huis hebt?

De 700 past in je budget.

Kan je dan niet beter wachten op de volgende generatie, 720? Hoe realistisch is het om nu al rekening te houden met 4K? Dan moet je een nieuwe TV halen met HDMI 2.0. Qua bron is er nog niks te koop in de vorm van een mediaspeler / pc? Verder is geen content, gewoon helemaal geen. Dit las ik deze week in twee verschillende tijdschriften dus volgens mij gaat het nog jaren duren.

vik

Ik heb zelf de Anthem Statement A5 en de Classé CAV-180 in het bezit gehad en onderling vergeleken.  Eindversterkers dus.


Ik vond de CAV-180 muzikaler met de nadruk op instrumenten en vocals, maar ik vond de Anthem A5 dynamischer met een beter gecontroleerd laag.  De Classé was wat meer laid back en het laag wat rommelig.

Deze verschillen heb ik ervaren op 2 verschillende sets. Jouw Classé eindbak is van een nieuwere generatie als de CAV-180 dus ben benieuwd wat het bij jou gaat brengen en hoe de match met Anthem is.


Ik bedoel hier verder niks mee maar dacht ik deel mijn ervaring Anthem vs Classé eindversterking.  ;)








Quote from: WickedGame on December  5, 2013, 08:38:13
Ik ben ook reuze benieuwd! Het gaat toch om een integratie met de Classe die als eindtrap er staat. Anthem vond ik bij Raymond een klankkleur neerzetten die erg Classé achtig aanvoelde, of dat ook zo is zal in de test moeten blijken.

Uitkomst was op het Denon/Marantz vlak nog wel een verrassing, met alle macht probeerde ik de Denon 4520 mooi te vinden, maar het klonk gewoon niet op de 804Di en 805Di. En was daar best wel verbaasd over. En eigenlijk als ik erop terug kijk heeft dat vooral te maken met het hoog, wat op een B&W met diamond tweeter voor mij een niet al te prettig geluid gaf. Qua controle zit het verder wel goed met de Denon. Omdat de Marantz het hoog wat afvlakt was het veel prettiger. Dus dat in de uitkomst stuivertje wisselen was met Denon en Marantz vond ik nog wel verbazend.

Dat de Anthem de winnaar voor mij was, was ook nog wel een verrassing. Had namelijk een stille hoop dat de verschillen niet zo groot zouden zijn geweest als dat ze waren. Enerzijds balen, anderzijds een eyeopener.

Zit nog wel in een dubio nu, de Anthem wil ik op test. Maar moet ik de Anthem niet meer gaan vergelijken met bijv. Arcam AVR450, Primare SPA23 etc? Is dat dan een eerlijker vergelijk dan dat ik nu heb gedaan met de Marantz en Denon?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  5, 2013, 09:45:15
Ohw de 710 ga ik ook zeker niet voor die prijs vinden. De 700 wel dat klopt, vandaar ook het dilemma. De Anthem overstijgt budget.

Hoelang het gaat duren voor een 4K scherm, geen idee... mijn tv doet het nog goed maar kan zomaar zijn dat ik een keer switch.  ;D :pompom:
Super OLED zal nog even duren voordat het betaalbaar wordt. En dan nog de eerste modellen die dan 65" zijn zullen niet geweldig zijn qua beeld. Dat waren de eerste plasma's ook niet en die kosten toen ook 25K  :wacko:

Quote from: Syphon on December  5, 2013, 09:47:36
Kan je dan niet beter wachten op de volgende generatie, 720? Hoe realistisch is het om nu al rekening te houden met 4K? Dan moet je een nieuwe TV halen met HDMI 2.0. Qua bron is er nog niks te koop in de vorm van een mediaspeler / pc? Verder is geen content, gewoon helemaal geen. Dit las ik deze week in twee verschillende tijdschriften dus volgens mij gaat het nog jaren duren.
De 720 zal misschien over ~4a5 jaar komen. Anthem maakt zijn apparatuur zo goed dat ze niet zoals Yamaha, Denon, Marantz elke 10 maanden met een nieuw model moeten komen  :blush:

:devil:

WickedGame

Quote from: Syphon on December  5, 2013, 09:47:36
Kan je dan niet beter wachten op de volgende generatie, 720? Hoe realistisch is het om nu al rekening te houden met 4K? Dan moet je een nieuwe TV halen met HDMI 2.0. Qua bron is er nog niks te koop in de vorm van een mediaspeler / pc? Verder is geen content, gewoon helemaal geen. Dit las ik deze week in twee verschillende tijdschriften dus volgens mij gaat het nog jaren duren.

Het is niet helemaal realistisch, en zal ook geen dealbreaker zijn. In een paar pagina's terug heb ik mijn beweegredenen genoemd. Kwam er kort op neer dat ik een receiver wil dit minimaal een 5 jaar mee moet gaan alvorens ik uberhaupt wil denken aan een upgrade. mijn SR7500 doet het nog uitstekend, maar met de komst van HDMI, nieuwe audio formaten etc. is de SR7500 nut langzamerhand wat verouderd geworden. Ook al kan die nog prima mee overigens op andere fronten.

Dus ga ik upgraden dan moet die iig weer een tijdje mee, en zoek ik een receiver die zoveel mogelijk gaat bieden. Maar het zullen geen dealbreakers zijn. In essentie gaat het om het geluid en de beleving die altijd de hoogste prio hebben.

Quote from: vik on December  5, 2013, 09:52:28
Ik heb zelf de Anthem Statement A5 en de Classé CAV-180 in het bezit gehad en onderling vergeleken.  Eindversterkers dus.


Ik vond de CAV-180 muzikaler met de nadruk op instrumenten en vocals, maar ik vond de Anthem A5 dynamischer met een beter gecontroleerd laag.  De Classé was wat meer laid back en het laag wat rommelig.

Deze verschillen heb ik ervaren op 2 verschillende sets. Jouw Classé eindbak is van een nieuwere generatie als de CAV-180 dus ben benieuwd wat het bij jou gaat brengen en hoe de match met Anthem is.


Ik bedoel hier verder niks mee maar dacht ik deel mijn ervaring Anthem vs Classé eindversterking.  ;)

Het is ook om die reden dat ik een thuisdemo wil. Zit niet te wachten op een set die uit balans raakt omdat ik een nieuwe receiver heb.  :laugh:


Syphon

Quote from: WickedGame on December  5, 2013, 10:08:42
Het is niet helemaal realistisch, en zal ook geen dealbreaker zijn. In een paar pagina's terug heb ik mijn beweegredenen genoemd. Kwam er kort op neer dat ik een receiver wil dit minimaal een 5 jaar mee moet gaan alvorens ik uberhaupt wil denken aan een upgrade. mijn SR7500 doet het nog uitstekend, maar met de komst van HDMI, nieuwe audio formaten etc. is de SR7500 nut langzamerhand wat verouderd geworden. Ook al kan die nog prima mee overigens op andere fronten.

Dus ga ik upgraden dan moet die iig weer een tijdje mee, en zoek ik een receiver die zoveel mogelijk gaat bieden. Maar het zullen geen dealbreakers zijn. In essentie gaat het om het geluid en de beleving die altijd de hoogste prio hebben.

Het is ook om die reden dat ik een thuisdemo wil. Zit niet te wachten op een set die uit balans raakt omdat ik een nieuwe receiver heb.  :laugh:

Helemaal duidelijk, een receiver zonder HDMI lijkt mij ook erg onhandig. Hoe ga je je straks de keuze maken, ga je beide receivers thuis luisteren? Zo krijg je de beste indruk. Wat is eigenlijk de reden dat je alleen naar Marantz en Atnhem kijkt?

WickedGame

Quote from: Syphon on December  5, 2013, 10:30:45
Helemaal duidelijk, een receiver zonder HDMI lijkt mij ook erg onhandig. Hoe ga je je straks de keuze maken, ga je beide receivers thuis luisteren? Zo krijg je de beste indruk. Wat is eigenlijk de reden dat je alleen naar Marantz en Atnhem kijkt?

Ja een receiver zonder HDMI is in dit tijdperk niet meer handig. Al lukt het met kunst en vliegwerk nog wel, ik merk nu met de komst van meer bronnen dat het een beperking begint te worden. Dus opzoek naar een nieuwe receiver.

Heb allereerst voor mijzelf een budget gesteld (moet ik niet doen, kan er 9 van de 10 keer toch niet onder blijven). In dit gestelde budget wat merken de revu laten passeren welke moeten voldoen aan wat essentiele eisen:

- Gelijkwaardig of beter dan de SR7500
- Vermogen minimaal gelijk aan de SR7500
- Integratie met Classé
- B&W 8xx serie kunnen aansturen

Vervolgens eens gaan lezen welke receivers met B&W worden aangeraden, maar ook gekeken naar merken waar ik iets mee heb. Marantz was met de komst van de SR7008 een zekerheidje ivm mijn huidige Marantz SR7500 en de klank die zij hebben (hadden). Denon AVR4520 meegenomen in de test ivm mooie aanbieding voor een dijk van een receiver (qua specs). Pioneer laten afvallen vanwege versterkings problemen op B&W 8xx series, oude lijn met B&O versterking was daar beter in. Onkyo valt af puur vanwege de nare smaak die ik in het verleden had met Onkyo.

Yamaha vind ik wel een heel mooi merk, en ik twijfel nog of ik die nog een kans moet geven.

Anthem is gekomen na een luistersessie/meet&greet bij Raymond187 welke een Anthem heeft staan. En ik daar toch wel overdonderd werd door de receiver qua weergave.

De review is een paar pagina's terug te lezen over mijn test met de AVR4520, Marantz SR7008 en Anthem MRX700. De reden voor deze 3 heeft ook te maken met het feit dat je niet teveel merken moet nemen om te vergelijken.

Ben ik dan nu klaar en gaat het tussen Marantz en Anthem? Nee! Wil best nog merken een kans geven. Yamaha is een twijfelgeval bijv.

Andere twijfelgevallen al liggen die boven budget:
- Rotel
- Arcam

En ver ver boven budget!
- Primare SPA23 (alleen al de looks  :wub:)

Maar zoals het er nu naar uitziet zal het of een Anthem worden met de conclusie dat ik iets moet gaan bijleggen boven gesteld budget. Of Marantz waarbij ik ruim binnen budget blijf.

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  5, 2013, 10:45:29


Heb allereerst voor mijzelf een budget gesteld (moet ik niet doen, kan er 9 van de 10 keer toch niet onder blijven). In dit gestelde budget wat merken de revu laten passeren welke moeten voldoen aan wat essentiele eisen:

- Primare SPA23 (alleen al de looks  :wub:)

Maar zoals het er nu naar uitziet zal het of een Anthem worden met de conclusie dat ik iets moet gaan bijleggen boven gesteld budget. Of Marantz waarbij ik ruim binnen budget blijf.
Oohh keus is al gemaakt lees ik  O0

cardas49

#1392
Ik ga met Raymond mee dat je op basis van de bevindingen tot nu toe inderdaad het beste voor 700 kan gaan. Het scheelt veel geld tov de 710, en de features die je op de 700 mist, zijn volgens mij geen dealbreakers? De SR7500 is qua performance heel wat langer mee gegaan dan de 5 - 6 jaar die je nu beoogt, en speel je ook nog steeds met plezier mee. 700 = beste geluid en (bijna) binnen budget. Arcam maakt ook mooi spul, heb aardig wat van hun units gehad. Is wel weer een wat andere sound dan Anthem, dus inderdaad lekker thuis proberen.

Edit: had me wat vergist in de prijs van de Arcam 450. is toch wel flink boven budget...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Syphon

Quote from: WickedGame on December  5, 2013, 10:45:29
verhaal

Net enkele pagina's gelezen en ben nu toch heel nieuwsgierig geworden naar de Anthem echter past het niet bij mijn set, die is volgens mij aardig uit verhouding.
Mijn 5.1 set is even duur als de Anthem 710. Ga hem ooit nog is beluisteren. Succes met de zoektocht.

Raymond187

De MRX500 heb je voor minder dan 1000e. Dan haal je wel het maximale uit je speakers ;)

Zelfde geldt voor de 7x0 voor Marc  :clapping:

cardas49

Maar de 500 wint het misschien niet van de andere 2 receivers, of speelt gelijk spel? 510? Is ook binnen budget.

Voor mij tzt een 310 of een andere classe processor. Maar dat zien we dan wel weer!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on December  5, 2013, 14:21:18
Ik ga met Raymond mee dat je op basis van de bevindingen tot nu toe inderdaad het beste voor 700 kan gaan. Het scheelt veel geld tov de 710, en de features die je op de 700 mist, zijn volgens mij geen dealbreakers? De SR7500 is qua performance heel wat langer mee gegaan dan de 5 - 6 jaar die je nu beoogt, en speel je ook nog steeds met plezier mee. 700 = beste geluid en (bijna) binnen budget. Arcam maakt ook mooi spul, heb aardig wat van hun units gehad. Is wel weer een wat andere sound dan Anthem, dus inderdaad lekker thuis proberen.

Edit: had me wat vergist in de prijs van de Arcam 450. is toch wel flink boven budget...

MRX700 heb ik ook nog niet helemaal afgeschreven, er storen mij alleen wel wat puntjes aan die 700. Uiterlijk is er uiteraard 1 van, maar ook de manier hoe ARC aan een laptop gekoppeld moet worden is ouderwets. Laat staan ik heb niet eens een laptop met een dergelijke poort. Is zonde... maar wel nog te fixen.

Klopt de SR7500 is langer dan de beoogde 5 - 6 jaar zelfs meegegaan. Het is ook wel de minimale tijd dat de receiver mee zou moeten gaan. Heb geen zin om elk jaar aan een upgrade te moeten denken omdat het allemaal zo snel ingehaald is door de techniek. Hierin is de SR7008 mogelijk nog zelfs een betere keus dan een MRX700. Pak je de MRX710 erbij valt het weer mee.

Arcam maakt zeker mooie apparatuur, maar de prijzen schieten de pan uit. Dit geldt ook voor Rotel en Primare in het bijzonder. Een SPA23 doet retailprice 4000,- euro  :wacko: dat is een beetje veel geld voor een hele mooie behuizing :D Al vindt mijn vriendin de Primare wel geweldig mooi om te zien.

Quote from: Syphon on December  5, 2013, 15:15:50
Net enkele pagina's gelezen en ben nu toch heel nieuwsgierig geworden naar de Anthem echter past het niet bij mijn set, die is volgens mij aardig uit verhouding.
Mijn 5.1 set is even duur als de Anthem 710. Ga hem ooit nog is beluisteren. Succes met de zoektocht.

Hi Syphon, gelukkig heb je niet mijn hele thread gelezen dan kon je zien hoe bizar ik soms te werk ga en ik mijn budget keer op keer weet te overschrijden ipv er binnen te blijven :P Anthem zou ik zeker eens beluisteren. Maar een MRX310 of MRX510 is ook een optie. Ik pak zelf de MRX710 erbij vanwege de powerhungry B&W's anders had ik mogelijk ook nog wel de 510 erbij gepakt.

Quote from: Raymond187 on December  5, 2013, 17:17:46
De MRX500 heb je voor minder dan 1000e. Dan haal je wel het maximale uit je speakers ;)

Zelfde geldt voor de 7x0 voor Marc  :clapping:

Yup, de 5x0 is geen optie! De 7x0 wel een optie. Kreeg gisteren te horen dat de importeur de Anthems heeft staan en direct kan uitleveren. Home demo is mogelijk sneller in aankomst dan gepland :D

Quote from: mark235 on December  6, 2013, 08:34:48
Maar de 500 wint het misschien niet van de andere 2 receivers, of speelt gelijk spel? 510? Is ook binnen budget.

Voor mij tzt een 310 of een andere classe processor. Maar dat zien we dan wel weer!

De grote verschillen zitten volgens mij alleen in het vermogen. En wat aansluitingen. Dat zou dan betekenen dat zeker als je het als processor gaat gebruiken de 310 al voldoende kan zijn. ARC is op alle versies naar ik weet hetzelfde.

frank2

#1397
Bij de MRX 700 heb je het meeste vermogen, maar er is tov de 300 en 500 nog wel een belangrijk verschil, nl. dat de reciever beter klinkt, met name meer ruimtelijk klinkt. Waarschijnlijk door de ringkern trafo die de anderen niet hebben.

Verder de ARC aansluiten doe je met een Sweex 007 verloopplug naar usb. En dat doe je hooguit een paar keer daarna gebruik je die aansluiting niet meer want dan is de ARC optimaal. Dus dat is eigenlijk geen punt.

Enige nadeel is zit geen airplay op. Bij afspelen van je HDD op de anthem (rechtstreeks aangesloten) moet de tv aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Syphon

Quote from: frank2 on December  6, 2013, 08:48:16
Bij de MRX 700 heb je het meeste vermogen, maar er is tov de 300 en 500 nog wel een belangrijk verschil, nl. dat de reciever beter klinkt, met name meer ruimtelijk klinkt. Waarschijnlijk door de ringkern trafo die de anderen niet hebben.

Verder de ARC aansluiten doe je met een Sweex 007 verloopplug naar usb. En dat doe je hooguit een paar keer daarna gebruik je die aansluiting niet meer want dan is de ARC optimaal. Dus dat is eigenlijk geen punt.

Enige nadeel is zit geen airplay op. Bij afspelen van je HDD op de anthem (rechtstreeks aangesloten) moet de tv aan.

Is dit geen verkoop praatje? Ga zelf is kijken naar de 500/510 versie. Heb geen speakers die veel vermogen nodig hebben.

WickedGame

Quote from: frank2 on December  6, 2013, 08:48:16
Bij de MRX 700 heb je het meeste vermogen, maar er is tov de 300 en 500 nog wel een belangrijk verschil, nl. dat de reciever beter klinkt, met name meer ruimtelijk klinkt. Waarschijnlijk door de ringkern trafo die de anderen niet hebben.

Verder de ARC aansluiten doe je met een Sweex 007 verloopplug naar usb. En dat doe je hooguit een paar keer daarna gebruik je die aansluiting niet meer want dan is de ARC optimaal. Dus dat is eigenlijk geen punt.

Enige nadeel is zit geen airplay op. Bij afspelen van je HDD op de anthem (rechtstreeks aangesloten) moet de tv aan.

Ik kan helaas dit niet bevestigen nog ontkrachten, heb namelijk alleen de MRX700 gehoord. Het zou kunnen dat de ringkern trafo een wat beter geluid teweeg brengt. In de tijd dat Marantz in hun receivers ringkernen ging gebruiken was dit ook vaak het geval.

Tuurlijk sluit je ARC niet zo vaak aan, maar als ik het aan moet sluiten wil ik zo min mogelijk gehannes met verloopstekkertjes etc. Ze hadden zoals ze nu met de MRX710 gaan doen, beter voor een andere aansluiting kunnen kiezen.

Quote from: Syphon on December  6, 2013, 09:28:41
Is dit geen verkoop praatje? Ga zelf is kijken naar de 500/510 versie. Heb geen speakers die veel vermogen nodig hebben.

Gewoon zelf luisteren is het advies, was zelf erg sceptisch over de Anthem MRX 700. Wilde hem daarom ook in direct vergelijk hebben met de Denon en Marantz. Nog eerlijker zou zijn om hem te vergelijken met merken als Arcam en Rotel.