Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

JCL

Quote from: WickedGame on April 16, 2013, 16:13:53
Even lineup van receivers tot nu toe welke ik wil gaan bekijken:

- Marantz SR7007
- Denon AVR4520
- Anthem MRX700
- .....

Goed nu jullie adviezen nog, welke receivers zouden jullie ook nog overwegen om mee te nemen in vergelijk?

De bronnen die erop aangesloten gaan worden:

- BD7004 Blu-Ray speler
- CDP502 CD/DVD Speler
- Apple TV
- Humax Decoder

Dus minimaal 4x HDMI in is vereist!!

Nog andere harde eisen? Mag ook 2e hands? Of liever nieuw? Onkyo zie je ook vaak met B&W. Ik heb mindere ervaringen met deze combi, maar dat is natuurlijk smaak gebonden. Ook was dat al 10 jaar geleden, dus wie weet is er van alles veranderd. Rotel ook een optie? Is ook een zeer bekende match met B&W en maken ook receivers in dit sigment.

Raymond187

Quote from: WickedGame on April 16, 2013, 16:13:53
Even lineup van receivers tot nu toe welke ik wil gaan bekijken:

- Marantz SR7007
- Denon AVR4520
- Anthem MRX700
- .....

Goed nu jullie adviezen nog, welke receivers zouden jullie ook nog overwegen om mee te nemen in vergelijk?

De bronnen die erop aangesloten gaan worden:

- BD7004 Blu-Ray speler
- CDP502 CD/DVD Speler
- Apple TV
- Humax Decoder

Dus minimaal 4x HDMI in is vereist!!
de Anthem heeft maar 4 hdmi in :nopompom: weinig als je naar de concurrentie kijkt. Dan zit je met HDMI al vol. Als er nog een apparaat bij zou komen dan zou je een HDMi switch erbij moeten kopen.



WickedGame

Quote from: JCL on April 16, 2013, 16:52:31
Nog andere harde eisen? Mag ook 2e hands? Of liever nieuw? Onkyo zie je ook vaak met B&W. Ik heb mindere ervaringen met deze combi, maar dat is natuurlijk smaak gebonden. Ook was dat al 10 jaar geleden, dus wie weet is er van alles veranderd. Rotel ook een optie? Is ook een zeer bekende match met B&W en maken ook receivers in dit sigment.

2e hands is een optie, liefst dan nog wel 1 met garantie. Onkyo heb ik nooit een hoge pet van op gehad, heb ze vaak verkocht en helaas iets te vaak terug gezien ter reparatie. Dat wekt weinig vertrouwen, ook al kan dat nu misschien wel verbeterd zijn.

Rotel is wel een optie inderdaad. Zal eens kijken wat die hebben in het assortiment.

Quote from: Raymond187 on April 16, 2013, 16:58:11
de Anthem heeft maar 4 hdmi in :nopompom: weinig als je naar de concurrentie kijkt. Dan zit je met HDMI al vol. Als er nog een apparaat bij zou komen dan zou je een HDMi switch erbij moeten kopen.

Switch wil ik niet aan beginnen. Dus het moet 4x in hebben op HDMI, een extra apparaat met HDMI lijkt mij niet. Denk juist minder op den duur ivm andere tv waarin bijv. een CI+ module ingeschoven kan worden. Scheelt weer een decoder.

Raymond187

Arcam avr400 is dat geen optie?

De marantz 7007 is toch niet te vergelijken met een receiver die 2 x zo duur is zoals bv de Anthem of 4250?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 17, 2013, 09:31:10
Arcam avr400 is dat geen optie?

De marantz 7007 is toch niet te vergelijken met een receiver die 2 x zo duur is zoals bv de Anthem of 4250?

Marantz SR7007 staat erop vanwege het principe van "never change a winning team". En dit het hoogste type van Marantz is uit de receiver lijst. Kijk voornaamste reden is niet omdat ik power mis nu. Maar ik gewoon tegen het simpele feit aanloop dat ik door de techniek voorbij ben geraced.

En ik weer een beetje moet gaan bijbenen nu met iets nieuws waar ik de komende jaren weer plezier aan heb. Kosten technisch is de Marantz ideaal. Maar zal het afgezien van de HDMI, Codes en calibratie zaken meer een sidegrade zijn. De overige receivers acht ik een upgrade ook qua power.

Lastige overweging dus, omdat power niet direct dus de voornaamste upgrade reden is.

JCL

Quote from: Raymond187 on April 17, 2013, 09:31:10
Arcam avr400 is dat geen optie?

De marantz 7007 is toch niet te vergelijken met een receiver die 2 x zo duur is zoals bv de Anthem of 4250?

De AVR400 heeft geen pre-outs toch? Of hebben ze dat veranderd?

@Wicked: er staat nog een prachtige Denon 4810 ex demo te koop: €1799. Zit lijkt me volledige garantie op. Is het topmodel Denon geweest en zat altijd nog een sigment boven de 4250 (wat een doorontwikkelde 3808 is volgens mij). Doordat je een aantal kanalen niet gebruikt heb je nog extra power over, je kunt alles bi-ampen hoe je wilt. Moet je alleen kijken of je het dat waard vindt omdat je wel meer kabel moet trekken natuurlijk. Verder heeft deze receiver 5x HDMI in en 2X HDMI out (ook handig als je ooit nog een beamer wilt kopen). Enige minpunt is dat het een iets ouder model is wat niet de nieuwste EQ heeft en ik denk alleen HDMI 1.3A

WickedGame

Quote from: JCL on April 17, 2013, 11:43:35
De AVR400 heeft geen pre-outs toch? Of hebben ze dat veranderd?

@Wicked: er staat nog een prachtige Denon 4810 ex demo te koop: €1799. Zit lijkt me volledige garantie op. Is het topmodel Denon geweest en zat altijd nog een sigment boven de 4250 (wat een doorontwikkelde 3808 is volgens mij). Doordat je een aantal kanalen niet gebruikt heb je nog extra power over, je kunt alles bi-ampen hoe je wilt. Moet je alleen kijken of je het dat waard vindt omdat je wel meer kabel moet trekken natuurlijk. Verder heeft deze receiver 5x HDMI in en 2X HDMI out (ook handig als je ooit nog een beamer wilt kopen). Enige minpunt is dat het een iets ouder model is wat niet de nieuwste EQ heeft en ik denk alleen HDMI 1.3A

Volgens mij is alleen de AVR600 in mijn geval wenselijk, alleen is die mij te prijzig. Dus geen optie. Mag ik vragen waar je de Denon hebt zien staan?

JCL

Quote from: WickedGame on April 17, 2013, 12:26:26
Volgens mij is alleen de AVR600 in mijn geval wenselijk, alleen is die mij te prijzig. Dus geen optie. Mag ik vragen waar je de Denon hebt zien staan?

Geen forum sponsor dus: PM :)

WickedGame

Quote from: JCL on April 17, 2013, 12:31:52
Geen forum sponsor dus: PM :)

Zal het eens bekijken, qua kleur gelijk goed :D  :pompom:

Raymond187


JCL


BJF

Je mag toch alleen niet linken naar niet sponsors? Noemen mag volgens mij gewoon...
NAD M10 V2
Elac FS247

Raymond187

#1162
en de URL in lettergrepen dan ? :D

Marc wanneer ben je van plan om een demo thuis aan te vragen voor een van de receivers?

btw als een sidegrade voldoende is dan zou de 7007 zeker aantrekkelijk moeten zijn, want 1K uitgeven of 2300e. Behoorlijk verschil. De Anthem MRX modellen hebben naar mijn mening weinig vermogen. Wel is het stabiel wat natuurlijk ook erg belangrijk is.

En tja ARC is gewoon de shizzle  O0

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 17, 2013, 14:13:50
en de URL in lettergrepen dan ? :D

Marc wanneer ben je van plan om een demo thuis aan te vragen voor een van de receivers?

btw als een sidegrade voldoende is dan zou de 7007 zeker aantrekkelijk moeten zijn, want 1K uitgeven of 2300e. Behoorlijk verschil. De Anthem MRX modellen hebben naar mijn mening weinig vermogen. Wel is het stabiel wat natuurlijk ook erg belangrijk is.

En tja ARC is gewoon de shizzle  O0

Ja demo aan huis is wel wenselijk dit vanwege de integratie met de Classé set. Dit moet wel matchen naar mijn smaak. Kan niet klakkeloos nu een receiver aanschaffen en dan er achter komen dat de receiver niet matched of niet mijn smaak is. Zou erg zonde zijn. Met de Marantz zou ik dit nog wel enigsinds aandurven maar met de overige merken niet.

Rotel zou een perfecte match kunnen zijn, maar zelfs die wil ik op proef, aangezien ik het persoonlijk geen prettige match vond met de B&W's (8xx reeks).

Raymond187

#1164
Met de Anthem is dat geen enkel probleem. iig niet bij bb&g. Hun demo model staat nu alleen bij een mede forum lid. En die is al zeer verbaasd over de kwaliteit van de Anthem. See Anthem topic.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.0

Ik meen te hebben gezien dat forum sponser Marcel van hifi ... de 4250 voor nog geen 1900 verkoopt " http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131427.0 " . Zal me verbazen als je bij hem het apparaat niet als test kan hebben thuis.

7007 is dan wel nieuwer, maar hoeft niet perse dezelfde sound of beter te zijn.

Leuk he nieuwe spullekes zoeken :D

WickedGame

#1165
Quote from: Raymond187 on April 18, 2013, 08:40:39
Met de Anthem is dat geen enkel probleem. iig niet bij bb&g. Hun demo model staat nu alleen bij een mede forum lid. En die is al zeer verbaasd over de kwaliteit van de Anthem. See Anthem topic.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.0

Ik meen te hebben gezien dat forum sponser Marcel van hifi ... de 4250 voor nog geen 1900 verkoopt " http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131427.0 " . Zal me verbazen als je bij hem het apparaat niet als test kan hebben thuis.

7007 is dan wel nieuwer, maar hoeft niet perse dezelfde sound of beter te zijn.

Leuk he nieuwe spullekes zoeken :D

Ik neem er nu wel de tijd voor, dus niet dat ik binnen een maand iets nieuws heb. Wil even gedegen onderzoek doen ook naar geluid, enerzijds door integratie anderzijds dat ik geen zin heb elk jaar receivers te moeten vervangen. Moet dus gelijk een goede aankoop zijn. De Denon AVR4520 vind ik ook geen onaardige receiver, zowel qua looks als qua specs. Dit geldt ook voor de Rotel die ik heb gezien, maar goed het gaat dan wel een zooitje woorden met merken :D

Ja ik kan naar Classé toe met een SSP800, maar dat wordt dan loterij winnen en een nieuw TV meubel (zal vriendin geen moeite mee hebben want die vindt mijn meubels niks  ;D (lees TE MANNELIJK! :D)

Marcel zal ik zeker eens contacteren om eens langs te gaan, is niet naast de deur maar heb wel gekkere dingen voor apparatuur gedaan (Dagje duitslands etc.). Anthem topic lees ik regelmatig mee, de enthousiaste reacties zijn mooi natuurlijk, al blijf ik altijd beetje nuchter. Er is op dit forum wel vaker dingen de hemel ingeprezen.

Raymond187

Die Classe is idd niet goedkoop >_< knetter

Ach je hebt alle tijd toch.

Meubel te mannelijk? Gebruik je vrouwen tepels en billen als decoratie van je meubel :P

LuPo

Succes met de zoektocht WickedGame. Ik lees hier zo nu en dan mee en nu kan ik hem mooi volgen. :D

WickedGame

#1168
Quote from: Raymond187 on April 18, 2013, 08:59:09
Die Classe is idd niet goedkoop >_< knetter

Ach je hebt alle tijd toch.

Meubel te mannelijk? Gebruik je vrouwen tepels en billen als decoratie van je meubel :P

Ach wat is duur he ;) Maar goed als je kijkt advies Classé

- SSP800 9000,- euro
- CA-3200 Die 2e hands ook nog wel een 2500,-/3000,-  doet.

Dat levert dan weer een bedrag op van 12000,- euro  :blink:

mij net even teveel :) Dan is de keus voor een receiver wel wat logischer en goedkoper :D

En wat betreft meubels, nou ja zie de foto's op pagina 1. Weinig vrouwelijke vormen  :P

Quote from: LuPo on April 18, 2013, 09:17:28
Succes met de zoektocht WickedGame. Ik lees hier zo nu en dan mee en nu kan ik hem mooi volgen. :D

Leuk!  :pompom:

JCL

Quote from: WickedGame on April 18, 2013, 08:28:00
Ja demo aan huis is wel wenselijk dit vanwege de integratie met de Classé set. Dit moet wel matchen naar mijn smaak. Kan niet klakkeloos nu een receiver aanschaffen en dan er achter komen dat de receiver niet matched of niet mijn smaak is. Zou erg zonde zijn. Met de Marantz zou ik dit nog wel enigsinds aandurven maar met de overige merken niet.

Rotel zou een perfecte match kunnen zijn, maar zelfs die wil ik op proef, aangezien ik het persoonlijk geen prettige match vond met de B&W's (8xx reeks).

De zaak die de Denon heeft verkoopt ook Classé. In een luisterruimte is het wel mogelijk om deze combi te proberen. Thuis deze receiver luisteren zit er denk ik niet in, maar niet geschoten altijd mis.

Raymond187

Hebben ze ook de B&W8xxx serie staan?

JCL

Yups, hele gamma, 803Di zeker.

WickedGame

Quote from: JCL on April 18, 2013, 09:52:04
De zaak die de Denon heeft verkoopt ook Classé. In een luisterruimte is het wel mogelijk om deze combi te proberen. Thuis deze receiver luisteren zit er denk ik niet in, maar niet geschoten altijd mis.

Dat is waar, give it a shot :D *Doet me denken aan "a hobo with a shotgun"  :D

WickedGame

Hmm even een zware dubio nu, of de SR7007 nu toch maar aanschaffen (prijs is belachelijk laag geworden). Of wachten op de SR7008 vanwege hoger vermogen en o.a. XT32 calibratie?

Is er uberhaupt al iets bekend over de adviesprijs van de SR7008?

Raymond187

Marc..... u still alive and kicking :D

Denk nou die woont samen zit aan de ketting en doet zijn werk als hobbyhaan (human symbian) :P

Als ik zo om me heen lees is die Xt32 wel prima.

Vermogen heb je toch niet nodig daar heb je toch de Classe voor?