"Laarhouse"

Started by El Penumbra, February 22, 2007, 19:54:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: GTDesign on March  1, 2007, 21:08:15
Al brand je hele huis af mijn geleverde schermen blijfen altijd strak hangen.  ;D

Kijk... dat noem ik nog eens garantie!!  ;D

Gé, ik begrijp hieruit dat deze stelling reeds op de proef gesteld is?!  >:D


El Penumbra,

Vraag het ook aan Pepsel.. Die heeft zijn scherm ook boven zijn cv hangen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: GTDesign on March  1, 2007, 21:08:15
Al brand je hele huis af mijn geleverde schermen blijfen altijd strak hangen.  ;D

;D  Stel je dan nog bepaalde eisen aan de rest van het gebouw?  ;)

El Penumbra

Deze week weer wat vorderingen gemaakt.  8)

Het nieuwe stuk buitenmuur is zo ver gemetseld als nu kan. Nu moet dus eerst het dak eraf om verder omhoog te kunnen.



Verder is de tussenmuur geplaats met de deuropening naar de computerkamer.


ynnadje

ik ben benieuwd hoe het er zal uitzien. Dergelijke complete projecten vind ik ongelooflijk interessant. En jij gaat wel heel ver door een stuk van je huis compleet te verbouwen. Maar het plezier nadien is onbeschrijflijk.
Je vroeg me in een PM wat ik nu al fout gedaan heb in mijn eigen dedicated HT ... Eigenlijk te veel om op te noemen.

Vooral zou ik nu al meer aandacht besteden aan bekabeling en een deftig lichtplan. Ik heb bv. alle audio kabels in flexibele  buizen gestopt en hier kun je nadien absoluut geen andere kabels meer in trekken. (1 van mijn kabels was beschadigd geraakt in de buis - kortsluiting), Toen ik die wou vervangen kreeg de nieuwe kabel er op geen enkele manier in. Resultaat: voordat ik nog maar 1 film bekeken had lopen er al kabels langs de muur omhoog  :'(

El Penumbra

De kabels gaan in gewone buizen onder het plafond door naar de plekken waar ze moeten zijn. Waarschijnlijk ga ik ook vast buizen plaatsen voor mogelijk extra speakers in de toekomst.

Over het lichtplan heb ik nog niet zo heel veel nagedacht. Wel weet ik dat ik dat niet al te uitgebreid wil. Ik ga geen kapitalen besteden aan verlichting die toch uit is als ik daar zit.  ;)

brimbrammer

Toch lijkt het me raadzaam om daar nu alvast een plan voor te maken, nu kun je immers nog alle kanten op.

El Penumbra

Quote from: brimbrammer on March  3, 2007, 15:58:33
Toch lijkt het me raadzaam om daar nu alvast een plan voor te maken, nu kun je immers nog alle kanten op.

Dat gaat er ook zeker komen voor we aan de binnenkant gaan beginnen. ;)

ynnadje

#57
Quote from: El Penumbra on March  3, 2007, 10:10:09
Ik ga geen kapitalen besteden aan verlichting die toch uit is als ik daar zit.  ;)

Mijn verlichting heb ik los uit het vuistje aangelegd, zonder iets op papier te zetten. (met de rol kabel in de hand). Nu zit ik bv. met het probleem dat de lichten enkel via de afstandsbediening te bedienen zijn. En ik merk dat mijn marmitec materiaal toch nogal eens kuren vertoond. Manueel lichten in en uitschakelen zou toch interessant geweest zijn.  Stom hé ... gewoon niet aan gedacht op het moment dat ik de verlichting aanlegde. Was toen 10 min extra werk geweest, maar is nu een probleem(pje).

Maar bovendien draagt een goede verlichting tijdens en na de film erg bij aan het "bioscoop gevoel". Lichten dimmen, beeld opzetten, lichten uit ...


Quote from: El Penumbra on March  3, 2007, 10:10:09
De kabels gaan in gewone buizen onder het plafond door naar de plekken waar ze moeten zijn. Waarschijnlijk ga ik ook vast buizen plaatsen voor mogelijk extra speakers in de toekomst.

Kun je geen kabelgoten gebruiken? Wat doe je als er in 1 van je luidsprekerkables toevallig contact tussen beide aders zit? (Een contact die niet te meten was met de ohm-meter. Maar zodra ik het volume meer opendraaide sloeg de versterker uit.)

brimbrammer

Ik had achteraf ook mijn verlichting anders gedaan maar ook ik had het zo uit het handje even aangelegd, dus ook met een rol draad in mijn handen ter plaatsen even kijken zonder een echt plan te hebben.
Vandaar het advies om hier toch goed over na te denken.

J.H

Quote from: ynnadje on March  3, 2007, 23:13:24

Kun je geen kabelgoten gebruiken? Wat doe je als er in 1 van je luidsprekerkables toevallig contact tussen beide aders izit? (Een kortsluiting die niet te meten was met de ohm-meter. Maar zodra ik het volume meer opendraaide sloeg de versterker uit.)
Volgens mij gebruikt El Penumbra gewoon pvc buizen dus mocht er sluiting in zitten kan hij er toch gewoon nieuwe kabels intrekken. Een kabelgootje zou altijd in het zicht zitten en lijkt me dus minder mooi.

MvG,

Jan
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

ynnadje

Quote from: janh82 on March  4, 2007, 10:44:05
Volgens mij gebruikt El Penumbra gewoon pvc buizen dus mocht er sluiting in zitten kan hij er toch gewoon nieuwe kabels intrekken. Een kabelgootje zou altijd in het zicht zitten en lijkt me dus minder mooi.

Ik heb ook gewone  "flexibele PVC-buizen van (5/8 duim) gebruikt. Door het groot aantal bochten die de buizen onder de vloer maken kreeg ik de slechte kabel er net nog uit, maar de nieuwe er niet meer in. Luidsprekerkabel is ook niet zo glad als electriciteitsdraad en dit geeft een grotere weerstand bij het trekken in de buis.

(En ik heb heel wat ervaring met het leggen van elektriciteit) - dit was vroeger mijn bij-job. Voor mijn klanten zorgde ik natuurlijk altijd wel voor een degelijk plan, maar voor mezelf is dat wat anders ...

Mocht ik het nu mogen herdoen, dan zou ik er toch voor zorgen dat de draden maximaal bereikbaar zijn. (eventueel een bredere buis gebruiken vb 1").

El Penumbra

Quote from: janh82 on March  4, 2007, 10:44:05
Volgens mij gebruikt El Penumbra gewoon pvc buizen dus mocht er sluiting in zitten kan hij er toch gewoon nieuwe kabels intrekken. Een kabelgootje zou altijd in het zicht zitten en lijkt me dus minder mooi.

MvG,

Jan


Het worden inderdaad (bredere) pvc buizen,en de bochten zullen redelijk minimaal zijn. Ze gaan via het plafond overigens en niet via de vloer. Verder ben ik juist niet iemand van alles via de ab dus voor mij komen er zeker gewoon knoppen. Waarschijnlijk gewoon spotjes in het plafond langs de rand van de muren met aan de voorkant wat extra spotjes bij de apparatuur. Natuurlijk met dimmer.  ;)

El Penumbra

De 'huiskamer tv' staat te koop. Voor mensen die nog een prachtige crt zoeken:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56806.0

J.H

Quote from: El Penumbra on March  4, 2007, 14:11:53
Het worden inderdaad (bredere) pvc buizen,en de bochten zullen redelijk minimaal zijn. Ze gaan via het plafond overigens en niet via de vloer. Verder ben ik juist niet iemand van alles via de ab dus voor mij komen er zeker gewoon knoppen. Waarschijnlijk gewoon spotjes in het plafond langs de rand van de muren met aan de voorkant wat extra spotjes bij de apparatuur. Natuurlijk met dimmer.  ;)
Inderdaad gewoon vaste buis en de bochten zelf buigen met een buigveer, kun je de bocht ook lekker ruim maken. Flexibele buis is wel makkelijk maar zou ik zelf nooit gebruiken.
El Penumbra volgens mij wordt dit weer een hele mooie HT. Ben zelf toevallig ook net bezig de ruimte is niet zo heel groot maar toch kon het wel een beetje verf gebruiken. ;)

MvG,

Jan
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

El Penumbra

Thanks Jan. ;)

Eerste prioriteit is nu de buitenkant. We liggen namelijk toch ver voor op schema. Zodra het weer enigszins wat fatsoenlijke vooruitzichten laat zien gaat het dak van de garage zodat we verder de hoogte in kunnen. Als het dicht is kunnen we rustig aan de binnenkant werken.

LittleNinja

#65
Quote from: El Penumbra on March  4, 2007, 14:31:55
Thanks Jan. ;)

Eerste prioriteit is nu de buitenkant. We liggen namelijk toch ver voor op schema. Zodra het weer enigszins wat fatsoenlijke vooruitzichten laat zien gaat het dak van de garage zodat we verder de hoogte in kunnen. Als het dicht is kunnen we rustig aan de binnenkant werken.

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wat ga je met de muren & de vloer doen? Verfen? Zachte bekleding? Diffuserpanelen?  ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.H

Pff geen half werk dus!!  Heb je al een richt datum wanneer je klaar wilt zijn?
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

El Penumbra

Gisterenavond wat projectoren vergeleken om een de keuze alvast een heel stuk te verkleinen.  :P

Ton (Meerview Eindhoven) was zo vriendelijk voor mij de beoogde toekomstige dvd speler Marantz DV7001 ook klaar te zetten om deze te combineren met de verschillende projectoren. De speler kwam rechtstreeks uit de verpakking. Mooi apparaat, heel herkenbaar Marantz en lijkt bijzonder veel op de DV9600. Wel heeft de 7001 weer een nieuw menu.

De projectoren:

Sanyo Z5
Marantz VP4001
Themescene HD72 (favoriet vooraf)

Begonnen met de Sanyo. Aangezien ik relatief weinig projectorervaring heb als niet-bezitter en het alweer een tijdje terug was dat ik de Epson had gezien viel me de Sanyo zeker niet tegen in eerste instantie. Het beeld was scherp maar de zwartwaarde viel me al snel op. Na de overstap van de muziek dvd naar de Superbit Shakespeare in love viel me wel meteen het gebrek aan diepte op bij deze projector. Ik had genoeg gezien...

Daarna overgestapt naar de Marantz 4001. Dat vond ik een wereld van verschil. De kleuren waren een stuk voller en warmen en de gezichten daardoor veel realistischer, ook diepte en de zwartwaarde bleken een stuk beter voor elkaar te zijn. Het relatief zachte beeld beviel me zeer zeker. Nadeel van deze projector is dat hij wat meer geluid maakt. Dat viel goed op omdat de projector in deze opstelling vlak bij m'n kijkpositie stond.
Daarna overgestapt naar de HD72. De HD73 was niet aanwezig maar ik begreep dat beide modellen in het assortiment blijven en dat de verschillen in ieder geval volgens de specs klein zijn. Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder. Gezichten waren een stuk bleker en alles kwam veel harder over. Pluspunt van de 72 is dat hij stiller is dan de Marantz. Daarna nog een keer de Marantz aangesloten. En dat bevestigde hetgeen ik al vond: de Marantz beviel me het beste van de drie.

Daarna ook nog even kort een Projection Design (dacht ik) aangesloten. Deze maakt echter zo'n irritant piepgeluid dat die al zou afvallen al kreeg ik die gratis mee.   :D

Deze week maar eens even rustig over nadenken. De Marantz heeft me heel positief verrast en is nu in prijs gelijk met de HD72/73.

reza

Is de pana AX100 niks voor je. Doet het beter als de HD72 ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

De projector komt er dus.. gaaf man!!

Ik kan je weinig adviseren erin..K'heb er ook geen. Wel wat projectors gezien bij de MM, maar das niet echt kwalitatief vergelijken..  :-X
Bij Reza heb ik wel de Panasonic gezien en ik moet zeggen dat het er allemaal enorm goed uit zag!! Voorheen had ik altijd het idee dat een projector groter, maar lelijker beeld gaf.... Gelukkig heeft Reza ( nou ja eigenlijk de Pana ;) ) het tegendeel kunnen bewijzen!  ;D
Wel lastig, nu staat er weer iets op het wenslijstje..  :-\

Ander vraagje.... Waarom ga je voor de Marantz dvd speler en niet een "bijpassende" Arcam?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on March 11, 2007, 08:36:54
De projector komt er dus.. gaaf man!!

Ik kan je weinig adviseren erin..K'heb er ook geen. Wel wat projectors gezien bij de MM, maar das niet echt kwalitatief vergelijken..  :-X

Projectors bij de MM zijn een ramp je vraagt je af waarom ze ze hebben. Sterker nog ook de tv's die er staan zijn een ramp met wat voor signaal ze ze geven. Ga altijd kijken (zeker als je op een forum als dit zit) bij een prive persoon als dat kan die moetje gedaan heeft om het goed te krijgen. Er zijn helaas ook maar weinig 'audio/video' winkels die het goed doen waardoor het best lastig is om iets te bekijken op beursen na en soms bij importeurs. Volgens mij houd dit de verkoop van projectors behoorlijk tegen.

Beetje oftopic sorry, Goed te zien dat er een projector in deze setup gaat komen de ruimte is er klaar voor zal voor veel plezier zorgen.

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bmateijsen

Quote from: El Penumbra on March 10, 2007, 20:45:43
Begonnen met de Sanyo. Aangezien ik relatief weinig projectorervaring heb als niet-bezitter en het alweer een tijdje terug was dat ik de Epson had gezien viel me de Sanyo zeker niet tegen in eerste instantie. Het beeld was scherp maar de zwartwaarde viel me al snel op. Na de overstap van de muziek dvd naar de Superbit Shakespeare in love viel me wel meteen het gebrek aan diepte op bij deze projector. Ik had genoeg gezien...

Daarna overgestapt naar de Marantz 4001. Dat vond ik een wereld van verschil. De kleuren waren een stuk voller en warmen en de gezichten daardoor veel realistischer, ook diepte en de zwartwaarde bleken een stuk beter voor elkaar te zijn. Het relatief zachte beeld beviel me zeer zeker. Nadeel van deze projector is dat hij wat meer geluid maakt. Dat viel goed op omdat de projector in deze opstelling vlak bij m'n kijkpositie stond.
Daarna overgestapt naar de HD72. De HD73 was niet aanwezig maar ik begreep dat beide modellen in het assortiment blijven en dat de verschillen in ieder geval volgens de specs klein zijn. Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder. Gezichten waren een stuk bleker en alles kwam veel harder over. Pluspunt van de 72 is dat hij stiller is dan de Marantz. Daarna nog een keer de Marantz aangesloten. En dat bevestigde hetgeen ik al vond: de Marantz beviel me het beste van de drie.

Waren de projectoren ISF gekalibreerd of met een afsteldvd ingesteld? Indien niet, dan heb je eigenlijk verkeerd zitten te vergelijken. ;)

CoreSmack

#72
Mocht je nog een (ISF-cal) Sony in de buurt in actie willen zien dan hoor ik het wel! :) In elk geval leuk om jouw vorderingen hier te kunnen volgen, mooi spul allemaal.

Groeten,
Cor
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

El Penumbra

Quote from: reza on March 11, 2007, 00:17:08
Is de pana AX100 niks voor je. Doet het beter als de HD72 ;)

Die heb ik nog niet gezien, de voorloper wel.

Enige nadeel vind ik dat je maar 1 jaar garantie hebt. Is niet heilig hoor maar vind ik toch een minpunt.  ;)

reza

is indd niet heilig, maar ik kan het wel begrijpen als je het een nadeel vindt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"