"Laarhouse"

Started by El Penumbra, February 22, 2007, 19:54:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Je went trouwens ook erg snel aan een "grote" LCD of plasma.. Ik zou gaan voor een projector.. zeker in een dedicated HT.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rappie

Alleen zorgen dat je een plan maakt van hoe je HTtje gaat worden, en geen film kijken voor het zo ver is. Anders blijf je als velen steken met een HT wat maar half is van wat je in eerste instantie in gedachten had :), voordat het dan eens helemaal naar wens is duurt pas lang ....  Spreek uit ervaring ;D ....
Eigenaar van Paulthé

El Penumbra

Quote from: Lee1 on February 24, 2007, 15:45:33
Hoi,

Mag ik er nog wat aan toevoegen....je had het al over verwarming, maar denk ook aan een airco voor in de zomer en dan met name als je een afvoer naar buiten nodig hebt. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik dat niet gelijk heb gedaan toen ik de garage ging verbouwen. Tevens dat ik de garage niet verwarm met de cv ipv de electrische oliegevulde kachel nu.
Wat misschien ook wel een goed(...?...) idee is. Ik heb rondom langs de wanden in de vloer verzonken vrij brede kabelgoten laten maken. Kan misschien wel handig zijn. Bij mij moest de vloer nog gestort worden, dus was dat redelijk eenvoudig te realiseren...

Succes verder!!

gr,
Leon


We hebben een plaatfundering dus in de vloer is wat lastiger. Kabelgoten gaan via de muur en het plafond. Overigens is zou een airco niet nodig moeten zijn door de goede isolatie. Al zal het op warme zomerdagen zeker wel warm zijn in zo'n hok.

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on February 24, 2007, 15:55:32
Je went trouwens ook erg snel aan een "grote" LCD of plasma.. Ik zou gaan voor een projector.. zeker in een dedicated HT.  ;)

Ben ik wel met je eens eigenlijk. Gelukkig heb ik nog een tijdje om te twijfelen.... ;)

El Penumbra

Straks komt de heer Klemkerk m'n nieuwe aanwinst brengen: Arcam CD73t. De nieuwe powercable en m'n Audioquest Columbia liggen al klaar.  8)

Rody


LittleNinja

Quote from: El Penumbra on February 24, 2007, 17:39:02
Straks komt de heer Klemkerk m'n nieuwe aanwinst brengen: Arcam CD73t. De nieuwe powercable en m'n Audioquest Columbia liggen al klaar.  8)

Stond die op marktplaats?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on February 25, 2007, 08:17:19
Stond die op marktplaats?

Nee, die stond op zijn slaapkamer.  ;)

Maar mooie htdag gisteren. Het nieuwe stuk fundering gestort dat nodig was en een nieuwe cdspeler.

Gebracht door Meester Klemkerk himself: Arcam CD73T.

Nu ben ik officieel eigenaar van een lelijke htstapel. AVR350 onder, Onkyo daar bovenop met dikke dempers voor de trillingen en de koeling en daar op de CD73.  :wink:

Maar deze is het:



Gisteren dus meteen m'n nieuwe stroomkabel kunnen gebruiken en eindelijk m'n Audioquest Columbia.  8)

Sjors

Quote from: LittleNinja on February 25, 2007, 08:17:19
Stond die op marktplaats?


Nee, bij Robbert  ;)











Gaaf project trouwens !  8)



Groet, sjors

LittleNinja

Quote from: El Penumbra on February 25, 2007, 10:18:14
Nee, die stond op zijn slaapkamer.  ;)

Maar mooie htdag gisteren. Het nieuwe stuk fundering gestort dat nodig was en een nieuwe cdspeler.

Gebracht door Meester Klemkerk himself: Arcam CD73T.

Nu ben ik officieel eigenaar van een lelijke htstapel. AVR350 onder, Onkyo daar bovenop met dikke dempers voor de trillingen en de koeling en daar op de CD73.  :wink:

Gisteren dus meteen m'n nieuwe stroomkabel kunnen gebruiken en eindelijk m'n Audioquest Columbia.  8)

En? Wat vind je van de CD73??

Ik vind de stapel trouwens niet lelijk..  :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

#35
Quote from: LittleNinja on February 26, 2007, 13:23:25
En? Wat vind je van de CD73??

Ik had de speler al vaker gehoord dus ik wist wel ongeveer wat ik kon verwachten. Zeker ten opzichte van m'n dvdspeler een echt grote voouitgang. Op werkelijk alle fronten gewoon veel beter. De dvdspeler zat ook niet voor niets alleen digitaal aan de AVR350 geknoopt.

QuoteIk vind de stapel trouwens niet lelijk..  :)

De producten zelf vind ik mooi, ik ben tevreden over de kwaliteiten, maar die stapel als geheel.... :-\

Ik zal wel een keer een foto maken.

R

#36
Is gewoon dè speler in die prijsklassen denk ik. Erg volwassen klank voor een klein prijsje!!

Quote from: El Penumbra on February 26, 2007, 19:08:48
Ik had de speler al vaker gehoord dus ik wist wel ongeveer wat ik kon verwachten. Zeker ten opzichte van m'n dvdspeler een echt grote voouitgang. Op werkelijk alle fronten gewoon veel beter. De dvdspeler zat ook niet voor niets alleen digitaal aan de AVR350 geknoopt.

De producten zelf vind ik mooi, ik ben tevreden over de kwaliteiten, maar die stapel als geheel.... :-\

Ik zal wel een keer een foto maken.

eholsteijn

Ben benieuwd hoe dit gaat worden.. Altijd leuk om vanaf het begin te volgen.
Succes met de 'bouw'..

El Penumbra

Zometeen de Audioquest VDM-5 nog maar eens vervangen door de Moonglo.

Ik vond de verschillen klein toen ik omschakelde afgelopen weekend.

El Penumbra

Vandaag even de deur van de tussenwand op z'n plek gezet. Hierdoor kwam er een goed beeld van het formaat van de ruimte.

Het idee van twee rijen stoelen (drie voor en twee achter) is hiermee definitief komen vervallen.

LittleNinja

Middag...

Ik wil je toch nog een keer motiveren wat betreft je scherm keuze...  ;D

Afgelopen maandag was ik bij Reza ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56639.0 ) om te kijken naar zijn HT..

Geloof me... De beleving is zoveel completer met een beamer!! Je hebt in de woonkamer al een "normale TV", dus voor het geld dat je een tweede TV zou kopen, zou ik ongetwijfeld gaan voor een mooie beamer. Het beeld was simpelweg fantastisch en de afstand maakte daarbij niet eens uit. In een dedicated ruimte zoals die van jou zou ik het wel weten!! ( Nee, k'heb geen aandelen bij Panasonic, Benq, Barco  ofzo!!  ;D )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on February 28, 2007, 20:36:56
Middag...

Ik wil je toch nog een keer motiveren wat betreft je scherm keuze...  ;D

Afgelopen maandag was ik bij Reza ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56639.0 ) om te kijken naar zijn HT..

Geloof me... De beleving is zoveel completer met een beamer!! Je hebt in de woonkamer al een "normale TV", dus voor het geld dat je een tweede TV zou kopen, zou ik ongetwijfeld gaan voor een mooie beamer. Het beeld was simpelweg fantastisch en de afstand maakte daarbij niet eens uit. In een dedicated ruimte zoals die van jou zou ik het wel weten!! ( Nee, k'heb geen aandelen bij Panasonic, Benq, Barco  ofzo!!  ;D )


Het gaat (voor 99% zeker) een projector worden. Je motivatie heeft geholpen...... ;D

Nu we voor een rij stoelen gaan zitten we wat verder weg en wil ik ook zo'n groot mogelijk scherm. Enig nadeel is mogelijk de verwarming die we willen plaatsen onder de raam ivm de kouval:



Die verwarming zou dus onder de raam komen. Bij nr 2 dus (maar dan aan de binnenkant ;)) De verwarming zou wat kleiner kunnen zijn omdat we ook op de lange kanten een verwarming kunnen plaatsen. Dat zou aan beide kanten of aan 1 kan kunnen. De deur bij nr 1 gaat iets meer naar het midden van de muur dus daar is ook plaats. Nadeel aan die kant is de doorloop naar de achterliggende ruimte. Dan blijft de ander lange kant dus over.

Nadeel van de verwarming onder de raam is de opsteigende warme lucht. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het stilhangen van het scherm. Is dat met een radiotorombouw op te vangen of heeft iemand daar nog andere/betere opties voor?

Ik hoor het (bijzonder) graag. ;)

LittleNinja

Ik denk dat de stijgende hitte niet zo gek veel zal doen met het scherm. Volgens mij hangt er wel wat gewicht aan de onderkant die het stabiel zal houden. Daarnaast denk ik niet dat je het scherm recht boven je verwarming hoeft te hangen, toch? Wellicht iets van het raam verwijderd?

Waar ik me meer zorgen om zou maken is het mogelijk kromtrekken aan de buitenranden... maar ik spreek niet uit ervaring!!

Kun je de verwarming niet onder de vloer maken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on March  1, 2007, 17:17:15
Ik denk dat de stijgende hitte niet zo gek veel zal doen met het scherm. Volgens mij hangt er wel wat gewicht aan de onderkant die het stabiel zal houden. Daarnaast denk ik niet dat je het scherm recht boven je verwarming hoeft te hangen, toch? Wellicht iets van het raam verwijderd?

Waar ik me meer zorgen om zou maken is het mogelijk kromtrekken aan de buitenranden... maar ik spreek niet uit ervaring!!

Kun je de verwarming niet onder de vloer maken?

Er ligt een plaatfundering in de garage dus in de vloer maken is geen optie.

Het scherm komt natuurlijk een stuk naar voren te hangen en hangt dus zeker niet recht boven de verwarming. Verder wordt het een electrisch scherm waardoor het dikker en dus zwaarder is dan een scherm met handbediening.

LittleNinja

Quote from: El Penumbra on March  1, 2007, 17:20:11
Er ligt een plaatfundering in de garage dus in de vloer maken is geen optie.

Het scherm komt natuurlijk een stuk naar voren te hangen en hangt dus zeker niet recht boven de verwarming. Verder wordt het een electrisch scherm waardoor het dikker en dus zwaarder is dan een scherm met handbediening.

Wat voor een vloerbedekking ga je plaatsen? Misschien kun je er electrische verwarming onder plaatsen i.p.v. aansluiting op de normale CV.

Electrisch scherm...  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Hoi,

Als ik even in mag haken ;D

Als je een verwarming onder je scherm hebt, en je zet hem aan. Heb je natuurlijk de kans dat het scherm gaat bewegen ;)
Op zich zal het wel meevallen, maar je weet nooit. Ook moet je wel uitkijken met het doek, want het kan wel gaan bobbelen, of misschien wel gaan krimpen. Dat zal wel niet zo snel gaan, maar als het gebreurt is het zonde.

Maar je zou het scherm altijd met een touwtje of zo vast kunnen maken. JE kan ook kiezen voor een vast scherm ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

El Penumbra

Dank voor het inhaken.  ;)

Het scherm komt niet recht boven de verwarming. Ik durf het nog niet precies te zeggen maar aangezien er ook dikke gordijnen komen zal het scherm toch snel zo'n 30 cm voor de verwarming hangen. Wellicht zelfs iets meer maar dat is nog te vroeg om te zeggen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand ervaring had met iets vergelijkbaars.  ???

Een vast scherm is geen optie. Dat scherm zou al het daglicht tegenhouden en nu we de ruimte erachter voor de kids willen gebruiken is het niet handig als deze ruimte altijd donker is.

LittleNinja

Quote from: El Penumbra on March  1, 2007, 20:14:14
Dank voor het inhaken.  ;)

Het scherm komt niet recht boven de verwarming. Ik durf het nog niet precies te zeggen maar aangezien er ook dikke gordijnen komen zal het scherm toch snel zo'n 30 cm voor de verwarming hangen. Wellicht zelfs iets meer maar dat is nog te vroeg om te zeggen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand ervaring had met iets vergelijkbaars.  ???

Een vast scherm is geen optie. Dat scherm zou al het daglicht tegenhouden en nu we de ruimte erachter voor de kids willen gebruiken is het niet handig als deze ruimte altijd donker is.

Een mailtje aan GT, Garmt/Bjorn of één van de andere HT-goden en/of sponsors alhier zou toch wel het e.e.a. kunnen uitsluiten?

Trouwens.. gaan de gordijnen tot aan de verwarming of er voor langs tot de grond? In het 1e geval zal je licht inval hebben en in het tweede geval zullen de gordijnen dus de ( grootste ) warmte tegen houden..

Daarnaast kun je een soort hitte scherm maken achter je projectiescherm ( dus alleen bovenaan waar hij tegen het plafond bevestigd is ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GTDesign

Al brand je hele huis af mijn geleverde schermen blijfen altijd strak hangen.  ;D

reza

Quote from: GTDesign on March  1, 2007, 21:08:15
Al brand je hele huis af mijn geleverde schermen blijfen altijd strak hangen.  ;D



;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"