"Laarhouse"

Started by El Penumbra, February 22, 2007, 19:54:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra

Het is zover!!!!  8)

Afgelopen weekend dan eindelijk begonnen met de bouw van m'n eigen Home Theater in een dedicated ruimte.

De verbouwing zal een behoorlijke tijd gaan duren omdat we bijna alles zelf doen. Ondertussen ga ik proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van de vorderingen. Wellicht komen er nog wat bruikbare tips mijn kant op en die zijn altijd welkom natuurlijk.  ;)

Mijn set:

Audiovector MI3 Super (fronts)
Audiovector AV3CI Super (Center)
Rel Strata 5 (Sub)
Arcam AVR350 (Receiver)
Onkyo DV-S757 (dvdspeler)
Loewe Aconda 9281 CRT (tv)
Bettercables Silver Serpent (sub kabel)
AudioQuest Type 4 (speakerkabel)
AudioQuest Columbia (analoge interlink)
AudioQuest VDM-5 (digitale coax)
Nordost Moonglo (digitale coax)
Supra Cables LoRad MD06-EU MK-II (stekkerblok)
Lapp/Bals/Wattgate powercables
Sonab Aero-Shock onder sub en dvd (dempers)
Spectral Audiorack

Van de twee digitale kabels gaat er 1 in de verkoop.   ;)

Momenteel draai ik dus in een 3.1 opstelling in de huiskamer en die ziet er zo uit:

De huidige opstelling:



De Audiovector MI3 Super:



Zonder frontje:



Van dichtbij:



D'n achterkant:



De AV3CI Super:


El Penumbra

Hier is een tekening van de ruimte waar het allemaal gaat gebeuren:



Daarin zijn inmiddels toch wel wat dingen gewijzigd:

1. Dit is de doorgang van de huiskamer naar de ht. Hier komt een gewone deur in.
2. Het zat de garagedeur en komt een nieuw pui met ingebouwde rolluik voor totale verduistering. Voor de akoestiek worden nog wel dikke gordijnen geplaatst
3. Hier was een schuifdeur gepland naar het achterste gedeelte waar een computer/hobby/speelkamer komt. Dit wordt echter ook een gewone deur. Die is smaller,  makkelijker te maken, we hebben dan geen dubbele muur nodig en het is goedkoper.   ;)
4. Nvt.

Hier een foto van de (nog rommelige  :lol: ) binnenkant:



Dit is de inmiddels gebouwde nieuwe schuur:



De buitenkant moeten we nog voegen maar dat is gezien het weer nog niet gelukt. Verder moet de vensterbank nog geplaatst worden en het schilderwerk.

Dit zijn de eerste verbouwingswerkzaamheden aan de garage waar we gisteren mee zijn begonnen:



Dit is rechtsboven op de tekening. Die buitenmuur moet verzet worden omdat de andere spouwmuren aan de binnenkant geplaatst worden. Als we dat bij dit stuk ook zouden doen hebben we geen mooie rechthoek meer aan de binnenkant. Het gaat voor de verbreding van de fundering is gegraven en de deur en raam zijn inmiddels verwijderd:


El Penumbra

#2
Op een klein stukje na worden er binnenmuren geplaatst omdat de buitenmuur al op de perceelrand staan. Vandaag is het grootste deel van de lange wand gezet met isolatie:



Die twee soorten stenen is dus zonder reden overigens.  ;)

bmateijsen

Cool! Het gaat nu dus echt beginnen! Ben zeer benieuwd naar de vorderingen!

R

Cool. Dit blijven we volgen.. Succes!!

Jean Sibelius

Gaaf hoor!

Alhoewel ik bewust heb gekozen om mijn HT in de woonkamer te houden, krijg ik toch altijd de kriebels als ik dit soort projecten voorbij zie komen ;D

Succes met bouwen!!!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

El Penumbra

Thanks allemaal!


Quote from: Jean Sibelius on February 22, 2007, 20:26:49
Gaaf hoor!

Alhoewel ik bewust heb gekozen om mijn HT in de woonkamer te houden, krijg ik toch altijd de kriebels als ik dit soort projecten voorbij zie komen ;D

Succes met bouwen!!!

Haha, ik heb nu af en toe het omgekeerde, meer de gedachte: Waar ben ik aan begonnen..... ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fatalfelix

leuk project  :) verklaard ook gelijk waarom je geen tijd had om je B&O gear uit te zoeken  ;)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Stress!!!!!

Deze ga ik zeker volgen. Altijd leuk zo'n project!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Rielplayer

Deze ga ik ook volgen, succes!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

R

Heb je eigenlijk schetsen/ideeën hoe het er aan de binnenkant uit gaat zien?

LittleNinja

Top... Altijd leuk als er weer iemand een dedicated ruimte begint!!

"I'm watching you!!"  ;)  ;D


Quote from: Jean Sibelius on February 22, 2007, 20:26:49
Gaaf hoor!

Alhoewel ik bewust heb gekozen om mijn HT in de woonkamer te houden, krijg ik toch altijd de kriebels als ik dit soort projecten voorbij zie komen ;D

Succes met bouwen!!!

Dat heb ik ook altijd...  :-\  :)

Een extra ruimte is gaaf, maar ik ben bang dat ik het dan minder ga gebruiken..
Tja, of stereo apart in de woonkamer...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DA BoSS

Hoi El Penumbra,

Vroeg me af of je vooraf nog een soort van akoustisch plan had gemaakt?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

molle

Altijd leuk een nieuw project 8) Go for it :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

migailov

Dit ziet er nu al veelbelovend uit!
Dit ga ik volgen!

Heb je al nagedacht over een projector/beamer?

LexiconLogan

Quote from: El Penumbra on February 22, 2007, 19:54:10

Nordost Moonglo (digitale coax)

Van de twee digitale kabels gaat er 1 in de verkoop.   ;)


Ik wil er wel 1..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

El Penumbra

Quote from: Kefmania on February 23, 2007, 14:23:20
Ik wil er wel 1..

Dit weekend wil ik wat gaan testen met de Audioquest. Ik hou het in gedachten.  ;)

El Penumbra

Quote from: Ruben on February 23, 2007, 11:41:09
Heb je eigenlijk schetsen/ideeën hoe het er aan de binnenkant uit gaat zien?

Nee niet gedaan. Ik ga er ook geen ht van maken met serieus mooie aankleding. Daar zie ik zelf het nu niet zo van in. Ik zit daar en het is donker of ik ben er toch niet.... ;D ;)

El Penumbra

Quote from: migailov on February 23, 2007, 14:12:58

Heb je al nagedacht over een projector/beamer?


Nope, staat nog helemaal open. Het scherm zal door de beperkte ruimte niet heel groot worden. Verder ben ik er nog niet zeker van of er 3 of bioscoopstoelen gaan komen.

Als er 5 komen (drie voor en twee achter) zit je op de voorste rij redelijk dicht op het scherm, dan zou ik een grote plasma wellicht ook nog als alternatief zien voor een projector.

reza

Denk goed na over een grote plasma op een te kleine afstand ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

El Penumbra

Quote from: reza on February 23, 2007, 20:26:00
Denk goed na over een grote plasma op een te kleine afstand ;)

Wat vind je te groot op te kleine afstand?

Ik zou een plasma of de 55" Sony 1080P Lcd als alternatief zien omdat dat wel een stuk makkelijker te plaatsen is. Geen kabels naar de projector enz.

Een andere reden om voor een plasma/lcd te kiezen is 'het verwarmingsprobleem'. Gezien de raam die aan de voorkant komt (waar nu de garagedeur zit) is een verwarming daar wenselijk. Met een projectordoek daarboven is een verwarming daar weer niet aan te bevelen begrijp ik na wat lezen links en rechts. Neem ik een plasma kan ik daar wel een verwarming plaatsen en kan er een veel kleinere op een andere plek geplaatst worden.

reza

Hoi,

Dan zou ik zeker gaan voor LCD. Ik heb zie altijd als ik te dicht bij een plasma kom, al die ''rare strepen'' Ik weet niet hoe dat heet.
Maar een plasma op een te dichte afstand, vind ik er meestal niet uitzien. Van een mt of 3 ziet het er dan al weer een stuk beter uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Lee1

Hoi,

Mag ik er nog wat aan toevoegen....je had het al over verwarming, maar denk ook aan een airco voor in de zomer en dan met name als je een afvoer naar buiten nodig hebt. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik dat niet gelijk heb gedaan toen ik de garage ging verbouwen. Tevens dat ik de garage niet verwarm met de cv ipv de electrische oliegevulde kachel nu.
Wat misschien ook wel een goed(...?...) idee is. Ik heb rondom langs de wanden in de vloer verzonken vrij brede kabelgoten laten maken. Kan misschien wel handig zijn. Bij mij moest de vloer nog gestort worden, dus was dat redelijk eenvoudig te realiseren...

Succes verder!!

gr,
Leon

nielsg

WHOW
deze ga ik zeker volgen!
succes