Talpa per 1-3 in Breedbeeld

Started by Bengbeng, February 21, 2007, 22:05:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Vanavond even gecheckt en het is nu idd anamorph breedbeeld. Scheelt toch een stuk in kwaliteit.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Moony

#26
Quote from: Marcel_T. on March  3, 2007, 00:16:06
Vanavond even gecheckt en het is nu idd anamorph breedbeeld. Scheelt toch een stuk in kwaliteit.

De reclame's zijn niet anamorphic maar wie kijkt er nu reclame's??  :P


Hoe zit dat trouwens met de aansluiting? Momenteel heb ik de digitale ontvanger aangesloten via scart en dus schakelt de tv automatisch naar "WIDE" bij anamorphic uitzendingen.
Als ik mijn toekomstige HD-ontvanger aan ga sluiten via HDMI of component, dan ben ik dat automatisch schakelen volgens mij kwijt of niet? Zo ja, dan heb ik een probleem want ik kan "WIDE" niet handmatig kiezen (wel ZOOM, 16x9 enz maar geen WIDE).
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Moony

#27
-


stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Bengbeng

#28
Quote from: Moony on March  3, 2007, 12:29:58
De reclame's zijn niet anamorphic maar wie kijkt er nu reclame's??  :P

Dat de reclamebureau's nog niet allemaal klaar waren voor 16:9 was toch de reden dat de RTL's breedbeeld
uitgesteld hadden? Ze hadden dus makkelijk hetzelfde kunnen doen als Tien nu; tijdens de reclameblokken
even de switch om.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Allure

Quote from: Moony on March  3, 2007, 12:29:58
De reclame's zijn niet anamorphic maar wie kijkt er nu reclame's??  :P


Hoe zit dat trouwens met de aansluiting? Momenteel heb ik de digitale ontvanger aangesloten via scart en dus schakelt de tv automatisch naar "WIDE" bij anamorphic uitzendingen.
Als ik mijn toekomstige HD-ontvanger aan ga sluiten via HDMI of component, dan ben ik dat automatisch schakelen volgens mij kwijt of niet? Zo ja, dan heb ik een probleem want ik kan "WIDE" niet handmatig kiezen (wel ZOOM, 16x9 enz maar geen WIDE).

Panasonic plasma zeker? :-)

Het instellen doe je op de decoder. 16:9 stuurt ie gewoon als 16:9 door de HDMI (eventueel met zwarte balken boven en onder als het een film in 2,35:1 formaat betreft).

4:3-materiaal wordt door mijn Sony HDMI DVD-speler gewoon met zwarte balken links en rechts weergegeven in een 16:9-kader. (de plasma ontvangt dus over HDMI gewoon een 16:9 beeld, met zwarte balken links en rechts).

Mijn satellietontvanger (Echostar) over scart geeft 16:9 als 16:9 weer en 4:3 als 4:3. Op deze ingang heb ik het scherm zelf (de Panasonic dus) gewoon op 4:3 gezet. 4:3 materiaal krijgt dan een zwarte balk links en rechts; 16:9-materiaal (anamorphic) is gewoon beeldvullend, hiervoor hoef je zelf niets om te zetten.

Blijven over letterboxed uitzendingen, hier zie je dus balken rondom, maar gelukkig is het merendeel van de 16:9 uitzendingen via satelliet gewoon anamorphic, zeker als straks RTL en SBS ook mee gaan doen. Overigens kijk ik maar weinig naar die zenders. Ik hoop wel dat nu Discovery en National Geographic ook eindelijk eens de overstap naar de 21e eeuw maken.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Hertog_Martin

Dacht al ff, is De Wedstrijden ineens in 4:3???

Maar toen dacht ik; ah misschien anamorphic.

Dus de 'squeeze' aspect setting op mn TW600 gedaan en yup, breedbeeld met juiste verhoudingen.

Eindelijk :)

Alleen bij UPC blijft Talpa matig beeld hebben hier helaas, dus blijft blurry en blokkerig het voetbal, maar is al wel een verbetering :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Moony

Quote from: Allure on March  3, 2007, 20:02:47
Het instellen doe je op de decoder. 16:9 stuurt ie gewoon als 16:9 door de HDMI (eventueel met zwarte balken boven en onder als het een film in 2,35:1 formaat betreft).

Ik heb de decoder nu uiteraard ook ingesteld op 16:9 maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat alleen scart de tv automatisch laat overspringen op "wide" (=anamorphisch breedbeeld).
Mijn dvd speler heb ik aangesloten via component en dan springt de tv dus mooi niet op "wide" maar moet ik iedere keer handmatig schakelen naar 16:9.
Vraag ik me nu af....zou de tv bij dvd's ook niet op "wide" moeten staan voor het beste beeld??  ???
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Bengbeng

#32
Nee, 16:9 is precies hetzelfde als wide. "Wide" is gewoon een naampje
voor de volledig scherm modus (=16:9) waar je tv inspringt als die een breedbeeldsignaaltje oppikt.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snowmaster

#33
Waarom springt de TV niet naar het beste beeldvullende resultaat met een HDMI aansluiting?

Bij komt hij met HDMI standaard op volledig te staan en dan krijg ik van die dikke koppen. Handmatig moet ik steeds overschakelen op breedbeeld.

Bij een analoog of digitaal signaal via scart doet de TV dit zelf.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: SpeedyAndré on March  2, 2007, 08:57:48
Nu dat beeld nog goed instellen, het rood druipt eraf  :-X

André  8)

Dat lijkt zo....de foto is gemaakt met een Panasonic camera  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Moony

Quote from: snowmaster on March  6, 2007, 23:20:28
Waarom springt de TV niet naar het beste beeldvullende resultaat met een HDMI aansluiting?

Bij komt hij met HDMI standaard op volledig te staan en dan krijg ik van die dikke koppen. Handmatig moet ik steeds overschakelen op breedbeeld.

Bij een analoog of digitaal signaal via scart doet de TV dit zelf.

Dit was dus ook mijn vraag/probleem een paar posts terug. ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Tube-freak

Ik heb digitenne en vind het best irritant dat ze overal van dat nep-breedbeeld uitzenden.  Het is een soort breedbeeld maar dan in een 4:3 jasje ofzoiets.  Er zal vast een naam voor bestaan.  Meestal kan je dan met je dan de tv wel op ZOOM zetten om volledig beeld te krijgen maar is toch niet hetzelfde...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Snowmaster

Quote from: Moony on March  7, 2007, 18:40:27
Dit was dus ook mijn vraag/probleem een paar posts terug. ;)


Helaas hebben wij nog geen antwoord.   :-[

   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Athome

Je bent bij HDMI meestal afhankelijk van de flexibliteit van de je bron (de ontvanger, decoder). Als deze geen auto-switch ondersteunt krijg je dit probleem. TV's nemen het ingangssignaal van HDMI vrijwel altijd voor correct aan vandaar dat deze niet schakelt.

SpeedyAndré

Quote from: Allure on March  3, 2007, 20:02:47
Ik hoop wel dat nu Discovery en National Geographic ook eindelijk eens de overstap naar de 21e eeuw maken.

Dat hebben ze al gedaan, maar niet elke 'provider' krijgt kennelijk het juiste signaal of ze maken er zelf weer wat anders van  :-\
Bij Tele2 is het iig breedbeeld zonder vervorming :)
Ned1, 2 en 3 waren ook vanaf het begin al in breedbeeld.
Ik kan dit allemaal mooi vergelijken met de (sterk achterlopende) kabel die ik ook nog heb :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Athome

Bij de digitale kabel komt het gros van het signaal gewoon van de schotel. @Home zou niets aan het signaal veranderen, dus zit het meeste gewoon niet niet in breedbeeld op de schotel. Daar ligt het probleem eigenlijk. De publieke zenders worden rechtstreeks via glas aan de kabelboeren aangeleverd.

Waar Tele2 het signaal weghaalt weet ik niet.

AlphaMale

Voor zover ik weet gaat RTL wel in analoog breedbeeld uitzenden binnenkort. Volgens mij was er nog een zender, maar weet ff niet meer welke.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Allure

Quote from: SpeedyAndré on March 14, 2007, 00:40:49
Dat hebben ze al gedaan, maar niet elke 'provider' krijgt kennelijk het juiste signaal of ze maken er zelf weer wat anders van  :-\
Bij Tele2 is het iig breedbeeld zonder vervorming :)
Ned1, 2 en 3 waren ook vanaf het begin al in breedbeeld.
Ik kan dit allemaal mooi vergelijken met de (sterk achterlopende) kabel die ik ook nog heb :)

André  8)

Vreemd, via schotel zijn Discovery en NGC gewoon 4:3, af en toe met (halve) zwarte balkjes boven en onder. NGC heeft wel de 'kleine' ondertitels die je bij PalPlus en de breedbeeld(letterbox) uitzendingen op de RTL-zenders ook wel ziet.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

koffie

Lichtelijk offtopic: NGC is bij UPC (analoog) sowieso ruk. Zelfs op de analoge kabel zie je gewoon zware compressie op een 42" scherm.
Hoe het bij Digitenne is weet ik niet, die hebben geen NGC :(
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)