Talpa per 1-3 in Breedbeeld

Started by Bengbeng, February 21, 2007, 22:05:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Charlemagne

Hoera! Op 1 maart gaat de vlag uit! Nu nog goede programma's maken.... Ik hoop dat het voetbal nu ook in anamorph bb te zien zal zijn en niet langer in bb-lb. gr/Ch
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

J.A.F._Doorhof

Op tele2 is het voetbal al sinds de start van dit seizoen in anamorphic bb, echt een GROOT verschil :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

En nu maar hopen dat de andere nederlandse commercieele zenders zoals beloofd per 1 juli (of eerder ;) ) volgen.....
Elke dag 'De wereld draait door' in uitstekende kwaliteit is ook al genieten, jammer dat er bij de publieke zenders verder nog veel in 4:3 wordt uitgezonden.

Bengbeng

Quote from: PjotrrrNL on February 22, 2007, 11:31:34
En nu maar hopen dat de andere nederlandse commercieele zenders zoals beloofd per 1 juli (of eerder ;) ) volgen.....

Over beloven gesproken, de NOS beloofde vorig jaar - nadat ze bekend maakten het WK niet in BB uit te zenden - dat de Champions League '06/'07
wél in BB uitgezonden zou worden. Heb jij iets gezien?  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

koffie

Zoals dus in het nieuwsbericht staat geld dit niet voor de analoge kabel - alleen digitale TV, satteliet en Digitenne krijgen het aangeboden.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

gogo

Quote from: koffie on February 22, 2007, 15:16:29
Zoals dus in het nieuwsbericht staat geld dit niet voor de analoge kabel - alleen digitale TV, satteliet en Digitenne krijgen het aangeboden.

Het is een begin ik ben er wel blij mee.

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Bengbeng

Quote from: koffie on February 22, 2007, 15:16:29
Zoals dus in het nieuwsbericht staat geld dit niet voor de analoge kabel - alleen digitale TV, satteliet en Digitenne krijgen het aangeboden.

Op analoge kabel wordt zowiezo geen anamorphic bb aangeboden, in NL is zelfs Palplus dood.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Shorty

#8
[off-topic] Ben ik hier nou de enige die bij het lezen van de naam 'bengbeng' altijd onmiddellijk aan Sonny & Cher moet denken? [/off-topic]  ;)

VrGr,

Bart J.

gogo

Kan iemand het nog eens uitleggen voor mij.

Als ik nu rtl4 kijk zie ik boven en onder zwarte balken.

Kijk ik nu op ned3 (jules unlimited )dan is het beeld helemaal gevuld maar het is geen breedbeeld volgens mij

In wat voor formaten zenden die zenders nu uit.

Het beeld staat op de (juiste) instelling op de Panasonic plasma.
Het beeld op ned3 is goed op rtl4 ook maar als ik dat beeld vullend wil weer geven gaat dat ten kosten van de beeld kwaliteit.

thx gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

pch

Hoi GoGo,

Op NED-1/2/3 gebruiken ze anamorphic breedbeeld voor hun BB-uitzendingen, bij de commerciëlen letterbox.
Verschil is idd aanzienlijk omdat je bij anamorphic alle beeldlijnen gebruikt en bij letterbox niet en je dus moet gaan inzoomen met als resultaat minder scherp beeld en uitvergroting van de artifacts in het beeld.
Als Tien en straks RTL ook in anamorpic gaan uitzenden zal dat de beeldkwaliteit zeer ten goede komen!  :D
Gr. Paul.

gogo

Quote from: pch on February 28, 2007, 09:31:15
Hoi GoGo,

Op NED-1/2/3 gebruiken ze anamorphic breedbeeld voor hun BB-uitzendingen, bij de commerciëlen letterbox.
Verschil is idd aanzienlijk omdat je bij anamorphic alle beeldlijnen gebruikt en bij letterbox niet en je dus moet gaan inzoomen met als resultaat minder scherp beeld en uitvergroting van de artifacts in het beeld.
Als Tien en straks RTL ook in anamorpic gaan uitzenden zal dat de beeldkwaliteit zeer ten goede komen!  :D
Gr. Paul.

Oke thx ben benieuwd morgen, ze hadden beter vandaag kunnen beginnen hadden we ajax in breedbeeld gezien ;)

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Bengbeng

Volgens mij is het vandaag 1 maart, maar er is nog niets veranderd. Zie nog steeds een mix van 4:3 en letterboxed.

Het zal wel weer uitgesteld zijn, net als bij de RTL's.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

GH

Het is alleen voor digitale TV, dus niet het analoge signaal op de kabel. En wat ik er net van zie is het inderdaad mooi breedbeeld....

Bengbeng

Nu inderdaad wel, vanmiddag (toen ik mijn vorige berichtje plaatste) nog niet.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

Ziet er goed uit, nu nog wat meer transparantie in de logo's
JBL PRX Power!

papaleo

Quote from: Raphie on March  1, 2007, 21:23:11
Ziet er goed uit, nu nog wat meer transparantie in de logo's

Hoezo...  >:D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

JBL PRX Power!

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

koffie

Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Marcel_T.

Misschien handig om jullie providers te vermelden. Bij @home (digitaal) nog geen verschil gezien...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Bengbeng

Bij UPC is het anamorphic BB.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

redfox001

Via de schotel zag het er bijzonder goed uit, eindelijk dezelfde scherpte als op de BBC.

koffie

UPC Analoog en KPN Digitenne
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

SpeedyAndré

#24
Quote from: koffie on March  1, 2007, 21:54:49
Talpa Digitaal



Nu dat beeld nog goed instellen, het rood druipt eraf  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp