Totem Arro clone EXTREME MAKEOVER

Started by ACQUA, February 21, 2007, 11:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

#150
Quote from: Audiofiel on November 29, 2007, 11:33:15
Waarschijnlijk speelt de tweeter dan te hard (niet zo zeer de woofer te zacht). Dat betekent dat je de voorschakelweerstand van de tweeter ietsje moet verhogen.
>:D ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ACQUA

Ik wil de aan de randen een ronding maken met een zeer kleine radius, hoe zou ik dit het beste doen?  Zou dit lukken met schuren ofzo?

Interficior

Dat ligt eraan hoe klein jij zeer klein benoemd. Met schuren is het prima te doen, maar voor iets groter van zeer klein zou ik eerst een vijl pakken en dan pas schuren. Nog groter bovenfrees en nog groter eerst cirkelzagen en bandschuren (maar daar was je vast al helemaal niet in geïnteresseerd).
Take it or lease it

ACQUA

Ik heb een soort van schuursponsjes gekocht en ga dit eerst eens op de achterkant proberen, anders zal het toch met de frees moeten. Hoop van niet, ben er niet zo handig mee

dre73

ik wilde zeggen:frees ik het toch even voor je ;D,maar toen zag ik de reisafstand :o
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

tja bijna centrum België he  ;D

fgroen

Quote from: Interficior on December 18, 2007, 20:43:20
... en nog groter eerst cirkelzagen en bandschuren (maar daar was je vast al helemaal niet in geïnteresseerd).

In dit geval houd je dan geen speaker meer over...  ;D ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

ACQUA

welke "maten" van schuurpapier heb ik eigelijk nodig?  Momenteel staan de Clarro's in plamuur te drogen.  Hoe moet ik dit nu verfklaar krijgen?  Heb ergens iets gelezen over nat schuren?  Afwerking moet een satijnglans opleveren.

dre73

plamuur wegschuren met 120,dan 220,320 dan grondlak.
grondlak beginnen met 220,320 dan liefst 400 maar je kan ook gelijk naar 500 dan kun je gaan aflakken.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

Gewoon verschillende schuurbeurten na elkaar of moet ik opnieuw grondlakken achter elke schuurbeurt? 

ACQUA

Waarom plaatste ik de vorige post eigelijk  ;D dom dom dom dom dom ...

Interficior

En koop schuurpapier van 3M. ;D

Eenmaal gekocht wil je nooit meer wat anders.
Take it or lease it

ACQUA

Ik kijk wel wat er bij onze Brico te koop is, weet eigelijk niet dat zij 3M verdelen  ???

dre73

na elke laag grondlak altijd weer beginnen met schuren met de korrel waar je het laatst mee geschuurt hebt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sphere

Steeds dezelfde of steeds fijner?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

dre73

na de grondlak begin je weer met 220,320 dan grondlak
daarna 320 400/500 dan het resultaat bekijken,is ie goed dan aflakken.
dan 400/500 en nog een keer lakken (indien nodig ;))
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

Nog even dit...

Daarnet nog even aan het "foefelen" geweest met de opstelling van de luidsprekers, nu had ik voor de grap mijn luidsprekers eens iets naar achter gekanteld en vooraan een dvd hoesje gestoken om eens te kijken hoe de look was.  Nu kwam ik tot de conclusie dat men laag een stuk beter en strakker is geworden  ???

Iemand een verklaring hiervoor?

Iemand een idee hoe ik dit in men design kan oplossen zonder dit nu te verliezen?

ACQUA

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

qinq

Quote from: ACQUA on December 28, 2007, 19:20:41
Nog even dit...

Daarnet nog even aan het "foefelen" geweest met de opstelling van de luidsprekers, nu had ik voor de grap mijn luidsprekers eens iets naar achter gekanteld en vooraan een dvd hoesje gestoken om eens te kijken hoe de look was.  Nu kwam ik tot de conclusie dat men laag een stuk beter en strakker is geworden  ???

Iemand een verklaring hiervoor?

Iemand een idee hoe ik dit in men design kan oplossen zonder dit nu te verliezen?

ACQUA
Wigvormig voetje maken? Misschien verstelbaar voor het finetunen.

ACQUA

Mja, of het uiterlijk van de speaker totaal aanpassen...

Heb ook gelezen dat het beter is om de luidsprekerkast een degelijk gewicht te geven, klopt dit...  Heb weer vanalles in men hoofd nu  ;D

ACQUA

W

spikes? of is de hoek dan te klein?

ACQUA

Vanuit men luie zetel schat ik dat de voorkant nu een cm hoger staat tov de achterkant.

ACQUA

Men vragen zijn beantwoord en ik krijg er een collega bij op het werk,scheelt mij een drukke agenda dus dan kan ik weer aan men Clarro's verderwerken.  Wat is het plan, wel ik ben gecharmeerd door het geluid dat ik nu krijg door men luidsprekers te kantelen dus hierop gaan we verder.  Waarschijnlijk word de originele kast verwijdert en beginnen we opnieuw met bouwen met meer aandacht aan:
bracing
lood
aansluiting
afwerking

word vervolgd...

ACQUA

Is er iemand bereid om een houtpakketje te zagen tegen betaling? Liefst in België of tegen de grens? Ben vandaag naar 3 doe-het-zelf zaken gereden die "gratis zagen" aanprijzen echter niet voor dit pfff  OK is wel veel werk en redelijk wat onder hoek zaken maarja.

ACQUA

We zijn al iets verder geraakt:
De speakers komen onder een hoek van 5° te staan
Ze worden waarschijnlijk volledig opnieuw opgebouwd alsook het filter.

Nu ben ik aan het twijfelen om betere filtercomponenten te gaan gebruiken, zou dit een grote meerwaarde geven?  Ook ben ik aan het twijfelen om het filter uit de kast te bouwen, zitten hier speciale voorwaarden aan vast?  Ik zou dan de filters in men tv meubel willen zetten en van daaruit vertrekken naar de speakers.

Wat is overigens de beste verbinding voor de aansluitingen in de kast: solderen op de luidsprekers en terminals of via kabelschoenen?

Graag jullie tips en opmerkingen.