DVD Shrink vraagje

Started by Marsh, February 21, 2007, 10:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Als jullie een DVD9 shrinken naar een 5; wat halen jullie er dan uit, en wat zijn bij jullie de instellingen ?

Oftwel; wat moet ik weglaten en wat moet ik instellen om de BESTE kwaliteit te behouden?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


spotmatic

De beste optie is om DVD Shrink helemaal niet te gebruiken. De kwaliteit gaat er nl. flink op achteruit. Hij is snel, dat dan weer wel. Ik ben even kwijt wat tegenwoordig het beste is, maar ik gebruik tot nu toe Bavaria DVD rebuilder. Hiermee recode je de DVD (wat wel vrij lang duurt - meerdere uren), terwijl DVD Shrink een transcode doet.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

hifiman

Quote from: Marsh on February 21, 2007, 10:02:40
Als jullie een DVD9 shrinken naar een 5; wat halen jullie er dan uit, en wat zijn bij jullie de instellingen ?

Oftwel; wat moet ik weglaten en wat moet ik instellen om de BESTE kwaliteit te behouden?
Simpel, alles wat je niet nodig hebt eruit zoals niet-nederlandstalige ondertiteling, menu zooi, en eventueel DD geluidstrack als er ook DTS op staat..

Marsh

Quote from: spotmatic on February 21, 2007, 10:14:04
De beste optie is om DVD Shrink helemaal niet te gebruiken. De kwaliteit gaat er nl. flink op achteruit. Hij is snel, dat dan weer wel. Ik ben even kwijt wat tegenwoordig het beste is, maar ik gebruik tot nu toe Bavaria DVD rebuilder. Hiermee recode je de DVD (wat wel vrij lang duurt - meerdere uren), terwijl DVD Shrink een transcode doet.

Ja, ik vind eigenlijk ook dat hij er te snel mee bezig is... Bavaria dvd rebuilder.. en je weet niet wat het allerbeste is ?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


spotmatic

Quote from: Marsh on February 21, 2007, 10:31:47
Ja, ik vind eigenlijk ook dat hij er te snel mee bezig is... Bavaria dvd rebuilder.. en je weet niet wat het allerbeste is ?

Tja, ik heb dit meer dan 1 jaar geleden geïnstalleerd, maar hij deed fantastisch werk (gebruikt de professionele Cinemacraft Encoder) en leverde een minimaal kwaliteitsverlies. Veel DVD's die op usenet worden gepost waren en zijn recoded met Bavaria.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marsh

Quote from: spotmatic on February 21, 2007, 10:37:52
Tja, ik heb dit meer dan 1 jaar geleden geïnstalleerd, maar hij deed fantastisch werk (gebruikt de professionele Cinemacraft Encoder) en leverde een minimaal kwaliteitsverlies. Veel DVD's die op usenet worden gepost waren en zijn recoded met Bavaria.

Nou, dan ga ik hem eens proberen denk ik.
Ben op dit moment 5 dvd9 versies aan het binnenhalen, dus dan kan ik hem gelijk testen!
Heb je voor mij de link van de orginele website? Die kan ik nergens vinden namelijk?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Rikske

#6
www.doom9.org

Daar staat alle info op.

succes

Rikske

Marsh

Quote from: Rikske on February 21, 2007, 11:10:27
www.doom9.org

Daar staat alle info op.

succes

Rikske

Nee,dat was hem niet. maar thx voor die site, daar staan ook nog wat interessante dingen op.
Ik ben nu die CCE aan het downloaden via mirc. (hoef ik er ook niet voor te dokken).
Die moet je dus ook nog apart instaleren?
Ik heb DVD Rebuilder al geinstalleerd.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Richi

Quote from: spotmatic on February 21, 2007, 10:14:04
De beste optie is om DVD Shrink helemaal niet te gebruiken. De kwaliteit gaat er nl. flink op achteruit. Hij is snel, dat dan weer wel.

Gaat dat ook op als je alleen de title track pakt met NL ondertiteling en één soundtrack? Meestal blijft de compressie ratio dan boven de 85%.

Daarnaast laat ik ook altijd een quick analysis uitvoeren en bij het coderen een deep analysis. Volgens de handleiding analyseert DVD Shrink dan de hele DVD en bepaalt hij de optimale kwaliteit instellingen.

Op mijn (63cm CRT) TV ziet het er goed uit, maar misschien schrik ik me wel rot als ik de films op de nog aan te schaffen plasma afspeel...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marsh

Quote from: Richi on February 21, 2007, 11:16:17
Gaat dat ook op als je alleen de title track pakt met NL ondertiteling en één soundtrack? Meestal blijft de compressie ratio dan boven de 85%.

Daarnaast laat ik ook altijd een quick analysis uitvoeren en bij het coderen een deep analysis. Volgens de handleiding analyseert DVD Shrink dan de hele DVD en bepaalt hij de optimale kwaliteit instellingen.

Op mijn (63cm CRT) TV ziet het er goed uit, maar misschien schrik ik me wel rot als ik de films op de nog aan te schaffen plasma afspeel...


Valt opzich wel mee, ligt eraan wat voor soort film het is.
Hele donkere films moet je neit gaan shrinken naar mijn mening.
Ik heb een beamer, dat is weer wat anders vergeleken met een plasma natuurlijk, maar er zitten films tussen die te slecht geshrinkt zijn,
zodat ik ze weer opnieuw binnen kan halen (waar ik nu dus mee bezig ben, want wil alles wel optimaal hebben.)
Opzich als je er over nadenkt is het ook wel logisch, dvd shrink doet er niet zo lang over, vergeleken met goede andere programma's, zoals dvd rebuilder.
Als die er een paar uur over doet, dan weet je dat je beloont wordt met betere kwaliteit.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Richi

Thanx. Ach, over een tijdje wil/moet je toch weer je hele DVD verzameling vervangen door blue ray of hd-dvd.   >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

spotmatic

Quote from: Richi on February 21, 2007, 14:22:05
Thanx. Ach, over een tijdje wil/moet je toch weer je hele DVD verzameling vervangen door blue ray of hd-dvd.   >:D

En dat materiaal heb ik tegenwoordig ongecomprimeerd op mijn HD staan  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marsh

Quote from: Richi on February 21, 2007, 14:22:05
Thanx. Ach, over een tijdje wil/moet je toch weer je hele DVD verzameling vervangen door blue ray of hd-dvd.   >:D

dat is echt zo fucking vrouwelijk geslachtsdeel!!!
Ik zit nu op de 425 dvds, graf technology
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Wimpie007

DVD Rebuilder doet er op mijn server (Athlon XP aan +- 2.4Ghz, 1Gb ram, 3 verschillende HD's voor bron, tussenbewerking en eindresultaat) zo'n 8 a 10 u over 1 dvd'tje, maar dan is er ook wel niks meer op aan te merken :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Marsh

Quote from: spotmatic on February 21, 2007, 14:23:12
En dat materiaal heb ik tegenwoordig ongecomprimeerd op mijn HD staan  :)


Goed, ik snap er helemaal niks meer van.
Ik heb DVD Rebuilder v0.98.2 gedownload.
Toen las ik dat ik CCE moest hebben, daarvan heb ik via packetnews CCE SP gedownload.
In de guide stond ook nog dat ik een copy van DGDECODE.DLL moest downloaden en het winzip bestand gewoon helemaal moest unzippen (20 bestandjes ongeveer) in de DVD Rebuilder map.
Dit heb ik ook gedaan.
Vervolgens ga ik te werk, en selecteer ik een Sourch Path (een Video TS map!)
Dan geeft hij gelijk al de foutmelding aan:

"Runtime error 6 OVERFLOW".

Wat is dit, en hoe los ik het op?! Wat doe ik fout?!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


spotmatic

Je kunt het beste even je licht opsteken op www.doom9.org. Waarschijnlijk gebruik je een oude of juist te nieuwe versie van een onderdeel van Bavaria?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marsh

#16
Quote from: spotmatic on February 22, 2007, 09:34:53
Je kunt het beste even je licht opsteken op www.doom9.org. Waarschijnlijk gebruik je een oude of juist te nieuwe versie van een onderdeel van Bavaria?


DVD Rebuilder 0.98

Dat is mijn versie? En die staat op doom9.net? Dus nee?


EDIT:
Ik heb nu een andere VIDEO TS van een andere dvd geselecteerd, en nu begint hij te lopen?!
ik weet niet of ik de juiste instellingen overal goed heb ingesteld, wat is het belangrijkste om in te stellen?

2e Edit:
Wat een graf programma man, alleeeen maar foutmeldingen:

- Creating M2V for VTS_02 segment 0
   -- Encoding resulted in no .M2V, retrying.
- Creating M2V for VTS_02 segment 0
   -- Encoding resulted in no .M2V, retrying.
- Creating M2V for VTS_02 segment 0
Aborted.


Wat moet ik hier nou weer mee? Hij zeurt iets over "no .m2v" files die gevonden kunnen worden?

Spotmatic, kan je mij in het kort stap voor stap uitleggen wat je gedownload en geinstalleerd hebt, en waar je het van kan downloaden?!
Plus hoe je het in volgorde installeert? Dan moet het niet mis gaan lijkt mij?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Erik

ik gebruik tegenwoordig nero recoder die levert erg goede kwaliteit met weinig rompslomp en tijdverslies. Ik heb begrepen dat de maker van dvdshrink ooit is gestopt met dvdshrink en bij nero is gaan werken dus ik beschouw het maar als dvdshrink2 ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ejorne

Ik gebruik dvd-rebuilder. Hierin zit de gratis HC-encoder alsmede de gratis QuEnc encoder. Met beide zijn prima resutaten te halen, hoewel het  encoden wel wat lang duurt. Maar niet zo lang als een 7/pass cce encoding. Overigens is het ook mogelijk om een versie van CCE te gebruiken via dvd/rebuilder. Maar ik vind HC/encoder goed genoeg...

Nobody

#19
Quote from: Ejorne on February 22, 2007, 20:51:17
Ik gebruik dvd-rebuilder. Hierin zit de gratis HC-encoder alsmede de gratis QuEnc encoder. Met beide zijn prima resutaten te halen, hoewel het  encoden wel wat lang duurt. Maar niet zo lang als een 7/pass cce encoding. Overigens is het ook mogelijk om een versie van CCE te gebruiken via dvd/rebuilder. Maar ik vind HC/encoder goed genoeg...

Ik heb ook al zeer goede kritieken gelezen over de HC encoder en ben er zelf ook tevreden over. In het gebruik op hoogste kwaliteit duurt het ook wel een stuk langer (ruw geschat 4 uur dacht ik, het is alweer een tijdje geleden dat ik die gebruikt heb), maar het is inderdaad een prima en gratis alternatief voor CCE !

Marsh

2 dvds gedaan, beiden meer als 12 uur over gedaan!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Erik

Dan ben ik met onegeveer 45 minuten toch sneller klaar ;D benieuwd of jouw dvd nou echt zoveel verschil uitmaakt dan 11 uur extra de moeite waard is.

Ik heb zelf wel eens fame dvd9 vol gebruikt. Vol met allerclei clips en extra's wilde dus niks weggooien. Shrink was niet om aan te zien, met Nero zag ik eigenlijk geen merkbaar verschil. die 11 uur encoders zullen ongetwijfeld betere kwaliteit afleveren, maar mij is het vaak die 10 uur extra niet waard. Daarvoor vind ik het verschil te laag. Ik zou het gewooon eens proberen als je het niks vind kun je altijd weer naar die 11 uur encoders.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Marsh

Quote from: Erik on February 24, 2007, 18:35:53
Dan ben ik met onegeveer 45 minuten toch sneller klaar ;D benieuwd of jouw dvd nou echt zoveel verschil uitmaakt dan 11 uur extra de moeite waard is.

Ik heb zelf wel eens fame dvd9 vol gebruikt. Vol met allerclei clips en extra's wilde dus niks weggooien. Shrink was niet om aan te zien, met Nero zag ik eigenlijk geen merkbaar verschil. die 11 uur encoders zullen ongetwijfeld betere kwaliteit afleveren, maar mij is het vaak die 10 uur extra niet waard. Daarvoor vind ik het verschil te laag. Ik zou het gewooon eens proberen als je het niks vind kun je altijd weer naar die 11 uur encoders.

Ik gebruik al jaren shrink, en vind het een zuigend programma.
Ik heb er nu 2 gedaan, en heb ze nog niet bekeken, maar ik ga echt wel verschil zien hoor, dat hoef ik niet uit te proberen, dat kan ik je nu al vertellen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Erik

#23
Tja als je eerst drugs gebruikt en dan pas het forum opgaat, houdt het natuurlijk op. ;D 
Ik had het over Nero niet over dvdshrink.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill