Meet & greet/luistersessie bij Remko thuis (Utrecht), part II

Started by reMC, February 21, 2007, 09:02:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Feli met je "nieuwe" aanwinst Remco. (je nieuwe aangepaste ruimte) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Quote from: tiptop on May  6, 2007, 21:20:03
Feli met je "nieuwe" aanwinst Remco. (je nieuwe aangepaste ruimte) ;)

Dankje :D Het gaat dus om twee punten die akoestisch moet worden aangepakt. Voor één van die twee heb ik nu een oplossing waar mijn vriendin ook mee kan leven: ik heb een paar haken in het plafond gedraait waar ik een gordijn aan hang als ik serieus ga luisteren. Niet ideaal (ophangen en weghalen), maar het is niet anders. Om nou altijd een gordijn midden in huis te hebben hangen is ook niet alles.

De tweede oplossing wordt hoogstwaarschijnlijk een schilderij op een houten frame. Kunst kopen dus: ook leuk :D

R


reMC

Quote from: Ruben on May  7, 2007, 09:01:24
Waarom ga je niet lenen?

Dat staat er inderdaad niet, maar dat is zeker ook de overweging. Desondanks een goede tip van je :D Is dat over een algemeen een beetje betaalbaar?

R


reMC


Joep

Quote from: reMC on May  7, 2007, 08:58:53
Dankje :D Het gaat dus om twee punten die akoestisch moet worden aangepakt. Voor één van die twee heb ik nu een oplossing waar mijn vriendin ook mee kan leven: ik heb een paar haken in het plafond gedraait waar ik een gordijn aan hang als ik serieus ga luisteren. Niet ideaal (ophangen en weghalen), maar het is niet anders. Om nou altijd een gordijn midden in huis te hebben hangen is ook niet alles.

De tweede oplossing wordt hoogstwaarschijnlijk een schilderij op een houten frame. Kunst kopen dus: ook leuk :D

He Remko,

Wordt dat gordijn tussen de kamer en de keuken niet gewoon een gordijn op rails, zodat je het makkelijk kan openen en sluiten? En of een schilderij net zoveel dempt als dat doek, betwijfel ik. Tenslotte is de verf hard.. Plus, het moet wel 2mx2m zijn qua oppervlakte.

Wat vind jij?

reMC

Quote from: Proprius on May  8, 2007, 10:06:49
Wordt dat gordijn tussen de kamer en de keuken niet gewoon een gordijn op rails, zodat je het makkelijk kan openen en sluiten?

Nee, dat ziet er niet uit. Nou ik heb daar niet zo'n problemen mee, maar Hester wel :)

QuoteEn of een schilderij net zoveel dempt als dat doek, betwijfel ik. Tenslotte is de verf hard..

Dat Herman Brood schilderij werkt ook! Natuurlijk, het effect met een doek zal groter zijn... Nog even bedenken hoe ik dat ga doen. Misschien een schilderij (wil er hoe dan ook een kopen) tussen de speakers in en iets kunstigs met een doek doen aan die muur.

QuotePlus, het moet wel 2mx2m zijn qua oppervlakte.

Dat hoeft niet, maar een klein deel van de muur wordt 'geraakt'.

Joep

Quote from: reMC on May  8, 2007, 10:21:14
Nee, dat ziet er niet uit. Nou ik heb daar niet zo'n problemen mee, maar Hester wel :)

Dat Herman Brood schilderij werkt ook! Natuurlijk, het effect met een doek zal groter zijn... Nog even bedenken hoe ik dat ga doen. Misschien een schilderij (wil er hoe dan ook een kopen) tussen de speakers in en iets kunstigs met een doek doen aan die muur.

Dat hoeft niet, maar een klein deel van de muur wordt 'geraakt'.

Hmm, jammer dat je dat er niet uit vindt zien, op een gegeven moment wil je toch ALTIJD 'echt' gaan luisteren. Bovendien is het niet alleen voor de muziek, toch? Vind je dat doek in mijn deuropening dan ook lelijk?  :-\ :'( ;D

Je hebt gelijk als je zegt dat het geluid uit je speakers maar een klein deel van de muur raken, maar je hoorde hoe het was met Wilco's doek. Nogmaals, de akoestiek is voor alle geluiden, dus ook tv, gesprekken, noem maar op. Misschien kan het zelfs nóg beter, wie zal het zeggen?

Wat je misschien kunt doen, is een doek ophangen en daarop een schilderij. Als de kleuren dan een beetje overeenkomen, heb je een lijst van een halve meter dik rond het schilderij. Lijkt mij wel mooi (maar ja, ik vind mijn deurgordijn ook mooi  ;))

reMC

Quote from: Proprius on May  8, 2007, 10:25:43
Hmm, jammer dat je dat er niet uit vindt zien, op een gegeven moment wil je toch ALTIJD 'echt' gaan luisteren. Bovendien is het niet alleen voor de muziek, toch? Vind je dat doek in mijn deuropening dan ook lelijk?  :-\ :'( ;D

ÍK zou het wel op willen hangen ;) In een deuropening is een doek/deur niet zo gek :P, midden in de huiskamer wel...

QuoteWat je misschien kunt doen, is een doek ophangen en daarop een schilderij. Als de kleuren dan een beetje overeenkomen, heb je een lijst van een halve meter dik rond het schilderij.

Dat idee heb ik ook, maar de vraag is of dat mooi wordt.

Joep

Midden in de huiskamer? Het is toch naast de slaapkamerdeur?

Maar goed, wij begrijpen elkaar. Zie je vanavond trouwens!

reMC

Quote from: Proprius on May  8, 2007, 10:33:45
Midden in de huiskamer? Het is toch naast de slaapkamerdeur?

Ja, officieel gezien in de huiskamer en zeker in het zicht :P Ik begrijp wel dat Hester het niet wilt hoor, vind het ook niet echt een probleem eigenlijk.

QuoteZie je vanavond trouwens!

Yeah, Tom McRae, Tivoli! 8)

R


reMC

Quote from: Ruben on May  8, 2007, 10:45:39
hmmmm :( en dan niet even bellen....

Bel naar Tivoli, reserveer een kaartje (als dat kan) en tot vanavond!

En sorry dan maar ;D

Joep


R

Neu. kan niet vanavond, maar bedankt voor de uitnodiging ;) :P

Have fun!!

Quote from: reMC on May  8, 2007, 10:51:01
Bel naar Tivoli, reserveer een kaartje (als dat kan) en tot vanavond!

En sorry dan maar ;D

Joep

Quote from: Ruben on May  8, 2007, 10:54:58
Neu. kan niet vanavond, maar bedankt voor de uitnodiging ;) :P

Have fun!!


Je KAN niet eens! En dat toch zielig doen, foei!  ;D

FrankB

Kun je niet een goed absorberende plaat ACHTER het schilderij hangen? Dan sla je twee vliegen in een klap toch (maar dan liever niet op het schilderij slaan :P).

En Tom McRae, tegenwoordig voor een appel en een ei te koop zag ik bij de FNAC (de cd's dan ;D)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

Quote from: FrankB on May  8, 2007, 10:58:32
En Tom McRae, tegenwoordig voor een appel en een ei te koop zag ik bij de FNAC (de cd's dan ;D)

Dus? Als tip voor Ruben, die de cd's van Tom McRae al thuis heeft liggen?

FrankB

Quote from: Proprius on May  8, 2007, 11:29:00
Dus? Als tip voor Ruben, die de cd's van Tom McRae al thuis heeft liggen?

Dus als tip voor een ieder die de muziek goed vind maar de cd's nog niet heeft!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

;D. De nieuwe nog niet.

Quote from: Proprius on May  8, 2007, 11:29:00
Dus? Als tip voor Ruben, die de cd's van Tom McRae al thuis heeft liggen?

Joep

Quote from: Ruben on May  8, 2007, 11:41:31
;D. De nieuwe nog niet.


Nee inderdaad, de release is uitgesteld tot ver ná het concert.. nou ja, is het in ieder geval verrassend!  ;)

reMC

Quote from: garmtz on May  4, 2007, 11:27:11
Ik kan alleen 2 juni.
Quote from: Ruben on May  4, 2007, 11:48:46
Ik kom er na het weekend op terug. Ik denk ook 2 juni, maar weet ik niet zeker.
Quote from: FrankB on May  5, 2007, 08:37:17
Ik kan denk ik ook wel 2 juni.
Quote from: Audioloog on May  5, 2007, 07:54:12
Van de genoemde data kan ik ook alleen 2 juni....

2 juni it is?

R


hifiman