Meet & greet/luistersessie bij Remko thuis (Utrecht), part II

Started by reMC, February 21, 2007, 09:02:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cas3100


reMC


Martin_M

Quote from: reMC on February 22, 2007, 13:48:58
Martin komt ineens niet meer ;D

Haha, nu kom ik zeker en neem de meestvolgeproduceerde sh*t mee ;D >:D

Of toch maar niet. Dat recalcitrante gedrag is mij volkomen vreemd ;).
Mij gaat het gewoon om de keuzes die Remko maakt om tot zijn set te komen. Waarschijnlijk ga ik dat gewoon heel erg waarderen ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik weet nu niet zeker of die datum voor iedereen geldt de 28e April.....
Mocht dat zo zijn dan helaas......trouwdag  8)...en dit jaar doe ik er wat aan... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Quote from: cas3100 on February 24, 2007, 11:40:29
heee en wie denkt er dan aan mij.......?

Ik denk altijd aan je, Cas! Maar boeie, jouw set is toch veel beter dan die van Remko. So why bother? ;D
Ik ben trouwens nog steeds boos over het feit dat Remko mij geen 47Labs loopwerk gaf voor mijn verjaardag ;D

reMC

Quote from: Erik van Voorst on February 24, 2007, 17:23:53
Ik weet nu niet zeker of die datum voor iedereen geldt de 28e April.....
Mocht dat zo zijn dan helaas......trouwdag  8)...en dit jaar doe ik er wat aan... 8)

Nice 8)

Ik zal wat duidelijker zijn:

28 april 2007 komen Frank, Garmt, Ruben en Audioloog (tenzij mijn huis nog een vette bende is).

FrankB

Quote from: reMC on February 24, 2007, 17:47:00
28 paril 2007 komen Frank, Garmt, Ruben en Audioloog (tenzij mijn huis nog een vette bende is).

Paril kan ik niet in mijn agenda vinden, wanneer is dat precies? ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik van Voorst (in memoriam)

lekker duidelijk Paril....na welke maand komt dat... :P ;D ;)

Ik neem in ieder geval aan dat ik NA april kom....misschien leuk als Martin eerst even naar mij komt...kunnen we samen rijden...gezellig..enfin ik denk hardop  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

Quote from: Erik van Voorst on February 24, 2007, 18:02:58
....misschien leuk als Martin eerst even naar mij komt...kunnen we samen rijden...gezellig..enfin ik denk hardop  ;D

Lijkt me heel gezellig maar topografisch niet echt handig. Of wil je via Brussel?? >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Martin_M on February 24, 2007, 18:42:27
Lijkt me heel gezellig maar topografisch niet echt handig. Of wil je via Brussel?? >:D

Ja snap hem...heel gezellig..... maar heel onhandig.... ;D
Enfin de bedoeling was goed... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

Quote from: Erik van Voorst on February 24, 2007, 19:08:58
Ja snap hem...heel gezellig..... maar heel onhandig.... ;D
Enfin de bedoeling was goed... ;)

Ach, als ik er een dagje uit van maak......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Quote from: Audiofiel on February 22, 2007, 11:46:27
Groep 2 klonk mij erg gezellig, maar je moet voorkomen dat je teveel mensen tegelijk uitnodigd (of je moet ze als absorbers gebruiken natuurlijk). ;D

Huub komt samen met Kwabbernoot, dus als je wilt kan je meekome met groep 2.

reMC

Garmt, Ruben, Frank en Audioloog: ik vrees dat ik de 28ste moet afzeggen. Ik vind het niet goed klinken en vind het zonde van jullie tijd en moeite als jullie toch komen... Binnenkort een andere datum prikken?

hifiman

Quote from: reMC on April 19, 2007, 15:04:11
Garmt, Ruben, Frank en Audioloog: ik vrees dat ik de 28ste moet afzeggen. Ik vind het niet goed klinken en vind het zonde van jullie tijd en moeite als jullie toch komen... Binnenkort een andere datum prikken?
Welja neem je tijd, wat in het vat zit...

Maar vertel eens, wat scheelt eraan en wat denk je daar aan te gaan doen?

Groetjes,

Ronald

reMC

Quote from: Audioloog on April 19, 2007, 15:57:18
Welja neem je tijd, wat in het vat zit...

???

QuoteMaar vertel eens, wat scheelt eraan en wat denk je daar aan te gaan doen?

Ik vind het momenteel heel erg afstandelijk klinken, instrumenten klinken onsamenhangend en het boeit me gewoon niet. Daarnaast vind ik het hoog nog te analytisch en klinkt de muziek elk uur anders (de stroom in Utrecht is ECHT een ramp). Ik krijg zeer binnenkort nieuwe interlinks die een hoop leuke veranderingen brengen en iets later een scheidingstrafo voor mijn versterker (dan is het ingangsvoltage te regelen en met de trafo de stroom iets stabieler). Dan moeten toch een hoop problemen zijn opgelost. Hoop ik... Daarnaast wil ik echt nog goed aan mijn akoestiek gaan werken, maar daar heb ik Cees voor nodig, die komt binnenkort ;)

Jullie mógen wel komen, maar het heeft zo weinig zin :-\

FrankB

Dan schrap ik de 28e.

We plannen binnenkort een andere datum!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Prima, succes. Kwam mij toch ook al niet zo goed uit.

reMC

Nieuwe voorstellen voor Garmt, Frank, Ruben en Ronald:

19, 26 mei of 2 juni?

garmtz


R

Ik kom er na het weekend op terug. Ik denk ook 2 juni, maar weet ik niet zeker.

hifiman

Van de genoemde data kan ik ook alleen 2 juni....

Maarre is ht nu dan weer helemaal naar je zin Remko?

FrankB

Quote from: Audioloog on May  5, 2007, 07:54:12
Maarre is ht nu dan weer helemaal naar je zin Remko?

Remko toonde zich gisteren een erg gelukkig man ;D

Ik kan denk ik ook wel 2 juni.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Quote from: Audioloog on May  5, 2007, 07:54:12
Van de genoemde data kan ik ook alleen 2 juni....

Maarre is ht nu dan weer helemaal naar je zin Remko?

Ja, zie ook mijn topic. Cees, Wilco, Hans, Caspar en Joep zijn hier langsgeweest en hebben flink aan mijn kamer gesleuteld. De eerste stap was het verbeteren van de hoogweergave door een stukje vilt voor de tweeter te leggen (ik heb zoiets dergelijks ook al eens met een kaart gedaan, maar dit werkt veel beter). Het klepje van de Sonatine reflecteerd namelijk niet alleen de kamer in, maar ook op de speaker, door de demping nu dus niet meer ;) Verder heeft Cees aangegeven (en laten horen :o) wat er aan de akoestiek moet gebeuren. De kamer moet iets kleiner gemaakt worden (de keuken klinkt niet goed (heel grijs en als "tsssh"), daar moet dus een gordijn voor komen) en er moet een hard reflectiepunt 'behandeld' worden met iets simpels als een schilderij.

Het verschil is ENORM. De kamer wordt gezellig om in te praten en de muziek klinkt zoveel gezellig. Er is zo veel meer podium te horen, structuren in instrumenten en het 'zingt' allemaal een stuk harmonischer. Als klap op de vuurpijl had Cees ook de interlinks die ik besteld had, bij zich. Wauw!

Volgende stap is het binnenkrijgen van de Audio-Consulting scheidingstrafo die ik besteld heb. Wordt het nog fijner :D

hifiman

Kan dat A(koustiek)-Team niet ook eens bij mij op de koffie komen  ;D

Blij te horen dat je nu zo tevreden bent, ik ben benieuwd!

Ik heb ook al eens gedacht aan een gordijn tussen keuken en woonkamer (zowel voor film kijken als akoustiek verbetering) , misschien maar eens voorzichtig aan de vrouw des huizes voorleggen  ;D

Ik ga je straks je topic eens lezen want ik ben niet meer helemaal up to date vrees ik  :P

Groetjes,

Ronald