Acrobat Writer

Started by dick, January 29, 2003, 12:22:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Maakt iemand wel eens gebruik van Acrobat Writer?  Ik wil namelijk PDF bestanden van andere kunnen bewerken, nu kan ik alleen mijn eigen PDF bestanden bewerken..  (tool voor het bewerken van tekst blijft grijs)

Groeten!

J.A.F._Doorhof

Wij gebruiken acrobat voor documenten die we op het net zetten.
Ik zag iets teveel van mijn docs letterlijk terug op fora etc.
Op zich geen bezwaar tegen, maar cutten en plakken is niet helemaal zoals ik het bedoeld had  ;D.

Tevens zetten we al onze prijslijsten op het web als PDF, scheelt ENORM in download tijd.

Gewoon de moeite van de aanschaf waard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Je kan nog steeds knippen en plakken vanuit de reader Frank :)

Erik

Is dat zo? dat is meestal toch afgeschermd? Ik heb ook wel eens geprobeerd te knippen en te plakken vanuit een andersmans pdf maar dat lukte toch echt niet.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dENDen

Absoluut geen probleem om te knippen (tekst kopieren) vanuit een pdf bestand die b.v. Frank met veel moeite heeft gemaakt en dan een beetje machtig lopen doen op andere forums. ;D

Hoe kun je dit beveiligen, ik weet het niet, maar zou eigenlijk wel moeten kunnen!!

dD.

voorbeeld (even 'geknipt uit woordenlijst van Frank:

A.
AB
Populaire afkorting voor Afstands Bediening.
AB vergelijk
Een direct vergelijk tussen bv 2 componenten. AB-en
betekend snel te kunnen overschakelen van het ene
component naar het andere. Vooral handig om in een
specifieke ruimte verschillen te horen, of ook handig door
de korte wissel tijd om hele kleine nuance verschillen te
herkenen.
AES/EBU connectie
De proffesionele standaard voor digitale gegevensoverdracht
bedacht door de Audio Engineerign Society
(AES) en de European Broadcasting Union (EBU).
Als connectie worden gebalanceerde XLR interconnects
gebruikt.
Afstraalgedrag
De manier waarop een speaker zijn geluidsgolven de
ruimte in werpt.

Spacebass

QuoteTo apply password protection to your file to protect the file contents you need to perform the following steps when saving your document.

Select Save As from the File menu.
Select Standard security from the security selection box at the bottom of the Save As dialog. The security options dialog will appear.
Enter a Change Security Options password that will need to be entered before the document can be modified.
Select the required Do Not Allow checkboxes to disable those functions that you don't want able done by anyone who doesn't know the password. You probably want to select (and thereby disallow)
Printing
Changing the Document
Selecting Text and Graphics
You may or may not want to disallow
Adding or Changing Notes and Form Fields
Press the OK button to apply the password and security options.
Back on the Save as Dialog enter the filename that you want to save the file as and press the Save button.
Your file is now saved with the security options that you selected in effect. If you wish to do any of the functions that you have disabled, you will have to use the password that you entered to go back into the security options and uncheck the checked boxes.


Misschien een tip voor de beveiliging Frank...maar misschien wist je dit al ;)

Erik

VOlgens mij is er er ook ergens een password cracker net zoals voor Word en Acces. Dus helemaal veilig wordt het toch nooit, hoogstens weer een extra muur ertussen. Om het ze niet al te makkelijk te maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Helemaal waar, maar zoals met elke beveiliging, je houd de profi's nooit buiten.

het is inderdaad een drempel.

Die PWcrackers zijn meestal van het "Brute" type en als je van alles (letters, cijfers, leestekens) doorelkaar husselt met meer dan 8 tekens
dan moet je wel een hele snelle PC hebben, want dan kan hij echt wel een tijdje zoet zijn...kunnen ze het volgens mij sneller overtypen  ;D ,
en ja dat hou je niet tegen.