Unison research gaat in de fik op

Started by papa wes, February 17, 2007, 17:42:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papa wes

Iets raar meegemaakt vandaag. Muziek opgezet, en we zijn aan het kuisen, en mijn ma heft de speakerkabels. Ineens geen geluid meer, en ik verschiet, en zie geen lampjes meer branden op mijn versterker. Nu begin ik alles te verzetten en alles te ontkoppelen. dat ik na nakijken de versterker terug opzet, en mijn rechter speaker begint zwaar te brommen. Nu begint in één keer mijn unison een grote vlam te maken, en rode rook, zwarte rook, en lawaai. Gedaan met spelen. Unison is volledig zwart vanbinnen. Hopelijk kan ik deze via garantie toch terug krijgen. Heb met de verdeler gemaild en met de verkoper gebeld, en ze gingen zien wat ze eraan konden doen.
Groeten met een gebroken hart, en geen geluid Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

SpeedyAndré

Da's zonde zeg  :'(
Het lijkt er een beetje op dat door het heffen van de speakerkabel sluiting op de speakerklemmen of op de versterker ontstond, waarna hij doorbrandde  :-[
Zoiets moet je niet doen als de versterker aan staat natuurlijk.
Hopelijk komt het nog goed  :-\

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HuubF

De grote (en kleine) kuis moet je ook door je schoonmoeder laten doen, die kun je tenminste verrot schelden!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tube-freak

Quote from: HuubF on February 17, 2007, 19:16:34
De grote (en kleine) kuis moet je ook door je schoonmoeder laten doen, die kun je tenminste verrot schelden!

CQ Electrokuteren...  ;D

Gecondoleert met je versterker...  :'(

P.S.  Inderdaad never nimmer nooit aan kabels zitten als de versterker aanstaat (of de cd speler).  Je wil echt niet weten hoeveel spullen er kapot gaan daardoor.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

RuTT

Welke uitv. van Unison is/was het?

Gr.RuTT

papa wes

Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Audiotwin

Heeft zo'n versterker dan geen beveiliging,als ik sluiting maak in mijn speakerkabel schakelt mijn versterker zichzelf uit en gaat er een lampje knipperen.Ik zou de verdeler hier wel op wijzen want door sluiting in de kabel mag hij niet in de fik vliegen vindt ik.
Tevredenheid!!!

Peter van Kralingen

Mogelijk dat deze versterker niet eens een kortsluitbeveiliging heeft. Veel merken laten deze weg omdat het de geluidskwaliteit zou aantasten ::)

In principe ben ik wel voor het weglaten van onnodige componenten maar een versterker te laten kunnen transformeren in een tosti-ijzer gaat me weer te ver.

CoolChillies

Quote from: Audiotwin on February 18, 2007, 10:29:49
Heeft zo'n versterker dan geen beveiliging,als ik sluiting maak in mijn speakerkabel schakelt mijn versterker zichzelf uit en gaat er een lampje knipperen.Ik zou de verdeler hier wel op wijzen want door sluiting in de kabel mag hij niet in de fik vliegen vindt ik.

Jammer genoeg niet. Ik heb net ook een Unico SE gekocht en in de papieren staat:

Quote from:  Analogue Audio
De Unico versterkers hebben geen kortsluitbeveiliging, omdat dit de geluidskwaliteit negatief zou beïnvloeden.

De garantie zal nu wel niet meer geldig zijn. Ik hoop alleen dat je luidsprekers gespaard zijn gebleven.
Gelijkstroom is de dood voor elke luidspreker.

Peter van Kralingen

Het is inderdaad te hopen dat de luidsprekers nog leven :(

De versterker zal nog wel te restaureren zijn denk ik. Het is maar net welk componenten er verbrand zijn tot de zekering er uit vloog. Alleen qua kostenplaatje vrees ik dat dit meer iets voor een hobbyist is.
Mogelijk dat de leverancier tegemoet kan komen door hem met bijbetaling om te ruilen voor een nieuwe!

papa wes

ik heb hem gekocht vorig jaar januari, eind januari. Ik hoop nog eventueel in garantie te zijn, aan gezien ze verplicht zijn volgens europese wetten 2 jaar te geven. Een beetje opleg wil ik wel doen voor een nieuwe. Maar ondertussen heb ik wel geen muziek, of ik moet ze op mijn denon receiver aansuiten, om te zien of ze nog werken. Als die stuk zijn, ben ik wel heel ver van huis.
Greetz me.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

papa wes

Net de luidsprekers getest, en deze blijken er geen trauma aan over hebben gehouden . Eeen pak van mijn hart. Als blijkt dat ik op niets aanspraak maak ivm met de versterker, denk ik mijn speakers weg te doen, en alles te downgraden en er stilletjes mee te stoppen. Want nog meer geld in pompen zie ik echt niet meer zitten. Zeker niet op korte termijn.
Greetz me
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

papa wes

Bij nader inzicht, is de woofer gesneuvelt.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

HuubF

Quote from: papa wes on February 19, 2007, 18:26:36
Bij nader inzicht, is de woofer gesneuvelt.

Ahh, dat is ongelofelijk k.t. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

papa wes

mss kunnen mensen van hier mij mss helpen aan een andere.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Audiotwin

Balen zeg :-[

Ik zou ook contact opnemen met je verzekering,ik ben bv verzekerd tegen plotseling onheil van buitenaf wat wel een aparte verzekeringsoptie bij de inboedelverzekering was.Ook kan je kijken naar de aansprakelijksverzekering van je moeder.

Tevredenheid!!!

papa wes

Ik ga mss toch een keer naar de verzekering bellen, stel dat er iets uit de bus komt, ik heb facturen. En daardoor blijkt nu ook speaker stuk, dus we zullen wel zien. Want een mens betaalt verzekeringen, waar hij eigenlijk het fijne niet van weet.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

papa wes

Ben naar de verzekering geweest, en volgende week, weet ik wat hun inbreng in dit verhaal gaat zijn.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Audiotwin

Quote from: papa wes on February 25, 2007, 10:22:24
Ben naar de verzekering geweest, en volgende week, weet ik wat hun inbreng in dit verhaal gaat zijn.

Ik hoop dat alles goed komt!
Tevredenheid!!!

RuTT

Als ik jou was zal ik toch een telefoontje naar de importeur er aan wagen. Ik weet niet hoe oud de Unison is, maar je kunt zelfs de importeur aansprakelijk stellen voor de geleden schade, mits je dit duidelijk kunt aantonen, desnoods door een deskundig rapport van een onafhankelijke instelling.

Gr.RuTT

papa wes

De kosten aan de unison, zijn bija niet te overzien. Nieuw mainboard, nieuw biasboard, 2 nieuwe transistoren, herbruiken van het phonboard, en dan kom je aan de prijs van 596 euro.
De speakers zijn ook gesneuveld, daar steken 2 nieuwe woofers in, 1300 euro, gelukkig niets aan het filter.
Groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

robbie73

in 1 woord  echt klote hoop dat het mij nooit overkomt  :-\ :-\ :-\

papa wes

De B&W's zijn gemaakt, en mogen vandaag opgehaald worden. De unison zou mss volgende week toekomen.
YES mijn kindjes terug thuis.
euforische groeten ik.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

#24
Quote from: CoolChillies on February 18, 2007, 11:58:54
Gelijkstroom is de dood voor elke luidspreker.
De woofers dan, de tweeters blijven wel heel (condensator in serie).
Maar bij deze ok gecondoleerd, zeer lullig  :'(