kabel van projector naar dvd

Started by truman, January 31, 2003, 19:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

truman

stel je hang je projector op aan het plafond ergens achter in de kamer,
en je dvd speler is voor in de kamer, dan heb je wel een hele lange kabel nodig, met het nodige verlies ?

hoe dit op te lossen (draadloos ?).
ben benieuwd hoe een ieder dit oplost.
want ik moet het even weten, met het in de toekomst veranderen van mijn opstelling dan.

alvast bedankt

groeten dennis.

Jo Kumpen

Allesinds niet draadloos omdat je dan nog meer verliezen gaat hebben. Dan is een matige kabel al een stuk beter.

Mvg
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

jurjen

Misschien is het toch de goedkoopste oplossing.

Ik heb m'n DVD nu achterin de kamer staan, vlak onder de projector. Dat betekent wel hele lange kabels naar de fronts, de center en de subwoofer.  Voor de prijs van die luidsprekerkabels had ik wel projectorkabel om m'n hele huis kunnen winden! Nou ja bij wijze van spreken.
Bovendien is de aftand tussen DVD en TV nu zo groot geworden dat ik er met scart niet meer bij kan (niet erg, want heb nu toch projector) maar wat wel jammer is, is dat geluid uit de TV niet meer naar de versterker kan omdat de afstand te groot is.

Jurjen.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

truman

ik heb behoorlijk veel aansluitingen op mijn projector en wil deze benutten, dvd sowieso en ook te tv in verband met canal plus en voetbal.

dus heb ik lange kabels nodig, lange scart en lange svhs of composiet, gaat dit ten nadele van het beeldkwaliteit ?

m.vr.gr

dennis

Krafty

ik weet dat composite er het minste last van heeft en daarna s-video en scart . maar binnen welk aantal meters dat zicht baar word heb ik geen idee.

zou ik ook weleens willen weten .

truman

ja ik ook, weet iemand dit en ook welke lengtes (die te lang zijn) je niet nemen moet ?

en wat is de beste aansluiting ivm beeldkwaliteit ?

groeten
dennis

J.A.F._Doorhof

Elke kabel heeft problemen op lange lengtes, alleen sommige minder.

Tot ongeveer 10 mtr kun je S-video blijven gebruiken, maar houdt wel rekening met eventueel Chromadelay (dit is vaak wel bij te regelen).

Composite kan verder, maar heeft een VEEL mindere beeldkwaliteit.

Scart kan ook tot redelijk lange lengtes goed blijven, vooral de RGB aansluiting heeft weinig last van lengtes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

nou ben ik toevallig op zoek naar component kabels , kan je mischien ook vertellen tot hoelang deze kunnen zonder bijwerkingen ?

J.A.F._Doorhof

Meestal gaan we niet verder dan een meter of 10-15.
Maar RG-59 kan erg lang goed blijven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

ok n00b vraag ALERT :)

Wat is een RG-59 kabel en zijn die veel duurder ?  

J.A.F._Doorhof

 :)
RG 59 is een 75Ohm coax kabel, wij rekenen voor die kabels € 3,60 per meter inclusief montage van BNC's met kleur coderingen.
Als je bullets wilt gebruiken komt daar € 20,00 per ader bij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

ho . hold on !

het is dus een coax met cinch connectoren !?

dan heb ik er 1 nodig die er als volgt uitziet :

BNC (of cinch is toch hetzelfde , tulpies?) naar coax naar BNC .

geeft coax dezelfde beeldkwaliteit als normaal component ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Component kabel = 75Ohm coax.
Je moet wel een coax nemen die voor VIDEO geschikt is (of digitaal GELUID).

Sateliet COAX is NIET geschikt voor beeld.

BNC is iets anders dan Tulp connectoren.

Met component gebruik je Tulp-Coax-Tulp (tenzij je professionele apparatuur gebruikt).
Met RGBHV verbindingen gebruik je vaak BNC-coax-BNC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

dan kan ik waarschijnlijk alleen voor component gaan . ik heb hem namelijk nodig om mn Xbox aan te sluiten en de "high definition pack"voor die box heeft alleen component aansluitingen . die box kan ik namelijk ook progressive maken met dvd's (dit is er in eerste instantie uitgehaald) totdat ik mn progressive dvd player heb.