DVD - audio vs SACD

Started by MOHTFAN, January 29, 2003, 09:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor mij blijft inderdaad de PCM compatibiliteit van DVD-A de doorslag geven, de moderne pre-amps en receivers zullen hier binnen nu en 1 jaar allemaal met digitale links voor komen, en dan maakt het me niet meer uit of in theorie SACD beter klinkt of niet, in de praktijk zal DVD-A veel beter klinken, want DAN is timeallignment en basmanagment mogelijk, en dat is belangrijker dan een verschil dat waarschijnlijk 1% van alle mensen ECHT kan horen.

DVD-A en SACD zijn beide prachtige en een stap voorwaarts vanaf de CD, maar stel jezelf de vraag: "Zitten we hier echt op te wachten ?", "Willen we een ervaring zonder beeld ?".

Bedenk wel dat een DVD-A en SACD hetzelfde kost als een concert opname van 2 uur met beeld. Natuurlijk klinkt DTS of DD veel minder, maar de vraag is dus wil ik dat, persoonlijk zit ik de laatste tijd steeds vaker gewoon te genieten van muziek met mijn ogen dicht, en dan vindt ik Trifield met upsampling van CD's eigenlijk al fantastisch klinken en als ik dan een echt goede opname beluister dan heb ik helemaal geen stervende behoefte aan SACD of DVD-A.......

Uiteindelijk gaat het om de ALGEHELE opname kwaliteit en om de muziek.
Ik heb mezelf ook mee laten slepen en het aanbod valt me gewoon vies tegen, en de SACD's die ik tot nu toe gekocht hebben is er maar één echt fantastisch van, de rest is gewoon beter dan CD, maar niet met een straatlengte voorsprong (er vanuit gaande dat ik upsampling gebruik, wat behoorlijk scheelt op CD weergaves).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"