UPC: “Verspreiding mediabox soms agressief en opdringerig”

Started by Marcel_T., February 17, 2007, 01:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Artikel geplaatst door Jarco Kriek

UPC erkent voor de eerste keer dat er fouten zijn gemaakt bij het uitleveren van de mediabox die nodig is voor ontvangst van digitale televisie. UPC heeft de particuliere bezorgdiensen, die momenteel actief zijn door het gehele land om de mediaboxen ongevraagd bij analoge abonnees van het UPC televisiepakket af te leveren, opgedragen dit op een minder agressieve en opdringerige manier te doen. UPC heeft volgens woordvoerder Marc Zellenrath, vanmorgen geciteerd in het Haarlems Dagblad, ook opgedragen ouderen niet meer te benaderen met de nieuwe digitale mediabox. Verder gaat de kabelexploitant de decoder ook niet aanbieden aan UPC klanten die in het verleden al hebben aangegeven de decoder niet te willen ontvangen.

De erkenning van fouten komt enkele dagen nadat de consumentenbond een klacht bij De Consumentenautoriteit had ingediend met betrekking tot de ongevraagde afgifte van digitale decoders bij klanten van UPC die op dit moment nog gebruik maken van het analoge televisiepakket. Vooral in de regio Dordrecht worden er dit moment veel digitale mediaboxen van UPC ongevraagd deur aan deur aan huis bezorgd. De manier waarop UPC zijn digitale zenderpakket aan de man wilt brengen stuit op veel weerstand.

Niet alleen bij consumentenorganisaties als de consumentenbond maar ook bij UPC klanten. Alhoewel UPC geen mededelingen wil doen over het percentage mediaboxen dat klanten worden geretourneerd blijkt dit aantal in praktijk toch vrij hoog te zijn. Anonieme bronnen binnen UPC melden dat ongeveer drie kwart van de ongevraagd aangeboden mediaboxen weer bij UPC terugkomen.

De Consumentenbond vind de verspreiding van de decoders onder de meer dan twee miljoen klanten van UPC misleidend. Volgens de Consumentenbond zouden veel mensen aan de deur tekenen voor een abonnement, terwijl ze denken voor ontvangst van het pakketje te hebben getekend. Al eerder kwam UPC in aanvaring met de Consumentenbond over de manier waarop het bedrijf digitale televisie aan zijn klanten wil verkopen. Ook de Tweede Kamer bemoeide zich toen met deze zaak.

Eerder deze week liet een UPC woordvoerder nog weten dat UPC de kritiek van de Consumentenbond weerspreekt. "Wij hebben de laatste tijd geen meldingen van klachten van consumenten binnen gekregen. In onze ogen klopt onze verkoopprocedure. Klanten kunnen op meerdere momenten ervoor kiezen niet met ons in zee te gaan. Volgens ons is de klacht onterecht" aldus een woordvoerder van het kabelbedrijf. Deze woorden staan haaks op de erkenning van fouten die het bedrijf vandaag onder andere in het Haarlems Dagblad liet optekenen.


Bron: SatellietNieuws.nl
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

gijsnoorlander

QuoteUPC heeft de particuliere bezorgdiensen, die momenteel actief zijn door het gehele land om de mediaboxen ongevraagd bij analoge abonnees van het UPC televisiepakket af te leveren, opgedragen dit op een minder agressieve en opdringerige manier te doen.
Dus het gaat niet via de normale pakketdienst?
Kortom het is dus eigenlijk gewoon een verkoper die je aan de deur krijgt?

DA BoSS

QuoteUPC: "Verspreiding mediabox soms agressief en opdringerig"

hoezo soms ::)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

gijsnoorlander

Quote from: DA BoSS on February 17, 2007, 08:35:21
hoezo soms ::)
Ik kan me voorstellen dat er nog wel behoorlijk wat klanten zijn die het allemaal maar over zich heen laten komen :)

This Game

Het blijven gewoon prutsers, de 10 dagen gratis Film1 gaat dus ook niet door kwam ik vanochtend achter. Boel tam tam en niks leveren.
Tis dat de "digitale" box tegenwoordig een acceptabel beeld geeft over het "analoge" scart kabeltje.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e