Lipsync H3D ja/nee opgelost ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 28, 2003, 21:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe staat het met jouw lipsync.

Hij is er nog steeds
2 (22.2%)
Nooit wat van gemerkt
2 (22.2%)
Hij is opgelost met Dscaler
1 (11.1%)
Hij is opgelost in ALLE software door AGP speed aan te passen
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet lag het bij RuudG aan het slot waarin de Holo3D gestopt was, ik adviseer altijd slot 4 (of in ieder geval niet 2/5).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Inderdaad Frank, lipsync blijft hetzelfde als met de I

Wat ik echtet niet begrijp is dat er met Dscaler geen problemen waren qua lipsync (en ze hebben ook nog een te gekke logokiller !).

J.A.F._Doorhof

Dscaler gebruikt de filtering van de Holo niet, daardoor heb je ongeveer 1 frame winst.
De Holo software zelf gebruikt wel de chroma sampling, dat is tenminste wat ik er van heb begrepen.

Als je trouwens naar het beeld kijkt van Dscaler en van de Holo dan is dat ook wel te zien, ik blijf het beeld van de Holo veel schoner en mooier vinden dan van D-scaler.

3 frames is net een rot punt, 2 frames (PSM-1) valt helemaal niet op, 3 frames is net een twijfel geval, 80% ziet het helemaal niet tenzij ze erop gewezen worden 10% ziet het en 10% ergert zich eraan.

De ZWEVENDE lipsync is trouwens sinds versie 2.1 opgelost.
Helemaal bij gebruik van VMR, dat bleek een DirectX call te zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

QuoteZover ik weet lag het bij RuudG aan het slot waarin de Holo3D gestopt was, ik adviseer altijd slot 4 (of in ieder geval niet 2/5).
Zo wordt er dus mist geschapen, daar waar grote duidelijkheid gewenst is. Zoals ik in een andere thread al uitgelegd heb, heb ik het volgende gedaan.

Ik heb de H3D in alle slots geprobeerd en heb bij iedere slotwisseling de drivers opnieuw geinstalleerd. Bij alle slots bleef ik heftige lipsync problemen houden. Echter toen de H3D weer terugkwam in het oorspronkelijke slot, dwz het slot waar ik gestart was, bleek tot mijn verbijstering het sync probleem tot een normale delay teruggebracht te zijn. Klaarblijkelijk is er ergens iets veranderd door dit rondhuppen.

Robbo heeft het hierboven mooi samengevat:
"Dit lijkt meer op voodoo dan wijsheid."

Overigens kan ik me helemaal in de kritiek van Michel over het beleid van Immersive vinden. Ik zou zelfs zeggen, dat hier sprake is van forse misleiding van de consument.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Hi,

H3D, voodoo3D (inside joke).

Ik ben niet van mening dat er misleiding plaats vindt, immers je kaart werkt nu zonder een hardware wijziging DUS de kaart is goed.
Dat is toch niet zo moeilijk om te snappen.

De mensen met problemen zijn mensen die NIET bij ons zijn langsgeweest met hun kaart, ik heb verschillende mensen met aanloop problemen geholpen en bij ALLEMAAL zijn ze weggegaan met perfect werkende machines, zelfs iemand met een SIS en VIA chipset.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Misleiding is trouwens pas sprake van als er kwade opzet in het spel is.
Zelfs nu het hele gedoe met de HD-Aux aan de gang is kan ik niet spreken van misleiding.

In eerste instantie LEEK alles te werken met de HD-Aux tot de bug in de Fli2300 werdt ondekt, iets dat Faroudja nu OFFICIEEL heeft erkent trouwens.
Dit kun je Immersive niet kwalijk nemen, maar ze zijn wel door dit geintje 6 weken achter op schema en kunnen in principe weer van de bodem af aan beginnen met de software omdat ze probeerde om een bug heen te programmeren.

Hulde aan Mark die toch de beslissing neemt om niet met pleisters aan de gang te gaan of bugfixes maar gewoon van de grond af aan is begonnen en nu als het goed is weer voor het weekend wat nieuws op de site zet.

Zolang er geluisterd wordt naar de problemen en er wordt direct wat aan gedaan ben ik tevreden. De HD-Aux werkt ondertussen goed (op een paar kleine dingen na), ik vindt dat zeer knap in 2 weken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

QuoteDUS de kaart is goed.Dat is toch niet zo moeilijk om te snappen
In plaats van te roepen, dat ik het niet snap, verdient het aanbeveling om eerst eens goed te lezen wat ik schreef, nl:
QuoteOverigens kan ik me helemaal in de kritiek van Michel over het beleid van Immersive vinden. Ik zou zelfs zeggen, dat hier sprake is van forse misleiding van de consument.
Kortom, ik heb het over het gevoerde beleid en niet over de kwaliteit van de H3D.

En dat Mark Rejhon duidelijk zijn best doet om de problemen op te lossen, doet hier niets aan af. Voor zover ik kan zien, is Mark geen manager van Immersive, maar de (freelance?) programmeur van de H3D GUI en daarmee de sukkel die de rotzooi mag opruimen.

Dat een bug in de 2300 een belemmering heeft gevormd voor de ontwikkeling van de HD-Aux is een mooi bewijs, dat er een omruilactie is opgestart terwijl er nog helemaal niks was, geen hardware en geen software. Anders had deze bug al in de testfase boven tafel gekomen. Klaarblijkelijk waren er alleen wat plannen op papier. Dus deze vertraging is Immersive volledig aan te rekenen.

Overigens een omruilactie, die en passant, door dumping van de oude, overtollige voorraad H3D's, de waarde van mijn twee maanden oude kaart halveerde. En daar word ik ook niet erg vrolijk van.

Immersive had eerst een werkend prototype moeten bouwen en ik heb uit geen enkele mededeling van Immersive of jou de indruk gekregen, dat er alleen wat ideeen waren toen de omruil gestart werd. Alle gebruikers zijn hiermee tot alpha testers gepromoveerd en dat is een van de redenen dat ik spreek van misleiding.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Toch zijn er een paar dingen niet helemaal duidelijk.

Het verschil met de H3DII en de H3DI is de fli2300 en de toepasbaarheid van de HD-Aux en scaler functie.

De H3DII werkt EXACT zo goed als de H3DI alleen zodra je de HD-Aux aankoppelt gaat het in een KLEIN aantal gevallen fout, er is een lichte groene ruis te zien in het rode kanaal en er is een crash in 1/10 gevallen als je van NTSC naar PAL switched, dit is opgelost met de nieuwe kabel.

Nogmaals ik verdedig het product en ITC als importeur voor Nederland. En ik blijf van mening dat de NEDERLANDSE klanten NIETS te klagen hebben.

Het feit dat je kaart minder waard is geworden lijkt me HEEL normaal in computerland, videokaarten hebben op dit moment een levensduur van gemiddeld 1-2 maanden en dan zijn ze of door de helft gegaan of er is weer wat snellers.

Het leuke van de H3DI is dat je het nog steeds perfect kan blijven gebruiken, wil je echter HDTV gaan gebruiken of de onboard scaler gebruiken dan moet je upgraden. Had je gebruik gemaakt van onze eerste upgrade aanbiedingen dan had je in totaal € 150,00 verloren op je H3DI en daar heb je hem dan een klein half jaar voor kunnen gebruiken, wederom wijs mij 1 onderdeel van een PC aan dat zijn waarde meer houdt.

Daarbij komt dat je de kaart NIET MOET upgraden. Als je niets met HD doet en je hebt een goede processor of een goed geconfigureerd systeem dan werkt de 1 zelfs net zo goed als een II, ze hebben beide in optimale stand 3 frames lipsync.

Ik snap de heisa dus niet zo over het moeten upgraden of de waarde daling van je kaart.
Geniet gewoon van het beeld, daar is de kaart voor bedoelt en dat doet hij perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteGeniet gewoon van het beeld, daar is de kaart voor bedoelt en dat doet hij perfect.

;D

wvwaard

Beste mensen,

Wil even kwijt dat ik uiterst tevreden ben over mijn h3dII, heb deze recent gekocht bij Frank..

De grap is dat ik iedereen maar zie praten over Lipsync problemen en weet ik het allemaal.... Ik draai op een Asus PIII 850 met RDRAM en een Gforce MX440 ! zonder problemen. Let wel, dit is een dedicated systeem met alleen maar de software van Immersive erop en deze wordt als Shell opgestart i.p.v. de windows Explorer.

Kaart perfect, software perfect, ITC perfect !!

Walter

ps. en inderdaad gaat hardware supersnel achteruit
in waarde. Bouw al sinds jaar en dag pc's en in de hoogtei dagen vlogen er video kaarten per jaar door heen ! 't is nou eenmaal een hobby die geld kost :-)
Enjoy every day every month in every year........

Spacebass

Dat klinkt wel heel interessant  8)  alleen de shell welk OS gebruik je....XP?

Robbo

Mijn H3D zit in slot 4.   Heb natuurlijk ook andere sloten geprobeerd: zelfde resultaat.   Ik ga binnenkort weer eens een nieuwe install doen, aangezien de Radeon 7200 vervangen wordt door een 9600.  Ben benieuwd of dat resultaat oplevert.


Quote from: wvwaard on August 29, 2003, 21:54:53
ps. en inderdaad gaat hardware supersnel achteruit
in waarde. Bouw al sinds jaar en dag pc's en in de hoogtei dagen vlogen er video kaarten per jaar door heen ! 't is nou eenmaal een hobby die geld kost :-)

Daarom blijf ik ook lekker doordraaien met m'n Celeron 1300 / H3D-I.  Dat ding moet eerst z'n geld maar eens opbrengen.   Ik zie wel weer als er een scaler komt die 1080i->1080p kan doen.


Rob

J.A.F._Doorhof

Rob,

Laat even weten als je een verse instal gedaan hebt.
En probeer natuurlijk de VMR uit  8).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wvwaard

Enjoy every day every month in every year........

RuudG

@Frank
QuoteHad je gebruik gemaakt van onze eerste upgrade aanbiedingen dan had je in totaal € 150,00 verloren op je H3DI
Oh? Reken eens voor?

J.A.F._Doorhof

We hebben upgrade aanbiedingen gehad van € 549,00 bij betalen voor HDII dat klopt.

Maar als je toen de volledige package gekocht had van HD-Aux + RGBHV output kaart was je in totaal rond de € 300,00 goedkoper uit, als je dat bij de € 549,00 optelt dan ben je dus ongeveer € 150,00 kwijt voor de H3DI.

Ik heb meer dan eens aanbiedingen gehad voor upgrading, en ik het begin hebben we € 500,00 terug gegeven voor de oude H3DI's dus als je die gemist heb ligt dat niet aan mij, sorry, totale verlies was DAN dus € 450,00 geweest als je alleen naar de II upgrade, en dat is geen gekke prijs voor een PC component, gezien de markterossie van alle andere producten.

Maar wat is je probleem ?
De H3DI werkt nu goed voor je, hij is niet achterhaalt, hij speelt niet de laatste DVD's niet af, hij is niet incompatible met superbit of Direct X9b of de nieuwste Radeon's.
Van de meeste andere hardware van een jaar oud kun je dat niet zeggen.

Keep on smiling en enjoy life, it's too short anyway  ;D.

Alle prijzen zakken als een gek, ik heb 2 maanden geleden voor € 5000,00 epson TW100's verkocht en die worden nu gedumpt voor € 3575,00 verplaats je eens in die mensen hun schoenen (en NEE ik wist dat niet van te voren, pas op de dag van de aanbieding vondt ik het in mijn mailbox).

Dus drop een comedy in je DVD player start de PC op en geniet van de leuke dingen van het leven, er is genoeg om je boos over te maken, niet over een stuk hardware dat goedkoper is geworden in een jaar tijd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 31, 2003, 11:30:32
We hebben upgrade aanbiedingen gehad van € 549,00 bij betalen voor HDII dat klopt.

Maar als je toen de volledige package gekocht had van HD-Aux + RGBHV output kaart was je in totaal rond de € 300,00 goedkoper uit, als je dat bij de € 549,00 optelt dan ben je dus ongeveer € 150,00 kwijt voor de H3DI.

LOL    

Cursus creatief boekhouden deel I    ;D


Rob




Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 31, 2003, 11:30:32Dus drop een comedy in je DVD player
Helemaal niet nodig. Aan de humor van dit soort berekeningen kan geen comedie tippen :P
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

onzin, ik heb maar één upgrade gedaan zonder HD-aux, maar wat is nu het probleem gaan we ons er allemaal mee bemoeien en me bekritiseren ?

Ik vindt het ZEER onterecht wat hier gedaan wordt, sorry.

De eerste serie H3DII's met HD-aux en RGBHV's zijn voor zeer aantrekkelijke upgrade aanbiedingen gedaan, en dat had niet gehoeven, wees dus blij dat dit gedaan is.

Erg kinderachtig allemaal.
De H3DI is een kaart die waarschijnlijk over een jaar nog steeds zjn waarde zal hebben die hij nu heeft.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Maar Frank dat roep je toch op jezelf af. Ik bedoel om te zeggen dat een upgrade van h3d 1 naar h3d 2 maar 150 euro kost door de korting op het hd-aux board eraf te trekken is natuurlijk kletskoek.
 
De upgrade van de h3d 1 naar h3d 2 kost natuurlijk veel meer.

Begrijp me goed, ik vind de h3d 1een zeer goed produkt en ben over jouw service via dit forum ook zeer te spreken, daarom heb ik al verschillende apparaten via itc gekocht, maar jouw logica is af en toe  een beetje vreemd. Misschien ligt het wel aan "ons"...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

#96
Toch 500 Euro terugkrijgen voor een kaart. Dat is me met geen een andere kaart voor een PC gelukt. Overigens kan ik de rekenmethode ook niet compleet volgen.

Komende week de HDaux maar installeren, en dan kijken of de lipsync stabiel op 3 frames staat. Daar ging het mij met name om bij de upgrade. Verder lokte mij ook de DVI input wel, maar helaas geen DHCP ondersteuning.  Dat was echter ook wel te verwachten gezien het feit dat je er weer een analoog upgescaled signaal van kan maken  :D En dat mag natuurlijk niet met een HDCP beschermd signaal.

Jaco





J.A.F._Doorhof

de 150,00 was aan de lage kant.

Het totale voordeel zou zijn:
995-499 = 496 - 125 (voordeel op HDAUX)=  371-50,00 (voordeel op RGBHV) = 321.

je hebt dan dus een waardevermindering gehad van 321 in een jaar tijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@ grindtegel.

Mischien maakte ik hier een foutje maar als je dit forum runt, iedereen die het vraagt antwoord geeft, binnen een paar uur op mailtjes reageert ook al gaat dat in 50% niet om commercieel gewin van ITC, een gezin hebt een bedrijf probeert te runnen, mag ik dan aub een rekenfout maken ?

Het overloze gezeur over het feit dat de II uit is is toch om ziek van te worden, het ding is er de I is er nog steeds en wordt nog steeds ondersteund laten we het hier dus gezellig houden er wordt allemaal spul bijgehaald dat helemaal nergens over gaat, ik roep dus dat de upgrade prijs wel meeviel en maak een fout.

SORRY !!!!
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

GEEFT NIET  ;)

Frank, maak jezelf niet te druk man! Da's ongezond
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview