Lipsync H3D ja/nee opgelost ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 28, 2003, 21:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe staat het met jouw lipsync.

Hij is er nog steeds
2 (22.2%)
Nooit wat van gemerkt
2 (22.2%)
Hij is opgelost met Dscaler
1 (11.1%)
Hij is opgelost in ALLE software door AGP speed aan te passen
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

Michel

#50
Scarp, waar is de relevantie van jouw feit?
Voor AMD zijn er ook andere prima chipsets: Nforce, SIS.......... Ik heb nooit gezegd dat er een Intel chipset is voor AMD. Zou ook pretty onlogisch zijn.

De pinnacle DC500 is gewoon een beeldverwerker. Of hij nou scaled of niet is niet relevant. Hij zal net als de Holo3D de audio ook met de video moeten syncen. In ieder geval geeft die fabriant ten minste aan op welke mobo's het board draait ;D
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Dat heb ik gelezen, en de schuld ligt NIET bij soundblaster of bij Microsoft of Sweex of BenQ of ELKE ATA33 drive.

VIA is gewoon buggy, ik snap niet dat je niet wilt erkennen het internet staat er vol van. VIA chipsets worden al sinds dat ik me kan herrineren, en dat is ver terug, geplaagt door de ene incompatibiliteit gevolgt door de andere.

Het "probleem" is gewoon dat ALLES in computerland gebaseert is op het WINTEL principe of wel Windows + Intel.

Het feit dat een Soundblaster niet werkt op bepaalde driver releases van VIA bewijst dit probleem, immers er is hardware matig niets mis met de SB, de Sidewinder of de Immersive kaart.

LET WEL !!!!
Er is pas wat mis met een kaart als je van DIE kaart HARDWAREMATIG wat moet veranderen om hem werkend te krijgen of softwarematig. Het feit dat de H3D loopt ZONDER software matige aanpassingen van de Immersive kant is een bewijs dat het probleem dus NIET aan die drivers of hardware ligt. Dat lijkt me glashelder.

Tevens is al sinds de release van de H3D bekend dat het probleem met VIA (de groene strepen) ligt aan het feit dat de via maar op ongeveer 75% van de PCI snelheid draait, welke IN REGELS EN RICHTLIJNEN staan vastgesteld, dat VIA er voor kiest om die regels en richtlijnen aan hun laars te lappen is HUN probleem en dat van hun klanten.

Ik vindt het prachtig dat VIA 34% van de markt bezit, petje af voor ze en ik hoop dat het nog meer wordt, hoe meer druk op Intel en Microsoft des te beter voor de consument en voor ons.

Het feit is en BLIJFT en daar ben ik als eerste mee naar buiten gekomen (al bijna een jaar geleden) is dat IMMERSIVE gewoon strikt had moeten zijn in haar specs en dat is een INTEL based machine met INTEL chipset en Windows XP.

Nogmaals had je je kaart bij ONS gekocht dan was dit je verteld, je kan dus niet de kaart de schuld geven maar wel je leverancier of jezelf als je dit advies in de wind hebt geslagen.

De H3DI is een hardwarematig perfect product dat met VMR ook zonder lipsync problemen draait (alleen de 3 die standaard zijn), softwarematig heb ik op I niets aan te merken.

En de II is inderdaad officieel nog niet eens op de markt, dus daar mogen we niet eens over praten, ik kan wel zeggen dat de nieuwe beta release die ik vandaag getest heb nu al meer heeft laten zien dan menig product in zijn eind release.

Zo is het bv mogelijk om nu met de II in VMR 9, VMR 7 EN overlay te draaien, keuze genoeg dus ;D.

Begrijp me dus goed, ik ben het ook niet eens met de manier van verkopen van Immersive en dat weet zowel Tom als Marc. Het is echter wel zo dat de dealer waar je je product koopt dit met zijn klanten moet overleggen en ze goed moet voorlichten, voor Nederland ben IK die dealer, en ik weet 100% zeker dat ik NIEMAND een VIA chipset heb geadviseerd, integendeel ik raadt het mensen DIRECT af.

Wees dus boos op JOUW systeem wat je wilt, wees boos op Immersive wat je wilt, maar de H3D als product zoals WIJ hem verkopen is probleemloos sinds de komst van VMR (lipsync was het enige probleem daarvoor).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Quote from: Michel on August 25, 2003, 17:30:49
Scard, waar is de relevantie van jouw feit?
Voor AMD zijn er ook andere prima chipsets: Nforce, SIS.......... Ik heb nooit gezegd dat er een Intel chipset is voor AMD. Zou ook pretty onlogisch zijn.

De pinnacle DC500 is gewoon een beeldverwerker. Of hij nou scaled of niet is niet relevant. Hij zal net als de Holo3D de audio ook met de video moeten syncen. In ieder geval geeft die fabriant ten minste aan op welke mobo's het board draait ;D
Een holo3d moet z'n werk snel doen omdat het geluid via een ander pad loopt dan het beeld (het beeld gaat immers door de H3D). Zo'n pinnacle ding heeft daar geen last van omdat je het geluid ook op je computer staat en dus kan ie makkelijk ff 10 frames wachten om te synchen. Lijkt me toch een significant verschilt.

Mijn feit is net zo relevant als het jou met je 34% (wat volgens mij dus lager is). Oftewel, Frank en Immersive zeggen al tijden dat je op een Intel moet werken en toch proberen mensen het op een VIA. Hoeveel van die 34% koopt een immersive kaart?

J.A.F._Doorhof

#53
Hi,

Ter uwer informatie sinds 1995 ben ik eigenaar van een PC bedrijf kijk op www.itccomp.nl onze TD krijgt gemiddeld per week een kleine 40 PC's voor reparatie, waarvan in the mix ITC PC's, Compaqs, HP's, Tulips (ze zijn er nog), IBM, Vobis en welke andere concullega dan ook. Mijn TD houd een volledig rapport bij van wat er mis is en wat de oplossingen zijn, en als ik dat erop terug sla zijn de patches voor VIA gewoon wel ERG opvallend in vergelijk met Intel, Nforce of SIS.

Videobewerkingskaarten mag je NOOIT vergelijken met een scaler als de H3D.

Ten eerste:
De H3D doet al zijn bewerkingen REAL TIME.
Ten tweede:
De H3D doet GEEN geluid en hoeft dit dus ook niet te syncen.
Ten derde:
De H3D deïnterlaced en doet een 2/2 pulldown of 3/2 pulldown + Chroma filtering + scaling + upscaling naar 4:4:4 voor chroma. Houdt daarnaast ook nog bij of het materiaal niet toevallig van video naar film switched en schakeld daarvoor de benodigde decodering in.

Een videobewerkingskaart loost alleen maar een stroom binnen zijnde het DV (dan is stelt het helemaal niets voor), zijnde het analoog video met audio. Bij een videobewerkingskaart wordt er alleen maar gedeïnterlaced op een VASTE manier namelijk TOPFIELD first (bottomfield voor DV), dit is dus het makkelijkste wat je een kaart kan laten doen.

Kaarten als de AV bridges van bv Dazzle decoderen hardwarematig ook naar MPEG-2 maar je wilt niet weten wat een beeld er dan uit komt, namelijk een postzegel die gemiddeld 2-3 frames per seconde laat zien op een 2.6Ghz met 1GB geheugen en een volledige SCSI 160 interfacing.

De H3D doet alles wat je hierboven ziet en laat een beeld zien van 1440x960 (of welke resolutie dan ook) die VLOEIEND wordt uitgevoerd en die zonder haperingen loopt (de pans blijven het soepelste dat ik ooit gezien heb). Hiervoor heeft hij echter wel een ONBELEMERDE toegang tot de volledige PCI bus nodig, en bij VIA is dit gewoon niet zo.
Door waitstates te verhogen of te verlagen en door wat van de AGP speed af te snoepen kom je een heel eind en mischien zal reclock net dat laatste beetje buffer erbij geven om alles goed te laten lopen.

Feit blijft drop de kaart in een Intel machine en het is spreekwoordelijk "gaan met die banaan".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ps.
Het feit dat ik als dealer op de Immersive site sta heeft te maken met het feit dat het in de US allemaal anders werkt.
SPATZ is de EU distributeur volgens hun denkwijze en elk land heeft zijn EIGEN dealer, jammer genoeg werkt dat in Europa zo niet, ik ben dus wel degelijk DE distributeur voor Nederland en als het goed is zou ELKE kaart die in Nederland verkocht wordt via ons geleverd moeten worden. Hier is Immersive HEEL strikt in juist omdat de dealers/distributeurs met "zorg" (bij de meeste twijfel ik daar HEEL erg aan) zijn uitgezocht voor hun kennis van het product.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Michel on August 25, 2003, 17:10:06

@Jacco,

Dat is natuurlijk onzin. Alle andere videoprocessing kaarten die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb, hadden geen last van audio/video sync problemen. Denk hierbij aan de Pinnacle DC1000 of de DC500.

1 C graag ;D

Ik neem aan dat je een video sample kaart bedoeld. Ik heb een fast av master (oud ding) maar die doet toch met een hardware chip aan analoge video/audio stream digitaal maken en dan op de hd zetten. Timing maakt dan toch minder uit ? De data paketten worden wel weggeschreven.
Bij afspelen komt het meer aan op timing, maar je kunt natuurlijk van alles bufferen op je kaart.
De holo kan dit volgens mij niet zo doen. als deze het getimed afleverd (mag ik aannemen of de sage chip is rot) dan zou toch de timing problemen ergens uit de windows omgeving moeten komen.
Volgens mij is die holo niet meer dan een chip die A/D doet, daarachter een chip die de-interlaced, en dat vervolgens op de bus plopt naar de videokaart. De software die men levert stuurt de chips aan, en zal inderdaad voor de koppeling naar de PC zorgen zodat de data naar de videokaart gaat.
Ik weet nog niet waar de meeste variabelen zitten voor zaken als lip sync, in de Holo3D of in de combinatie PC/videokaart/windows software.

Maar dat zal ik wel zien als de uiteindelijke software er is en ik de video uitgang van de sage chip kan gaan gebruiken. Dan zou er een vaste lip-sync moeten zijn.

Jaco

J.A.F._Doorhof

Jaco,
Die is er nu met de H3DII, zelfs Robbie Williams live loopt nu volledig strak op 3 frames (DE probleem titel met de I zonder VMR).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Kan niet anders zeggen dat dan ik een tevreden gebruiker ben van een Holo3d kaart (de I wel te verstaan). En tja.. de mijne is volledig ingebouwd in een HTPC waar duidelijk is gekeken naar de componenten die voor een HTPC het beste zijn.. Dus een 845 moederbord, Radeon 9500 videokaart, zalman cooling, etc...

De lipsync... niet zwevend... maar een simpele delay die je normaal ook hebt.. Updates van drivers.. easy downloaden, installeren, klaar... Allemaal plug & play..

Ik ben dan ook met verbazing je reactie aan het lezen Michel.... maar snap je frustratie ook enigszins.. Echter het heeft geen zin dit volledig af te schuiven op immersive..Je hebt zelf gekozen om de Holo zelf in te bouwen op jouw configuratie.... Van tevoren had je kunnen checken bij de leverancier of jouw configuratie voldoet om het ding probleemloos te laten draaien.

Goed, eerdere lipsync problemen gingen om zwevende lip sync en niet zozeer om een standaard vertraging van een x-frames. Die zwevende lip sync is te verhelpen, de standaard vertraging blijft...

P.S. als deze thread meer is om je gelijk te halen.. dan kunnen we blijven posten... Bij deze... je hebt gelijk... (als dat je tevreden stelt...) :-X

Groet Bjorn

Michel

Nee hoor, ik ben op zich heel erg tevreden over het (beeld)resultaat van een Holo3D. Dat schrijf ik ook van het begin af aan.

Het enige waar ik me aan stoor is de wijze waarop immersive pre-sales support verleend/informatie verstrekt.

Als klant kom je ergens op het internet of via een andere gebruiker een Holo3D tegen. Vervolgens ga je op zoek naar een verkoop punt.
Ik kwam toen bij een (zeer kundig) bedrijf waarmee ik zelf zaken doe de Holo3D tegen voor een interessante prijs. Ik ben door dat bedrijf uitstekend geholpen en er werd ook van te voren verteld dat de Holo3D niet altijd even compatible is met alle Via chipsets.

Omdat ik zelf over een vrij nieuw board beschik en de door Frank genoemde - en mij bekende- problemen alleen betrekking hebben op de wat oudere VIA chipsets, dacht ik mijn bestande (goed werkende) HTPC te kunnen gebruiken voor de Holo3D.

Dat viel dus behoorlijk tegen. Het volgende Intel board met p4 1,8 dat ik probeerde had problemen met de 9500 in combinatie met de Holo3D. Apart werkte alles maar samen wilde het op geen enkele manier. Dus uit pure ellende maar een nieuw Aopen AX4B-533 board + Intel p4 1,7 gehaald.
Nu moet ik zeggen dat dit meteen leek te werken. Daarna werd ik tot grote ergenis geconfronteerd met een enorm lipsync probleem. Zo erg dat er niet naar te kijken/luisteren viel.

Reclock geinstalleerd en nu is het zeer acceptabel.
Ik ben dus op zich best een tevreden gebruiker.
Het enige waar ik me aan stoor is het gebrek van belangrijke info op de immersive support site en de 'ik kan het wel even voor je doen mentaliteit'.
Ik heb geen zin om met mijn PC in de auto ettelijke kilometers op pad te gaan om (tegen betaling) iemand anders aan mijn HTPC te laten knutselen maar wil graag zelf weten waarom iets niet werkt en hoe dit op te lossen is. Hoe goed bedoeld ook.
Daar ben ik nu achter, maar wel na weken lang steeds een paar vrije uurtjes op te offeren, die niet nodig waren geweest als de fabrikant een duidelijke FAQ op zijn site zou hebben gezet.

Het is dus echt geen kwestie van gelijk krijgen. Dat zal me worst wezen-;)

Laten we het er maar op houden dat de Holo3D niet de meest compatible kaart is en voor aanschaf beter eerst eens goed kunt rondsnuffelen of je bestaande hardware wel compatible is.

Heb je helemaal geen verstand van PC's koop je de Holo3D beter compleet afgeconfigureerd met PC er omheen zoals Frank zijn Goliath;-)
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Mooi, het gaat inderdaad om de beeldkwaliteit, en die mag er zeker zijn.
En als we lang genoeg wachten komen er vast hele mooie handboeken, websites en officiele drivers.

Jaco

Spacebass

Jaco hij heeft het nog steeds over de Holo3dI .. dat is een product wat al officieel uit staat...dat is nou juist zijn probleem...

jaco

SB, dat had ik reeds door, stond in zijn 1e post dacht ik..
de I heeft altijd zonder problemen bij mij gewerkt. De 2 met overlay ook. Vandaar ook dat ik wat tegengas wilde geven aan het negative over de holo.

Jaco


Spacebass

Nou ja wie mooi wil zijn moet in sommige gevallen pijn lijden  ;D en mooi is de holo wel...en dat is zoals hij zelf aangeeft het slagroom op het droge gebakje (voor hem dan en dan ook nog vrij vertaald  ;) )

Kijk ik wil ook het liefst inprikken en alles moet werken..dat wil iedereen toch?
Ik snap wel dat er frustraties kunnen onstaan en dat iemand dan zijn gevoel moet kunnen uiten. Het is bij mij altijd een uitdaging om ook dit soort mensen met extreme problemen te kunnen helpen...dan ziet de klant pas wat de waarde is van aftersales bij een legitiem kanaal...daar betaal je voor zal ik maar zeggen.
Ik heb wat problemen met een kabeltje...tja ik zal deze op moeten sturen naar Frank, maar heb eerst zelf geprobeerd om hem te repareren...nu is het kabeltje een beetje tekort geworden en werkt het nog steeds niet...tja eigen schuld dikke bult. Maar als het in eerste instantie goed had gewerkt...

snap je wat ik bedoel? Ik vind dat een klant best vanuit zijn eigen ervaring mag reageren. Maar snap alleen niet dat hij niet gewoon hulp heeft gevraagd...nee heb je ja kan je krijgen....

maar het beeld, waar het uiteindelijk toch om draait is zijn geld en de eventuele problemen meer dan waard...maar da's mijn mening  ;)

Michel

Ho ho ho,  voor hulp heb ik in het immersive, avsforum en zelfs even op dit forum aan de bel getrokken. Ik geloof hier alleen vanwege het probleem met de x-card. ;)
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

FrankL

Quote from: Michel on August 25, 2003, 17:10:06
Pruduct bashing Bull-shit! >:(

Je kunt hier niet eens normaal je mening geven of Frank D voelt zich wel aangevallen. Is het verkondigen van een mening alleen voor Frank D weg gelegd of mogen de leden hier ook nog een mening hebben?

Hoi Michel,

Mee eens, product bashing bull-shit. Ik vond je posting overkomen als goed beargumenteerde kritiek, waarvan het erg nuttig is dat deze op het forum wordt gepost. Je hebt duidelijk kennis van zaken.
Ik ben gelukkig niet afhankelijk van dergelijke apparaten, maar anders zou ik blij zijn met deze diversiteit aan meningen.

Leden mogen een mening hebben zonder dat er onthoofding plaats vindt!  ::)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Er is nergens onthoofding plaats gehad (of ik moet dat gemist hebben  ;D).

Het probleem dat Michel alleen heeft, heeft NIETS met de HoloI te maken maar met andere factoren. Het feit dat Immersive aangeeft dat de Holo in ELKE PC werkt is daar een gevolg van, en ik zou dat ook liever anders zien.

In een GOED systeem (lees compatible, en dat is 70% van de nieuwe systemen) is er GEEN enkel probleem met de installatie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Ik denk dat immersive last heeft van het succes van hun eigen producten, maar men is ook benieuwd hoe de producten worden ontvangen en starten daarom met beta-releases ipv officiele drivers..

Enfin.. daar laten ze zeker steken liggen en daar mogen ze dus ook echt aan gaan werken. Toch denk ik dat michel met iets meer overleg er met minder frustatie ook uit was gekomen.

Enfin.. niets aan te doen, en het werkt gelukkig... Maar inderdaad immersive heeft wat steken laten liggen, het nadeel van early adopter zijn..   ;)

pietnoeck

Michel heeft toch wel en beetje gelijk hoor.
Support van Immersive is toch wel zeer pover te noemen en die beloftes dan, amaai wat is dat voor een poppenkast.
Ik heb ondertussen de HDaux en de RGBVH veilig opgeborgen en ik verwacht dat binnen enkele maanden stabiele drivers en software zullen beschikbaar zijn.
Als je het forum leest en alle threads over de problemen met nieuwe software en drivers.
Als ik er als arts zo'n potje van zou maken wel dan kon ik mijn deuren sluiten.
En ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt, ze vinden steeds nieuwe problemen.
Het ziet er dus meer en meer naar uit dat ze ons een idee verkocht (bijna opgedrongen als je Spatz moest geloven) dat ze op een printje gezet hebben en dan verkocht.
Pas dan (recent dus) zijn ze begonnen aan de driver en softwareontwikkeling en dat zal nog een ganse tijd duren. Nu ik eraan denk vraag ik mij af of ze er echt helemaal zullen uit geraken.
Gelukkig start HDTV pas begin volgend jaar en hebben we (en zij ook) dus nog tijd.
Ondertussen zit ik met een prachtig beeld (oa via Xcard) dat niet te bekijken is wegens een vreselijk vlottend lipsync.
Doordat er nog een dscaler support is voor de H3DII kan dit niet verholpen worden.
En dat brengt ons bij het Hardwarecompatibiliteits/driver probleem.
De H3D deed het perfect met Dscaler, geen lipsync te bekenen terwijl alles dus door de H3D werd gedaan.
Dus er scheelt echt wel iets met die software van immersive en ze moeten het probleem niet bij de andere hardware leggen.

Het verwondert mij trouwens dat amerikanen die meestal nogal rad van tong zijn en onredelijk consumenteisen stellen dit zomaar blijven slikken.
Het lijken wel allemaal brave Vlamingen die beleeft blijven ja knikken voor de leraar in de klas en er het hunnen van denken.
en ja ook daar wordt kritiek snel in de kiem gesmoord door enkel Immersiveadepten.

Grindtegel

Pfff, ben blij dat ik de H3D 1 kaart heb zonder last van lipsynch.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

@Piet.
De II en I zijn indentiek zoals jij ze nu gebruikt, als je dus nu lipsync hebt zou je dat met de I ook hebben moeten gehad.

Heb je al een ander slot geprobeerd, en probeer anders een schone installatie.
Ik heb de II hier tijdelijk met een Radeon draaiend gehad en ben geen problemen tegen gekomen.

Je vergist je trouwens in de ontwikkeling.
Op dit moment heb ik het volledige set draaiend met 1 kleine bug, maar ALLES werkt.
Er zijn nieuwe kabels gisteren binnen gekomen welke begin volgende week naar iedereen verstuurd gaan worden.

Toch adviseer ik iedereen nog even te wachten met de HD-Aux, maar als je hem wilt aansluiten is het al mogelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Quote from: bmateijsen on August 27, 2003, 21:20:58
Enfin.. niets aan te doen, en het werkt gelukkig... Maar inderdaad immersive heeft wat steken laten liggen, het nadeel van early adopter zijn..   ;)

Als de opvolger als op de markt is en het grote probleem van de eerste versie nog steeds niet is opgelost dan heeft dat niks te maken met early adopter zijn.   Ik heb de kaart nu sinds november vorig jaar en kan alleen dankzij de audio delay op m'n processor fatsoenlijk naar m'n H3D kijken.

Ik snap Michel wel want het is gewoon lullig dat je pas achter de problemen van de kaart komt als je eindelijk toegang hebt tot het Immersive forum (eerst kaart kopen dan toegang).  

Blijkbaar heeft Frank wel de magische sleutel gevonden met zijn setup keuze, maar ik zie niet in waarom een  Asus/Intel/Intel setup niet zou kunnen werken.  En waarom wordt er door Immersive geen 'recommended setup'  gedaan als het bij hun blijkbaar wel werkt ???  Men koope dit, dit, dit en dit.  Installeer op deze manier en het moet werken.   Dat snap ik nog steeds niet.


Rob

Robbo

Quote from: pietnoeck on August 27, 2003, 23:55:36
Het ziet er dus meer en meer naar uit dat ze ons een idee verkocht (bijna opgedrongen als je Spatz moest geloven) dat ze op een printje gezet hebben en dan verkocht.
Daar heb je wel gelijk in vind ik.   Begin mei was er nog niks, behalve een mooi verhaal over de H3D-II.   Er werd gesteld NU upgraden dan kost je dit maar ong. 500, want anders mag je dadelijk het volle pond betalen  (en is je H3D-I kaart minder als de helft waard).  Nu heb je eindelijk je kaart en na 3 (!) maanden werkt de HD-AUX nog maar half.

::)


Rob


Grindtegel

He Rob, wat heb je nu voor pc dan? Die lipsynch problemen zijn me bij jou nog niet echt opgevallen (of kwam dat al door de delay?)

Hier nog even mijn specs, waarmee ik tot nu toe nog geen probleem heb gehad. P4 2,4Mhz (MSI Mobo), 512Mb intern, Radeon 9500, H3D 1, Windows XP home. Deze pc wordt zoals eerder vermeld voor vanalles en nogwat gebruikt dus het is absoluut geen pure scaler.

P.S.  heb je je nieuwe speledingetje al binnen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

@Robbo,

Wij adviseren al vanaf het begin aan mensen om de H3DII eerst STANDALONE te gebruiken en nog niet met de HD-Aux of RGBHV output kaart.
Op die manier werkt het vlekkeloos en zonder problemen.
Pas zodra je HD-Aux gaat toevoegen en de RGBHV komen er kleine problemen, waarvan de wavy line er één is die nu nog niet is opgelost.
De rest is allemaal met de nieuwe software release voor ons CRT bezitters opgelost.

Ik adviseer om nog te wachten omdat het met een Radeon perfect werkt en waarom dan de frustatie oproepen van 1 bug ???

Het lipsync probleem is geen probleem als je het kan oplossen in je processor, ELKE SCALER heeft lipsync problemen dat heb ik al heel vaak uitgelegt, zodra er een scaler of deïnterlacer functie wordt toegepast heb je MINIMAAL 4 fields delay, bij de faroudja chipsets is dit 3 frames oa door de chroma upsampling en de Noise shaping functies.
Daarvoor krijg je dan terug dat jouw speler met chroma bug GEEN chroma bug meer heeft.

Als je denkt dat de H3D slecht is met lipsync kan ik je alleen maar de Terranex aanraden van $ 120.000,00 die heeft namelijk 8 frames delay !!!!
Het antwoord van Terranex ?
"If you have problems with lipsync, buy a good processor".
;)

Je zult merken dat bijna alle nieuwe processoren dit soort delay instelling gaat ondersteunen.

We hebben geen goude combinatie gevonden, maar we weten gewoon hoe een PC systeem werkt met hardware en software, dit betekend dus dat we bepaalde systemen niet gebruiken (geen niet Intel based systemen bv).
MSI is een mainboard fabrikant die een erg schone structuur gebruikt en deze boards worden dan ook ingezet voor onze PC's met H3D, je zult ook merken dat je van die mensen weinig hoort, behalve de 3 frames lipsync die normaal zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

@Frank

Ik vergelijk mijn H3D met die van Grindtegel.   Daar zit een duidelijk verschil in qwa lipsync.    Dus het kan wel, maar waarom niet op elk willekeurig Intel systeem........   Waarom werkt het bij RuudG na een x aantal nieuwe installaties opeens wel zonder lip-sync.   Dit lijkt meer op voodoo dan wijsheid.

Zoals gezegd heb je dat lip-sync verhaal al heel vaak uitgelegd, waarom schrijf je het dan wederom op??  Dat videodelay verhaal is zolang bekend als er deinterlacers/scalers op de markt zijn.


@Grindtegel
Ik heb een Asus TUSL, Celeron 1300, 384MB, Radeon 7200.  Dedicated HTPC.

Het nieuwe speelgoed is idd. binnen. Kom maar een keer langs.


Rob





Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview