Lipsync H3D ja/nee opgelost ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 28, 2003, 21:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe staat het met jouw lipsync.

Hij is er nog steeds
2 (22.2%)
Nooit wat van gemerkt
2 (22.2%)
Hij is opgelost met Dscaler
1 (11.1%)
Hij is opgelost in ALLE software door AGP speed aan te passen
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

charlez

Hoi,

Toen ik op 1280x720 @72hz draaide had ik geen last van lipsync.
Toen ik de resolutie veranderde naar 1440x1152@50hz wel.
Nu met agp op 0 te zetten, was het probleem ook opgelost

mvg
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

Michel

Bij mij is het lipsync probleem nu zo goed als opgelost met reclock.
Ik moet wel ff kwijt dat ik nog nooit een stuk hardware in mijn handen heb gehad dat zulke rotte drivers en zo'n slechte support site/faq heeft als de immersive Holo3D.

De drivers zijn absoluut knudde, de hardware compabiliteit zal ik het maar helemaal niet over hebben en een support site bestaat gewoon niet. De enige redding voor wat support is het forum, maar daar zoek je je een slag in de rondte en krijg je ook alleen antwoord als een dev je vraag interessant genoeg vind.

Bij gebrek aan beter blijft de holo in mijn HTPC zitten, maar ik kan iedereen met weinig computer kennis afraden dit ding te kopen want anders sta je regelmatig bij je leverancier met software troubles.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Spacebass


Michel

#28
Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn. Voor de goede orde: Ik wil mijn Holo3D absoluut niet meer kwijt. Daarvoor is het beeld dat mijn 808 projecteert mede dankzij de Holo3D gewoon te goed.

Ik heb door mijn beroep redelijk wat ervaring met PC hardware en heb de meest exotische hardware op diverse hardware/software configuraties getest.

De Holo3D komt daar met afstand het slechtste uit de bus. De drivers zijn ronduit slecht geschreven. Vooral op diverse VIA chipset configuraties liep de holo3D niet of heel erg slecht. Dat ligt met 100% zekerheid niet aan VIA maar aan de manier waarop de Holo3D drivers zijn geschreven. Ook met intel chipsets is het oppassen geblazen welke chipset/mainboard je gebruikt en welke hardware je naast de Holo3D inzet.

Zelfs op sommige kale pc's wil de Holo3D niet doen wat hij moet doen. Het is naar mijn mening gewoon schandalig hoe slecht de website support van deze kaart is. Veel problemen zijn bekend bij de makers, maar worden in hun mini-faq gewoon totaal niet vermeld. Software updates bieden slechts in enkele gevallen een oplossing, maar leveren vaak ook nieuwe problemen op.

Feit is dat deze Holo3D mijn absolute persoonlijke tijdverkwisting record gebroken heeft. Van alle kaarten die ik tot nu toe heb getest is de Holo3D de enige die het voor elkaar gekregen heeft zo veel van mijn tijd te consumeren om een acceptabel werkend systeem samen te stellen.

Ook nu zijn er nog problemen die zich niet op laten lossen, maar hij doet nu zo'n beetje wat hij moet doen en daar leg ik me nu maar bij neer.

Op een van mijn andere PC's staat het 'redder-in-nood' ghost image, dat er voor moet zorgen dat ik in geval van hernieuwde ergernissen snel weer terug kan naar een werkende (software) configuratie.

Zoals gezegd is de lipsync nu redelijk acceptabel. Dit pas na reclock. AGP speed op 0 had op de meeste door mij geteste configuraties geen enkele invloed.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Spacebass


Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Spacebass

Ok, jammer voor de slechte ervaringen...ik dacht ff dat je het over de II had waarvan wij weten dat het een beta release is, maar de I da's idd een normaal product ja.....

J.A.F._Doorhof

@Michel.

Moet ik toch even binnenvallen.
Er wordt DUIDELIJK door ons en Immersive geadviseerd GEEN VIA/SIS oid te gebruiken maar een Intel chipset.

Ik heb met HoloI nog NOOIT enig driver probleem gehad, en elke software versie liep hier stabiel, alleen met de II is het op dit moment even pet geweest als je HD-Aux wilde gebruiken, na de release van de EERSTE beta gisteren hoop ik dat het nu beter gaat.

De support had je trouwens perfect via ons kunnen krijgen, alleen met de X-card hebben we nog geen ervaring, met de rest had ik je perfect kunnen helpen.

Je bent ook de eerst die ik dit hoor roepen, tot nu toe is iedereen zeer te spreken over de manier waarop de installatie gaat, en daar zitten ook PC n00b's bij :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 25, 2003, 09:05:57
Je bent ook de eerst die ik dit hoor roepen, tot nu toe is iedereen zeer te spreken over de manier waarop de installatie gaat, en daar zitten ook PC n00b's bij :D.

MvrGr.
Frank

De installatie opzich is geen probleem, maar daarna begint de ellende pas.

Ik ben blij dat het ding nu werkt en net zoals Michel ben ik best blij met het beeld.   Maar had ik dit van te voren geweten wat voor ellende ik op m'n nek zou halen, dan had ik het mooi bij Theatertek gehouden.

Die ellende is ook absoluut de reden om geen H3D-II aan te schaffen.  Ik besteed m'n avonden liever aan films kijken.  


Rob

jaco

Ik moet zeggen dat ik met de 1e installatie geen problemen had. Dat was een intel machine, en geen enkel probleem. (afgezien van de lipsync dan)
Bij de overgang naar de holo2 ging er even wat mis, maar dat kwam omdat ik de oude driver niet verwijderd had alvorens de nieuw te installeren. Deze zie ik maar als user error.

En ik geloof ook niet dat een vergelijk met een PC applicatie helemaal klopt. Ik heb in mijn WINDVD en powerDVD tijd een enorm gezeik met geluidskaarten gehad. Als je al die ellende bij elkaar optelt dan komt een Holo er genadig af. Dat het met VIA niet goed werkt had ik van tevoren begrepen van de leverancier, en dat kun je ook wel vinden bij immersive. Misschien dat de drivers beter zouden kunnen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met de drivers qua vastlopers of andere problemen.

Jaco

J.A.F._Doorhof

Het probleem is denk ik meer in user instellingen te zoeken dan in de kaart zelf.
Vandaar dat we dan ook meestal aanbieden de kaarten door ONS te laten inbouwen.

We hebben in NL ongeveer tussen de 30-40 kaarten verkocht, ik heb meestal contact met de mensen na de verkoop en ik ken maar 5-6 gevallen van mensen die echte aanloop problemen hebben gehad, de rest was installeren en werken.

De lipsync is een probleem dat later bekend werd, en dit was ook erg machine afhankelijk, ik heb zelf nooit een zwevende lipsync gehad behalve op sommige PAL concert video's dit is met versie 2.1C echter opgelost, helemaal bij gebruik van de VMR is dit terug gedrongen tot een ZEER stabiele 3 frames (wat normaal is voor een scaler).

Een PC kaart op de markt brengen is altijd moeilijk, er zijn namelijk zoveel PC's in zoveel soorten en maten en zoveel drivers met bugs etc. De kaart zelf en de software behoort tot de meest stabiele die ik OOIT gezien heb, tot op heden heb ik nog NOOIT een vastloper of een echte bug in de software gevonden, zowel niet in de Alpha's als in de Beta's de problemen die er waren zijn ALLEMAAL terug te voeren op drivers, bekabelingen of installatie fouten. De mensen die een Goliath scaler gekocht hebben heb ik bv nog nooit gehoord over problemen, maar die machines zijn ook VOLLEDIG gebouwd voor 1 ding en dat is de H3D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#36
Hier wil ik nog wel even op reageren.
Het probleem ligt niet in instellingen, want zover kom je vaak nog niet eens ::)

Even een paar feiten:

1. Deze fabrikant houdt zich niet aan de plug 'n play / ISO standaard. Dat je in het bios vaak IRQ's vast moet toewijzen om iets werkend te krijgen is daarvan het bewijs.
2. Drivers zijn onzuiver geprogrammeerd waardoor VIA niet ondersteunt wordt. Dat ligt toch echt aan de driver en niet aan VIA. (of SIS). De Holo3D is ook een van de weinige kaarten die moeilijkheden heeft met VIA. Veel hardware loopt op een via chipset zelfs beter.
3. Dat je AGP settings moet veranderen, je allerhande truucs moet toepassen om iets lipsync -of überhaupt werkend- te krijgen is niet de zin van een driver en door de fabrikant meegeleverde (of beschikbaar gestelde) software.
De hardware en software zou dusdanig ontworpen moeten zijn dat dit meteen probleemloos verloopt.
4. De hardware zou ook door een leek ingeplugd en (softwarematig) geinstalleerd moeten kunnen worden.
5. Als ik een probleem heb, ga ik naar de website van de fabrikant en ga als eerste kijken naar software updates en een faq.
Dit is het hele FAQ:

Q:  What can H3D do for me or what does it do?
A:  H3D was designed to be installed into your PC to allow you to use your PC as a very affordable yet high-end video processor for your home theater.

Q:  Does your card have outputs?
A:  No. The H3D card is a PCI input card and a deinterlacing board.  Your PC AGP graphic card actually does the scaling.

Q:  Can I use H3D as a capture card for personal video recording?
A:  The card was not designed for this purpose and we do not support it.  However, we do use DirectX and there are some open source/shareware programs that some customers have tried that work.  How well they work is another matter.

Q:  Can the H3D accept HDTV signals?
A:  No. The H3D can only accept 480i/576i signals via SDI, component, s-video, and composite inputs.  We also have an optional auxiliary input board that permits RGBs and various other inputs; however, they are all limited to standard definition interlaced input.

Q:  Why does this card cost so much?
A:  We are a very small manufacturer and making cards like these in small quantities cost a lot of money.  If there were a market for a million cards we could probably reduce the price by 60%.  But the card is really targeted at a niche market so we must build in smaller runs and subsequently our costs are considerably higher than the very cheap cards that are mass produced.  Still, we encourage you to search out a PC card with even half the features we have at 2-3 times the cost.  We are confident you will be lucky to find a PC card with component inputs for under $3k, let alone having SDI and DCDi on-board.

Q:  What is the value proposition?
A:  Our card, when compared to other consumer grade PC cards, is expensive.  But the real value in our card is that you can build a very nice home theater scaler yourself for under $1500 if you are PC savvy.  So when considering our card you should look at the total out of pocket expense required to scale external sources in your home theater.

Q:  What is dScaler?
A:  dScaler is an open source program managed by a fellow named John Adcock who, as I understand it, developed the program to achieve very inexpensive deinterlacing using Conexant/Brooktree based capture cards.  Today it continues to improve and new features are always added.  We fully expect that some day soon dScaler will in fact surpass DCDi in video deinterlacing.

Q:  Do I need to use dScaler?
A:  No. The H3D ships with a very nice user interface that most of our customers prefer.  However, dScaler is an alternative user interface that will in fact work with H3D in both interlaced and progressive modes.  Generally speaking, if you like to tweak a lot and are always seeking out new features then you should give dScaler a try.  If you are a bit skittish on using a PC in your home theater to begin with we think you will be quite pleased with our user interface and how easy it makes H3D to use.

Q:  What if dScaler someday outperforms DCDi?  Am I out $895?
A:  No. The H3D was designed from the ground up to support both dScaler and DCDi.  Within dScaler you can choose whether you want to view the progressive DCDi stream from the Faroudja chip or use dScaler's deinterlacing algorithms instead.  

Q:  Can I use my internal DVD-ROM drive and my software DVD player with the H3D?
A:  If you mean, route it through the Faroujda DCDi chip – no.  If you mean, can it be installed and run on your computer when you are not using H3D – sure.  There really is no real good way to get interlaced video from a software MPEG decoder into any hardware – not just ours.  We are still considering bringing an inexpensive hardware MPEG decoder board that could feed the decoded video into H3D via ribbon cable to give you the best of all worlds.

Daar vind ik dus nergens iets over het niet kunnen gebruiken van een VIA of SIS chipset of andere problemen waar ik tegenaan gelopen ben.

De drivers die op de support sectie staan zijn hopeloos verouderd. Van updaten hebben de Ami's nog nooit gehoord.

Dat forum is helemaal een lachertje. Daar kun je pas berichten over de holo3d lezen als je er eentje gekocht hebt en dan sta je al met je dure (waardeloze) VIA boardje in de hand.

Kort samengevat zou je mogen stellen dat de Holo3D erg kritisch is voor wat betreft de gekozen hardware in je (HT)PC en je daarom wel mag stellen dat deze fabrikant veel standarisaties aan zijn laars gelapt heeft.

Software is niet slecht maar voordat de hardware en de drivers eenmaal fatsoenlijk werken kun je zomaar een paar weken verder zijn. Natuurlijk kun je ook geluk hebben en het ding direct een een compatible PC prikken.

Opmerkingen als 'met onze goliaths geen problemen' of 'wij kunnen ze wel goed installeren' kunnen er bij mij niet in. Deze kaart zou gewoon op iedere moderne PC moeten kunnen draaien en dat doet hij vaker niet dan wel.

Verder geen klagen over de beeldkwaliteit. Die is uitstekend :D
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

Een kleine aanvulling nog:

Dit is wat er wel op de site van de fabrikant staat:

HOLO3DGRAPHâ„¢ brings unheard-of Home Theater picture quality to regular PC's! Waaruit dus blijkt dat ik geen speciale PC nodig zou hebben.

en natuurlijk:

Simple to Install Hmmm, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens-;)
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

Tja misschien heeft de ene persoon meer geluk dan de andere ?

Je kunt overigens dezelfde (ofzelfs betere ?) kwaliteit krijgen door 'iets' meer te betalen en dezelfde chip in een Faroudja scaler te kopen. Die is redelijk plug en play, althans dat denk ik, want ik heb er geen ervaring mee.

Zwevende of zwaar afwijkende Lipsync problemen komen mede (vooral) doordat video stream door de PC heen  via allerlijk laagjes moet lopen die Mickeysoft uitgevonden/gestolen heeft.
Blijkbaar zitten er toch wel stukjes directX/show/... naar de AGP settings etc. te kijken waardoor het veranderen van zo'n setting blijkbaar werkt. Is dit dan het probleem van de Holo3d drivers, of iets ergens in een laagje in de PC ?

Je qoute overigens zelf uit de FAQ dat immersive een klein bedrijf is. Hierdoor hebben ze ook domweg minder  capaciteit om uitgebreide tests te doen, en dus zul je soms software hebben die alfa of beta is, en nog geen officiele release. Ik heb nog nooit problemen met de software gehad,   met 2 verschillende PC's. Dus zo slecht als jij het nu voorstelt zal het toch ook wel niet zijn.

Als ik problemen heb, bel ik mijn leverancier, en die geeft mij dan tips, als het dan nog niet werkt ga ik langs. Het hoeft geen weken te duren om een Holo aan de gang te krijgen als je er zelf niet toe in staat bent.

Jaco


Michel

#40
Ik ben echt niet dom Jaco, ik loop professioneel al zo'n 6 jaar mee in de multimedia / informatica en heb diverse opleidingen gevolgd waaronder PDI 1+2, PC diagnostics, NT4 administrator en ambi basis.
Ik ben dus zeer wel in staat om te beoordelen waar problemen ontstaan, waarom en hoe ze eventueel opgelost kunnen worden.

Alle eerder genoemde feiten staan. Natuurlijk ga ik van het ene uiterste over in het andere.

- Je plugt de kaart in en het werkt direct (gelukkige keuze van hard en software)
- Je plugt de kaart in en mag vervolgens je hardware vervangen door andere mainboards, processoren, geluidskaart enz. enz. om het een en ander werkend te krijgen.

Feit is gewoon dat de fabarikant geweldig te kort schiet in support op zijn officiele website en de klanten verkeerd voorlicht over de hardware requirements.
Daardoor maak je als klant snel een verkeerde keuze die zich niet meer zo eenvoudig terug laat draaien. Dat wordt dus andere hardware kopen met alle gevolgen van dien.

Ik weet 100% zeker dat het VIA/SIS chipset probleem wordt veroorzaakt door de drivers en/of hardware van de Holo3D en niet door de chipset.

Ik vind het ook een beetje goedkoop om ome Bil er nu weer de schuld van te geven. De door Reclock gehanteerde principes zouden ook door de programmeurs van Immersive in de drivers van de Holo3D toegepast kunnen worden. Zo omzeil je de windows clock en voorkom je het probleem op voorhand.

Je kunt hier over lullen als brugman, maar de software (en dan met name de drivers) van de Holo3D en de support van dit product, schieten gewoon flink tekort terwijl het product zelf zo enorm veel potentieel heeft.

Een kijkje op het immersive forum of beter nog op avs forum en je ziet dat vrijwel ieder gestart topic over de holo3D er wel een is waar iemand problemen met dit of problemen met dat heeft.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ik ga hier niet eens op in, dit is pure product bashing.
De Holo I's zijn in GROTE aantallen verkocht wereldwijd en de problemen zijn bij lange niet wat hier geschetst wordt.

Voor het geld levert de Holo oplossing de beste kwaliteit en performance die je je maar kan wensen, PUNT.

Als iemand problemen heeft met installeren moeten ze OF een goede PC aanschaffen of de kaart door ons laten installeren dan hebben ze geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Michel on August 25, 2003, 15:33:33
Ik ben echt niet dom Jaco, ik loop professioneel al zo'n 6 jaar mee in de multimedia / informatica en heb diverse opleidingen gevolgd waaronder PDI 1+2, PC diagnostics, NT4 administrator en ambi basis.
Ik ben dus zeer wel in staat om te beoordelen waar problemen ontstaan, waarom en hoe ze eventueel opgelost kunnen worden.

Alle eerder genoemde feiten staan. Natuurlijk ga ik van het ene uiterste over in het andere.

- Je plugt de kaart in en het werkt direct (gelukkige keuze van hard en software)
- Je plugt de kaart in en mag vervolgens je hardware vervangen door andere mainboards, processoren, geluidskaart enz. enz. om het een en ander werkend te krijgen.

Feit is gewoon dat de fabarikant geweldig te kort schiet in support op zijn officiele website en de klanten verkeerd voorlicht over de hardware requirements.
Daardoor maak je als klant snel een verkeerde keuze die zich niet meer zo eenvoudig terug laat draaien. Dat wordt dus andere hardware kopen met alle gevolgen van dien.

Ik weet 100% zeker dat het VIA/SIS chipset probleem wordt veroorzaakt door de drivers en/of hardware van de Holo3D en niet door de chipset.

Ik vind het ook een beetje goedkoop om ome Bil er nu weer de schuld van te geven. De door Reclock gehanteerde principes zouden ook door de programmeurs van Immersive in de drivers van de Holo3D toegepast kunnen worden. Zo omzeil je de windows clock en voorkom je het probleem op voorhand.

Je kunt hier over lullen als brugman, maar de software (en dan met name de drivers) van de Holo3D en de support van dit product, schieten gewoon flink tekort terwijl het product zelf zo enorm veel potentieel heeft.

Een kijkje op het immersive forum of beter nog op avs forum en je ziet dat vrijwel ieder gestart topic over de holo3D er wel een is waar iemand problemen met dit of problemen met dat heeft.
Volgens mij heb ik je niet dom genoemd.
Ik werk al 10 jaar in de automatisering, en heb zelfs ook nog 1 microsoft certificaat (dat is er 1 te veel) en helaas te veel gezien van de shit van microsoft.
Overigens ben ik erg tevreden over XP. Werkt tot nu toe altijd op al mijn PC's zonder noemenswardige problemen.

Verder zijn de programmeurs van immersive er welgeteld 1 volgens mij. Het is een mickey mouse bedrijf.
Reclock ken ik niet, maar dat was er 3 jaar geleden ook nog niet, dus is het dan 3 jaar lang niet de schuld van windows geweest dat er stutter was ?
Als windows het dan niet veroorzaakte, dan hoef je het toch ook niet op te lossen met reclock.

Op zich heb je gelijk, dat als lipsync vanuit de timing van windows zou komen, en er een weg omheen is dat immersive dat meteen op moet pakken. Anders is dat een gemiste kans. Ik denk ook wel dat ze zo iets bekijken.

Verder ben ik het ook nog wel met je eens dat er bij immersive ook wel het een en ander minder geregeld is. De manual van een product moet je uit verschillende threads op het forum zelf samenstellen. Althans als je een beetje meer wilt dan een input selecteren..

Mijn punt is een beetje dat jij min of meer schets dat het een slecht product is, en dat er dan maar ook niets klopt van zowel de drivers als de support.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Misschien is de support wel te goed. Ze doen van alles wat de gebruikers vragen, en daardoor zal de code er niet beter/stabiler op worden. (informatica opleiding gedaan en zelf ook redelijk wat code moeten schrijven)


Het merendeel van de posts op het immersive forum nu heeft betrekking op de Holo2, welk dacht ik nog steeds niet uit is. De mensen die er 1 hebben doen mee aan het early development program of zoiets. Dus daar mag van bekend zijn dat ze proefkonijnen zijn wat betreft de software.
AVS lees ik niet voor posts over immersive producten, dat vindt ik niet echt slim als er een ander forum is waar de ontwikkelaars op zitten.
Maar ook alles op het immersive forum is niet echt super, je krijgt inderdaad niet op al je vragen antwoord. Verder beloven ze soms dingen die ze later terugdraaien. - ik heb ooit gedacht 2 maal een coaxiale flatband kabel te krijgen. Op die vraag kwam eerst geen antwoord, en toen: maar je hebt er toch maar 1 nodig.
Daar ging het helemaal niet om, je moet leveren wat je schrijft. Dat zal ook jouw punt zijn, als je leest dat het probleemloos werkt dan verwacht je ook dat het werkt op VIA.
Maar helaas werkt dat blijkbaar niet of minder. Miscchien gokt immersive wel op dat de meerderheid van zijn klanten een intel based machine heeft op koopt. Zo brengt Microsoft ook liever applicaties uit voor de PC omgeving, en met tegenzin voor de macintosh. (kan je verklaren dat je niet de markt probeert de domineren, je biedt immers keus voor een ander platvorm.)

Een tevreden Holo gebruiker. (met lipsync problemen)

Jaco

Michel

#43
Pruduct bashing Bull-shit! >:(

Je kunt hier niet eens normaal je mening geven of Frank D voelt zich wel aangevallen. Is het verkondigen van een mening alleen voor Frank D weg gelegd of mogen de leden hier ook nog een mening hebben?

@Jacco,

Dat is natuurlijk onzin. Alle andere videoprocessing kaarten die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb, hadden geen last van audio/video sync problemen. Denk hierbij aan de Pinnacle DC1000 of de DC500.

Reclock is niets bijzonders. Het enige wat reclock doet is een idee dat veel andere producenten al jaren doen in een stand-alone jasje vatten zodat je het met iedere applicatie kunt gebruiken. Pinnacle gebruikt deze methode al jaren met succes.

Mijn punt is gewoon dat Immersive op zijn website de klanten duidelijk voor zou moeten lichten. Vertel je klant dat hij een intel mainboard nodig heeft. Vertel de klant dat er op veel configuraties sync problemen (kunnen) ontstaan en hoe je die op kunt lossen.
Nu lees je dat alleen in hun forum en dan is het al te laat! Daar heb je alleen toegang als je dat ding al gekocht hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat het met net als Robbo, al die weken van prutsen niet waard geweest is. Nu hij in de kast zit en redelijk goed werkt blijft hij natuurlijk zitten, want het beeld is uitstekend. Daar ging het toch allemaal om ;) Ik durf alleen niet meer te upgraden of hardware toe te voegen zonder mijn ghost image bij de hand, want voor dat je het weet zit je weer dagen zonder beeld of met de meest vreemde lipsync problemen.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Nee ik laat het er toch maar niet bij zitten.

Als je al jaren in de PC's meeloopt dan MOET je weten dat VIA al sinds jaar en dag een probleem heeft met de PCI bus. GEEN ENKEL board met een VIA chipset gebruikt de PCI bus namelijk op de volledige snelheid, DAT is DE reden dat je in je Bios met je waitstate's moet experimenteren om de H3D aan de gang te krijgen, de H3D verwacht namelijk de VOLLEDIGE snelheid van je PCI bus.

Als je het niet van mij geloofd lees dan even dit na:
http://www.tecchannel.de/hardware/817/

Daarbij komt dat de H3D ZEKER niet de enige kaart is met problemen.
Voorbeelden genoeg maar de bekenste zijn :

* Soundblaster live
Problemen zijn pas opgelost met de 4in1 drivers versie 4.31
Slot 4 wil voor sommige PC's dit oplossen, vandaar dat we op VIA ook vaak adviseren SLOT 4 te gebruiken (had je contact met ons gezocht was dit je verteld).

* Microsoft sidewinder via USB
Hier is een patch voor te krijgen.

* ADSL modems via USB
Bepaalde types van BenQ, Sweex etc. werken perfect op Intel maar niet op VIA.
Pak een andere uit een doos en je hebt 50% kans dat die het wel doet (op Intel werken alle adaptors naar behoren. Dit ligt aan de USB aansturing van VIA die gewoon ERG buggy is.

Ultra ATA/33 DVD-roms/Cd-Roms etc.
Het is bekend dat deze niet goed lopen op de south bridge chipset van Via.
Dit is op te lossen door heel simpel ATA 66 kabels te gebruiken.

En zo kan ik nog wel het hele forum vol typen van dingen die we hier bijna dagelijks meemaken op de TD, maar goed dat kan ik ook van Intel.

Het probleem van Immersive is dat ze te enthiousast zijn geweest met het marketten van de kaart en dat ze gewoon duidelijk hadden moeten zeggen wat wij ook aan onze klanten vertellen, koop een INTEL mainboard stop de kaart in alle sloten behalve 2/5 en hou de machine KAAL. Gebruik een Radeon of een Geforce kaart en in principe is er niets aan de hand, als je dit doet en je hebt nog steeds problemen dan is de kaart defect.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Jammer, ik had dit al getyped.

IEDEREEN mag hier zijn mening geven maar als die niet gegrond is heb ik toch wel het recht om die te weerleggen, wat is dat nu ?

Wij zijn de importeur en distributeur van Immersive NIET de makers. Wij leveren de kaart uit aan mensen die door ONS goed voorgelicht worden en die wij waar nodig de helpende hand zullen reiken om de PC draaiend te krijgen of deze nu wel of niet bij ons gekocht is, maw als je je kaart via ons had gekocht en een probleem had ondervonden hadden wij dit gratis voor je kunnen oplossen.

Als je dan echter zelf door moddert en daardoor frustaties ondervindt die niet nodig zijn is dat niet de schuld van het product maar van je eigen.

Heb je bv OOIT contact met je leverancier gezocht hierover ?
Wat bleek het nu achteraf te zijn, je hebt het immers nu wel lopend ?

Mischien dat mensen eens wat minder aggressief kunnen worden als ik een product verdedig en even wat beter kunnen nadenken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Geen van de voorbeelden die je geeft zijn echt vergelijkbaar. Je geeft bij de SB al aan dat het een driver probleem was en bij de rest van de hardware zal dit ook het geval zijn. Als de fabrikant de sdk, api of devkit van VIA niet goed toepast krijg je inderdaad vreemde klachten die dan echter niet aan VIA maar aan de fabrikant van de hardware/software te danken zijn.
Voor deze fabrikanten dus ook geen goed woord. Die hebben hun werk dus ook niet goed gedaan.

Feit: 34% van de chipset markt is in handen van VIA
Feit: De meeste mensen met aan AMD CPU draaien VIA
Feit: Immersive zegt zelf dat je de kaart op een standaard PC kunt gebruiken
Feit: De klant is in 34% van de gevallen de klos en zal nieuwe hardware aan moeten schaffen.

Waar het om gaat kun je lezen in het bericht dat ik ongeveer tegelijkertijd met jou op het toetsenbord aan het hakken was. Lees dat eerst maar eens.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Scarp

De Pinnacle DC1000 is een heel ander product dan een Holo3d. Die is voor videoediting bedoeld. Overigens staat op de website van Pinnacle een rijtje van compatible mobo's, dus blijkbaar werken die ook niet op alle apparatuur.

Feit: Er zijn geen chipsets van Intel voor AMD's :)

Michel

#48
Frank, ik klim niet direct in de bel. Ik ga eerst zelf kijken of ik het op kan lossen en de eerste logische stap is dan de website van de fabrikant.
Dat daar geen fatsoenlijke oplossingen te vinden waren is nu wel duidelijk.

Juist omdat ik al sinds de C64 hobby met computers en de laatste 6 jaar professioneel bezig ben met PC's en windows, geef ik de moed niet zo snel op. Ik heb me er echt wel in verdiept. Jij mag dan van Projectoren en TV's enorm veel verstand hebben, maar van PC's weet ik ook het mijne.
Niemand maakt mij daarom wijs dat de problemen met de holo3D ergens anders aan te wijten zijn als de Holo3D (en zijn drivers) zelf.

Dat is op zich niet zo erg als dan de problemen maar goed gedocumenteerd en online gezet worden en klanten niet in een of ander onduidelijk forum (immersive) moeten gaan zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb mij Holo3D niet gekocht bij ITC en ik zie op de website van de fabrikant ITC als dealer staan en niet als distributeur.
Ik vind het zelf niet normaal als iemand bij mij komt zeuren over problemen met een product dat niet bij mij is aangeschaft, dus goed fatsoen vertelde mij dat bij jou ook niet te doen. Vandaar dat ik je nooit gebeld heb.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Scarp

Via's market share van chipsets is overigens maar 22% ofzo :)

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview