Hulp nodig bij keuze zelfbouw

Started by TimKoene, February 14, 2007, 20:14:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TimKoene

Hoi, ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor mijn setup.
Ik heb ongeveer 300-400 euro per speaker te besteden. Aangezien ik een erg goede muzikale sub heb (Ceratec Veto dubbel isobarische servo subwoofer) hoeven mijn speakers niet veel laag frequent te leveren.
Ik heb dan ook een tijd gekeken naar elektrostatische of magneplanaire speakers. Maar aangezien ik naast de gevoelige jazz/zang ook films kijk op de setup wil ik wel volledige reference volumes kunnen halen zonder bang te zijn dat je speaker kapot gaat. (Voor het HT laag komt er een 18" subwoofer aan)

Ik ben dus op zoek naar een speaker die als het moet zeer verfijnde muziek (loreena mckennit, diana krall) met de openheid van een elektrostaat kan weergeven en als het moet een zware explosiescene in een actiefilm kunnen weergeven zonder problemen.

Ik heb gekeken naar de A4 Monitor, en daar ben ik erg in geinteresseerd, maar ik weet niet hoe deze zich staand houd bij extreme volumes. Ik speel nu met 6 philips MFB speakers. Erg leuk spul, maar ik weet dat de high-range en midrange veel beter kunnen.

Welk zelfbouw project raden jullie me aan?

Hanz71

#1
Als ze wat harder moeten kunnen spelen misschien d'appolito-systeem? Ik heb zelf alcone laplace's. Van daaruit wel gecharmeerd van alcone. In het bijzonder lijkt mij de pascal erg mooi. Over die speaker zit ik ook te denken om mijn HT te completeren (Fronts en dan laplace naar rear).
Het lijkt me overigens dat ook een 2-weg al hard zat kan, maar met 2 parallele woofers kan het weer wat harder allemaal.
Voor de rears en center kan je dan kiezen voor een gesloten systeem zodat het wat kleiner gebouwd kan worden. Als center is ook een (gesloten, dus compacte) laplace XT een mogelijkheid in die setup.
In de woonkamer staat bij mij een A4. Deze speakers kunnen misschien niet knoerthard, maar amechtig worden ze niet snel.
PS. fotootje Laplace: