(audiofiele) design pc luidsprekertjes 2.0 of 2.1

Started by WubboZ, February 13, 2007, 22:11:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WubboZ

Nu er een mooie zwart glanzende samsung 226BW monitor op mn bureau staat kan ik daar echt geen witte luidsprekers meer naast zetten. Nu wilde ik dus nieuwe speakers kopen. Eerste idee was de Bose Companion 5, maar die kon ik zo snel nergens vinden, en zouden 500 euro moeten kosten :o. Companion 3 is al beter met €299 en 250 2e hands, maar nog wel over budget. Ik dacht zelf zo'n 150 euro uit te geven (audiofiel is dus niet echt mogelijk voor die prijs, maar er moet wel goed geluid uit komen). Er zijn nog wel wat setjes van logitech en creative, maar of ik dat nu echt wat vind...
Het enige wat neg een beetje verkrijgbaar is, en er wel aardig uit ziet is de logitech Z-2300, maar ik heb het idee dat dat alleen maar POWER is, en verder een weinig muziekaal hoogstaande orientatie.

Heeft iemand nog een goede tip voor een setje?
Misschien niet helemaal duidelijk, maar het design speelt wel echt mee. De speakers komen naast een zwart/zilver glanzende monitor te staan, dus het moet er wel een beetje bij passen ::)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Cees-Jan

#1
Altec lansing ???

http://www.alteclansing.com/downloads/MX5020_SELL_SHEET.pdf


Kost 100 euro in DLD, zal in NL ook wel zoiets zijn.


Audiofiel

#2
Deze zien er ook wel mooi uit, nietwaar? ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Cees-Jan

Als je scherm overwegend grijs is wel, voor overwegend zwart zou ik die andere nemen.

Ik ken het merk overigens vanuit mijn laptopspeakertjes, die geven een zeer helder, audifiel, geluid. Lage tonen tja dat is te verwachten maar die zitten er bijna niet in. (laptop is ook maar 15 mm dik)

WubboZ

Quote from: Audiofiel on February 13, 2007, 23:13:19
Deze zien er ook wel mooi uit, nietwaar? ;)



Oew, dat ziet er wel vet uit :D
Alleen de prijs hé... :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Audiofiel

Quote from: WubboZ on February 13, 2007, 23:22:56
Oew, dat ziet er wel vet uit :D
Alleen de prijs hé... :P

Ach, laat het een troost zijn...  ze zijn waarschijnlijk verkocht aan een forumgenoot... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WubboZ

Quote from: Audiofiel on February 13, 2007, 23:24:31
Ach, laat het een troost zijn...  ze zijn waarschijnlijk verkocht aan een forumgenoot... ;)

and the hunt continues ;D
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Audiofiel

De zoektocht zelf is ook onderdeel van de hobby. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WubboZ

Quote from: Audiofiel on February 13, 2007, 23:43:58
De zoektocht zelf is ook onderdeel van de hobby. :D

Daaamn right ;D

Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken :-\
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

jasjenl

Wat dacht je van Teufel speakertjes? Bijvoorbeeld deze? Niet te duur, schijnen goed geluid te geven. Alleen niet echt super design wellicht, maar wel zwart.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

WubboZ

Quote from: jasjenl on February 14, 2007, 00:12:37
Wat dacht je van Teufel speakertjes? Bijvoorbeeld deze? Niet te duur, schijnen goed geluid te geven. Alleen niet echt super design wellicht, maar wel zwart.

Ziet er op zich nog wel aardig uit, maar helaas sluit je ze aan op usb. Er zit dus een interne geluidskaart in, en dat is jammer. Anders was het zeker een optie geweest.

Oh, correctie: Hij heeft ook gewoon stereo (2x tulp) in. Even kijken waar ik ze kan kopen, en liefst ook even in het echt kan zien, want het design is idd niet super...
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

jasjenl

Ik dacht dat je Teufel alleen direct bij Teufel zelf kunt bestellen, ze zijn dus niet in gewone winkels te koop. Op tweakers zijn in dit topic wel de nodige ervaringen met dit merk te vinden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

WubboZ

Ik heb kieskeurig maar eens even afgespeurd maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Op zich zien de Logitech Z-2300 speaker er nog wel goed uit. Toch nog maar een keer een luistersessie doen bij de lokale pc zaak ;D
Ook kwam ik de Logitech Z-4 tegen. Deze passen qua design beter bij het scherm, alleen is het design van de speakers niet mijn smaak (het scherm vreemdgenoeg wel :D)

JBL Creatures black II is op zich ook wel mooi denk ik, maar dat moet ik toch eerst even in het echt zien hoe dat er nu uit ziet. Als ik me de creatures wit in beeld, maar dan in het zwart dan lijkt het me niets :-\

Ik word alleen erg gecharmeerd door de z-2300 speakers, maar dat is misschien meer doordat ze ze bij dynabyte voor slechts 70 euro weg doen. Dan is het denk ik wel een goede keuze, of niet?

Bagger kieskeurig >:( Klik je bij de z-2300 op prijzen, ooh dynabyte heel goedkoop. Klik je door naar de site van dynabyte blijkt het om eenofander troep setje te gaan dat voor 70 euro te koop is. Ze hebben er wel een grote recleme banner naast waar dan de z-2300 *toevallg* op staat, alleen dan voor 150 euro :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

FrankB

De Philips MMS-321



Mooie speakers, klinken prima en niet zo gek duur :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tazzy

Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

sj0er-D

als je mooi klinkende, mooi ogende en een leuke extra zoekt raad ik de logitech z-10 aan.. dit is een 2.0 setup en klinkt buitengewoon mooi.

link naar het product: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2173,CONTENTID=12263

prijs ligt op 119 euro ex btw als ik het goed heb (bij office centre in ieder geval)

WubboZ

Klink inderdaad wel aardig, maar het werkt niet, en dan nog die maffe display zooi. De volumeregeling is verre van ideaal. Ik heb trouwens gewoon gekozen voor de Logitech z-2300 set, aangezien ik deze voor een mooie prijs kon krijgen, en ook wel aardig klinkt (wel erg veel bass, maar die is gelukkig te regelen ;))
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination