UPC / TELE2 / anders?

Started by ArnoldV, February 13, 2007, 16:19:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArnoldV

Ik ben op zoek naar de "beste" tv aanbieder voor mijn wensen.

korte samevatting:


  • 1 maart kan ik in m'n 1ewoning (koop appartement nijmegen).
  • Op dit moment nog niets met KPN/KABEL/SATELLIET te maken (nog geen tel. aansluiting)
  • UPC gebied
  • SATELLIET geen optie
  • TV + Telefoon + Internet nodig



mogelijkheden die ik zelf al bedacht heb:

  • ALLES UPC
  • UPC DIGITALE TV + ADSL&Telefonie van Orange (of wie dan ook)
  • ALLES TELE2

zijn er nog andere opties of wat denken jullie?


Bengbeng

#1
Is de best mogelijke beeldkwaliteit belangrijk voor je? Zo ja dan is er maar één optie; UPC digital.

QuoteUPC DIGITALE TV + ADSL&Telefonie van Orange (of wie dan ook)

Bovenstaande is de beste optie. UPC digital = beste beeld, ADSL van Orange = goedkoopst en tevenst het snelst.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

HAL

Ik zou zeggen: satelliet. :)

Maar nu serieus: je moet wel een enorme masochist zijn om met UPC, TELE 2 en/of Orange in zee te willen gaan. Mijn advies: voorlopig geen triple play doen. Er is GEEN enkele aanbieder die het 100 procent in orde heeft. Het gaat er om wat je wilt: maakt het je niets uit dat je met een bedrijf in zee gaat dat niet doet wat het belooft, gewoon geld blijft afschrijven en niet reageert op je vraag om ondersteuning en service, kies dan triple play.
Wil je kwaliteit, kies dan voor een vaste lijn van KPN (geen SLIM of internetplusbellen dus) en internet bij een bedrijf dat van oudsher in deze business zat. Je weet zeker dat je te veel betaalt, maar je krijgt wel wat je wilt. :)

Waarom is satelliet geen optie? Alle proefballonnetjes ten spijt, mag je in NL nog steeds overal een schotel op je huis plaatsen.

SpeedyAndré

Ik ben ooit begonnen met kabeltv (later ook internet) en Kpn telefoon maar het enige wat me hiervan is bijgebleven dat ik werd uitgekleed door de 'kwaliteits' leveranciers  :-\
Iemand hierboven stelt dat Tele2 geen ervaring zou hebben en daarom niet goed/stabiel zou zijn.
Niets is minder waar, hun internet begon ooit bij Zon, dit werd Versatel en is nu Tele2.
Tele2 heeft in Nederland e.e.a. opgekocht maar is een aardig grote speler elders in Europa.
Voor het geld krijg je best veel (hun totaalpakket is nog altijd door geen aanbieder geëvenaard) en het kan lange tijd heel goed gaan (nu reeds een jaar geen downtime gehad).
Inmiddels wil Tele2 af van het 'goedkope' imago waarmee ze de markt bewerkt hebben, al zal dat niet makkelijk gaan.
Het enige minpunt bij Tele2 vind ik dat het modem nogal is dichtgetimmerd (zodat je geen verkeerde dingen instelt) maar met trucjes kan je toch wel bij de uitgebreide mogelijkheden komen :)

Een starter heeft meestal weinig geld en bij Tele2 ben je dan best goedkoop uit met alles in 1 pakket.
Bij andere goedkope aanbieders is bijv. de helpdesk heel duur om te bellen en slecht bereikbaar.
Kabelaars kunnen op tv gebied wel een goed product leveren maar internet deel je met de buren (snelheid is niet gegarandeerd) en telefonie hebben ze nog niet lang.
Tele2 heeft momenteel wat leveringsproblemen met hun modems, informeer dus even hoe dat zit anders zit je met een werkende aansluiting, maar zonder modem zodat je helemaal niets kan doen.
De levertijd is een aantal weken, dus verwacht niet dat je 1 maart alles al hebt werken  ::)
Let ook even op of je nog een vaste Kpn lijn nodig hebt en of je die het 1e jaar moet betalen, dat kan een domper zijn bij Tele2 (en andere adsl aanbieders).
Tele2 kan in principe zonder Kpn lijn cq abo maar hier is nog weinig duidelijkhied over.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Bengbeng

Quote from: HAL on February 13, 2007, 23:17:41
je moet wel een enorme masochist zijn om met UPC, TELE 2 en/of Orange in zee te willen gaan.

Ik heb sinds anderhalf jaar een Orange Family (voorheen Wanadoo) 20Mbit lijntje voor 22,50 per maand, in die
tijd misschien 2 keer een uur downtime gehad? Werkt perfect dus.
En UPC ben ik ook zeer tevreden over, biedt van alle optie's overall de beste beeldkwaliteit. (ik heb ook sat dus ben niet "partijdig")
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

HAL

Quote from: Bengbeng on February 14, 2007, 00:39:21
Ik heb sinds anderhalf jaar een Orange Family (voorheen Wanadoo) 20Mbit lijntje voor 22,50 per maand, in die
tijd misschien 2 keer een uur downtime gehad? Werkt perfect dus.
En UPC ben ik ook zeer tevreden over, biedt van alle optie's overall de beste beeldkwaliteit. (ik heb ook sat dus ben niet "partijdig")

Ik had het over triple play. Niet over het één bij de ene en het andere bij de ander. Dat was namelijk 1 van de opties die de OP overwoog.

ArnoldV

Quote from: SpeedyAndré on February 14, 2007, 00:12:26
Ik ben ooit begonnen met kabeltv (later ook internet) en Kpn telefoon maar het enige wat me hiervan is bijgebleven dat ik werd uitgekleed door de 'kwaliteits' leveranciers  :-\
Iemand hierboven stelt dat Tele2 geen ervaring zou hebben en daarom niet goed/stabiel zou zijn.
Niets is minder waar, hun internet begon ooit bij Zon, dit werd Versatel en is nu Tele2.
Tele2 heeft in Nederland e.e.a. opgekocht maar is een aardig grote speler elders in Europa.
Voor het geld krijg je best veel (hun totaalpakket is nog altijd door geen aanbieder geëvenaard) en het kan lange tijd heel goed gaan (nu reeds een jaar geen downtime gehad).
Inmiddels wil Tele2 af van het 'goedkope' imago waarmee ze de markt bewerkt hebben, al zal dat niet makkelijk gaan.
Het enige minpunt bij Tele2 vind ik dat het modem nogal is dichtgetimmerd (zodat je geen verkeerde dingen instelt) maar met trucjes kan je toch wel bij de uitgebreide mogelijkheden komen :)

Een starter heeft meestal weinig geld en bij Tele2 ben je dan best goedkoop uit met alles in 1 pakket.
Bij andere goedkope aanbieders is bijv. de helpdesk heel duur om te bellen en slecht bereikbaar.
Kabelaars kunnen op tv gebied wel een goed product leveren maar internet deel je met de buren (snelheid is niet gegarandeerd) en telefonie hebben ze nog niet lang.
Tele2 heeft momenteel wat leveringsproblemen met hun modems, informeer dus even hoe dat zit anders zit je met een werkende aansluiting, maar zonder modem zodat je helemaal niets kan doen.
De levertijd is een aantal weken, dus verwacht niet dat je 1 maart alles al hebt werken  ::)
Let ook even op of je nog een vaste Kpn lijn nodig hebt en of je die het 1e jaar moet betalen, dat kan een domper zijn bij Tele2 (en andere adsl aanbieders).
Tele2 kan in principe zonder Kpn lijn cq abo maar hier is nog weinig duidelijkhied over.

André  8)

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik denk idd dat het toch tele2 gaat worden.
Krijg net ook namelijk een mailtje met daarin:

"Het is sinds kort mogelijk om een Tele2-pakket op te leveren op een adres waar wel een telefoonlijn aanwezig is, maar geen telefoonabonnement. Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk contact op te nemen met de afdeling verkoop op 0800-1602"

Dan kan ik het zo bestellen en alles daar regelen zonder maar iets met de KPN te maken te hebben (wat alles vertraagt)

El Nino

#7
Quote from: HAL on February 13, 2007, 23:17:41
Ik zou zeggen: satelliet. :)

Maar nu serieus: je moet wel een enorme masochist zijn om met UPC, in zee te willen gaan. Mijn advies: voorlopig geen triple play doen. Er is GEEN enkele aanbieder die het 100 procent in orde heeft.

Ik adviseer: UPC (triple play) - prima service, goede monteur, echt een superstrak beeld (kan stellen 1 van de betere in de digitale wereld)..... Er zijn veel mensen die klagen over UPC, maar daar kan ik me in ieder geval niet bij aansluiten....

Minpuntje: teletekst (ja er zijn nog mensen die dat gebruiken.... ;D) en de afstandbediening van de decoder is niet te programmeren op een andere AB (maar dat hebben velen, zo niet alle AB's van decoders).
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Shorty

UPC en prima service? WHOEHAHA...  >:D

VrGr,

Bart J.

El Nino

Quote from: El Nino on February 16, 2007, 20:49:09
Er zijn veel mensen die klagen over UPC, maar daar kan ik me in ieder geval niet bij aansluiten....

Read the lines...... ;) ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom