Marantz sr9200 & Infinity ref61MKII

Started by MOHTFAN, January 28, 2003, 15:55:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MOHTFAN

Hi,

Ik heb infinity ref61MKII (6ohm) speakers en vroeg me af of de Marantz sr9200 wel geschikt zou zijn hiervoor (onder de 2500euro). Of zou de denon 3803 beter zijn? Ik weet dat de 9200 in principe beter is maar als mijn speakers absoluut niet geschikt zijn voor deze versterker (receiver) dan koop ik het liever niet, ik ben momenteel nog niet van plan deze speakers te vervangen.

Merci

Mohtfan
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Vincent

Geeft geen enkel probleem Heb zelf ook 6Ohm speakers.

Nix aan het handje :D...

bryan vd B

ik denk dat je eerder bedoelt qua klank en combinatie niet????

Qua klank past de marantz er goed bij. Het is goede versterker en zal zeker beter klinken als de 3803 van denon.
Marantz is opzich een vrij rustige versterker en je infinity speakers vrij agressief dus dit zal goed combineren en met denon ook trouwens maar die klinkt naar mijn mening te rustig.
Wat je ook zeker moet aanschaffen zijn goede speakerkabels zoals monster, van den hul of eichmann.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MOHTFAN

Ik denk gewoon aan alles, wat ervoor zou kunnen zorgen dat een van de 2 versterkers in deze combinatie ervoor zou zorgen de betere te zijn - ook rekening houdend dat de marantz alsnog meer als 1000 euro duurder is. Dus aansluiting/belasting van de speakers/versterker en geluids kwaliteit.

Kabels zijn grotendeels oehlbach 2x 2.5mm, zouden die andere dan nog veel kunnen verbeteren? ik heb nl ongeveer 50 meter nodig exclusief datgene voor de dan nog aan te schaffen back surounds. maar op zich is dat een thema voor later. Belangrijker is nu de mening van meerdere mensen over deze combi zodat ik makkelijker de beslissing kan nemen (tenzij ik te laat beslis en de 9200's zijn op voor die prijs, want ~3500 heb ik er niet voor over)
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

patrick_vdb

#4
Hoi

De Marantz SR9200 is een stuk stabieler als de Denon 3802, dit zal resulteren in het beter onder controlle houden van de speakers en daardoor een verhoogde geluidskwaliteit hebben (ruimtelijkheid, strakker ed). Omdat de speakers 6 Ohm nominale belasting hebben zullen deze wat meer van de voeding eisen dan een speaker met 8 Ohm nominale belasting.

Klankmatig zul je toch eigenlijk moeten beluisteren (kun je beide versterkers op proef krijgen?) maar ik vermoed dat het met beide wel goed zal komen.

Mvrgr

Patrick

MOHTFAN

Waar het in de aanbieding is zou ik de marantz niet op de proef kunnen krijgen denk ik. En de denon 3803 is volgens mij nog niet echt in grote getallen aanwezig in nl, ik zie alleen nog maar de 3802 in de winkels. Maar ik hoor niemand zeggen dat de 3803 beter zou kunnen zijn, mijn gedachtes om de marantz dit weekend te kopen worden steeds groter.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

patrick_vdb

Wat heet beter? Er is gewoon een klasse-verschil tussen de 3802 (of 3803) van Denon en de SR9200 van Marantz (mid-klasse receiver vs topklasse receiver) ;) De Infinity's zullen echter wel baat hebben bij een hogere klasse receiver/versterker.

Mvrgr

Patrick


MOHTFAN

Met beter denk ik aan een strakker geluid. een ting is duidelijk een ting en een boem is duidelijk een boem enz.., het werkelijker laten klinken minder elektronisch.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

patrick_vdb

Hoi,

De uiteindelijke kwaliteit is afhankelijk van de gehele configuratie dus speakers/versterker/kabels/bron ;)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de 3802 van Denon niet zomaar te vergelijken is met de SR9200 van Marantz omdat deze beide tot een andere klasse behoren (mid-klasse receiver vs topklasse receiver), vandaar "wat heet beter?"


Mvrgr

Patrick

MOHTFAN

Kwa bouw denk ik wel dat deze beide goed zijn alleen het geluid moet zuiverder zijn alsof het instrument naast me staat (zij het misschien niet zo hard). Ik heb net een upgrade gedaan naar de marantz dv8300 en ben zeer tevreden met het geluid (voorheen sony 735). Nu wil ik mijn versterker ook upgraden en zou graag het zelfde soort verbetering in geluid willen zien (momenteel heb ik de sony 930) - een verdere versterking in nuances, het dichterbij zetten van de geluiden (let op niet harder) het verder openen van mijn oren. In een duitse blad heb ik gelezen dat dit zo is, maar ik wil graag ook de opinie van anderen weten. de mid en high zijn het belangrijkste, maar een strakke bass volgt al heel snel.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

patrick_vdb

De SPL zal tussen de 3802 en de 9200 niet zoveel (tot bijna niets) verschillen, daarvoor is het verschil in vermogen gewoonweg te weinig (105 vs 140).

Beide apparaten bieden veel waar voor het geld, de Denon zal iets warmer in het laag klinken, de Marantz daarintegen iets levendiger in het middengebied. Welke jouw het meeste value for money brengt......dat kun je het beste zelf bepalen ;)

Nogmaals, de Infinity's zijn best gebaat bij een stabiele versterker, hierin zul je dan ook de meeste winst behalen. Ruimtelijkheid, diepte, rust in het geluid ed kunnen enorm medebepaald zijn door de gebruikte eindtrap ;)

Maar staat de keuze tussen Denon of Marantz al vast? Rotel, Arcam, mischien Harman Kardon ed maken ook mooie producten.

Mvrgr

Patrick

MOHTFAN

"de Denon zal iets warmer in het laag klinken, de Marantz daarintegen iets levendiger in het middengebied"

Dan zal de marantz wel de beter voor mij zijn.  De vandeHul coax the first deed dit ook en daar was ik ook erg blij mee. Als ik niet al te laat ben voor de aanbieding dan word het nu de 9200, anders zal het weer open komen staan.

Bedankt
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

patrick_vdb

Wel nog even luisteren om het vermoeden te bevestigen ;) Vraag anders of je een luistergarantie kan krijgen, maw je koopt de Marantz maar mocht íe toch niet brengen wat je verwacht dat je dan alsnog kan ruilen.

Mvrgr

Patrick

MOHTFAN

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK