Meet & Greet op ZEER korte termijn bij Aurora13

Started by Aurora13, February 12, 2007, 11:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#50
Quote from: )p( on February 19, 2007, 21:47:39
Ik kan ook  :)

peter
Hoi Peter,

Neem jij je knijpdoos mee ?  De mijne heeft een BNC uitgang en dat is wellicht weer net even lastiger..

Edit: ik besef net dat ik dan eigenlijk niks bij te dragen heb aan de shootout  :o

)p(

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 10:11:24
Hoi Peter,

Neem jij je knijpdoos mee ?  De mijne heeft een BNC uitgang en dat is wellicht weer net even lastiger..

Edit: ik besef net dat ik dan eigenlijk niks bij te dragen heb aan de shootout  :o

Ok ik neem de "knijpdoos" mee :) Hehe klinkt best kinky als je het zo zegt  :o ;D



peter


Aurora13

Quote from: Enno on February 21, 2007, 10:08:42
Ik zal er zondag niet bij zijn. Veel plezier met luisteren en ik zal de bevindingen met veel interesse volgen.

Enno  :'(

Helaas, sterkte in ieder geval!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Aurora13

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 10:11:24
Hoi Peter,

Neem jij je knijpdoos mee ?  De mijne heeft een BNC uitgang en dat is wellicht weer net even lastiger..

Edit: ik besef net dat ik dan eigenlijk niks bij te dragen heb aan de shootout  :o

Jawel: oren en interesse :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Aurora13


Oke dan wordt het als volgt:

Aurora13: RME96/8
Antoine: Northstar en Trends UD-10
)p(: Squeezebox
Audioloog: zichzelf ;D

Rest nog:
Welke CD(s) gaan we beluisteren?
Welke kabel gaan we gebruiken?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

hifiman

Hoi Aurora,

Weet je wat, dan neem ik wel wat lekkers mee  :)

Enne hoe laat verwacht je ons zondag?

Wat de cd's betreft, ik denk dat als mensen cd's meenemen ze ook gelijk de geripte flac files mee moeten nemen op een of ander medium (cdrom/harddisk/dvdrom..). Om nou eerst nog alles te moeten gaan rippen zondag lijkt me wat zonde van de tijd..

Groetjes,

Ronald

Martin_M

#56
Aurora,

Is er nog behoeft aan een TEAC VRDS-25x, gemodificeerd door SoundEvolution (als loopwerk met Tentlabs clock + supply en S/PDif uitgang)??

Ik zou dan ook mijn Transparent Digital Reference (RCA) mee kunnen nemen.
Mijn NBS is veel te gevoelig. Als die wordt verwisseld heeft 'ie een halve dag nodig om weer lekker te klinken :-\.

Als het niet kan, ook geen probleem ;)

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Aurora13

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 11:11:51
Hoi Aurora,

Weet je wat, dan neem ik wel wat lekkers mee  :)

Enne hoe laat verwacht je ons zondag?

Wat de cd's betreft, ik denk dat als mensen cd's meenemen ze ook gelijk de geripte flac files mee moeten nemen op een of ander medium (cdrom/harddisk/dvdrom..). Om nou eerst nog alles te moeten gaan rippen zondag lijkt me wat zonde van de tijd..

Groetjes,

Ronald

Lekkers is altijd welkom! :D

Zondag vanaf 13:00 uur lijkt mij een mooie tijd?

Goed rippen met EAC neemt ongeveer een 20 minuten in beslag, dus dat is niet zo lang, maar misschien wel een goed idee om de geripte CD's in flac mee te nemen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Aurora13

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 11:27:03
Aurora,

Is er nog behoeft aan een TEAC VRDS-25x, gemodificeerd door SoundEvolution (als loopwerk met Tentlabs clock + supply en S/PDif uitgang)??

Ik zou dan ook mijn Transparent Digital Reference (RCA) mee kunnen nemen.
Mijn NBS is veel te gevoelig. Als die wordt verwisseld heeft 'ie een halve dag nodig om weer lekker te klinken :-\.

Martin

Ja prima! Doen we eerst een shootout van de TEAC en de Northstar en de 'winnaar' daarvan testen we tegen de verschillende computer audio devices.
Kabel is ook prima, hoewel ik voor de PC liever een optische gebruik ivm de galvanische scheiding (Bij een vlugge test hoorde ik overigens geen verschil tussen coax en optisch, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen ;)).
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Martin_M

Quote from: Aurora13 on February 21, 2007, 11:58:49
Ja prima! Doen we eerst een shootout van de TEAC en de Northstar en de 'winnaar' daarvan testen we tegen de verschillende computer audio devices.
Kabel is ook prima, hoewel ik voor de PC liever een optische gebruik ivm de galvanische scheiding (Bij een vlugge test hoorde ik overigens geen verschil tussen coax en optisch, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen ;)).

Ik zal vanavond de TEAC even testen met een optische kabel (vd Hul Optocoupler II). Ik laat nog wel even horen of ik dat de moeite waard vind.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Deleted member

Quote from: Enno on February 21, 2007, 10:08:42
Ik zal er zondag niet bij zijn. Veel plezier met luisteren en ik zal de bevindingen met veel interesse volgen.

Enno  :'(

Jammer Enno, sterkte!

Aurora13

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 12:09:36
Ik zal vanavond de TEAC even testen met een optische kabel (vd Hul Optocoupler II). Ik laat nog wel even horen of ik dat de moeite waard vind.

Martin

Top!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 11:27:03
Aurora,

Is er nog behoeft aan een TEAC VRDS-25x, gemodificeerd door SoundEvolution (als loopwerk met Tentlabs clock + supply en S/PDif uitgang)??

Ik zou dan ook mijn Transparent Digital Reference (RCA) mee kunnen nemen.
Mijn NBS is veel te gevoelig. Als die wordt verwisseld heeft 'ie een halve dag nodig om weer lekker te klinken :-\.

Als het niet kan, ook geen probleem ;)

Martin

Super!  :) Ik hoopte al dat er zich nog iemand zou aanmelden met een CD transport!  :)

Martin_M

#63
Natuurlijk kon ik niet tot vanavond wachten en heb het meteen even getest.

Helaas (voor nu altans). Bij de modificatie is de hardware voor de optische uitgang verwijderd.
Ik moet zeggen dat die uitgang nu wel veel meer rust geeft >:D.

Maaruh, dat wordt 'm dus niet begrijp ik?

Quote from: Antoine on February 21, 2007, 12:12:46
Super!  :) Ik hoopte al dat er zich nog iemand zou aanmelden met een CD transport!  :)
Dat is een beetje het nadeel dat het forum zo groot is geworden. De tijd dat je alle posts kan lezen is al ver achter ons. Nu blijkt dat alle topictitels lezen al een probleem is. (deze las ik vanmorgen dus pas voor het eerst...)

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Aurora13

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 12:25:08
Natuurlijk kon ik niet tot vanavond wachten en heb het meteen even getest.

Helaas (voor nu altans). Bij de modificatie is de hardware voor de optische uitgang verwijderd.
Ik moet zeggen dat die uitgang nu wel veel meer rust geeft >:D.

Maaruh, dat wordt 'm dus niet begrijp ik?

Dat is een beetje het nadeel dat het forum zo groot is geworden. De tijd dat je alle posts kan lezen is al ver achter ons. Nu blijkt dat alle topictitels lezen al een probleem is. (deze las ik vanmorgen dus pas voor het eerst...)

Martin

Nee hoor neem die Transparent kabel maar mee dan testen we daar mee als de rest het daar mee eens is.

Om alles bij te houden heb je tegenwoording inderdaad een dag taak aan. :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

hifiman


Martin_M

Quote from: Aurora13 on February 21, 2007, 12:40:27
Nee hoor neem die Transparent kabel maar mee dan testen we daar mee als de rest het daar mee eens is.

OK. Schrijf mij maar bij.

Dus 13:00 uur aanwezig? Adresgegevens via PM neem ik aan ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Aurora13

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 14:08:17
OK. Schrijf mij maar bij.

Dus 13:00 uur aanwezig? Adresgegevens via PM neem ik aan ;)

Oke dan wordt het a.s. zondag om 13:00 uur:

Aurora13:   RME96/8 en locatie
Antoine:     Northstar en Trends UD-10
)p(:           Squeezebox
Audioloog:  LEKKERS!!!
Martin_M:  TEAC + Transparent kabel

NAW verstrek ik (uiteraard) via PM.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Aurora13:
Zou je alvast Slimserver willen downloaden en installeren op je htpc?
http://www.slimdevices.com/su_downloads.html

Antione, Audioloog of Martin_M
Ik kom met de trein vanuit Almere. Zou een van jullie mij misschien op het treinstation bij Aurora13 willen ophalen?

Peter

Aurora13

Quote from: )p( on February 23, 2007, 08:34:12
Aurora13:
Zou je alvast Slimserver willen downloaden en installeren op je htpc?
http://www.slimdevices.com/su_downloads.html

Antione, Audioloog of Martin_M
Ik kom met de trein vanuit Almere. Zou een van jullie mij misschien op het treinstation bij Aurora13 willen ophalen?

Peter
Ga ik installeren voor je.

Ik kan je eventueel ook op pikken, misschien wel makkelijker dan hoeven de andere niet ook nog eens het treinstation te vinden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Quote from: Aurora13 on February 23, 2007, 08:37:06

Ik kan je eventueel ook op pikken, misschien wel makkelijker dan hoeven de andere niet ook nog eens het treinstation te vinden.


Prima, dank je wel :)

peter

Martin_M

#71
Quote from: )p( on February 23, 2007, 08:34:12
Antione, Audioloog of Martin_M
Ik kom met de trein vanuit Almere. Zou een van jullie mij misschien op het treinstation bij Aurora13 willen ophalen?

Peter

Peter,

Sterker nog. Ik kom langs Almere. Kleine moeite om even langs je huis te rijden.
(heb een navigatiesysteem dus het zoeken zal wel meevallen ;))

Ik hoor het wel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

)p(

Quote from: Martin_M on February 23, 2007, 09:13:23
Peter,

Sterker nog. Ik kom langs Almere. Kleine moeite om even langs je huis te rijden.
(heb een navigatiesysteem dus het zoeken zal wel meevallen ;))

Ik hoor het wel.

Martin

Hoi Martin. Als dat voor jouw geen probleem is graag :) Ik zal je zo even pm'en.

Peter

Aurora13

Quote from: Martin_M on February 23, 2007, 09:13:23
Peter,

Sterker nog. Ik kom langs Almere. Kleine moeite om even langs je huis te rijden.
(heb een navigatiesysteem dus het zoeken zal wel meevallen ;))

Ik hoor het wel.

Martin

Kijk dat is helemaal super!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)