"El Terremoto", een subwoofer van formaat

Started by Interficior, February 9, 2007, 20:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BOUBOU

Beste Interficior,

Als het goed is kom ik de kast aanstaande maandag bij jouw inspelen/ophalen.

Nu heb ik 2 vragen...
1.Heb jij U-571 in jouw dvd collectie?
2.Dekt jouw imboedelverzekering "natuurrampen"?  ::)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Interficior

1: Nee. Maar als je het niet erg vind hang ik hem aan een computer, dan kan ik 'm in zeven tellen goed afstellen.
2: Geen idee, maar ik denk niet dat het onder 'natuurrampen' valt. ;)
Take it or lease it

Bart_M

Heb je de woofer al een paar dagen buiten de kast laten wapperen op een 20 Hz toontje? Anders duurt het inspelen vrij lang...

BOUBOU

#128
Quote from: Bart_M on July 18, 2007, 07:54:37
Heb je de woofer al een paar dagen buiten de kast laten wapperen op een 20 Hz toontje? Anders duurt het inspelen vrij lang...

Hier heb ik helaas geen mogelijk toe gehad.
Het inspelen kan maandag pas beginnen.
Desnoods rijd ik nogmaals naar Interficior's villa, om de meting nog eens dunnetjes over te doen  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

JBL PRX Power!

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Interficior

#134
Ik ben al blij dat mijn huis op zand staat en niet op wat palen in het veen. ;)

Maar dan laten we hem toch eerst even klapperen op 5/10/20 Hz buiten de kast? Geen probleem. Desnoods die drie tonen tegelijk. Leve de toongenerator. ;D

Aan de andere kant: Heeft Matthijs er helemáál niets mee gedaan?

Voeding voor de Linkwitz-transform:





En de Linkwitz-transform itself:





Zoals je ziet is 'ie nog niet af. Maar wel bijna. Trafo aansluiten op de voeding, voeding op de linkwitz-transform, en dan de XLR en Cinch stekker aansluiten.
Take it or lease it

Godtoh

Geinig met zo'n experimenteer bordje maar er zelf ook handig gebruik van.
Ga je ook nog een print laten etsen of zelf etsen?

Groetjes
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Interficior

Nee, waarom zou ik? Op welke manier doet hardwiren onder voor via printbanen werken? ;)
Take it or lease it

Bart_M

Quote from: Interficior on July 18, 2007, 22:39:18
Ik ben al blij dat mijn huis op zand staat en niet op wat palen in het veen. ;)

Zo'n sub zal de palen hooguit wat verder in de grond heien.

Bart_M

Als ik nog 1 tik mag geven, probeer de sub eerst uit zonder Linkwitz-transform. In mijn worden de lage tonen zo versterkt, dat het precies het verval van een gesloten kist opvangt en ik dus strak tot 8 Hz speel, zonder extra boosting.
Meet hem dus eerst even zo in de ruimte.

Interficior

Jeps dat was ook het plan. Maar ik kan hem wel hier meten maar hoe die daar dan staat is natuurlijk een tweede. ;) Sowieso kan ie zonder transform wat meer power hebben.
Take it or lease it

Bart_M

Ik denk niet dat de driver of de amp een powerprobleem gaan hebben... ;)

Interficior

Mja... Volgens mij vliegen coni in het algemeen er snel overheen als je ze <20 Hz gaat belasten en dan vrij hard. Een SVS-driver hier legt open-baffle ook vrij snel het loodje.
Aan de andere kant is dit natuurlijk wel 15" >:D De slag is ietsjes meer dan een Peerless XLS :)
Take it or lease it

Matthijs Jager

Inspelen hoeft niet meer hoor, de sub heeft al een aantal uren met een 20hz sinus staan draaien en is daarna ook nog een paar maanden gebruikt (toen nog in een 180 liter bassreflex... in een kamertje van 20 vierkante meter, dus meer dan 15% van zijn werkelijke capaciteit heeft ie niet hoeven leveren)

BOUBOU

Quote from: Matthijs Jager on July 19, 2007, 10:47:47
Inspelen hoeft niet meer hoor, de sub heeft al een aantal uren met een 20hz sinus staan draaien en is daarna ook nog een paar maanden gebruikt (toen nog in een 180 liter bassreflex... in een kamertje van 20 vierkante meter, dus meer dan 15% van zijn werkelijke capaciteit heeft ie niet hoeven leveren)

Wat waren jouw ervaringen destijds eigenlijk?, helemaal vergeten te vragen.  ::)


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Matthijs Jager

Ik ben vanaf het begin af aan erg onder de indruk geweest van de driver. In eerste instantie kwa uiterlijk, maar na de bouw van de testkast ook zeker kwa performance.
Het meest indrukwekkend heb ik altijd de integratie met mijn PMC DB1+'s gevonden, bizar dat een 180 liter bassreflexkast naadloos aan kan sluiten bij een klein 14cm speakertje in een transmissielijn. (en dat was een niet al te goed gebouwde 180 liter bassreflex, dit wordt een goed gebouwde gesloten kast!)

Interficior

Take it or lease it

BOUBOU

Quote from: Interficior on July 22, 2007, 20:20:43


T's maar een bovenwoning waar ik in woon, maar het a.u.b. niet te groot  >:D

MvGr.BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Interficior

#147
Ben de maten alweer vergeten, maar het is iets van 12 bij 26 ofzo... moet je toch wel ergens achter kunnen gooien...



Je maakt me wel weer traumatisch.. Nu staat mijn XLS 10 beneden en moet ik het goed van mijn laag uit de boekenplankjes. Ben benieuwd wat jij trouwens van die speakers gaat vinden.

Edit: ik hoop serieus dat de bovenwoning goed stevig is qua vloer. Als je zand hebt gevuld en de woofer erin is hij toch enorm zwaar. Een boekenkast staat niet op 4 rondjes van 2,5cm diameter ongeveer. Heh. Als je gewone spikes had genomen had je twee opties: 1: de spike buigt volledig door/breekt af voordat je hem neerzet.
2: je prikt de spike dóór de vloer heen.

>:D

Edit: Wauw, de voeding doet het gewoon. Geen rokende apparaten enzo. Hij is nu exact afgesteld op 15 Volt. :)

Edit 387:



Nu met pootjes en daarmee bovenklep.
Take it or lease it

Martijn M

* keyser doet buigingmakende emotiecon      ;)
Dutch & Dutch

R

Mooi hoor. Tipje, wil je het kunststof plaatje strakker afwerken, gewoon even schuren, 200 korrel naar 1000 of zo, van wordt het heel strak!

Vlampolijsten kan ook, maar denk niet dat je een brander in de buurt hebt.