"El Terremoto", een subwoofer van formaat

Started by Interficior, February 9, 2007, 20:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: GhostyJ on May 15, 2007, 22:29:38
wat weegt dat allemaal bij elkaar? :)
Reken op zo'n 80 kilo als ie totaal geassembleerd is. Die woofer is 20 kilo natuurlijk, en er komt zandvulling bij, dus tja. Echt goed kan ik het niet meten natuurlijk. ;D
Take it or lease it

Davey

 :o Da's twee man om dat ding op z'n plek te krijgen

Interficior

Quote from: Davey on May 15, 2007, 22:35:01
:o Da's twee man om dat ding op z'n plek te krijgen
Ja. Maar het voorkomt dat je vrouw hem even verplaatst tijdens het stofzuigen. ;D;D
Take it or lease it

BOUBOU

Ik ben benieuwd hoe lang de houten vloer, en de beneden buren het uithouden  >:D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Davey

Quote from: Interficior on May 15, 2007, 22:38:31
Ja. Maar het voorkomt dat je vrouw hem even verplaatst tijdens het stofzuigen. ;D;D
Hahaha, da's waar

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Metro2005

Wat ziet dit er ontzetten professioneel uit zeg. Erg goed doorgedacht en heel mooi afgewerkt allemaal. Ben erg benieuwd hoe die eruit ziet als het klaar is  ;D
Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

Maartje


volgens de arbo is dat tegenwoordig dus
80 / 23 = 4 man  ;D

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Interficior

Gelukkig zijn de woofer à 20 kilo en het zand dat erin hoort los te vervoeren, dus kun je met twee personen en een steekkarretje ook wel toe. ;D

Overigens was het vandaag eindelijk weer mooi weer (dat duuuuurde) dus nu zit de laatste kant er ook op. Het enige dat rest is het schuren en oliën, en lijmen van de twee platen op de zijkanten. Dan kan het geweld reeds beginnen.
Take it or lease it

Interficior









Nu is ie wel redelijk dood van binnen.

Loodbitumen + groene ondervloerplaten + pritex + BAF. En dat nog buiten het effect van zandvulling, goede bracings en verschillende houtsoorten en diktes op elkaar.
Take it or lease it

J.H

Kan niet anders zeggen het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit..
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

El Penumbra

QuoteEl Terremoto -- 100%

Heb je nu ook een foto met ingebouwde woofer?

Interficior

Take it or lease it

Den Tas

Quote from: El Penumbra on July  1, 2007, 14:01:33
QuoteEl Terremoto -- 100%

Heb je nu ook een foto met ingebouwde woofer?

Quote from: Interficior on July  1, 2007, 14:55:44
Nee. ;D

Dus hij is nog niet 100% klaar :-\, of heb je gewoon nog niet de kans gehad om er een foto van te trekken?
----------------------------------------------------------------------------------------------------

BOUBOU

Die kan pas gemaakt worden op het moment dat ik de behuizing kom halen...
Ik neem dan de versterker en woofer die reeds in mijn bezit zijn mee, om zo het eindresultaat van al het harde werk van Interficior in de vorm van een diepe strakke bass aan hem ten gehore te kunnen brengen  ;D
Ik kan niet meer wachten  :-*

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Bart_M

Ziet er erg goed uit. Veel plezier met de eerste keer aansluiten en luisteren. :)

El Penumbra

Quote from: BOUBOU on July  1, 2007, 16:32:05

Ik kan niet meer wachten  :-*

MvGr. BOUBOU

Dat kan ik me voorstellen.... :D

Interficior

Ik vind 't ook erg spannend wat ie gaat doen. >:D



Ziehier je subkabel. Let op, geel is versterker, en zwart moet aan de subwooferkant. Anders werkt het niet. Ik heb het hier alvast vereeuwigd. ;D

Met kousje erom, voor je vrouw. :)
Take it or lease it

El Penumbra

Nu nog wachten op die ene post met een foto van de complete sub en een korte beschrijving van de eerste ervaringen.  :)

Bart_M

[Topic abuse]
@BOUBOU, je PM box is vol. Kan niet terug reactie geven... :(
[/Topic abuse]

BOUBOU

Quote from: Bart_M on July  3, 2007, 23:02:40
[Topic abuse]
@BOUBOU, je PM box is vol. Kan niet terug reactie geven... :(
[/Topic abuse]

Het kan weer  ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Godtoh

Ziet er gelikt uit heel erg mooi.
Hoe mooi en creatief een hobby kan zijn he ;)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Duck Twacy

#123
Erg mooi die zijkanten, had ik ook moeten doen (kan wellicht nog eens de zijkanten gaan fineren)

Zit er wel genoeg demping in? In mijn netto 130 liter (gesloten) kasten zit zo'n 1.5 kilo wol per kast. En nog wat BAF en pritex.



Nadat dat fotootje genomen is, is er op aanraden van diverse diy guru's nog flink wat meer in gegaan.


Interficior

Er is geen sprake van demping, daar je totaal niet dempt op de lage tonen. Waarom ik er toch ook pritex in doe, is om eventuele middentonen te elimineren in de kast zelf. De woofer is gigantisch diep, dus vandaar dat ik wat vrijlaat. Met teveel BAF in je kast krijg je een doods en bonkig geluid, en dat wil je niet. De afmetingen van de subwoofer van BOUBOU zijn niet superkrap ofzo, de demping is an sich niet nodig. Maar er kan eventueel nog wel wat bij ja, maar ach... Je kunt het later ook nog doen.
Take it or lease it