"El Terremoto", een subwoofer van formaat

Started by Interficior, February 9, 2007, 20:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: dipswitch on April  4, 2007, 19:05:25
kan je hier niet je beroep van maken? het ziet er zo ongeloofelijk goed uit, daar moet markt voor zijn!
Nee, dat gaat niet lukken. Bovendien, dan heb ik geen hobby meer, als het mijn beroep is. Als het je beroep is kan je het niet even naast je neerleggen als je snapt wat ik bedoel.
Take it or lease it

dipswitch

#51
 O0

Beint

Quote from: Interficior on April  4, 2007, 21:02:30
Nee, dat gaat niet lukken. Bovendien, dan heb ik geen hobby meer, als het mijn beroep is. Als het je beroep is kan je het niet even naast je neerleggen als je snapt wat ik bedoel.

Dan maak je van je huidige beroep je hobby  ;D

Interficior

Quote from: dipswitch on April  4, 2007, 22:57:44
mogelijkerwijs zou ik ooit nog de rust en het concentratievermogen kunnen vinden om ook een soortgelijke poging te ondernemen. voorlopig laat ik dat aan "kunners" als jou over  :)

heb je een verleden met houtbewerking? het lijkt met sterk dat je dit voor het eerst doet en meteen zo secuur en netjes kunt werken. alhoewel, ik ben eerder met stomheid geslagen wanneer ik zag wat "beginners" voor elkaar kregen :-\
Neen, ik heb geen achtergrond met hout dat ik een opleiding ervoor heb gedaan. Ik denk dat ik van nature gewoon wat aanleg ervoor heb, en het is natuurlijk niet mijn eerste bouwsel dit.





Dat zijn enkele bouwsels van mij.

QuoteDan maak je van je huidige beroep je hobby  ;D
Mja, schoonmaken is niet helemaal mijn hobby denk ik. En zie je dit:



Dat heeft ook met mijn werk te maken, en is dus deels mijn hobby ook. ;D
Take it or lease it

garmtz


sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

BuSpu


Erik van Voorst (in memoriam)

Ik gok dat je bouillon trekt van schouderbladen... ???

Ik weet in ieder geval wel zeker dat je een supergave sub aan het bouwen bent...... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Interficior

#58
Quote from: garmtz on April  5, 2007, 14:41:55
Wat is dat voor gore foto? :-X
Hmm ik vind de JPEG compressie niet te sterk ofzo. ;D

Anyway wat je daar ziet zijn twee schouderbladen van een koei in een pan. Is niet goor, dat is het als ze een week buiten hebben liggen rotten. Daar heb ik ook ervaring mee. :X

QuoteWaar is de kettingzaag  :o
Geen kettingzaag helaas.


Maar radiaalzaag vs. bot is toch wel een showdown voor het bot hoor. ;D



Overigens worden je spareribs met een lintzaag gezaagd. Geen kettingzagen voor jou dus. ;)

QuoteDierenambulance ?? ;D
Nee nee, die laten de dieren leven ;D

QuoteIk gok dat je bouillon trekt van schouderbladen... ???

Ik weet in ieder geval wel zeker dat je een supergave sub aan het bouwen bent...... 8)
Ik vind het uitermate ranzig ruiken, maar misschien zijn er liefhebbers hoor :P Beetje hetzelfde soort personen dat gek is op Haggis gok ik.

Dankje trouwens over die sub.

Nee, wat ik met die botten doe zal jou toch moeten aanspreken Erik. Als je namelijk klaar bent met koken kun je er hele leuke dingen mee doen. Bijvoorbeeld even opschuren tot korrel 1200.

Take it or lease it

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja spreekt mij zeker aan...ik heb heel vaak kunstwerken van botten gezien...vaak uitgesneden... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Interficior





Heerlijk om met een rubber hamer gewoon echt op de voorplaat te RAGGEN en te merken dat ie echt geen kik geeft.
Take it or lease it

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BOUBOU

Quote from: Interficior on April  5, 2007, 15:41:05




Heerlijk om met een rubber hamer gewoon echt op de voorplaat te RAGGEN en te merken dat ie echt geen kik geeft.

En die 2e foto is gemaakt voor dat je begon met raggen?
Ik ben benieuwd hoe hij er nu uit zie dan  >:D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Interficior

#63
Quote from: Erik van Voorst on April  5, 2007, 16:00:11
...je imiteert de unit.... :P......... ;D 8)
;D
QuoteEn die 2e foto is gemaakt voor dat je begon met raggen?
Ik ben benieuwd hoe hij er nu uit zie dan  >:D
Hetzelfde natuurlijk. :D

Pas maar op, want subwoofer VS voet wordt definitief gewonnen door de subwoofer. >:D

Edit: Dit is hem dan. Is het geen plaatje? :-*



Take it or lease it

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Interficior

Take it or lease it

B.J.


Matthijs Jager

Ik mis hem nog steeds een beetje  :'( Maar aan de muur hangen was ook niet echt een optie :P

Tis erg mooi aan het worden Inteficior!

Interficior

Quote from: Matthijs Jager on April  5, 2007, 19:51:52
Ik mis hem nog steeds een beetje  :'( Maar aan de muur hangen was ook niet echt een optie :P

Tis erg mooi aan het worden Interficior!
Print hem uit, lijst hem in. ;D

Jeetje, heb ik dat hierboven bedacht? Wat een prachtige slogan met een antithese erin als ik het nog goed weet.
Take it or lease it

Interficior

#69
Nou BOUBOU, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat ik die kist in mijn eentje naar buiten heb weten te sjouwen, maar het slechte nieuws is dat mijn hoofd dan wel rood aanloopt en dus dat het me zeer veel inspanning kost.

Furthermore:


Ik heb wat planken MDF en Oukomémultiplex gehaald, om de basis te vormen van het bubingahout. Dat is toch weer leuk een sandwich erbij hè.  >:D Qua verschillende materialen om de resonanties te onderdrukken zit je dan toch wel 'redelijk' goed: Zand, MDF, multiplex, loodbitumen, onderplaat, Bubinga. En dan nog het leer. Hoe zit het eigenlijk met zo'n SVS?

Het voordeel van een zware kast is wel het volgende:



Om de voorste baffle erop te lijmen kun je gewoon de kast zelf gebruiken om te klemmen. :D

Edit: Watch these pictures carefully... Ze zijn de laatste waarbij je nog de zandkamers naakt ziet. >:D





Naja goed je ziet het er maar op eentje. Maargoed, doet er niet toe, nu is ie afgedekt. ;)
Take it or lease it

BOUBOU

#70
Quote from: Interficior on April  6, 2007, 12:51:54
onderdrukken zit je dan toch wel 'redelijk' goed: Zand, MDF, multiplex, loodbitumen, onderplaat, Bubinga. En dan nog het leer. Hoe zit het eigenlijk met zo'n SVS?

Mijn SVS bestaat uit een 12.2 driver, een tonnetje van triplex met daar omheen een winterjas, en met als afdichtgin een schijf met drie basspoorten  ::)
Niet veel bijzonders wanneer het hiermee vergeleken wordt  ^-^

Het schiet lekker op, ik zie dat de progress sinds gisteren van 40 naar 70% is geschoten  :o


MvGr. BOUBOU

edit:
Mooie kleur leer heb je daar, het lijkt net hout  8)


;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Interficior

Quote from: BOUBOU on April  6, 2007, 21:29:47
Mijn SVS bestaat uit een 12.2 driver, een tonnetje van triplex met daar omheen een winterjas, en met als afdichtgin een schijf met drie basspoorten  ::)
Niet veel bijzonders wanneer het hiermee vergeleken wordt  ^-^
Tja, als ik zo vrij mag zijn om erop los te speculeren, is het eerste dat je opvalt bij deze subwoofer dat hij heel rustig is. In tegenstelling tot een SVS die altijd broekspijpwapperende dreunen levert kan deze in alle rust een klein beetje bas leveren. En die rust en snelheid die je bij de SVS niet hebt zal je totaal niet missen. Maargoed, speculatie dus.
QuoteHet schiet lekker op, ik zie dat de progress sinds gisteren van 40 naar 70% is geschoten  :o
Mja, daartussen had ik hem wel beter bij kunnen stellen. Let erop dat het maar een indicatie is hè. Hetgene dat nog moet gebeuren is nu nog beperkt tot het leggen van het leer, de pootjes eronder en de vuldoppen en dan het bubinga erop. Het bubinga moest volledig vlak en glimmend hè? ^-^
QuoteMooie kleur leer heb je daar, het lijkt net hout  8)


;)
Tja, ik wil me niet gaan overhaasten en fouten maken om toch de belofte waar te kunnen maken. :)
Take it or lease it

Interficior

#72
Quote from: Interficior on April  6, 2007, 21:45:27
Tja, ik wil me niet gaan overhaasten en fouten maken om toch de belofte waar te kunnen maken. :)
Nou, de eerste twee vlakken leer zitten er al op. Bij anderhalve vlak, waarbij er dus een zat met het woofergat erin, was de lijm reeds op.
Dat gaat dus wat sneller dan ik gedacht had. Ik moet dus nog twee tubes erbij kopen. Maargoed, komt erop neer dat er leer opzit, maar dus nog niet helemaal. Ik zal kijken of ik wat fotootjes kan uploaden.
Take it or lease it

Davey

Altijd foto's  ;D. Superweertje om te knutselen trouwens. Droogt het allemaal wat sneller  ;)

Interficior



En het basteln doe ik binnen.. ik ga niet buiten hangen met dat leer.

Maar nu wel, wat ik ga even wat bubinga martelen.

Over martelen gesproken, ik had nieuwe mesjes gekocht voor de stanley 199, van Skandia: een aanrader zeg, mieters wat zijn die vlijmscherp. Ik test messen altijd om mezelf, en zonder dan ik het doorhad zo ongeveer zat er een mooie snee in mijn hand. Even wat identity marks achterlaten op de subwoofer natuurlijk. >:D
Take it or lease it