"El Terremoto", een subwoofer van formaat

Started by Interficior, February 9, 2007, 20:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Quote from: Interficior on July 23, 2007, 20:02:14
Ik denk 't wel. Bij mij tuis zag 'ie d'r zo uit:



Staat je Peerless XA10S op die El Terremoto subwoofer  :o

Dan is ie echt groot  ::) Wat voor WAF heb jij wel BOUBOU?  O0
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Interficior

#176
Quote from: NielsLu on July 25, 2007, 14:40:36
Staat je Peerless XA10S op die El Terremoto subwoofer  :o

Dan is ie echt groot  ::) Wat voor WAF heb jij wel BOUBOU?  O0
't Is geen XA10S, hij heeft iets meer inhoud en wat meer zandruimte, maar heeft kleinere buitenmaten. Vooral iets smaller. Maar de XLS 10 is niet meer zo groot nee naast op deze. ::)
Take it or lease it

sj0er-D

wat een apparaat :o

wat ik ook wel eens heb gezien is iemand die met 3 18" woofers die hij in de vloer heeft geschroefd. dat betekend dus een kruipruimte als woofer.. je wilt ook niet weten hoeveel watten en isolatie is gebruikt:P

BOUBOU

Quote from: NielsLu on July 25, 2007, 14:40:36
Staat je Peerless XA10S op die El Terremoto subwoofer  :o

Dan is ie echt groot  ::) Wat voor WAF heb jij wel BOUBOU?  O0

Haar reactie toen ik en mijn collega met de sub kwamen binnen lopen was als volgt...
"Ow, wat is ie groot, zal ik de stoel even aan de kant zetten zodat jullie er langs kunnen?"  O0, verder niets meer over gehoord.
Ze begaf zicht gisteren zelfs vrijwillig naar 't zolder toen ik met "The incredibles" aan de gang ging  :o

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

NielsLu

Quote from: BOUBOU on July 25, 2007, 19:10:31"Ow, wat is ie groot, zal ik de stoel even aan de kant zetten zodat jullie er langs kunnen?"  O0,

Geweldig!  ;D
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

tiptop

Neem je er nu ook zo een mee naar mij, Interficior? :o

Daar ben ik wel benieuwd naar. Of de buren fysiek gaan meeleven met de film.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Oracle

Quote from: Interficior on July 25, 2007, 14:34:36
Trip-trap. :)

http://www.trip-trap.nl/product.php?action=product&menu=5&id=25

Dat is echter ook danish oil hoor. Danish oil is geen merknaam maar een soortnaam.

Zou je dan willlen verklappen welke bouwmarkt trip-trap heeft? Ben er naar op zoek, voor onze houten vloer (is geolied met triptrap olie, en moet ook onderhouden worden met trip-trap zeep...  ::) ), maar kan het niet bij de gamma of zo vinden...  :-\

Kan wel online, maar de verzendkosten zijn nogal stevig...

Groet,
Mark

NielsLu

Quote from: Oracle on July 26, 2007, 14:43:51
Zou je dan willlen verklappen welke bouwmarkt trip-trap heeft? Ben er naar op zoek, voor onze houten vloer (is geolied met triptrap olie, en moet ook onderhouden worden met trip-trap zeep...  ::) ), maar kan het niet bij de gamma of zo vinden...  :-\

Kan wel online, maar de verzendkosten zijn nogal stevig...

Groet,
Mark

jij komt toch uit Groningen? Bij Philips in Groningen hebben ze dat ook, en anders bij B en F Parketvloerenbedrijf in Oude Pekela wel...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

tiptop

Bijna elke zaak die houten vloeren verkoopt heeft dat spul wel.

Ik heb hier Dumby. Is precies dezelfde olie als triptrap. Komt bij dezelfde fabriek vandaan. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Oracle

Ja, kan het wel bij de vloer-leverancier krijgen, maar daar kost het 35,-. Ik ben dus eigenlijk op zoek, naar een goedkoper adres... En als het bij de bouwmarkten te koop is, is het waarschijnlijk goedkoper. :)

Groet,
Mark

tiptop

En vaak minder goed :-\

Ik heb nl. ook een soortgelijke olie bij de IKEA vandaan en dat is echt een verschil.

Het hout lijkt het veel meer opte zuigen, waarna het hout binnen een paar dagen onbehandeld aanvoeld en er uit ziet.
Met deze olie is het meteen een tijd goed.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RamonPhilippo


BOUBOU

Quote from: RamonPhilippo on July 29, 2007, 14:42:43
Ik neem aan dat je vrijstaand woont?

Nee, ik woon in een bovenwoning op de hoek...

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

B.J.

Zielige onderburen  ;D  >:D >:D >:D ;D

Krijgen we nog een thuis foto?

tiptop

Hoi Camiel,

Je hebt je CD's laten liggen (zie PM) :)

Is het omhoog slepen nog gelukt?

Als het niet lukt, kan ik je mischien morgen even helpen.
Ik breng 's avonds je CD's even terug.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Oracle

Quote from: tiptop on July 29, 2007, 01:54:56
En vaak minder goed :-\

Ik heb nl. ook een soortgelijke olie bij de IKEA vandaan en dat is echt een verschil.

Het hout lijkt het veel meer opte zuigen, waarna het hout binnen een paar dagen onbehandeld aanvoeld en er uit ziet.
Met deze olie is het meteen een tijd goed.

Nee, ik ben echt op zoek naar de triptrap. Maar heb nu een adres in de buurt gevonden, die de zeep kan leveren voor 25,- per 2,5 liter. Nu eens zien, of dat ik ooit bij een groothandel dat kan krijgen, en of het dan goedkoper is. Want ik vind dit voor zeep(!) toch nog wel aan de stevige kant....

Groet,
Mark

ThomasBelgium

Quote from: Wowly on July 24, 2007, 19:29:32
hahahaha, waarom moet je altijd alle subs hebben gehoord om er wat van te zeggen eigenlijk? En welke subs heb je het eigenlijk over? Ik heb het over zijn sub waar het hier om draait en de mijne, geen woord gezegd over de SVS-en.....Overigens ken ik wel een fotootje waarin de mening over SVS subs die hier erg populair zijn zeer duidelijk is  >:D En ik heb niet de indruk dat er een svs is die díe sub voorbij gaat, maar goed, dat weet ik niet zeker, want ik heb niet alle svs subs gehoord...... :P

Een link over de Cyklop staat onderaan in mijn posts. "Wowly's ultrasub" is klikbaar. Is een vrij grote transmissielijn subwoofer welke forse druk geeft op de oren terwijl de thommessen nog maar 2 klikjes open staat (oftwel bijna uit....). Nog maar 1 homecinemasub gehoord die eraan voorbij ging....en dat was die van rob dingen. De Sub van Bart heeft een hele mooie resolutie. Die prefereer ik boven mijn cyklop, maar ja, hij was ook wel vrij kostbaar. Onlangs nog een zeer fraaie line-up gehoord van prachtige zelfbouwsubs. Ik was niet ontevreden over de mijne zal ik maar zeggen  :D

Ook wel grappig dat de impo van SVS hier meteen komt reageren  ;D ;D Bang voor imagoschade? Zou je niet moeten zijn. Of je moet natuurlijk ook een sub zelf willen bouwen natuurlijk...... >:D ;)

Wowly

Edit: boubou, gefeliciteerd met je prachtige sub overigens!! Geniet ervan!


(/topicvervuiling aan)
Welke sub(s) heeft Rob Dingen dan wel?
(/topicvervuiling uit)

Oracle

Quote from: ThomasBelgium on July 30, 2007, 10:46:22

(/topicvervuiling aan)
Welke sub(s) heeft Rob Dingen dan wel?
(/topicvervuiling uit)

Als ik me niet vergis 2 zelfbouw 18 inch jongens. Schijnen de broekspijpen wel aan het wapperen te kunnen krijgen... ;D

Groet,
Mark

Bart_M

#193
Quote from: ThomasBelgium on July 30, 2007, 10:46:22

(/topicvervuiling aan)
Welke sub(s) heeft Rob Dingen dan wel?
(/topicvervuiling uit)

Seismic subs. Check dit topic even. De hier gebruikte driver is bijna hetzelfde als een Tumult driver.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19251.175

Hier een sneak peak bij mijn nieuwe subkast die wordt gebouwd en nog afgewerkt moet worden:

Matthijs Jager

Quote from: ThomasBelgium on July 30, 2007, 10:46:22

(/topicvervuiling aan)
Welke sub(s) heeft Rob Dingen dan wel?
(/topicvervuiling uit)

Als ik me niet vergis gebruikt Rob drivers die gebaseerd zijn op de pro-audio serie van Aurasound, de NRT 18-8. (om alles toch een beetje on topic te houden ;))

Godtoh

Toch maar weer eens storen...
Ik hoorde uit een zeer betrouwbare bron dat je een extra dingetje had gekregen voor je sub.
Iets dat voor meer power in het laag zou zorgen...

Hoe klinkt het???
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

BOUBOU

Ik heb momenteel nog last van een bromtoon wanneer ik de Linkwitz gebruik, deze is afgekoppeld totdat ik een passende oplossing gevonden heb.
Zeer waarschijnlijk heeft het te maken met de grote hoeveelheden kabels die achter mijn audiomeubel te vinden zijn.
En om eerlijk te zijn, ik heb niet echt een bassboost nodig, ik heb na mijn bezoek aan Bart_M, voor het bijwonen van de afregelsessie van zijn sub, mijn sub net als die van hem ook achterstevoren geplaats, dit komt de output zeer zeker ten goede, het laag is nu veel beter verdeeld.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Godtoh

Quote from: BOUBOU on October  2, 2007, 07:41:07
Ik heb momenteel nog last van een bromtoon wanneer ik de Linkwitz gebruik, deze is afgekoppeld totdat ik een passende oplossing gevonden heb.
Zeer waarschijnlijk heeft het te maken met de grote hoeveelheden kabels die achter mijn audiomeubel te vinden zijn.
En om eerlijk te zijn, ik heb niet echt een bassboost nodig, ik heb na mijn bezoek aan Bart_M, voor het bijwonen van de afregelsessie van zijn sub, mijn sub net als die van hem ook achterstevoren geplaats, dit komt de output zeer zeker ten goede, het laag is nu veel beter verdeeld.

MvGr. BOUBOU

Zeer mooi om te horgen dat het niet nodig is.

Nu hopen dat de brom nog onderdrukt kan worden of verholpen kan worden.

Have fun ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

NielsLu

Quote from: BOUBOU on October  2, 2007, 07:41:07
Ik heb momenteel nog last van een bromtoon wanneer ik de Linkwitz gebruik, deze is afgekoppeld totdat ik een passende oplossing gevonden heb.
Zeer waarschijnlijk heeft het te maken met de grote hoeveelheden kabels die achter mijn audiomeubel te vinden zijn.
En om eerlijk te zijn, ik heb niet echt een bassboost nodig, ik heb na mijn bezoek aan Bart_M, voor het bijwonen van de afregelsessie van zijn sub, mijn sub net als die van hem ook achterstevoren geplaats, dit komt de output zeer zeker ten goede, het laag is nu veel beter verdeeld.

MvGr. BOUBOU

Hier had ik eerder ook last van bij mijn subwoofer in gebruik met een actief scheidingsfilter...

Ik heb toen een aardekabel vanaf het scheidingsfilter naar de eindversterker gedaan, daarmee was het over (misschien kun je dat eens proberen)  ;)

Groet,

Niels

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

B.J.

BouBou heb je al een foto van de sub bij jou thuis?