>>>>UPDATE:Samsung plasma 42C7H schokkend beeld/judder...OPGELOST!?..NOT!!

Started by Jon, February 9, 2007, 15:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

zijn het NTSC DVD's? judder is meestal de 50/60hz instelling sommige DVD spelers kunnen daar niet goed mee overweg.
Lijkt me dus eerder een probleem van je DVD speler dan je scherm?
JBL PRX Power!

Jon

Quote from: Raphie on April 10, 2007, 09:53:39
zijn het NTSC DVD's? judder is meestal de 50/60hz instelling sommige DVD spelers kunnen daar niet goed mee overweg.
Lijkt me dus eerder een probleem van je DVD speler dan je scherm?

Hmmmm...het voor zover ik weet een reguliere regio 2 uitgave, en deze gaf geen enkel probleem op mijn vorige scherm...
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Jon

Nou, gisteravond welliswaar niet getest met de dvd-speler van de buurman, maar wel met een andere componentkabel.
Dit was een iets betere dropveter, dit keer mét vergulde connectoren en iets dikkere draad, en jawel hoor.....WEG JUDDER!?!

Dus tóch weer de YIQ-kabel, GVD!
Dus toch blijkbaar geen goede match met de Samsung???
Blijf het een raar verhaal vinden, maar ik ben allang blij dat het scherm niet wéér terug moet!

Die dure audioquest gaat dus per kerende post terug.

Iemand een gelijkwaardig alternatief?
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Raphie

Ik blijf het heel vreemd vinden, hoe kan een analoge aansluiting, digitaal achtige artifacts veroorzaken?
JBL PRX Power!

Jon

Quote from: Raphie on April 13, 2007, 14:31:35
Ik blijf het heel vreemd vinden, hoe kan een analoge aansluiting, digitaal achtige artifacts veroorzaken?

Beats me!
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

FrankB

Quote from: Raphie on April 13, 2007, 14:31:35
Ik blijf het heel vreemd vinden, hoe kan een analoge aansluiting, digitaal achtige artifacts veroorzaken?

Vreemd blijft het inderdaad wel, maar wellicht veroorzaakt storing in het analoge signaal een probleem bij de AD conversie die te zien is als een digitale storing?!?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jon

PFFFFFFFFF...ik word gek....!!

Heb inmiddels een Monsterkabel Video 2 kabel geprobeerd, met dezelfde zoniet ergere judder!
Geleende speler gaf geen problemen...(met beide kabels)
Kortom, mijn Pioneer DV-747 gaat helemaal loko met dure afgeschermde kabels, en laat met een simpele dropveter geen enkele judder zien?!?!
WTF?

Kan die laatste kabel natuurlijk gewoon lekker laten zitten, maar dat voelt niet als een bevredigende oplossing, temeer omdat het beeld beduidend minder scherp en contrastrijk is dan met de dure kabels.

Of toch doorzetten en opsturen om door te laten meten?

Wat is wijsheid ???

Met moedeloze groeten,

Jon
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm