>>>>UPDATE:Samsung plasma 42C7H schokkend beeld/judder...OPGELOST!?..NOT!!

Started by Jon, February 9, 2007, 15:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon

Hallo,

Ben sinds gisteren inmiddels na lang wachten voorzien van een nieuwe 42" Samsung C7H.
Ik zal niet de hele voorgeschiedenis van mijn ervaringen met dit toestel uit de doeken te doen, want dat waren inbrandproblemen, maar met dit nieuwe toestel is het helemaal een drama...
Het is me nochtans blijkbaar niet gegund want al meteen met de eerste (via component aangestuurde) DVD ging het mis.

Bij langzame camera-pans, of bij snelle actie bewegingen in beeld treden soms schokeffecten op wat, zo lees ik hier op het forum, in het jargon blijkbaar 'judder' wordt genoemd. Ook zie ik nu soms een soort flits-effect tussen bepaalde overgangen van lichte naar donkere beelden.

Was nog bezig met het afkijken van de (overigens zeer fraaie!) remaster van "Lawrence of Arabia" van David Lean en deze heeft welliswaar een hoge transfer-bitrate, maar ook bij het uiteindelijk drastisch terugschroeven van contrast (30!!) helderheid (40) en scherpte op 0, een DRAMATISCH slecht beeld!!!!

Had ik met mijn vorige scherm absoluut geen last van, dus vanmorgen enigzins moedeloos de leverancier maar weer gebeld....

Na uitleg van mijn bevindingen werd ik al snel teruggebeld met de tip de instellingen drastisch terug te draaien omdat dit verse scherm wellicht (meer dan de andere??) moeite had met de hoeveelheid informatie die er op werd losgelaten.
Dus met bovenstaande instellingen opnieuw geprobeerd en inderdaad, het effect was welliswaar minder, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
Heb voor de vorm ook nog even "Hero" in de speler geladen, maar daar ging het scherm al bij het menu staan stuiteren, dus toen heb ik de boel maar uitgezet...

Dus ook dit scherm gaat weer retour, (zucht...) maar blijft bij mij toch de vraag hangen of er meer mensen zijn die dit effect bij een nieuw Samsung plasmascherm ook hebben ervaren, en wat die daar vervolgens mee/aan gedaan hebben!
Lees hier dan wel dat dit zgn. judder (danwel daaropgelijkende effecten) bij meer plasma's voorkomen, maar nogmaals: mijn vorige scherm heeft hier nooit enige last van gehad, ook niet met hogere instelwaarden!

Dus: rustig inspelen op de lage waarden? Of heb ik wederom een 'maandagochtend-model' gekregen en moet deze idd gewoon retour danwel is dit te repareren???

Ik weet inmiddels niet meer of ik nog wel vertrouwen in dit type scherm heb, maar echte alternatieven weet ik ook zo snel niet.
En dan bedoel ik een gelijkwaardig plasmascherm met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding én een mooie, (volledig zwarte) vormgegeven kast.

Suggesties wat het laatste betreft, danwel gelijksoortige ervaringen met de genoemde verschijnselen zijn dus welkom.....

Groeten,

Jon





Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

J.A.F._Doorhof

Judder zie je wel vaker bij digitale display's, probeer eens dezelfde scene op een Panasonic Plasma of een Pioneer.
Ik denk dat je dan aangenaam verrast bent :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

Bij Samsung is het aan te raden om de Smooth Motion Driver (SMD) uit te schakelen in het menu.
Hoor graag of dit de oplossing was, heb ook een Samsung op het oog.....

Jon

Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

PjotrrrNL

#4
Lekker dan.... ::)
Vorige scherm was ook een 42C7H ? Daarmee wel goed beeld behoudens het inbrandprobleem?
Dat zou dan wijzen op een zeer wisselend kwaliteit binnen de produktie van een model...  :(

Dan moet ik mezelf misschien toch maar dwingen om tot april/mei te wachten op de nieuwe lijn van Panasonic (eindelijk ook strak in het zwart)....

Jon

Ja, vorige was hetzelfde type....
Geen enkele judder, ook niet met hoge contrast/helderheids waarden.

Zat nu ook aan de nieuwe Panasonic te denken, maar die zijn meteen weer een stuk prijziger en ik heb geen zin om er nog meer geld bij te leggen.
Maar als ik jou was zou ik mijn geld nog maar even in de knip houden...

Ik zit ondertussen redelijk met de handen in het haar  O0

What next?!?

Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Jon

Update:

Geen problemen met aansturing via scart...
Ligt dus aan de component signaal verwerking blijkbaar.

Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

PjotrrrNL

Dat lijkt dan een produktiefoutje dat te repareren is, hoop dat Samsung een en ander snel voor je regelt...

Jon

UPDATE:

Nou mensen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit....
Vandaag een monteur van Samsung over de vloer gehad.
Ik was verrast hem met een dvd-speler onder de arm open te doen, want ik had begrepen dat ze hem meteen mee zouden nemen...
Prima, fijn gecommuniceerd weer.

Kortom, hij kon weer uitgepakt, en vervolgens bleek dat de meegebrachte Samsung speler via component uit geen beeld gaf  ::)
Dus toen mijn eigen speler maar aangesloten met de door de monteur meegebrachte dropveters, want ik had geen zin mijn component kabel helemaal los te halen (zit in een kabelgoot in de muur, en meubel moest dan weer van de muur, vandaar)
Ok, dvd erin, gewraakte scene van "Lawrence of Arabia" gestart en wat denk je.....

GEEN ENKELE JUDDER NOCH FLIKKERING!?!?!

Ik zat nog net niet met mijn mond open te kijken naar het, overigens minder contrastrijke en fletsere beeld, maar wat wil je ook met zulke lullige touwtjes van een paar kwartjes...

De monteur vroeg zich ook af wanneer er eens iets ging gebeuren, maar dat bleef dus uit.

Het zal toch niet......jawel dus!
De Audio Quest componentkabel van dik 100 euro er toch alsnog tussen gezet, en hoppa, het beeld stond weer te stuiteren dat het een naam had. Het leek zelf wel erger dan de laatste keer want het beeld stond nu ook bij vrij statische scene's met name in het horizontale vlak te springen.
Het zag er dus NIET UIT!

Kortom, toestel kon blijven staan en die kabel gaat terug en daar krijg ik een nieuwe voor, maar ik blijf het een raar verhaal vinden, temeer omdat ik van judder en flikkeringen bij de andere 2 toestellen geen enkele last heb gehad...

Blijft de vraag: iemand soortgelijke ervaring met een component kabel van deze 'kwaliteit' die er na een half jaar de brui aan geeft?!?

Het zal mij benieuwen.

Met vertwijfelde groeten,

Jon
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

PjotrrrNL

Vreemde zaak inderdaad, maar uiteindelijk kom je er goed vanaf :D
Eind van de maand komen de nieuwe Panasonics, ik probeer nog even te wachten ;)

Jon

>> UPDATE<<

Twee weken geleden de reparateur van Samsung weer over de vloer gehad, dit keer voor de beloofde software update waarbij het 'flikker-effect' zou moeten zijn verholpen...

Dus voor een ieder ander die ook last van dit verschijnsel heeft: leverancier bellen!!!

En inderdaad na wat gepruttel van de aangeknoopte laptop (wist niet eens dat dat kon?!?) was dat probleem verdwenen.
Dit welliswaar bij afkijk via scart!!

De nieuwe YIQ-X component-kabel van Audioquest stond immers nog in bestelling!

Nou, die is inmiddels na 2 weken wachten binnen en vanavond eindelijk tijd gevonden om hem er tussen te zetten.

Maar helaas..........waar de losse dropveters geen enkele judder-effecten genereerden was het weer precies hetzelfde gedonder!!!
Alleen nu dus met een gloednieuwe kabel van ook weer dik 100 euro!!! (gelukkig garantie, maar toch...)

Kortom, I AM LOST!?!?!?

What's next????

Ik ben echt radeloos nu....

WIE weet raad??
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jon

Hi,

Bedankt voor de tip, maar ik heb nooit last gehad van knipperende pixels, maar van een knipperend beeld!
Dat probeem is nu opgelost, alleen de judder is weer terug....

Schakelen tussen progressive en interlaced biedt overigens ook geen oplossing....

Ben dus weer terug bij af  :(
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

spotmatic

Waar het mij om gaat is of je DNIe wel eens uitgeschakeld hebt of niet, en of dit de judder laat verdwijnen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jon

Heb de DNIe inmiddels uitgezet, maar helaas...... :'(

Wie o wie weet waar ik het verder nog kan zoeken??
Kan er nog steeds niet over uit dat het probleem niet optrad als de dropveters er tussen hingen...
Misschien krijgt het scherm via de hoogwaardige component kabel 'teveel' beeldinfo ter verwerken, en kan hij het met huis, tuin -en keukendraadjes wel behappen!?!

I'm lost here....
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

René4u

edit: Verkeerd gelezen.

Helaas ook geen idee..
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

Deleted member

Is de kabel net zo lang als de dropveter? Indien net zo lang of korter dan zou het wellicht kunnen dat de elektronica nét wordt overstuurd door het signaal uit de betere kabel. Aan de andere kant hoeft de kabel ook niet beter te zijn, wellicht heb je met de nieuwe kabel wel last van te sterke reflecties.

Anyway, de oplossing lijkt me simpel maar wellicht tijdrovend: zoeken naar een kabel die het wel goed doet. Heb je daar geen zin in dan kun zou ik Samsung vragen dit eens goed uit te zoeken, wellicht kun je je kabel even aan ze uitlenen. Als het alleen de kabel is dan is de Samsung nl. wel erg gevoelig! Probeer toch ook eens een andere DVD speler, wellicht vind de Samsung het signaal uit je DVD speler ook niet echt lekker en maakt de kabel net het kleine verschil om 'm over de nek te laten gaan.

J.A.F._Doorhof

HEEL HEEL HEEL Vreemd verhaald.
BIj HDMI kan ik me er nog wel IETS bij indenken maar bij component ???
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jon

Nou lekker dan... ???

Als Frank al geen clue heeft, dan ben ik benieuwd wie wel....
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Jon

Quote from: Antoine on April  9, 2007, 01:28:14
Is de kabel net zo lang als de dropveter? Indien net zo lang of korter dan zou het wellicht kunnen dat de elektronica nét wordt overstuurd door het signaal uit de betere kabel. Aan de andere kant hoeft de kabel ook niet beter te zijn, wellicht heb je met de nieuwe kabel wel last van te sterke reflecties.

Anyway, de oplossing lijkt me simpel maar wellicht tijdrovend: zoeken naar een kabel die het wel goed doet. Heb je daar geen zin in dan kun zou ik Samsung vragen dit eens goed uit te zoeken, wellicht kun je je kabel even aan ze uitlenen. Als het alleen de kabel is dan is de Samsung nl. wel erg gevoelig! Probeer toch ook eens een andere DVD speler, wellicht vind de Samsung het signaal uit je DVD speler ook niet echt lekker en maakt de kabel net het kleine verschil om 'm over de nek te laten gaan.

Kabel was 1,5 en de nieuwe is 2 meter, maar even beroerd beeld...
En ik mag toch aannemen dat een dure Audioquest veel beter is en dus ook een beter beeld moet geven dan die lullige dropveters van een 1,50 euro....

Ik ga komende week de speler wisselen met die van de buurman, dus wie weet komt daar wat uit...

I'll keep you posted!
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Jon

Even zitten zoeken op AVforums.com.

Realiseer mij dat ik de SMD-functie (en de rest van de digitale filters trouwens ook...) UIT heb staan.
Het zal toch niet daarin zitten!?!
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

spotmatic

Quote from: Jon on April 10, 2007, 07:37:22
Even zitten zoeken op AVforums.com.

Realiseer mij dat ik de SMD-functie (en de rest van de digitale filters trouwens ook...) UIT heb staan.
Het zal toch niet daarin zitten!?!

Lijkt me sterk... Overigens zal ik mijn eigen 42E7H deze week ophangen. Geen idee of ik tegen dezelfde problemen zal aanlopen als jij, maar ik zal het uitproberen!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

ik heb ook judder op m'n SAMSUNG, maar dat is bij mij toch echt de 50hz/60hz instelling in de MB200. (ik kijk overigens via HDMI)
JBL PRX Power!

Raphie

Hoe is het trouwens met gewone TV? ook last of alleen bij DVD?
JBL PRX Power!

Jon

Quote from: Raphie on April 10, 2007, 08:35:39
ik heb ook judder op m'n SAMSUNG, maar dat is bij mij toch echt de 50hz/60hz instelling in de MB200. (ik kijk overigens via HDMI)

wat bedoel je hier precies?? Wat is een/de MB200??

En nee, bij gewoon TV kijken heb ik geen problemen, het is puur een component verhaal...!
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm