ultieme verwezenlijking

Started by truman, January 27, 2003, 23:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

truman

hebben jullie die, net die droom wat onbereikbaar is.
zoals verandering van je installatie op stereo of HT gebied, net dat andere scherm of projector, of een andere grote huis, met een dan wel of niet aparte ruimte.

blijft dit een droom, of denk je het nog te gaan verwezenlijken in de toekomst.

wat willen jullie allemaal en laat het budget het toe en tot hoever ga je.

ben nieuwsgierig..

groeten dennis

garmtz

Ik zou wel een dedicated HT-ruimte willen hebben, compleet zwart gemaakt, met akoestische treatment. Ik weet niet of dat op korte termijn zal gaan lukken. Over de apparatuur heb ik niet echt te klagen, hoewel een andere DVD-speler en wellicht ooit eindversterkers misschien wel gaan komen.

MOHTFAN

Ik zou wel een vrijstaand huis willen hebben met een aparte HT kamer (~12m x ~9m of zo), B&W nautilus 802's, en een betere PJ (laser of 3 chip DLP met 0 lumen restlicht) met een beeld van tegen de 4 meter breed.

Denk niet dat het er komt. Ach ja dromen.

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Spacebass

Als Garmt nog wensen heeft  ;)

Tja ik denk dat je altijd nog wat kan verbeteren of te wensen hebt. Ik weet niet of dit een budget probleem is of een tevredenheidsgevoel probleem. Als je eenmaal beter gezien/gehoord hebt is het voor mij in iedergeval moeilijk om dit niet stiekem als wens mee te dragen in mijn onderbewuste...de vraag is dan, wanneer komt de wens naar boven drijven en kan mij budget dat op dat moment wel hebben....soms wel...meestal niet  ;D

jaco

Die ruimte die Garmt zich voorstelt wil ik ook wel.
Zolang ik nog in de stink randstad woon en werk zal het er alleen wel niet van komen.

Daarnaast wil ik nog wel andere luidsprekers. En HD-DVD als het er mocht komen.

De invulling van de technische zaken zie ik wel lukken in de nabije toekomst, echter die kamer direct niet.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Die dedicated HT, dat gaat nog wel lukken.. althans ik ga mijn zolder ervoor inrichten.. Helemaal zwart krijg ik er niet doorheen, maar goed, dat wordt even overleggen.

Verder vanaf juni op zoek naar een CRT, goliath en daarna upgraden vanaf de dvd-speler(??), eindversterker, processor, etc....

Nog een lange weg te gaan.. maar wel een hele leuke!

Groet bjorn

patrick_vdb

#6
Quote from: bmateijsen on February  3, 2003, 08:59:45
Die dedicated HT, dat gaat nog wel lukken.. althans ik ga mijn zolder ervoor inrichten.. Helemaal zwart krijg ik er niet doorheen, maar goed, dat wordt even overleggen.

Het moet toch wel lukken om een zolder welke als dedicated HT gaat fungeren, helemaal zwart te krijgen ;)

Ik probeer mijn dromen zo realistisch mogelijk te houden, ga dus door in dezelfde speakerlijn, een voor en eindversterking zal er zeker ook komen.
Grootste droom hierbij is om ook te gaan projecteren met een CRT en de kamer akoestisch te behandelen (optisch-verantwoord akoestisch te behandelen aangezien het de woonkamer betreft, dedicated zal niet gaan lukken in het appartement). Ook een complete aanpak door Kemp Electronics wat betreft stroomvoorziening lijkt mij zeer interessant.

En natuurlijk een eigen echte popcornmachine voor in de foyer ;D

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

Quote from: patrick_vdb on February  3, 2003, 09:27:34
Quote from: bmateijsen on February  3, 2003, 08:59:45
Die dedicated HT, dat gaat nog wel lukken.. althans ik ga mijn zolder ervoor inrichten.. Helemaal zwart krijg ik er niet doorheen, maar goed, dat wordt even overleggen.

Het moet toch wel lukken om een zolder welke als dedicated HT gaat fungeren, helemaal zwart te krijgen ;)

Ik probeer mijn dromen zo realistisch mogelijk te houden, ga dus door in dezelfde speakerlijn, een voor en eindversterking zal er zeker ook komen.


ik zou zeggen overleg even met mijn vriendin.... ook al is het geen woonkamer..zwart wil ze hem niet hebben.. (ook al uitgelegd dat het super-trendy is, zie klussen met kijkers...)

De gulden middenweg is hier het gebruik van zwarte rolgordijnen en vloerbedekking op de extra isolatiewand...

Groet Bjorn

patrick_vdb

Quote from: bmateijsen on February  3, 2003, 09:51:44ik zou zeggen overleg even met mijn vriendin....

Bjorn,

Als je denkt dat het zin heeft wanneer ik als bemiddelaar in deze fungeer wil ik dat best doen ;D

Mooie donkere grijstinten zijn anders ook behoorlijk trendy, mischien valt dit wat minder zwaar als zwart ;)

Mvrgr

Patrick

lynxxx@theOffice

Hmm.. wishlist:

* Nog 2 a 3  setjes JBL 4312x speakers om een surround setup mee te maken. (gebruik nu 4 speakers van een merk dat ik niet durf te spreken, jbltjes staan in studiootje)
* Actieve sub (momenteel gaat LFE over 4 x 12"es :) )
* Goeie DTS-ES receiver
* Barco Cine 9 (screw garmtz , ik wil meer meer meer :) )
* Elektrisch rolscherm met matting
* bioscoopstoelen (ikea PS zuigt voor filmkijken, voel nu de bodem al)
* SDDS :)
* verduisterd plafond
* popcornmachine
* BUTTKICKERS :)

Oh well.. langzaam maar zeker komen we er wel :)