HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 18:02:58
Eerlijk gezegd denk ik niet dat die Adams hetzelfde magere, zielloze geluid produceren dat ik associeer met meten zonder verder op gehoor tunen.

En deze ook...

Iedere post eindig je met een sneer... En dan steeds wel anderen daar op aanspreken...

HuubF

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 18:41:11
Dit soort insunuaties maken een discussie niet beter... Waarom bedien je nou telkens van dit soort retoriek?

Misschien om een paar hijgerige jongens van me af te houden? Lees je eigen bijdragen eens terug.

Ik gaf alleen aan wat mijn volgende stap zou kunnen zijn. Kennelijk probeer je iets af te rekenen. Dat ben ik onderdehand zat. Je forumpersoonlijkheid past niet meer bij jouzelf.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

I'm too old for this. Er gaat een slotje op dat scheelt iedereen ontzettend veel tijd en energie.  :)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Echt waar ? Beetje een Frank2 actie...gaat die straks weer open, dan weer dicht. Gewoon lekker op laten en niets meer posten omdat de anderen zo lopen te mekkeren. Mij kost het in ieder geval geen energie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Mij wel, ik voel me er regelmatig niet goed bij. Ik ga mijn tijd aan iets anders besteden.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ah oke...ik dacht even dat je ook voor anderen het topic dicht deed. Maar als je er zelf weinig plezier uithaalt dan stopt het inderdaad. Misschien toch eens mijn tactiek gaan toepassen. Scheelt een hoop geneuzel. Rode draad: Ik vind wat ik vind en als jij iets anders vind...prima....jouw probleem.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 27, 2017, 19:31:00
Ah oke...ik dacht even dat je ook voor anderen het topic dicht deed. Maar als je er zelf weinig plezier uithaalt dan stopt het inderdaad. Misschien toch eens mijn tactiek gaan toepassen. Scheelt een hoop geneuzel. Rode draad: Ik vind wat ik vind en als jij iets anders vind...prima....jouw probleem.

Gr. Hans

Nee hij moet dicht omdat de enorme hoeveelheid reacties mij gewoon teveel tijd kost. En omdat ik eigenwijs ben ga ik overal op in en bijt gewoon terug. Wat ik Eelco verwijt geldt kennelijk ook voor mij. Ik ga mijn tijd aan iets zinvollers besteden.  :)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:41:19
De resolutie en detaillering zal bij Adam en bij de C&D beter zijn dan de guru is mijn inschatting.

Mijn inschatting is dat de Adam S3X-H in ieder opzicht een stuk beter is dan die Guru's. Alleen als je zoals Huub laagproblemen op je luisterplek hebt, niets aan de akoestisch wilt doen en niet echt flexibel kunt opstellen kan een set speakers met groter bereik dan de Guru's (zoals een set S3X-H's) wel eens anders uitpakken dan gewenst..
Gr. Martijn

MAW

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 17:15:55
Maar dan die Adam... Die meet retestrak.

Nou, Adams doen in mijn optiek een hoop goed, maar aan een rechte overdracht doen ze nogal wat consessies:



Van de Adams die ik gehad/gehoord heb vind ik er ook geen 1 heel recht klinken eigenlijk. Wat ik altijd goed vond aan de Adams die ik gehoord heb is het hoge middengebied. Dat klinkt op een bepaalde manier imo wel een beetje gehyped en overaanwezig, maar heel transparant en echt haarscherp in vergelijking tot vrijwel alles uit m'n referentiekader.

Adam is niet mijn favoriete merk omdat ik het geluid wat scherp/vermoeiend vindt (ik zou het zelf eerder als 'kil' omschrijven dan als 'warm'). Ik waardeer Adam al met al zeer sterk voor wat ze goed doen. Ze maken naar mijn mening zeer goede luidsprekers. Een Adam S3X is naar mijn mening een stuk beter dan vrijwel alle zogenaamde 'high-end' passieve hifi luidsprekers die ik gehoord heb.

De S3X is wel een beest trouwens. In een onbehandelde ruimte durf ik niet te voorspellen wat ie doet..
Gr. Martijn

MAW

Quote from: twani on May 27, 2017, 17:18:30
De karavaan kampt overduidelijk met een kapotte TomTom, of op z'n minst sterk verouderde kaartsoftware...

Jup.. de karavaan volgt een route die niet bepaald is met een kompas, maar d.m.v. een glazen bol.  ;D
Gr. Martijn

op eigen verzoek verwijderd.

Mag ik dat plotje van de S3XV lezen als die van de speaker die Huub graag wil? In dat geval, excuus. Ik dacht dat Adam het beter deed... Niet eens binnen de 3dB... Vrij bizar.

Ik denk dat de P33a wel eens een goede speakert voor Huub zou kunnen zijn.

:smile:

Markus2

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 18:02:58
Tsja voor mij logisch. Klein speakertje klinkt goed door trucje, groot speakertje heeft geen trucje nodig.
Jawel.
Quote
Ik denk dat het volwassen geluid dat ik zoek ook prima kan worden gerealiseerd door meer conus-oppervlak. Die Adams zijn tamelijk beestachtig. En ik ken het geluid.
Nee, een groter conusoppervlak is geen substituut als de afstemming niet (deels) overeenkomstig is met die van de vertrekkende luidspreker. De afstemming is "recht" en daarmee eerder "slank, helder, overgedifinieërd en weet ik nog veel allemaal" te noemen.
Quote
Eerlijk gezegd denk ik niet dat die Adams hetzelfde magere, zielloze geluid produceren dat ik associeer met meten zonder verder op gehoor tunen.
Nou, ik kan mijn Adam-pjes niet als een luidspreker met warme klank betitelen, tenzij de opname dit toelaat dan.

Groet, Mark

Enne; Van mij hoef je niet z.s.m. te stoppen met de karavaan; Het interesseert me eerlijk gezegd geen ene moer en jij op jouw beurt, trekt je daar dan weer gelukkig geen r€€t van aan.

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: MAW on May 27, 2017, 21:28:53
Nou, Adams doen in mijn optiek een hoop goed, maar aan een rechte overdracht doen ze nogal wat consessies:



Van de Adams die ik gehad/gehoord heb vind ik er ook geen 1 heel recht klinken eigenlijk. Wat ik altijd goed vond aan de Adams die ik gehoord heb is het hoge middengebied. Dat klinkt op een bepaalde manier imo wel een beetje gehyped en overaanwezig, maar heel transparant en echt haarscherp in vergelijking tot vrijwel alles uit m'n referentiekader.

Adam is niet mijn favoriete merk omdat ik het geluid wat scherp/vermoeiend vindt (ik zou het zelf eerder als 'kil' omschrijven dan als 'warm'). Ik waardeer Adam al met al zeer sterk voor wat ze goed doen. Ze maken naar mijn mening zeer goede luidsprekers. Een Adam S3X is naar mijn mening een stuk beter dan vrijwel alle zogenaamde 'high-end' passieve hifi luidsprekers die ik gehoord heb.

De S3X is wel een beest trouwens. In een onbehandelde ruimte durf ik niet te voorspellen wat ie doet..

Heb je ook een plotje  an enkele andere luidsprekers gemeten in dezelfde ruimte, onder dezelfde condities?
Dat zou alles iets meer in het juiste perspectief zetten namelijk.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

paaj

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 21:41:03
Mag ik dat plotje van de S3XV lezen als die van de speaker die Huub graag wil? In dat geval, excuus. Ik dacht dat Adam het beter deed... Niet eens binnen de 3dB... Vrij bizar.

Ik denk dat de P33a wel eens een goede speakert voor Huub zou kunnen zijn.

:smile:

Helaas weten we hier niets van de meting. Zal niet anechoisch zijn met die pieken en dalen...
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

chansig

Of die nu wel/niet anders meet maakt niet zoveel uit. Zeker niet voor Huub, die gaat voor de klank. En de Adams die ik heb gehoord komen qua klank niet in de buurt van de Guru speakers...of andersom. Als ik Huub was zou ik ze links laten liggen, tenminste als hij op zoek is naar net Guru geluid maar dan net even wat grootser.

Ik denk dat die D&D speakers geen slechte keuze zijn...puur gevoelsmatig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Op verzoek van TS gaat dit topic op slot. Het staat eenieder vrij een eigen topic aan te maken om daar verder te discussieren.

Perfectionist

En ik zie dat er mensen zijn die ondanks eerdere waarschuwing gewoon doorgaan met technisch-wetenschappelijke discussie. Markus2 heeft een waarschuwing gekregen.
Een beter forum begint bij jezelf.