HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Gut....

Ik blijf het trouwens waanzinnig bijzonder van dat je door een subjectief stukje tekst kan inschatten hoe een speaker klinkt...

Heb je die Adam nou gehoord?

frank2

Het verschil tussen Adam en C&D is dat de Adam bleek klinkt, de C&D klinkt krachtiger voller met betere natuurgetrouw geluid.

Heb meerdere Adams gehoord ook de actieve monitor
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 15:37:19
Ik snap niet zo goed, heel veel niet maar dat doet er nu even niet toe, waarom je nu toch aan het kijken bent naar een enorm recht metende monitor?

Hey Eelco! :worship:

Ik ben niet tegen recht-metende dingen, ik bestrijd alleen dat als je je daar helemaal op richt dat automatisch een goed geluid oplevert. Ik vind bijvoorbeeld dat een dac mega-belangrijk is en de rechte meterds vinden dat vreemd genoeg vaak een beetje onzin. Als het maar recht meet dan is het goed. Ik denk dan bij mijn eigen: waarom klinkt het dan zo belazerd?

Die Adams zijn, zeg maar, mijn ding. Het zijn weliswaar studio-monitoren maar ze klinken geweldig. Er zijn trouwens geen 2 studiomonitoren die hetzelfde klinken.


Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:59:54
Het verschil tussen Adam en C&D is dat de Adam bleek klinkt, de C&D klinkt krachtiger voller met betere natuurgetrouw geluid.

Heb meerdere Adams gehoord ook de actieve monitor

Echt Frank?

Volgens mij zit jij flink te schuddenbuiken achter je laptopje wanneer je weer eens zo'n bericht plaatst!

Deugniet!

:clapping:

chansig

Resolutie en detaillering...wat betekent, voor jou, de eerste icm met de 2e ?

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:41:19
De resolutie en detaillering zal bij Adam en bij de C&D beter zijn dan de guru is mijn inschatting.

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:32:46
Nee, is een ander ontwerp met ander filter andere maten en andere units.
Er zit een scan speak revelator in dat weet ik wel.


Dat is dan toch al weer 50%... :D

Maar zal ws niet verkeerd klinken.

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:59:54
Het verschil tussen Adam en C&D is dat de Adam bleek klinkt, de C&D klinkt krachtiger voller met betere natuurgetrouw geluid.

Heb meerdere Adams gehoord ook de actieve monitor

Ik schat zo in dat de ADAM de beter metende speaker is.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: Contour on May 27, 2017, 12:48:44
Mooi dat iedereen het met Hans eens is, nu Huub nog!  :colgate:

Een '8)' niet omdat ik het er inhoudelijk mee eens ben, maar puur om pracht waarmee de inhoud gepresenteerd werd.

De naysayers in deze thread denken te vaak, zo krijg ik de indruk, in zwart/wit onomstotelijk aanwijsbare verschillen. Terwijl verschillen ook 'grijs' en subtiel kunnen zijn. Laat ik duidelijk zijn dat trachten muziek weergave 'beter' te krijgen imo. efficiënter gaat als je eerst de zwart/wit onomstotelijk aanwijsbare verschillen meebrengende basics goed hebt alvorens je met de 'grijze' subtiele detail tweakerij begint ... (ook al brengt sommige detail tweakerij toch soms nog onverwacht grotere verschillen, en veel detail tweakerij in een set toch nog in zijn totaliteit duidelijk zwart/wit onomstotelijk aanwijsbare verschillen).


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 16:02:55
Hey Eelco! :worship:

Ik ben niet tegen recht-metende dingen, ik bestrijd alleen dat als je je daar helemaal op richt dat automatisch een goed geluid oplevert. Ik vind bijvoorbeeld dat een dac mega-belangrijk is en de rechte meterds vinden dat vreemd genoeg vaak een beetje onzin. Als het maar recht meet dan is het goed. Ik denk dan bij mijn eigen: waarom klinkt het dan zo belazerd?

Die Adams zijn, zeg maar, mijn ding. Het zijn weliswaar studio-monitoren maar ze klinken geweldig. Er zijn trouwens geen 2 studiomonitoren die hetzelfde klinken.

Ha Huub!

;D

Ze zouden mijn keuze niet zijn, gebaseerd op wetenschap  :P, en ik heb deze Adams nog nooit gehoord maar dit is op de cijfertjes afgaande toch echt een heel ander ding dan de Guru's.

Beide doen iets dat jou behaagd. Interessant om dat te onderzoeken!

chansig

Quote from: solitaire on May 27, 2017, 16:08:34
Een '8)' niet omdat ik het er inhoudelijk mee eens ben, maar puur om pracht waarmee de inhoud gepresenteerd werd.


En daar was het me om te doen....gewoon een leuk stukje. Er stond niet voor niets een smiley achter. Huub zit er compleet anders in.

Maar Huub wilde humor en adviezen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 16:09:15
Ha Huub!

;D

Ze zouden mijn keuze niet zijn, gebaseerd op wetenschap  :P, en ik heb deze Adams nog nooit gehoord maar dit is op de cijfertjes afgaande toch echt een heel ander ding dan de Guru's.

Beide doen iets dat jou behaagd. Interessant om dat te onderzoeken!

Ik snap de drang naar de ADAM ook niet heel erg goed, zeker als je zo tevreden bent over de Guru en inderdaad een compleet andere speaker is. Huub geeft aan te weten wat hij zoekt in het geluid...dat lijkt me niet als je de 2 speakers vergelijkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

En dat waren het niet. Dat was dan weer de humor.  :D

Laatste klim Giro...ik ben even weg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on May 27, 2017, 16:13:46
....Huub geeft aan te weten wat hij zoekt in het geluid...dat lijkt me niet als je de 2 speakers vergelijkt.

Je zou het bijna zeggen...

;D

HuubF

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 16:21:42
Je zou het bijna zeggen...

Ik hou van een lekker, stevig, warm en toch zo audiofiel mogelijk geluid. De Guru's komen een heel eind maar het kan niet anders dan dat de Adam S3X-V een stuk verder gaat. De truc die de Guru zo volwassen laat klinken wordt gewoon vervangen door conus-oppervlak.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:08:40
Ik zou eens gaan luisteren naar de monitor die C&D maakt. Stuk beter dan Adam krachtiger...

Já? Dat is algemeen bekend? getest? en geblindtest?in alle ruimtes vergeleken? aan alle verschillende smaken blootgesteld? met alle mogelijke kabels geprobeerd en vergeleken? met meerdere bronnen en versterkers geprobeerd?

Of zoals te doen gebruikelijk gewoon geroeptoeterd........

Als we al jouw postings op HT forum mogen geloven maakt slechts en alléén Ronald nog HIFI waarnaar je nog enigszins fijn kunt luisteren.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind het behoorlijk lastig om hier op te reageren Huub.., omdat ik de materie echt volledig anders bezie...

Je schrijft van een lekker, stevig, warm en toch zo audiofiel mogelijk geluid te houden en dat die Guru's dat heel behoorlijk doen. Lekker en zo audiofiel mogelijk kan ik heel weinig mee. Stevig en warm wel een beetje. Vooral dat warme. Uit de plotjes van de Guru's blijkt dat ook, een fijne stevige en warme bult in het gebied dat maakt dat je geluid als warm en stevig kan ervaren.

Maar dan die Adam... Die meet retestrak. Maar doordat deze meer conusoppervlakte heeft dan de Guru's vermoed jij dat het niet anders kan dan dat deze nog een heel stuk verder gaat..? In warm en stevig klinken ?

Hoe hard ik mijn best ook doe ik begrijp deze, en al die andere, audiofiele gedachtes gewoon echt niet...

Misschien moet ik gewoon alleen nog maar slechte grappen maken.

;D


twani

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 17:15:55
Ik vind het behoorlijk lastig om hier op te reageren Huub.., omdat ik de materie ecnt volledig anders bezie...

Je schrijft van een lekker, stevig, warm en toch zo audiofiel mogelijk geluid te houden en dat die Guru's dat heel behoorlijk doen. Lekker en zo audiofiel mogelijk kan ik heel weinig mee. Stevig en warm wel een beetje. Vooral dat warme. Uit de plotjes van de Guru's blijkt dat ook, een fijne stevige en warme bult in het gebied dat maakt dat je geluid als warm en stevig kan ervaren.

Maar dan die Adam... Die meet retestrak. Maar doordat deze meer conusoppervlakte heeft dan de Guru's vermoed jij dat het niet anders kan dan dat deze nog een heel stuk verder gaat..? In warm en stevig klinken ?

Hoe hard ik mijn best ook doe ik begrijp deze, en al die andere, audiofiele gedachtes gewoon echt niet...

Misschien moet ik gewoon alleen nog maar slechte grappen maken.

;D


Guru's vindt Huub bewezen fijn klinken.  En als je dan weet dan Adam compleet anders klinkt wordt het inderdaad wat lastiger om het proces der progressie te begrijpen... 

De karavaan kampt overduidelijk met een kapotte TomTom, of op z'n minst sterk verouderde kaartsoftware...

robbie73

Huub heb je eens naar totem speakers geluisterd ik vond  het erg indrukwekkend  voor het formaat van deze speakers

twani

Quote from: robbie73 on May 27, 2017, 17:19:19
Huub heb je eens naar totem speakers geluisterd ik vond  het erg indrukwekkend  voor het formaat van deze speakers


Of Kudos of Neat.  Dat sluit wat beter aan bij de Guru smaak.

HuubF

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 17:15:55
Ik vind het behoorlijk lastig om hier op te reageren Huub.., omdat ik de materie echt volledig anders bezie...

Je schrijft van een lekker, stevig, warm en toch zo audiofiel mogelijk geluid te houden en dat die Guru's dat heel behoorlijk doen. Lekker en zo audiofiel mogelijk kan ik heel weinig mee. Stevig en warm wel een beetje. Vooral dat warme. Uit de plotjes van de Guru's blijkt dat ook, een fijne stevige en warme bult in het gebied dat maakt dat je geluid als warm en stevig kan ervaren.

Maar dan die Adam... Die meet retestrak. Maar doordat deze meer conusoppervlakte heeft dan de Guru's vermoed jij dat het niet anders kan dan dat deze nog een heel stuk verder gaat..? In warm en stevig klinken ?

Hoe hard ik mijn best ook doe ik begrijp deze, en al die andere, audiofiele gedachtes gewoon echt niet...

Misschien moet ik gewoon alleen nog maar slechte grappen maken.

;D

Wat je vergeet is dat ik nogal veel Adams in huis heb gehad, ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Kleine speakertjes hebben trucjes nodig om een beetje volwassen te klinken. Vandaar dat bultje. Ik denk dat zo'n monster als een S3X daarvoor geen bultjes nodig heeft.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: twani on May 27, 2017, 17:20:11
Of Kudos of Neat.  Dat sluit wat beter aan bij de Guru smaak.

Ik begrijp prima waarom ik de Guru's goed vind klinken.  :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 17:22:59
Wat je vergeet is dat ik nogal veel Adams in huis heb gehad, ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Kleine speakertjes hebben trucjes nodig om een beetje volwassen te klinken. Vandaar dat bultje. Ik denk dat zo'n monster als een S3X daarvoor geen bultjes nodig heeft.

Sorry Huub, ik kan hier echt helemaal niets mee... Ik lees alleen maar vermoedens, aannames en gedachten.

Ik ga wel gewoon slechte grappen maken.

;)

HuubF

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 17:28:23
Sorry Huub, ik kan hier echt helemaal niets mee... Ik lees alleen maar vermoedens, aannames en gedachten.

Ik ga wel gewoon slechte grappen maken.

;)

Je maakt een beetje de indruk dat je me ergens op probeert te betrappen en dat kan helemaal niet want ik leg alleen uit wat een volgende stap zou kunnen zijn. Die Adams zitten altijd wel in mijn hoofd alleen vond ik een stap hoger te duur. Nu komt dat misschien binnen bereik.

Liever geen slechte grappen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 17:28:23
Sorry Huub, ik kan hier echt helemaal niets mee... Ik lees alleen maar vermoedens, aannames en gedachten.

Ik ga wel gewoon slechte grappen maken.

;)

Bovenstaande is dan wel weer een goede grap.

Onnavolgbaar Huub..na wekenlang over de geweldige Guru's te posten, nu de mogelijke overgang naar een beter metende speaker die dan vervolgens wel weer beter zou moeten gaan klinken. Dat laatste denk ik overigens ook. Jij zal het ergens wel kunnen rijmen, maar het is voor mij echt niet meer te volgen. Ook niet als ik me probeer te verplaatsen in jouw schoenen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 27, 2017, 17:51:23
Bovenstaande is dan wel weer een goede grap.

Onnavolgbaar Huub..na wekenlang over de geweldige Guru's te posten, nu de mogelijke overgang naar een beter metende speaker die dan vervolgens wel weer beter zou moeten gaan klinken. Dat laatste denk ik overigens ook. Jij zal het ergens wel kunnen rijmen, maar het is voor mij echt niet meer te volgen. Ook niet als ik me probeer te verplaatsen in jouw schoenen.

Gr. Hans

Tsja voor mij logisch. Klein speakertje klinkt goed door trucje, groot speakertje heeft geen trucje nodig. Ik denk dat het volwassen geluid dat ik zoek ook prima kan worden gerealiseerd door meer conus-oppervlak. Die Adams zijn tamelijk beestachtig. En ik ken het geluid.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat die Adams hetzelfde magere, zielloze geluid produceren dat ik associeer met meten zonder verder op gehoor tunen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 17:46:41
Je maakt een beetje de indruk dat je me ergens op probeert te betrappen...

Dit soort insunuaties maken een discussie niet beter... Waarom bedien je nou telkens van dit soort retoriek?