HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Contour


Kingpin

Quote from: cccp on May 27, 2017, 10:20:27
Waarom gebruik je dan niet gewoon een goede equalizer? Dan kun je elke toon regelen zoals jij dat wil en hoef je niet at random te prutsen met kabels, voedingen, gehakt, lampen, kurk en weet ik veel wat, waarvan je van te voren niet weet hoe ze geluid beïnvloeden. Met een equalizer kun je gericht toon regelen.
Een goede voeding bijvoorbeeld doet niets met toonregeling, sterker nog, een toonregeling kan geen 'nauwkeurigheid' oplossen aan signalen waardoor het detail of lagen van de muziek beter te volgen zijn.
Een toonregeling is alleen maar effectief als je ergens in het frequentiespektrum een dip/bult hebt zitten die jij ongewenst vindt.
Ben wel eens dat een goede dsp heel veel doet waardoor bepaalde eigenschappen veel makkelijker op te lossen zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Quote from: cccp on May 27, 2017, 10:20:27
Waarom gebruik je dan niet gewoon een goede equalizer? Dan kun je elke toon regelen zoals jij dat wil en hoef je niet at random te prutsen met kabels, voedingen, gehakt, lampen, kurk en weet ik veel wat, waarvan je van te voren niet weet hoe ze geluid beïnvloeden. Met een equalizer kun je gericht toon regelen.

Om de één of andere reden lezen jongens als jij nooit de hele tekst. Dat komt volgens mij omdat je zelf ook het liefst aan one liners doet.  :-*

Omdat het subtiel veranderen van klank maar een onderdeel is. Veel belangrijker vind ik de kwaliteit van het geluid. En daar komen dan dingen aan bod waar jij het niet mee eens bent, zoals resolutie, aanwezigheid en een min of meer strak laag.

Dat kan ook allemaal veranderen en dat heeft niets met een toonregeling te maken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:35:00
... Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...alles loslaten wat je denkt te weten over audioweergave, oogjes dicht, wijntje en dan gewoon de klinische schoonheid over je heen laten komen. Langzaam dompel je weg, je begint zelfs een beetje te kwijlen, je voetje gaat langzaam heen en weer, je vrouw slaat een arm om je heen en zegt...wat klinkt dit goed zeg....en eindelijk ben je aan het genieten, echt genieten en dan begrijp je plots waar het over gaat. Met piepende banden stopt de karavaan, je stapt uit gaat langs de kant van de weg zitten, kijkt eens een terug en schudt je hoofd. Om vervolgens vooruit te kijken met een dikke vette smile op je gezicht: Je suis muzikaal.

De mensen die erg lang zélf hebben gerotzooid zoals Twani, Chansig, Raphie en Markus hebben nu het liefst dat ik er a.s.a.p. mee ophou. ;D Ik ben nog maar een maand of 3 bezig (ok, voor de 423ste keer) en heb nu al een set die erg naar mijn zin is. Alleen nog wat kleine dingetjes zoals de Kingpin voeding en, wie weet, over een tijdje een setje Adam S3X-H.

Er wordt hier heus wel naar muziek geluisterd hoor. Ik schrijf alleen wat ik denk en voel, dat geeft aanleiding tot reacties die soms moederlijk zijn en soms een beetje merkwaardig.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on May 26, 2017, 09:35:00
... Je "moet" gewoon eens wat langer dan een dag naar een goed metende set/woonkamer luisteren...

Precies wat ik al een paar keer heb gedaan. Alleen ben ik het dan na een kwartier zat.

Het geluid vond ik niet muzikaal. Het nam me niet mee, het betrok me niet bij de muziek, het leefde niet, het was technisch misschien goed maar zo plat als een dubbeltje. Daarom heb ik het idee van een alles-in-één speaker losgelaten.

De meet-nerds mogen dan Het Gelijk aan hun zijde hebben, het levert voor mij geen lekkere muziek op.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 13:20:10
Precies wat ik al een paar keer heb gedaan. Alleen ben ik het dan na een kwartier zat.

Het geluid vond ik niet muzikaal. Het nam me niet mee, het betrok me niet bij de muziek, het leefde niet, het was technisch misschien goed maar zo plat als een dubbeltje. Daarom heb ik het idee van een alles-in-één speaker losgelaten.

De meet-nerds hebben in mijn ogen misschien gelijk, maar het levert geen lekkere muziek op.

Langer dan een dag en dan gebeurt er wat ik beschrijf.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 13:15:47
wie weet, over een tijdje een setje Adam S3X-H.


Kan je weer opnieuw gaan beginnen. Het is nu warm...dus pffffffff.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 27, 2017, 13:26:44
Langer dan een dag en dan gebeurt er wat ik beschrijf.  :D

Ik weet precies wat ik voor geluid zoek. De aanwezige apparaten willen alleen niet altijd doen wat ik zeg.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 13:15:47
heb nu al een set die erg naar mijn zin is. Alleen nog wat kleine dingetjes zoals de Kingpin voeding en, wie weet, over een tijdje een setje Adam S3X-H.
Ik noem nieuwe speakers niet echt een 'klein dingetje'... Die zijn nogal bepalend voor het totale geluid.

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 13:20:10
Daarom heb ik het idee van een alles-in-één speaker losgelaten.
Blijkbaar niet. Een Adam S3X-H is een actieve studio monitor. 

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 13:20:10
Precies wat ik al een paar keer heb gedaan. Alleen ben ik het dan na een kwartier zat.

Het geluid vond ik niet muzikaal. Het nam me niet mee, het betrok me niet bij de muziek, het leefde niet, het was technisch misschien goed maar zo plat als een dubbeltje. Daarom heb ik het idee van een alles-in-één speaker losgelaten.

De meet-nerds hebben in mijn ogen misschien gelijk, maar het levert geen lekkere muziek op.
^^

HuubF

Quote from: cccp on May 27, 2017, 13:43:33
Ik noem nieuwe speakers niet echt een 'klein dingetje'... Die zijn nogal bepalend voor het totale geluid.

Goed punt maar ik ken het geluid van Adam op mijn duimpje. Ik wilde ooit de S3X-H maar ik vond ze veel te duur. Omdat er een nieuwe serie komt zie je ze nu langzaam 2e hands op de markt komen.

Quote from: cccp on May 27, 2017, 13:43:33
Blijkbaar niet. Een Adam S3X-H is een actieve studio monitor.

Zonder dac... een actieve monitor vind ik nog wel gaan. In de wat duurdere Adam's zitten ook prima versterkermodules.

Maar een dac in de speaker vind ik onverdragelijk gezien de ervaring die ik heb met die dingen. De ingebouwde dac kan nooit beter zijn dan, zeg, een goede Chord of Mytec. Daar komt nog eens bij dat sommige van die bouwers versterkers en dacs niet zo belangrijk lijken te vinden. Alleen daarom al...
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Ik zou eens gaan luisteren naar de monitor die C&D maakt. Stuk beter dan Adam krachtiger, en in verhouding niet duur. Er schijnt er ergens een te staan in het westen van het land. Interesse bel Ronald of je bij die persoon mag luisteren. Ik heb zelf nog een extra woofer en daardoor een vloerstaander.


Enige nadeel is dat hij zegt 1 week bouwen maar het duurt ongeveer 2 maanden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on May 27, 2017, 15:08:40
Ik zou eens gaan luisteren naar de monitor die C&D maakt. Stuk beter dan Adam krachtiger, en in verhouding niet duur. Er schijnt er ergens een te staan in het westen van het land. Interesse bel Ronald.

Kan, maar die Adams ken ik en worden eindelijk betaalbaar. Nieuw kost zo'n setje een vermogen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Quote from: HuubF on May 27, 2017, 15:18:56
Kan, maar die Adams ken ik en worden eindelijk betaalbaar. Nieuw kost zo'n setje een vermogen.
wat is betaalbaar?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

De monitor van Ronald is geloof ik niet duurder, zelfs wat goedkoper. De monitor heeft dezelfde units als mijn speaker, een zeer mooi filter, en ik heb dan nog een extra woofer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Nee, is een ander ontwerp met ander filter andere maten en andere units.
Er zit een scan speak revelator in dat weet ik wel.

Huub mag hier komen luisteren. Oh en de audio lamp zul je niet meer nodig hebben .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.


op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Ik snap niet zogoed, heel veel niet maar dat doet er nu even niet toe, waarom je nu toch aan het kijken bent naar een enorm rechtmetende monitor?

frank2

De resolutie en detaillering zal bij Adam en bij de C&D beter zijn dan de guru is mijn inschatting.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.


frank2

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 15:44:33
Waar baseer je je inschatting op?

Ken Adam speakers en de C&D speakers en heb review gelezen over de guru10.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Heb je deze Adam al eens beluisterd?

Ik blijf het trouwens waanzinnig bijzonder van dat je door een subjectief stukje tekst kan weten hoe een speaker klinkt.

frank2

Quote from: Baardmannetje on May 27, 2017, 15:51:58
Heb je deze Adam al eens beluisterd?

Ik blijf het trouwens waanzinnig bijzonder van dat je door een subjectief stukje tekst kan weten hoe een speaker klinkt.

Wie zegt dat.? Inschatting schrijf ik.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren