HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: twani on April 21, 2017, 11:23:06
... Het beleid is er kennelijk vooral op gericht de verbaal minder weerbaren uit de wind te houden...
... Jammere is dat je daardoor nooit tot de kern van de discussie komt...

Wat een onzin. Ik ben verbaal tamelijk weerbaar maar ik kan hem ook niet van mijn lijf houden.

Ik vind juist dat je door die diarree van posts niet tot de kern van de discussie komt.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 11:15:30
Feel free, ik neem genoegen met de ervaring zelf.
Daarin geef ik je geen ongelijk hoor. Je bent vormgever van je eigen muziekgenot (hobby). Nogmaals; Dat snap ik helemaal.
Quote
Ja dat zie ik anders. Ik heb in de laatste 15 jaar alle tweaks geprobeerd die er te krijgen waren. Als ze niet werkten bleek dat na een tijdje vanzelf. Bij mij zijn de Bybee's en de Gehakt-dingen blijven hangen. Die hebben dan kennelijk toch een verfijnder invloed op het brein.
Zou het kunnen dat kabels achteraf ook in die categorie vallen? Ik probeer je hiermee niet in een hoek te drijven, maar je bent nogal overtuigd en enthousiast over deze "hervonden" accessoires. Dit lijkt aan te geven dat toch ook "deze dingen" blijvende werking bewerkstelligen in jouw geval?
Quote
Dat staat je vrij, hoewel ik het vreemd vind dat iemand dagelijks erg veel tekst kan produceren over een fenomeen wat hij niet kent.
Nou, je hebt een punt als je daarmee bedoelt te zeggen dat ik "het op een hoop gooi", bij de andere fenomenen. En ook als je ermee bedoelt te zeggen dat ik dit specifieke fenomeen nooit persoonlijk beproefd heb.
Quote
Ik ben ooit op audiofreaks, als skepticus, begonnen met een reisje langs 4 gehakte sets. Ik had namelijk het gevoel dat we collectief belazerd werden. Bij het horen van de eerste tonen van de 1e set hoorde ik het al.
Deze ervaring staat je blijkbaar zeer helder voor de geest. In één zin; Wat ervoer je als meest significant anders dan tot dan toe?
Quote
Klinkt als een vader die zijn zoon, die nog veel te leren heeft, toespreekt in de hoop dat het later beter met hem gaat. Ik zou juist van jou verwachten dat je iets aan onderzoek gaat doen. :)
Haha. Nee joh. Ik voel de behoeft (jou punt weer ;)) om te onderzoeken ook niet meer zo. Als het op mijn pad komt, sla ik het niet af hoor (Gehakt, tegels of bekurkte zaken dan/kabels, racks, elevators waag ik me niet meer snel aan).
Enne; Je moet de zaken in het heden houden; Wie weet, maak ik nog eens een omslag.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 11:19:30
Valt wel mee; je bent in ieder geval vriendelijk. Daarbij delen we een jaartje of 12 gezamenlijk forummen. :wub:

...ik ook van jou...

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 11:28:34
... Zou het kunnen dat kabels achteraf ook in die categorie vallen? Ik probeer je hiermee niet in een hoek te drijven, maar je bent nogal overtuigd en enthousiast over deze "hervonden" accessoires. Dit lijkt aan te geven dat toch ook "deze dingen" blijvende werking bewerkstelligen in jouw geval?...

Kabels zijn een speciaal geval. Versterkers trouwens ook. Ik heb me jarenlang laten overtuigen door de mensen die kabels en versterkers relatief onbelangrijk vonden. Natuurlijk had ik altijd wel goed-beoordeelde kabels maar wisselde die niet meer zo vaak als zeg 12 jaar geleden.

Bovendien had ik de Dac ontdekt als, in een streaming omgeving, mega-belangrijk component. Door een goede dac (Ayre QB9) heb ik ooit mijn cd-spelers (en later cd's) verkocht en ben permanent gaan streamen. De laatste jaren met actieve speakers zodat kabels en versterker zowiezo minder belangrijk werden.

Tot ik 2 weken geleden ineens een super-kabel mocht proberen. Ik viel van mijn stoel. En de recente zoektocht naar een goede versterker heeft me ook weer even geleerd dat daar ook grote verschillen in zitten.

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 11:28:34
... In één zin; Wat ervoer je als meest significant anders dan tot dan toe?...

Kan ook wel in 1 woord, hoor: Aanwezigheid.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 11:26:22
We hebben het er inderdaad niet over, maar als starter van dit topic was er voor mij geen mogelijkheid om de enorme vloed aan posts te stoppen. Of ik nou vriendelijk was, boos deed, mee dacht, onbeschoft terug deed. Ik vind hem ook oprecht aardig en zie heus de positieve rode draad in zijn posts wel. Maar zo'n bloedroes die steeds heftiger lijkt te worden kun je maar op één manier stoppen.

Met het vragen om een ban, van 6 maanden?

of was misschien en ban van 1 a 2 dagen genoeg geweest om de zaak tot rust te brengen?

Wat is er gebeurd met de feeders van de ban-krijger?

Of zijn die, zoals meestal, nu verdwenen en komen er met niets van af?

De kracht van een Moderator ligt in het feit dat hij de gemoederen sust; hier geeft men een ban en gaat door met de dagelijkse beslommeringen.

Maar ja, water onder de brug, een wederom vertrokken trein en een topic waarin wederom het moderatorgedrag wordt besproken zoals we ook de politiek bespreken maar verder veranderd er niets omdat we allemaal op save spelen en kiezen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 11:28:21
Wat een onzin. Ik ben verbaal tamelijk weerbaar maar ik kan hem ook niet van mijn lijf houden.

Ik vind juist dat je door die diarree van posts niet tot de kern van de discussie komt.

Daar was niet alleen Raphie schuldig aan, er waren/zijn genoeg uitlokkers die weer de dans (bans, lol) ontspringen.

Men doet het er gewoon om.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Markus2

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 11:38:50
Kabels zijn een speciaal geval. Versterkers trouwens ook. Ik heb me jarenlang laten overtuigen door de mensen die kabels en versterkers relatief onbelangrijk vonden. Natuurlijk had ik altijd wel goed-beoordeelde kabels maar wisselde die niet meer zo vaak als zeg 12 jaar geleden.
Ik heb een tijd geleden een set luidsprekers gekocht daar zat Van den Hul CS-122 kabel bij, deze gebruik ik nu dan ook. Redelijk simpele kabel, net zoals jij tot voor kort. Daarvoor trouwens een blauwe van één of ander PA-merk (die heb ik ook nog, maar paste qua diameter niet in de terminals van de versterker).
Quote
Bovendien had ik de Dac ontdekt als, in een streaming omgeving, mega-belangrijk component. Door een goede dac (Ayre QB9) heb ik ooit mijn cd-spelers (en later cd's) verkocht en ben permanent gaan streamen. De laatste jaren met actieve speakers zodat kabels en versterker zowiezo minder belangrijk werden.
Ik heb ook enige jaren actieve monitoren gehad, maar vind apparaten veel te leuk. Op de weergave viel weinig aan te merken naar mijn idee.
Quote
Tot ik 2 weken geleden ineens een super-kabel mocht proberen. Ik viel van mijn stoel. En de recente zoektocht naar een goede versterker heeft me ook weer even geleerd dat daar ook grote verschillen in zitten.
Mijn "superste" ooit nieuw aangeschafte l.s. kabel, was een Nirvana SL. Mijn "Superste" tweedehandsje, een MIT MH770CVT shotgun nog wat en/of zoiets(?) (nieuwprijs Fl. 16000,-/ca. € 7250,-).
Toch (weer) grappig dat de ervaringen dermate kunnen verschillen.
Quote
Kan ook wel in 1 woord, hoor: Aanwezigheid.
In de zin van; Live, erbij zijn?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: i2Paq on April 21, 2017, 11:46:13
... Men doet het er gewoon om.

Slaat nergens op. Een ban is inderdaad niet leuk en niemand wil dat een ander aansmeren. Maar hé, we kunnen in dit topic wel ineens communiceren. Hoe zou dat nou komen?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Quote from: MAW on April 21, 2017, 08:25:30
Objectieve beleving? Haal je objectiviteit en subjectiviteit nou bewust door elkaar?

Als dat zo is dan is de 'orde' de mate waarin je erin gelooft en de 'chaos die er permanent aan knaagt' de mate waarin je eraan twijfelt; wat zich dus allemaal volledig afspeelt in onze beleving.
Dan bevestigd dat het een psychologisch mechanisme is. Het zou interessanter zijn om iets te vinden wat ontkracht dat het psychologisch is. Dat dat nog steeds niet lukt is waardevolle informatie op zich.

Zolang er geen goede logische argumenten zijn waarom het niet psychologisch kan zijn, lijkt het er namelijk op dat het puur psychologisch is. Bewust of onbewust subjectiviteit en objectiviteit door elkaar halen en zaken bewust of onbewust vaag en onbegrijpelijk maken/houden brengt daar geen verschil in.

Weet je, ik geloof hier niet in. Sorry...
Het blijft theorie en daarmee redden we het niet.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 11:49:25
... Ik heb ook enige jaren actieve monitoren gehad, maar vind apparaten veel te leuk. Op de weergave viel weinig aan te merken naar mijn idee.

Er was voor mij zelfs zó weinig op aan te merken dat ik een stapje hoger wilde. En die stap viel, in ieder geval in het ~5000 euro segment, tegen. En om 10.000 euro uit te geven aan een speaker-die-alles-kan vind ik doodeng. Want wat als ik het na een jaar zat ben?

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 11:49:25
Mijn "superste" ooit nieuw aangeschafte l.s. kabel, was een Nirvana SL. Mijn "Superste" tweedehandsje, een MIT MH770CVT shotgun nog wat en/of zoiets(?) (nieuwprijs Fl. 16000,-/ca. € 7250,-).
Toch (weer) grappig dat de ervaringen dermate kunnen verschillen.

Mijn hemel, dan ben ik echt een hifi-calvinist. Wat ik me dan afvraag: hoe meer ik beluister en hoe hoger ik de grens leg hoe meer ik hoor. Langzaam maar zeker ontwikkelde ik daardoor een gevoel voor waar het héén moet qua sound. Alle verrassingen en mooie luistermomenten kan ik me nog goed herinneren met al die apparaten die ik in huis heb gehad. Hoe kun jij met diezelfde ervaring in 's hemelsnaam uiteindelijk tot de conclusie komen dat het allemaal op drijfzand is gebaseerd??

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 11:49:25
In de zin van; Live, erbij zijn?

Ja maar dan zonder de hifi-betekenis dat het dan per sé lekker moet klinken met een pompende bas en zo. Normaal pleur je dan na een week je set het raam uit. Het klinkt op de één of andere manier logisch. En dat geeft rust.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: i2Paq on April 21, 2017, 11:46:13
Daar was niet alleen Raphie schuldig aan, er waren/zijn genoeg uitlokkers die weer de dans (bans, lol) ontspringen.

Men doet het er gewoon om.

Raphie is verantwoordelijk voor zijn postgedrag. Volgens mij weet hij dat als geen ander en is hij ws de laatste (na mij) die zal zeggen dat een ander mede verantwoordelijk is voor zijn post gedrag.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: chansig on April 21, 2017, 12:19:05
Raphie is verantwoordelijk voor zijn postgedrag. Volgens mij weet hij dat als geen ander en is hij ws de laatste (na mij) die zal zeggen dat een ander mede verantwoordelijk is voor zijn post gedrag.

Gr. Hans

Zonder meer, maar er waren genoeg aangevers die net zo schuldig zijn.

En als ik alles terug lees valt het mij reuze mee wat hij schreef.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Zonder meer en anderen zijn ook schuldig ? Dan weet je niet waar je zonder meer op zegt.

Maar wat wil je ? Een discussie ? Volgens mij is al aangeven dat dat als niet wenselijk wordt gezien. Dus dan doe je het wel ? En dan straks miepen als je een ban krijgt ?

Dus laat gaan of ga ergens anders lezen als het modbeleid je stoort. Of niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: i2Paq on April 21, 2017, 12:44:15
Zonder meer, maar er waren genoeg aangevers die net zo schuldig zijn.

En als ik alles terug lees valt het mij reuze mee wat hij schreef.

Volgens mij ben jij net zo erg.  :clapping:

Het is mijn topic en ik vind dat dóórzeiken ongelofelijk irritant. Ook als ik iemand aardig vind.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Quote from: Blue-Eyes on April 21, 2017, 10:37:22
Ik vind het ook een beetje triest om zo over mensen te spreken die je waarschijnlijk in het echt niet kent....

Oh wacht,  je doelt nu op het geschetste beeld van een rochelende meneer van der Heide, die op zijn sterfbed het grote geheim nog even wist door te fluisteren?

Ja, dat was het punt waarop de zelfbeheersing echt geheel en al wegviel, en een ware aard zich voor de zoveelste keer toonde, klopt. Dat was niet zo netjes, om niet te zeggen heel, heel ugly...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 12:17:06
Er was voor mij zelfs zó weinig op aan te merken dat ik een stapje hoger wilde. En die stap viel, in ieder geval in het ~5000 euro segment, tegen. En om 10.000 euro uit te geven aan een speaker-die-alles-kan vind ik doodeng. Want wat als ik het na een jaar zat ben?
Dan vermoed ik, dat je toch nooit helemaal overtuigd bent geweest of "wilde" zijn van de mogelijke uitwerking van (een deel van) de artefacten waarmee je op dit moment toch weer druk mee in de weer bent. Kan dat zijn?
Vanuit die gedachte kan ik deze redenatie in ieder geval goed volgen.

Quote
Mijn hemel, dan ben ik echt een hifi-calvinist. Wat ik me dan afvraag: hoe meer ik beluister en hoe hoger ik de grens leg hoe meer ik hoor. Langzaam maar zeker ontwikkelde ik daardoor een gevoel voor waar het héén moet qua sound. Alle verrassingen en mooie luistermomenten kan ik me nog goed herinneren met al die apparaten die ik in huis heb gehad. Hoe kun jij met diezelfde ervaring in 's hemelsnaam uiteindelijk tot de conclusie komen dat het allemaal op drijfzand is gebaseerd??
Omdat ik mijn eigen waarneming begon te betwijfelen, deze in de thuissituatie voor korte(re) en langere periode getoetst heb en in de hoop dat het tegendeel (van geen verschil) bewezen zou worden, deelgenomen aan mijn eerste AB(X)-test.
Bij dat resultaat heb ik me grotendeels neergelegd, doch niet voordat er nog enkele AB(X)-testen volgden om mijn laatste greintje twijfel weg te nemen (of juist niet).
Ik twijfel over veel zaken niet meer. Punt uit; Uiteraard tot het tegendeel bewezen wordt, maar daarin vormt voor mij ten minste een goede AB-test de referentie. De "X" introduceer ik desnoods deels zelf door mijn ogen te sluiten.

Òf, je zou ook kunnen stellen dat na een lange periode naar een samenstelling geluisterd te hebben, er iets (onaangekondigd) wijzigt en dat direct opgemerkt wordt; Dat zou ik op z'n minst erg bijzonder en boeiend vinden.
Quote
Ja maar dan zonder de hifi-betekenis
Ik vat je denk ik wel.
Quote
dat het dan per sé lekker moet klinken met een pompende bas en zo.
Ik snap wat je bedoelt, maar het staat mijn inziens ver van de muziek af.
Quote
Het klinkt op de één of andere manier logisch. En dat geeft rust.
Uh, muzikaal gezien kan ik je volgen. De rust heeft echter een tegenovergestelde werking op de andere zaken, althans het lijkt de wil om ermee aan de haal te gaan, aan te wakkeren. :D

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: Knor on April 21, 2017, 12:05:43
Weet je, ik geloof hier niet in. Sorry...
Het blijft theorie en daarmee redden we het niet.

Maar, hoe is het dan? "I experience, so it is?"
Dat mag, heb er niets op tegen maar, vind ik dan weer te makkelijk. Wat niet wegneemt dat het zo makkelijk kan zijn.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Quote from: Knor on April 21, 2017, 13:00:09
Oh wacht,  je doelt nu op het geschetste beeld van een rochelende meneer van der Heide, die op zijn sterfbed het grote geheim nog even wist door te fluisteren?


Het ging nog iets verder: De aanname dat de mensen (die Raphie niet kent) achter gehakt  vd Heide (die Raphie niet kende) niet gekend zouden hebben en die dus zonder scrupules met vd. Heide's zaken aan de haal gingen/gaan.

Nee....was beneden alle peil. Zelfs voor Raphie, mijn inziens, een dieptepunt.

Huub, heb je nu je avatar aangepast of niet ?

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


Markus2

Quote from: chansig on April 21, 2017, 13:32:04

Huub, heb je nu je avatar aangepast of niet ?

Gr. Hans

:D

Je ziet iets, maar weet niet wàt?!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Quote from: Blue-Eyes on April 21, 2017, 10:37:22
Maar we weten ook allemaal dat tussen geloven, eigen waarheid en wetenschap altijd discrepantie tussen zit.

Exact. Maar laten we dat onderscheid dan ook maken, in plaats van het iedere keer weer ter discussie te stellen. Uitspraken doen over objectieve zaken obv perceptie maakt dat (op zichzelf heldere onderscheid) in de discussie iedere keer weer vaag.

Dit Bv:

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 09:12:11
Dit vind ik nog wel een interessante. Áls het effect puur psychologisch is maakt dat het fenomeen niet minder intrigerend. Ook niet minder effectief trouwens want het effect neemt niet af, je went er hoogstens aan waardoor je er weer even aan wordt herinnerd als je een 'gewone' hifi-set hoort.

Een tegenargument voor mij is dat het effect af lijkt te hangen van de mate waarin een apparaat daar gevoelig voor is. Er wordt weinig op het forum over geschreven (om oeverloos geouwehoer te vermijden) maar algemeen wordt aluminium als belemmerend gezien. En zelf merk ik ook al jaren dat het ene apparaat gevoeliger is dan het andere.

Kortom: wat het fenomeen ook is... het is interessant, duurzaam en wat mij betreft zit het niet uitsluitend tussen de oren.

Het enige dat gebeurt in het objectieve domein (buiten het hoofd) is de trigger. Alles daarna is pscychologisch.
- Kennis over de werking van de psyche (kennis over het subjectieve domein) fundeert die aanname
- Anderzijds is de aanname ook niet te ontkrachtenin het objectieve domein (met bv. ABX)

Het tegenargument dat het effect af lijkt te hangen van de mate waarin een apparaat daar gevoelig voor is (bv. op basis van aan/afwezigheid van aluminium) heeft geen argumentatie.
- Er is geen basis die bevestigt niet dat er ergens iets in het objectieve domein gebeurt
- Er is geen basis die ontkracht  dat het in het subjectieve domein (tussen de oortjes) gebeurt

Dus op basis van logica is er alleen een basis om aan te nemen dat het psychisch is en niet dat er object een andere rol heeft dan een object waarop perceptie geprojecteerd wordt.

Waarom zou je aannemen dat er iets buiten de oortjes gebeurt als daar geen enkele aanleiding voor is?
Gr. Martijn

HuubF

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 13:17:01
Dan vermoed ik, dat je toch nooit helemaal overtuigd bent geweest of "wilde" zijn van de mogelijke uitwerking van (een deel van) de artefacten waarmee je op dit moment toch weer druk mee in de weer bent. Kan dat zijn?
Vanuit die gedachte kan ik deze redenatie in ieder geval goed volgen.

In elke ruimte heb je akoestische issues waar je rekening mee moet houden. Als ik serieus luister staat het geluid tamelijk zacht, daarom moet een monitor bij mij ook bij een lager volume goed weergeven. Wel worstel ik een beetje met het hifimeubel en mijn niet-hifivriendin. Dus artefacten ja, probleem nee.

Na de K&H 300 en wat actieve Adams dacht ik dat mijn heilige graal een wat duurder type van Adam zou zijn of die Devialet Phantoms. Die Adams sluit ik  nog niet uit hoewel ik er nu weer even achter ben gekomen dat een mooie versterker er toe kan doen.

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 13:17:01
Omdat ik mijn eigen waarneming begon te betwijfelen, deze in de thuissituatie voor korte(re) en langere periode getoetst heb en in de hoop dat het tegendeel (van geen verschil) bewezen zou worden, deelgenomen aan mijn eerste AB(X)-test.
Bij dat resultaat heb ik me grotendeels neergelegd, doch niet voordat er nog enkele AB(X)-testen volgden om mijn laatste greintje twijfel weg te nemen (of juist niet).
Ik twijfel over veel zaken niet meer. Punt uit; Uiteraard tot het tegendeel bewezen wordt, maar daarin vormt voor mij ten minste een goede AB-test de referentie. De "X" introduceer ik desnoods deels zelf door mijn ogen te sluiten.

Na intensief het Sony TA-FB370 debacle te hebben meegemaakt heb ik maar besloten dat een abx onzin is. Je zou dan nooit het (in real life) interessante verschil tussen dacs kunnen waarnemen. Zonde.

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 13:17:01
Òf, je zou ook kunnen stellen dat na een lange periode naar een samenstelling geluisterd te hebben, er iets (onaangekondigd) wijzigt en dat direct opgemerkt wordt; Dat zou ik op z'n minst erg bijzonder en boeiend vinden.

Allemaal interessant, maar het zou mij niet helpen in mijn hobby. Ik denk dat ik het ook niet direct hoor maar dat ik wel na verloop van tijd iets ga missen. Kost mij allemaal veel te veel tijd.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on April 21, 2017, 13:38:54
Na intensief het Sony TA-FB370 debacle te hebben meegemaakt heb ik maar besloten dat een abx onzin is. Je zou dan nooit het (in real life) interessante verschil tussen dacs kunnen waarnemen. Zonde.


Jawel toch ? Jij hoort toch ook nog steeds verschillen ? Dus de ABX heeft je subjectieve waarneming niet verpest.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: MAW on April 21, 2017, 13:38:43
... Waarom zou je aannemen dat er iets buiten de oortjes gebeurt als daar geen enkele aanleiding voor is?

Voor mij is die aanleiding er wel omdat ik het zo ervaar. Dat maakt een discussie als dit ook wat lastig.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)