HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: Markus2 on April 19, 2017, 23:42:48
Is het niet goed? Geen garantie hoor. ;D

Groet, Mark

Dat deze tot de deur was had ik al begrepen.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on April 19, 2017, 23:44:48
Dat deze tot de deur was had ik al begrepen.....

Ik vat je opmerking. Maar jij ziet iets en ik niet waarschijnlijk, of ànders.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Zo, we gaan een rustige forumdag tegemoet.  :worship:

Gisteravond ben ik wezen luisteren bij een stadgenoot naar een vrijwel identieke set: ook Guru en Roksan Caspian. Kabels, dac en streaming-oplossing verschillen. Zijn Vertere interlink is een goedkoper type. Daarnaast natuurlijk akoestiek en tweaks.

Het geluid is behoorlijk anders, wat meer ingesloten, wat minder diep laag, minder aanwezig. Vooral bij klassiek. Met wat verwisselingen leek het iets te verbeteren maar toen ik thuis alles weer had aangesloten, klopte het (voor mij) weer.

Dit voor ons beide leerzame hoofdstuk is nog niet afgesloten, hij komt natuurlijk ook nog hier. Wordt vervolgd.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Hoe vond de ander de verbeteringen? Had je de lamp of tegel ook meegenomen?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on April 20, 2017, 07:56:40
Hoe vond de ander de verbeteringen? Had je de lamp of tegel ook meegenomen?

Lamp niet, tegel wel. Eerst wat geluisterd, toen de tegel geplaats en vrij snel daarna de interlink verwisseld. Zijn indruk: Het totaalgeluid wel verbeterd, wat opener. Waar we het verder over eens waren: Ierse volksmuziek kwam er mooi uit, vooral de stemmen, maar klassiek bleef een beetje plat en saai. Misschien een probleem in de streaming-oplossing (volledige Roon implementatie met server, client, filters en tuning-trucs). Bij mij is dat meer rechttoe-rechtaan maar wel veel minder gebruikersvriendelijk.

Ik heb pas een écht oordeel als we de sessie hier hebben gehad. Dan kunnen we ook wat meer wisselen, bij mij is er wat meer ruimte.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Quote from: HuubF on April 20, 2017, 08:32:12
Lamp niet, tegel wel. Eerst wat geluisterd, toen de tegel geplaats en vrij snel daarna de interlink verwisseld. Zijn indruk: Het totaalgeluid wel verbeterd, wat opener. Waar we het verder over eens waren: Ierse volksmuziek kwam er mooi uit, vooral de stemmen, maar klassiek bleef een beetje plat en saai. Misschien een probleem in de streaming-oplossing (volledige Roon implementatie met server, client, filters en tuning-trucs). Bij mij is dat meer rechttoe-rechtaan maar wel veel minder gebruikersvriendelijk.

Ik heb pas een écht oordeel als we de sessie hier hebben gehad. Dan kunnen we ook wat meer wisselen, bij mij is er wat meer ruimte.

De. Tegel heeft nogal veel tijd nodig om z'n werk te doen - hier een dag of twee. Altijd laten liggen dus...
De lamp heeft maar 15min. nodig. Beter om mee de boer op te nemen!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Quote from: Knor on April 20, 2017, 11:23:55
De. Tegel heeft nogal veel tijd nodig om z'n werk te doen - hier een dag of twee. Altijd laten liggen dus...
De lamp heeft maar 15min. nodig. Beter om mee de boer op te nemen!

Is ook waar. Ik denkt dat ik maar eens stop met het slepen met spullen. Alleen nog een keer naar Chansig met de lamp.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Quote from: Siddartha on April 20, 2017, 13:33:51
wie weet zie je dan ook het licht :D

Neen, hij moet zó zacht staan dat je hem in het donker een héél klein beetje ziet gloeien.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

In de diepste duisternis is elke vonkje, hoe klein ook, voldoende om op te lichten [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Maar weer eens wat eerder naar huis om thuis te werken. WAF nog ver weg bezig met haar maatschappelijk werkdingetjes. Niks Radio 4 of klassiek, computer aan, fidelizer gestart, geluid op 11, Fink en Radiohead en gaan!

Ik moet toch zeggen dat het geluid voor mij op dit moment geweldig is. De WAF heb ik geplezierd door de Guru's op proef weer terug in het möbel te zetten. Goed voor zeker 36 uur liefde terug. Heb ik nu een mega-akoestisch probleem?

Nee, totaal niet. Er is helemaal geen laagprobleem meer. Het laag van de Guru's is evenwichtig, lekker diep en totaal niet over the top. Van een wat terughoudend hoog is ook geen sprake. Ik zou op dit moment zelfs niet kunnen bedenken wat er nog verbeterd zou kunnen worden.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Quote from: HuubF on April 20, 2017, 12:25:38
Is ook waar. Ik denkt dat ik maar eens stop met het slepen met spullen. Alleen nog een keer naar Chansig met de lamp.

Dat is denk ik een goed idee, want (op) orde (brengen) kost tijd, en wil graag met rust gelaten worden om echt te kunnen settelen.
Je neemt zulke spullen vooral mee de boer op vanuit een (onschadelijke) vorm van bekeringsdrang. Zelf denk ik ook regelmatig: "dit zou de scepticus eens moeten horen, dan is het meteen duidelijk"... Maar zo makkelijk gaat het gewoon niet. Soms heeft een set veel weerstand tegen orde, met name door bepaald materiaalgebruik. Dat was bij mij een ontmoedigend lange tijd het geval, blijkbaar door al dat aluminium in de set. Orde via de tegel heeft een weekje rust en er vanaf blijven nodig om enigszins los te komen en gaan als er een tegel bij komt. De meeste gebruikers hebben het over het zwabberen van het geluidsbeeld in de ruimte, in de eerste week. Bij mij bleken dat maanden te worden, in feite totdat de grote en echte tegel kwam (die welke van Bert alleen is).

De lamp heeft vorig jaar dingen ten goede kunnen veranderen op dat punt. Die kun je inderdaad meenemen, en de uitwerking behoort overal binnen een bakkie koffie boven te komen drijven.

Blijft nog de bekeringsdrang... ik denk dat je een ander niet kunt overtuigen met deze materie. Immers, als je welbewust afwijst en het niet wilt horen, dan zal je het ook niet gaan horen. Onafhankelijk van of het er wel of niet is, objectief gezien. Het principe werkt dan ook twee kanten op: zowel de blinde goedgelovigen als de blinde sceptici kunnen het fenomeen niet echt beleven, omdat de rede deze echte beleving heeft vervangen. En dan gaat invullen met kul-argumenten, aangezien argumenten per definitie altijd kul zijn in relatie tot beleving... :)

Sterker nog: een expliciete scepticus die dat niet onder stoelen of banken steekt kan, hier op bezoek zijnde, ook voor mijn oren de boel ontregelen, en nog uren na zijn vertrek kan het resultaat doorwerken... Weleens een experiment gedaan in die richting; heel interessant... Dat geldt zeker voor een set zoals de mijne destijds, die nog heel lang op zoek bleef naar orde, zelfs nadat de veranderingen allemaal al een tijdlang waren doorgevoerd. Niet alles is halleluja en gaat gelijk vanzelf. Bij mij kwam het in elk geval niet uit de lucht vallen, ondanks dat ik van meet af aan de mindset heb gehad van de "interesting, if true" wetenschapper. Ik kon me niet voor de gek houden met wat ik hoorde en wat ik hoorde klopte aanvankelijk niet, gehakt of geen gehakt... Het kan dus ook weleens averechts uitpakken, zeker in het begin. Daar heb ik in het begin veel over gepost op Audiofreaks. Het kan ook gebeuren als je bij een ander bent om te laten horen hoe goed het zal zijn...

Maar Chansig kent de pappenheimers en daar zal de lamp vast goed gaan uitwerken.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Huub komt hier niet om mij te bekeren. Hij komt naar mij omdat ik A) een toffe aardige vent ben en B)...een toffe aardige vent ben.

Dat ten eerste...

Nee...ik ben gewoon nieuwsgierig of ik de effecten van de lamp wel/niet hoor. De tegels zijn mij lange tijd goed bevallen. Ook de voorlopers en de modificaties in de apparaten. Dus we gaan het op termijn meemaken. Januari 2020 als ik me niet vergis.  :D

Als ik het hoor dan is de kans mogelijk, eventueel aanwezig dat ik zo'n lamp ga aanschaffen. Mijn technische weg is toch klaar. Speakers zijn voor mij het summum, akoestiek kan beter maar kan ik weinig meer aan veranderen. Bron ben ik tevreden over, kabels ga ik niet eens over nadenken.

Enige wat mogelijk nog wel in de planning gaat komen te liggen is dat ik een aparte groep wil hebben. Gisteren kwamen ze rolluiken plaatsen. Boor in een stopcontact op dezelfde groep als de speakers leverde, via de speakers, een behoorlijk geknetter op. Misschien had ik toch zo'n PS Audio ding moeten aanschaffen. Maar die groep gaat niet gelegd worden omdat ik weergave issues heb.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: Knor on April 20, 2017, 16:05:11
:withstupid:
Dat is denk ik een goed idee, want (op) orde (brengen) kost tijd, en wil graag met rust gelaten worden om echt te kunnen settelen.
Je neemt zulke spullen vooral mee de boer op vanuit een (onschadelijke) vorm van bekeringsdrang. Zelf denk ik ook regelmatig: "dit zou de scepticus eens moeten horen, dan is het meteen duidelijk"... Maar zo makkelijk gaat het gewoon niet. Soms heeft een set veel weerstand tegen orde, met name door bepaald materiaalgebruik. Dat was bij mij een ontmoedigend lange tijd het geval, blijkbaar door al dat aluminium in de set. Orde via de tegel heeft een weekje rust en er vanaf blijven nodig om enigszins los te komen en gaan als er een tegel bij komt. De meeste gebruikers hebben het over het zwabberen van het geluidsbeeld in de ruimte, in de eerste week. Bij mij bleken dat maanden te worden, in feite totdat de grote en echte tegel kwam (die welke van Bert alleen is).

De lamp heeft vorig jaar dingen ten goede kunnen veranderen op dat punt. Die kun je inderdaad meenemen, en de uitwerking behoort overal binnen een bakkie koffie boven te komen drijven.

Blijft nog de bekeringsdrang... ik denk dat je een ander niet kunt overtuigen met deze materie. Immers, als je welbewust afwijst en het niet wilt horen, dan zal je het ook niet gaan horen. Onafhankelijk van of het er wel of niet is, objectief gezien. Het principe werkt dan ook twee kanten op: zowel de blinde goedgelovigen als de blinde sceptici kunnen het fenomeen niet echt beleven, omdat de rede deze echte beleving heeft vervangen.

Sterker nog: een expliciete scepticus die dat niet onder stoelen of banken steekt kan, hier op bezoek zijnde, ook voor mijn oren de boel ontregelen, en nog uren na zijn vertrek kan het resultaat doorwerken... Weleens een experiment gedaan in die richting; heel interessant... Dat geldt zeker voor een set zoals de mijne destijds, die nog heel lang op zoek bleef naar orde, zelfs nadat de veranderingen allemaal al een tijdlang waren doorgevoerd. Niet alles is halleluja en gaat gelijk vanzelf. Bij mij kwam het in elk geval niet uit de lucht vallen, ondanks dat ik van meet af aan de mindset heb gehad van de "interesting, if true" wetenschapper. Ik kon me niet voor de gek houden met wat ik hoorde en wat ik hoorde klopte aanvankelijk niet, gehakt of geen gehakt... Het kan dus ook weleens averechts uitpakken, zeker in het begin. Dat kan ook als je bij een ander bent om te laten horen hoe goed het zal zijn...

Maar Chansig kent de pappenheimers en daar zal de lamp vast goed gaan uitwerken.

Het is inderdaad bij tijd en wijle ongrijpbaar, maar na een jaar of 6 kan ik ook wel wat do's en don'ts op een rijtje zetten:

1. De gewone hifi-kwaliteit van de set blijft belangrijk
2. Aluminium is een probleem (Een Naim V1 reageerde bijvoorbeeld nauwelijks)
3. De mate van reactie van apparaten op het fenomeen is verder niet te voorspellen, dus je moet wat geluk hebben
4. Soms is het ineens raak (zoals nu). Dan moet je eigenlijk nooit meer iets veranderen.
5. Je hebt dan het gevoel dat je set af is. En dat gevoel blijft.
6. Soms is het even minder, ook dan moet je overal vanaf blijven.
7. En als je er aan gewend raakt moet je even gaan luisteren bij een ander

En het is af en toe leuk onder een goed glas met iemand te filosoferen over dit alles. Maar dat moet je dan wel met iemand doen die er ook in gelooft. Mijn WAF kan het woord 'gehakt' niet meer horen. Zij denkt dat ik dit allemaal verzin.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on April 20, 2017, 16:28:24
Huub komt hier niet om mij te bekeren. Hij komt naar mij omdat ik A) een toffe aardige vent ben en B)...een toffe aardige vent ben.

Dat ten eerste...

Nee...ik ben gewoon nieuwsgierig of ik de effecten van de lamp wel/niet hoor. De tegels zijn mij lange tijd goed bevallen. Ook de voorlopers en de modificaties in de apparaten. Dus we gaan het op termijn meemaken. Januari 2020 als ik me niet vergis.  :D

Als ik het hoor dan is de kans mogelijk, eventueel aanwezig dat ik zo'n lamp ga aanschaffen. Mijn technische weg is toch klaar. Speakers zijn voor mij het summum, akoestiek kan beter maar kan ik weinig meer aan veranderen. Bron ben ik tevreden over, kabels ga ik niet eens over nadenken.

Enige wat mogelijk nog wel in de planning gaat komen te liggen is dat ik een aparte groep wil hebben. Gisteren kwamen ze rolluiken plaatsen. Boor in een stopcontact op dezelfde groep als de speakers leverde, via de speakers, een behoorlijk geknetter op. Misschien had ik toch zo'n PS Audio ding moeten aanschaffen. Maar die groep gaat niet gelegd worden omdat ik weergave issues heb.

Daar klopt niets van, ik kom naar je toe omdat je een toffe aardige vent bent. Ik kan in de week vanaf 7 mei omdat de WAF dan een weekje weg is.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Knor

Quote from: chansig on April 20, 2017, 16:28:24
Huub komt hier niet om mij te bekeren. Hij komt naar mij omdat ik A) een toffe aardige vent ben en B)...een toffe aardige vent ben.

Dat ten eerste...

Nee...ik ben gewoon nieuwsgierig of ik de effecten van de lamp wel/niet hoor. De tegels zijn mij lange tijd goed bevallen. Ook de voorlopers en de modificaties in de apparaten. Dus we gaan het op termijn meemaken. Januari 2020 als ik me niet vergis.  :D

Als ik het hoor dan is de kans mogelijk, eventueel aanwezig dat ik zo'n lamp ga aanschaffen. Mijn technische weg is toch klaar. Speakers zijn voor mij het summum, akoestiek kan beter maar kan ik weinig meer aan veranderen. Bron ben ik tevreden over, kabels ga ik niet eens over nadenken.

Enige wat mogelijk nog wel in de planning gaat komen te liggen is dat ik een aparte groep wil hebben. Gisteren kwamen ze rolluiken plaatsen. Boor in een stopcontact op dezelfde groep als de speakers leverde, via de speakers, een behoorlijk geknetter op. Misschien had ik toch zo'n PS Audio ding moeten aanschaffen. Maar die groep gaat niet gelegd worden omdat ik weergave issues heb.

Gr. Hans

Tuurlijk komt Huub jou niet bekeren... Ik zei al dat je de pappenheimers al eerder hebt leren kennen.
Huub gaf eerder al aan graag met lamp-en-tegel af te reizen naar Raphie. Dat is een vorm van bekeringsdrang die niet zal werken. Dat is eerder op hear well gebleken :)
8 mei is afzienbaar; ik ben best benieuwd!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Zoals het er nu naar uitziet wordt het zelfs de 7e mei. Een dag nadat mijn oudste 16 jaar is geworden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Knor on April 20, 2017, 16:05:11
:withstupid:
Dat is denk ik een goed idee, want (op) orde (brengen) kost tijd, en wil graag met rust gelaten worden om echt te kunnen settelen.
Je neemt zulke spullen vooral mee de boer op vanuit een (onschadelijke) vorm van bekeringsdrang. Zelf denk ik ook regelmatig: "dit zou de scepticus eens moeten horen, dan is het meteen duidelijk"... Maar zo makkelijk gaat het gewoon niet. Soms heeft een set veel weerstand tegen orde, met name door bepaald materiaalgebruik. Dat was bij mij een ontmoedigend lange tijd het geval, blijkbaar door al dat aluminium in de set. Orde via de tegel heeft een weekje rust en er vanaf blijven nodig om enigszins los te komen en gaan als er een tegel bij komt. De meeste gebruikers hebben het over het zwabberen van het geluidsbeeld in de ruimte, in de eerste week. Bij mij bleken dat maanden te worden, in feite totdat de grote en echte tegel kwam (die welke van Bert alleen is).

De lamp heeft vorig jaar dingen ten goede kunnen veranderen op dat punt. Die kun je inderdaad meenemen, en de uitwerking behoort overal binnen een bakkie koffie boven te komen drijven.

Blijft nog de bekeringsdrang... ik denk dat je een ander niet kunt overtuigen met deze materie. Immers, als je welbewust afwijst en het niet wilt horen, dan zal je het ook niet gaan horen. Onafhankelijk van of het er wel of niet is, objectief gezien. Het principe werkt dan ook twee kanten op: zowel de blinde goedgelovigen als de blinde sceptici kunnen het fenomeen niet echt beleven, omdat de rede deze echte beleving heeft vervangen. En dan gaat invullen met kul-argumenten, aangezien argumenten per definitie altijd kul zijn in relatie tot beleving... :)

Sterker nog: een expliciete scepticus die dat niet onder stoelen of banken steekt kan, hier op bezoek zijnde, ook voor mijn oren de boel ontregelen, en nog uren na zijn vertrek kan het resultaat doorwerken... Weleens een experiment gedaan in die richting; heel interessant... Dat geldt zeker voor een set zoals de mijne destijds, die nog heel lang op zoek bleef naar orde, zelfs nadat de veranderingen allemaal al een tijdlang waren doorgevoerd. Niet alles is halleluja en gaat gelijk vanzelf. Bij mij kwam het in elk geval niet uit de lucht vallen, ondanks dat ik van meet af aan de mindset heb gehad van de "interesting, if true" wetenschapper. Ik kon me niet voor de gek houden met wat ik hoorde en wat ik hoorde klopte aanvankelijk niet, gehakt of geen gehakt... Het kan dus ook weleens averechts uitpakken, zeker in het begin. Daar heb ik in het begin veel over gepost op Audiofreaks. Het kan ook gebeuren als je bij een ander bent om te laten horen hoe goed het zal zijn...

Maar Chansig kent de pappenheimers en daar zal de lamp vast goed gaan uitwerken.

Ik ken het fenomeen niet dus wat vragen:

Wat is 'orde via de tegel'? Wat zijn de algemene effecten op het geluidsbeeld en wat zijn de ervaringen van gebruikers als een tegel die orde heeft bereikt?

Wat voor ongewenste weerstand geeft aluminium op de tegel? Daar zou dan een natuurkundige verklaring voor moeten zijn lijkt mij? En bepaalde gebruikte materialen in versterkers die juist weer béter werken met een tegel, zijn daar ervaringen over bekend?

Jij speelt maandenlang met een zwabberend geluidsbeeld terwijl anderen dat enkel de 1e week ervaren? Waarom wachtte je zolang nadat het geluid maar bleef zwabberen na die 1e week? Heb je andere acties (apparatuur, tweaks) ondernomen in die tussentijd of bleef je echt week in week uit wachten op een verandering?

Over de bekeringsdrag: waarom zou je een ander willen overtuigen? Geluid is er of is er niet, dan zou een scepticus het toch ook moeten horen? Het heeft alleen precies 0,0 nut want wat wil je laten horen aan een scepticus? Je kan geen 'voor en na' laten horen...

Over het ontregelen door een scepticus: is dat o.a. een echte reden voor jou geweest dat jouw set nog lang op zoek bleef naar orde? Als de scepticus weg is kan het resultaat dus nog uren doorwerken. Wat voor resultaat is dat? Of is 'ontregelen' de enige benaming? Zorgt het doorwerken ervoor dat het resultaat evt. nog meer verslechterd als hij is vertrokken?

Nu presteert jouw set dus optimaal? Wat gebeurt als er nu een scepticus op bezoek zou komen, kan hij/zij jouw orde blijven verstoren of was dat enkel in het begin toen de orde nog via de tegel moest loskomen? En na al die maanden wachten.....was hét er opeens van de een op de andere dag? Hoe gaat zoiets? Ik heb geen ervaring met dergelijke producten.

Tijdens het teruglezen besef ik mij dat bovenstaande zowel als cynisch als geïnteresseerd op kan worden gevat. Er zijn dan ook heel wat zaken die ik ik afvraag waarbij de m.i. ietwat zweverige inhoud mij daarin heeft getriggerd .

Quote from: Knor on April 20, 2017, 11:23:55
De. Tegel heeft nogal veel tijd nodig om z'n werk te doen - hier een dag of twee. Altijd laten liggen dus...
De lamp heeft maar 15min. nodig. Beter om mee de boer op te nemen!

Werkt de lamp altijd? Dus ook in de ochtend? Is er een direct geluidsverschil tussen de lamp uit en pak hem beet dus die 15min verder?

Quote from: HuubF on April 20, 2017, 15:44:09
Maar weer eens wat eerder naar huis om thuis te werken. WAF nog ver weg bezig met haar maatschappelijk werkdingetjes. Niks Radio 4 of klassiek, computer aan, fidelizer gestart, geluid op 11, Fink en Radiohead en gaan!

Ik moet toch zeggen dat het geluid voor mij op dit moment geweldig is. De WAF heb ik geplezierd door de Guru's op proef weer terug in het möbel te zetten. Goed voor zeker 36 uur liefde terug. Heb ik nu een mega-akoestisch probleem?

Nee, totaal niet. Er is helemaal geen laagprobleem meer. Het laag van de Guru's is evenwichtig, lekker diep en totaal niet over the top. Van een wat terughoudend hoog is ook geen sprake. Ik zou op dit moment zelfs niet kunnen bedenken wat er nog verbeterd zou kunnen worden.

Het laagprobleem dat je eerst had is dus teniet gedaan door de tegel? Dat is top om te lezen en zeker het hardere draaien. Heb je de Russell's er al op aangesloten? Die zouden dan ook een klasse beter moeten gaan spelen?

dre73

Nou Huub....
Bedankt voor het delen van je ervaringen,maar dit topic is voor naar de klote!

Deze ga ik lekker overslaan.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Oh ja de Russell's... kan ik nog wel even proberen. Ze staan nu ergens in een hoekje te vloeken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: dre73 on April 20, 2017, 19:21:02
Nou Huub....
Bedankt voor het delen van je ervaringen,maar dit topic is voor naar de klote!

Deze ga ik lekker overslaan.

Wat bedoel je? Je had per ongeluk de spellingschecker uit staan!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hvlemmi

Quote from: Sirius666 on April 19, 2017, 19:30:41
Met enkel meelezen in dit topic kom je daar ook wel achter toch? Mensen die zich in een studio-omgeving begeven zijn niet bezig met exotische zaken.

Maar audio en studio is toch totaal iets anders? Ik heb een paar vrienden die met muziek bezig zijn en die maken muziek over actieve studio monitoren. Dezelfde speakers worden gebruikt voor het beluisteren van muziek, en ik word na een half uur á uur echt knettergek van dat geluid. Het is vlak en objectief, wat voor het doeleinde natuurlijk gewenst is. Zodra het de studio verlaat en de muziek zijn eigen drager krijgt of dat nou een LP, CD of MP3 of casettebandje is terzijde... het heeft op dat moment niet meer met de studioweergave te maken, dat werk is al gedaan.

Anders geformuleerd; Mensen die zich in een thuis-situatie begeven zijn niet bezig met studio zaken.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

HuubF

Quote from: hvlemmi on April 20, 2017, 19:53:04
Maar audio en studio is toch totaal iets anders? Ik heb een paar vrienden die met muziek bezig zijn en die maken muziek over actieve studio monitoren. Dezelfde speakers worden gebruikt voor het beluisteren van muziek, en ik word na een half uur á uur echt knettergek van dat geluid. Het is vlak en objectief, wat voor het doeleinde natuurlijk gewenst is. Zodra het de studio verlaat en de muziek zijn eigen drager krijgt of dat nou een LP, CD of MP3 of casettebandje is terzijde... het heeft op dat moment niet meer met de studioweergave te maken, dat werk is al gedaan.

Anders geformuleerd; Mensen die zich in een thuis-situatie begeven zijn niet bezig met studio zaken.

Klopt, heb een jaartje K&H 300's gehad hier. Kon ze op geen enkele fout betrappen dus technisch erg goed. Maar na dat jaar was ik ze wel zat en ben ik gegaan voor het spektakel.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)